Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sterownik Estyma Igneo Slim, Opinie, Problemy, Lista Życzeń I Co Jest Dobre.


Rekomendowane odpowiedzi

OK też się tego domyślam. Tym bardziej, że gość się przyznał, że pierwszy raz to zakłada. Chciał mi wcisnąć 3D ale jak mu pokazałem, że wymagania gwarancji Tekli jest 4d- pojechał do sklepu i wymienił.

 

Tylko teraz źle znaczy jak? Co trzeba zmienić? Wolę to wiedzieć zanim go na siłę do domu sprowadzę...

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hardy jak zawór całkowicie zamkniesz ( patrz rysunek góra lewa ) to co ma płynąć na instalację ? jak wszystko idzie na powrót.

Jak przestawisz zawór na rączkę to możesz kręcić w zakresie 90 stopni , nie obróci się bardziej , przynajmniej nie powinien.

Tabelka tabelką , zrobiłeś ten test na ręcznym sterowaniu zaworem ?

Jak nie to zrób bo  inaczej nic się nie dowiesz , a nikt tu nie jest jasnowidzem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde mam deja vu. Przecież o tym żebyś przełączył sobie zawór na tryb ręczny i przetestował pisały chyba ci tu wcześniej ze trzy osoby. Potem nawet pisałeś, że zmieniłeś podłączenie zaworu 4D na odwrót i już działa. I wszystkim podziękowałeś. No chyba, że to ktoś inny miał identyczny problem, a u mnie się już odzywa ten Niemiec... jak on się znowu nazywał... aaa... Alzheimer... ;)

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, jednak ten Niemiec póki co mnie nie prześladuje: ;)

 

Witajcie Panowie. Udało się dojść do porządku. Faktycznie okazało się, że kiedy siłownik zaworu 4d miał otwierać to zamykał i odwrotnie. 

 

Podmieniłem przewody DO1 z DO2 w sterowniku i w domu temperatura prawidłowa :) Obniżyłem już nawet krzywą grzewczą na taką jaką mi sugerowaliście i jest super :)

Pozdrawiam. 

 

 

Kolego Piotrant uruchom test zaworu mieszającego i zobacz czy prawidłowo go zamyka i otwiera. Czy czas otwarcia zaworu jest prawidłowo zaprogramowany. Być może będziesz mieć podobny problem do tego jaki ja miałem...

pozdrawiam.

Zrób jeszcze mały test.

Przełącz pracę zaworu 4D w trym ręczny włącz pompę c.o. I przekręć zawór na pozycję 10 lub max czerwone pole. Tak aby było maksymalne grzanie. Zobacz jaka będzie temp. na c.o.

Potem na 0 lub zamknięcie zaworu.

Jeżeli w pozycji zamkniętej będzie na zasilaniu ciepło to jest uszkodzony lub źle zamontowany zawór 4D

Jeżeli nie to wszystko jest Ok.

Edytowane przez Ozi80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla osób posiadających Igneo Touch albo zastanawiających się nad jego kupnem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak wszystko Panowie się zgadza. Może i opr mi się należy. Jednak jak też wtedy napisałem, że nie bardzo chce ingerować w rzeczy manualne. Choć by dlatego, że po łaskawym przyjściu fachowca on stwierdzi, że coś ingerowałem i na mnie zrzuci winę za awarie. To Panowie jest 4ro miesięczny sprzęt... 

Z drugiej jednak strony ja widzę skrajne położenie siłownika jednak tak na prawdę nie wiem czy na lewo jest on zamknięty czy otwarty. Czy na niebieskim to on chłodzi czy grzeje bo ja nie mam punktu odniesienia na ile gość mógł mi popieprzyć układ. To dla mnie nowy temat... Nie wiem czy poprawnie ułożył zawór czy np. nie ustawił go o 45st w lewo bądź prawo (o ile tak można)

Wcześniej fakt było w domu zimno bo zawór nie puszczał na kaloryfery tyle ile było zadane. Podmieniłem przewody zamykanie/otwieranie zaworu 4d i wszystko puściło na dom i zrobiło się ciepło. 
Problem pojawił się jak na dworze temperatura wzrosła. Bo piec dalej grzał tak samo mocno jak było zimno. Położenie zaworu nie uległo zmianie. Piec spala wciąż tyle samo czy na dworze jest 2/-2 czy też 6st. 

