ameno25 Opublikowano 6 Lutego 2017 #51 Opublikowano 6 Lutego 2017 To jaki zawór termostatyczny powinien byc tam zamontowany ? z jakim kvs
PaWoS Opublikowano 6 Lutego 2017 Autor #52 Opublikowano 6 Lutego 2017 Po co ci program są zalecenia co do wyboru i obecny zawór nie spełnia zaleceń, więc o co idzie Nie rozumie. Jeśli chodzi o mnie to nie mam pojęcia ja dobrać zawór. Zajął się tym mój fachowiec i sprzedawca w sklepie
PaWoS Opublikowano 6 Lutego 2017 Autor #53 Opublikowano 6 Lutego 2017 Zastanawiam się czy przypadkiem nie ma jeszcze jednego winowajcy. Chodzi o sprzęgło:
sambor Opublikowano 6 Lutego 2017 #54 Opublikowano 6 Lutego 2017 Tobie potrzeba np z ESBE zaw 3-D VRG 131 1" z siłownikiem ARA600 + odpowiedni sterownik pogodowy. Jak termostatyczny to VTA 572 lub coś z Afriso o Kvs 4,5 -5 lub więcej. Przy tych termostatycznych będzie na samym zaworze spadek ciśnienia ok 100 mbarów = 10kPa A dla VRG to będzie ok 4kPa czyli 2x mniej. Jak jeszcze rury będą PP40 to przepływ dojdzie do ok 2m3/h dla VTA a dla VRG trochę więcej. Znasz wymagany przez siebie przepływ to można policzyć co zostanie na rozdzielaczu przed pętlami - czyli tzw ciśnienie dyspozycyjne Wtedy można policzyć ile możemy stracić ciśnienia na instalacji i dobrać resztę. Sprzęgło powinno wystarczyć , na takim to się i 2x większe instalacje robi. 1- rury 2 - zaw 3-D 3 - pompa 7-8 - sprzęgło
PaWoS Opublikowano 6 Lutego 2017 Autor #55 Opublikowano 6 Lutego 2017 Rur nie dam rady wymienić bo są w wylewce.
ameno25 Opublikowano 6 Lutego 2017 #56 Opublikowano 6 Lutego 2017 Ja mam 4d 1 cal z słownikiem, 2m rura 22 miedź, 3d esbe termostatyczny 3,2 kvs, pompa yonos para 60, Rozdzielacz Capricorn i wszystko bangla, rozdzielacz 10 pętli w tym 4 pcha na piętro, i pompa śmiga na pół gwizdka, wszystko grzeje Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
sambor Opublikowano 6 Lutego 2017 #57 Opublikowano 6 Lutego 2017 Jak wymienisz rury te które możesz + zaw 3-D to może będzie przepływ na rozdzielaczu ok 1,1-1,2 m3/h- przelicz czy warto
PaWoS Opublikowano 6 Lutego 2017 Autor #58 Opublikowano 6 Lutego 2017 Ostatnią rzeczą jaką bym podejrzewał to rury :) 1,2 m3 to już by było chyba cacy :) Jak znajdę trochę czasu tu zamienię rotametry miejscami
sambor Opublikowano 6 Lutego 2017 #59 Opublikowano 6 Lutego 2017 Rotametry zostaw, od takich wymian mogą się rozpaść. To wymień zaw 3-D i rury tam gdzie można na PP 40 lub w ostateczności na PP32.
odpowietrznik Opublikowano 6 Lutego 2017 #60 Opublikowano 6 Lutego 2017 Ten budynek to chyba okien nie ma aby dla OP był potrzebny sumaryczny przepływ 1200l/h co wychodzi na jedną z 8miu pętli 2,5l/min
PaWoS Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor #61 Opublikowano 7 Lutego 2017 To taki dość pospolity tekst na internecie :) Uwierz mi ma i to dużo i to jest powód dla czego mam mieć duży przepływ. Jest to salon, kuchnia, jadalnia w jednym i wszędzie płytki. Ściany Ytong 36,5 więc tragedii nie ma. Ja nie potrzebuję 2,5l/min na każdym, potrzebuję 2,7 na pierwszych 2. Po za tym nawet w instrukcji tego rozdzielacza są podane obliczenia jak rozłożyć ciśnienia gdzie pierwszą najdłuższą pętlę podają 3l i od tego liczymy pozostałe. Dlatego się czepiałem rozdzielacza.
ameno25 Opublikowano 7 Lutego 2017 #62 Opublikowano 7 Lutego 2017 Kolego ja mam na dole płytki wszędzie 60m2 zasilają tą powierzchnie 4 pętle, rozstaw po 15cm ,petle dochodzą do 90mb i mam przepływy 0,5l i temp podłogi 26-28* temp. pomieszczenia 23.5-24 , u góry mam panele przepływy po 1,5 i temp 23* Przepływ po 3l/min to chyba wylewka z aluminium zeby odebrało tyle ciepla :)
ameno25 Opublikowano 7 Lutego 2017 #63 Opublikowano 7 Lutego 2017 przeliczyłem i wychodzi mi 1200l/h przy max pompa i wszystko full otwarte , i mam cieńsze rury niż Twoje zawór to samo .