 

Ostatnie pytanie, żeby wyjść z tego natłoku moich pytań bo się pogubiłem. W tej sytuacji jak na zdjęciu zawór 4D powinien być zamknięty czy otwarty?

 

http://s5.ifotos.pl/img/IMAG0758j_qxahsqh.jpg

 

muszę się upewnić czy dobrze zrobiłem przestawiając kabelki, żeby być czystym. resztę zostawiam jemu... 

 

Pozdrawiam bardzo dziękuję za pomoc i przepraszam za bałagan... 

Edytowane przez HardyDemon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję. Tak myślałem. Zrobię test mieszacza na zamknięty i upewnię się, że taki wykonuje ruch- ustawienie kabelków w sterowniku. Niech się gość bawi.

pozdrawiam.

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręce opadają. Gość wreszcie odebrał telefon ode mnie... 

 

Twierdzi, ze zawory sprężynowe nie powinny być stosowane w ogrzewaniu bo pompa ich nie przepchnie. I pompa będzie "pracować na sucho" Więc jest wszystko prawidłowo. 

 

Zawór 4d nie może być źle założony bo się nie da. A zepsuć tam się nie ma co. A jeśli nie prawidłowo coś idzie to znaczy, że elektronika pieca źle działa... Jeśli się zamyka i otwiera tzn, że jest OK. Nic więcej on nie zrobi. A i jeszcze cytuje: "nie wiem czy on ma ten czas 140sek na zasadzie otwarcia zamknięcia czy pauzy. Bo może on to robi te 140sek od pauzy do pauzy" nawet nie wiem o co mu chodzi. 

 

Regulator ciągu, jest nie potrzebny a mi może zaszkodzić bo jak mam stary komin to zimne spaliny mi go zniszczyć.. Pewnie trzeba odstawić piec do zamontowania go prawda? dlatego mu się nie chce...

 

Jak z nim walczyć? Jakich argumentów użyć, bo mi ręce opadają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hardy daj mi numer do tego "Instalatora " , pierwsze słyszę żeby pompa nie dała rady otworzyć zaworu sprężynowego :) , po co takie produkują skoro nawet pompa ich nie otworzy ? :) . Regulator ciągu nic nie zepsuje a przy pellecie jest bardzo przydatny ( dla mnie obowiązkowy ) , do montażu nic nie trzeba odsuwać, można zamontować na różne sposoby , na wyczystkę , na czopuch jak u kogo wygodniej .

Zawór 4D można źle zamontować, a raczej zamontować ze źle ustawionym zwierciadłem :) Ten Twój fachowiec to chyba od *** owiec , a nie od instalacji.

 

PS. Ja mam w instalacji za pompami CO i CWU , zawory zwrotne sprężynowe i otwierają się jak ta-lala :) instalacja ma 7 lat i te zawory zz też

PS 2 Żeby Pompy pracowały na sucho musiał byś mieć zapowietrzoną instalację , w innym przypadku jakim cudem ? :) przecież pompa jest przed zaworem zz więc do niej woda dochodzi bez oporów .

Czas otwarcia siłownika zaworu 4D masz podany w instrukcji tego siłownika, więc w Estymie ustawia się taki czas żeby pozwolił na pełne otwarcie i zamknięcie np siłownik z czasem 120 s ustawisz sobie w Estymie 123 sek. i już.

Bufor nie jest wymagany do prawidłowej pracy instalacji, i nie ma obowiązku montowania go w każdej kotłowni :)

Edytowane przez Ryszard
Proszę nie używać wulgaryzmów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę, że w sterowniku w dwóch miejscach wpisuje się czas otwarcia siłownika: w ustawieniach serwisowych kotła ("Czas mieszacza powr.") i w ustawieniach serwisowych ogrzewania ("Czas mieszacza"). To dwa różne parametry. Chodzi o ten drugi - w ustawieniach ogrzewania. Sprawdź ile tam masz wpisane. Sprawdź też ile masz napisane na naklejce na siłowniku. Powinno być tyle samo. Najlepiej wklej tu zdjęcia.