PaWoS Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor #64 Opublikowano 7 Lutego 2017 Nie ma się co licytować kto ma cieplej. Pierwsze 2 zimy mieszkałem tylko z podłogówką bo nie stać mnie było na kaloryfery. Problemy z niedogrzaniem pojawiają się przy temperaturach po niżej -10. dołożenie kaloryferów zrobiło robotę i nadganiam temp. Ale w salonie, kuchni i jadalni chciałbym ogrzewać podłogą. Wiem że jestem w stanie to osiągnąć zwiększając przepływ. Zrobiłem próbę zakręcając pozostałe obiegi i dopiero wtedy osiągam temperaturę pomieszczenia i działa regulator pokojowy zatrzymując kocioł. Tak było przed przeróbką, teraz nie chcę używać tej pompki w rozdzielaczu. 40 W dodatkowo minimum 12h na dobę to wolę wydać na rachunek za gaz niż prąd. W środę będzie gość który założył mi te rury. Zobaczymy co da się zrobić. Wkurza mnie ten zawór bo chciałem zamówić sam na allegro i właśnie taki jak proponujecie a zaczęli się doktoryzować hydraulik ze sprzedawcą i zamówili ten co mam.
ameno25 Opublikowano 7 Lutego 2017 #65 Opublikowano 7 Lutego 2017 To nie chodzi o licytowanie , ale jak Ty masz tą podłogówkę zrobioną ? Jaki masz rozstaw rur w jastrychu , i jaką izolacje na gruncie ?
ameno25 Opublikowano 7 Lutego 2017 #66 Opublikowano 7 Lutego 2017 Na stronie ESBE masz tabele jakie zawory 3d stosujesz do danej instalacji , podane jest kvs w zależnosci od wielkości instalacji i zapotrzebowanie na ciepło . Współczynnik zapotrzebowania na ciepło przyjęto 55W/m2 , bynajmniej wiekszość docieplonych domów tak ma
odpowietrznik Opublikowano 7 Lutego 2017 #67 Opublikowano 7 Lutego 2017 Nie problem podkręcić przypływy na powiedzmy te 2.7l/min i pewnie je osiągniesz po poprawieniu instalacji ale skończy się to tym że zostanie przekroczona dopuszczalna temp.podłogi no ale najważniejsze że będzie wreszcie ciepło)kto by się tam przejmował zdrowiem)Przyczyną może być źle wykonana podłogówka.Ciekawe ile masz styro jeżeli to OP jest na gruncie.A ściany zewn.to tylko ten Ytong czy +styro?Bo jak sam Ytong to tragedia jest)Dołóżmy do tego pewnie nie małe przeszklenie w tym salonie i straty ciepła robią się spore
PaWoS Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor #68 Opublikowano 7 Lutego 2017 przeliczyłem i wychodzi mi 1200l/h przy max pompa i wszystko full otwarte , i mam cieńsze rury niż Twoje zawór to samo . Jak sam piszesz że masz 1200 l/ ja mam 700l więc nie doszukuj się problemu z moim ociepleniem bo jest zgodnie z projektem wykonane to raz a dwa to osobiście docieplałem układając na zakładkę oraz piankując każdą szczelinę.
ameno25 Opublikowano 7 Lutego 2017 #69 Opublikowano 7 Lutego 2017 Ja się niczego nie doszukuje, pisałem że mam przy max otwartych zaworach 1200l/h, a obecnie dlawie przepływy tak jak pisałem do 0,5l/min i to w zupełności wystarcza by podłoga była równo ciepła, w największe mrozy przy minus 25 i temp zasilającej podłogę 31-32 stopnie, nie miałem w domu chłodniej niż 23 stopnie i nie mam nawet pół grzejnika Ps. Nie denerwuj się Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
sambor Opublikowano 7 Lutego 2017 #70 Opublikowano 7 Lutego 2017 Po za tym nawet w instrukcji tego rozdzielacza są podane obliczenia jak rozłożyć ciśnienia gdzie pierwszą najdłuższą pętlę podają 3l i od tego liczymy pozostałe. Dlatego się czepiałem rozdzielacza. Toś walnął - bez obrazy ale większej bzdury nie czytałem od dawna. Zawsze przepływy dobierałem do pomieszczenia - wg zaleceń programu doboru/ obliczeń podłogówki. A wg zaleceń producenta rozdzielacza jeszcze nie. Możliwe, że to "zalecenia" dla rozdzielacza z pompą mieszającą, ale ty masz już inny - z zaw termostatycznym, więc trzeba też inaczej myśleć.
Griszah Opublikowano 7 Lutego 2017 #71 Opublikowano 7 Lutego 2017 Z tym styropianem pod podłogówką to różne szkoły są, jedni twierdzą że wystarczy kilka cm, inny że co najmniej 20 cm.
PaWoS Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor #72 Opublikowano 7 Lutego 2017 .A ściany zewn.to tylko ten Ytong czy +styro?Bo jak sam Ytong to tragedia jest) Mało wiesz o doborze ścian. Co nie zmienia faktu że proszę o porady dalej jeśli chodzi o moją instalacje :)
Griszah Opublikowano 7 Lutego 2017 #73 Opublikowano 7 Lutego 2017 A tak z ciekawości, jaką masz temp. posadzki w chwili obecnej?
sambor Opublikowano 7 Lutego 2017 #74 Opublikowano 7 Lutego 2017 Na jakie porady jeszcze oczekujesz - przecież wszystkie już były na poprzedniej stronie. A ty nie chcesz dopuścić do siebie inf , że trzeba rury i zawór 3-D wymienić Można jeszcze z mocniejszą pompą spróbować, ale instalacja może być głośna. PS Ytong 600 gr 36cm to przeciętna ściana - współczynnik przenikania ciepła to ok 0,38 bez poprawek na jakość przegrody.
PaWoS Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor #75 Opublikowano 7 Lutego 2017 A tak z ciekawości, jaką masz temp. posadzki w chwili obecnej? Nie podam Ci ponieważ kocioł aktualnie nie pracuje to raz a dwa nie mam czym zmierzyć. Termomentr pokojowy postawiony na płytkach to temp 22, na wysokości regulatora 21
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.