 

Z tym starym kominem, to po części racja. Jeśli nie masz wkładu kominowego (blaszanego czy też ceramicznego), to niska temperatura spalin może spowodować, że zaczną ci się skraplać i wilgoć zacznie ci do pokojów wchodzić. Generalnie nie zaleca się dla pieca peletowego zwykłego murowanego komina bez wkładu.

 

Dalej nie wiem dlaczego nie zrobiłeś jeszcze testu z przełączeniem siłownika na trybie ręcznym. To żadna ingerencja w instalację. Po to jest ten przełącznik, żeby go używać. Znam osoby, które mają na stałe ustawiony ręcznie mieszacz, nie robi to za nich sterownik. Instalator, jak widać ma cię w czterech literach, a od samego pisania na forum nie zmienisz ani nawet nie przetestujesz pracy kotła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym starym kominem, to po części racja. Jeśli nie masz wkładu kominowego (blaszanego czy też ceramicznego), to niska temperatura spalin może spowodować, że zaczną ci się skraplać i wilgoć zacznie ci do pokojów wchodzić. Generalnie nie zaleca się dla pieca peletowego zwykłego murowanego komina bez wkładu.

 

 

To racja, że komin bez wkładu z kwasówki , lub ceramiki  do pelletu nie jest zalecany i czy z zamontowanym RCK , czy bez niego, istnieje zagrożenie gromadzenia się kondensatu i z czasem przenikania przez tynk . Staraj się , żeby palnik pracował w długich cyklach, bez długich postojów ( wychładzania tego komina) , a o wkładzie jeżeli to rzeczywiście stary ceglany komin pomyślał bym po sezonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie popełniaj błędu wielu ludzi, którzy dali szeroki wkład. Wg znajomego fachowca, dla kotła peletowego 13 cm średnicy zupełnie wystarczy. Ja mam 16 cm (montowany jeszcze, jak mieliśmy stary zasypowy kocioł na węgiel) i przez to zbyt duży ciąg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BESIX chętnie Ci ten numer przekaże jak nie będzie to rozwiązane. Póki co jestem umówiony na piątek na telefon i ustalenie daty wizyty. 

Wiem, że Ciężko uwierzyć ale na prawdę gość ma świetną opinię i non stop pracuje. Myślę, że po prostu nie ma doświadczenie z pelletem i do tego ma dobrą gadaną i umie przegadać ludzi na swoją stronę. Ze mną mu trochę nie pykło... czekałem chyba za nim pół roku żeby wykonał u mnie tą pracę. 

 

Na pewno będę go żądać aby zmienił na CWU zawór na sprężynowy. Co do CO to myślę, że jak doprowadzi 4d do prawidłowej pracy to tam klapkowy już wystarczy- będę obserwować. 

 

Pytałem o bufor bo gość twierdził, że gdybym miał bufor to bym nie miał problemu z tym przepuszczaniem temperatury przez piec... bzdura- od początku mnie namawiał na bufor. 

 

OZI nie jest tak, że nie testowałem. Podawałem informacje, że zawór podczas testu przy ustawieniu w sterowniku 140s (zgodnie z instrukcją obsługi) wykonuje całkowicie pełny zakres ruchu od początku do końca skali w obie strony. Ale w ustawieniu w obu skrajnych pozycjach przepuszcza temperaturę dalej. 

I nie jest tak, że nie testowałem- bo spędziłem w kotłowni wiele godzin i na prawdę się napracowałem i zdobyłem wiedzę w tym temacie- a jeszcze kilka miesięcy temu nie miałem żadnego prawie pojęcia o hydraulice. 

 

Jak zajdzie potrzeba to wymienię komin. Ale myślę, że regulator ciągu powinien być bo przy tych samych warunkach pogodowych poza wiatrem jest różnica w spalaniu. Pamiętam jeszcze na poprzednim piecu jak huczało kiedy na dworze był wiatr. I teraz jest to samo a spalanie prawie 80% wyższe przy pellecie. 

 

No nic zobaczymy co mi powie w piątek. Na pewno się pochwale- mam nadzieję, że nie będę musiał się już żalić ;) 

 

Jeśli w weekend mnie nie odwiedzi to na pewno w trybie ręcznym sprawdzę działanie 4d- choć myślę, że jak na automacie wykonuje pełny ruch bez oczekiwanego rezultatu to i u mnie nic to nie przyniesie w trybie ręcznym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HardyDemon ja cię rozumiem, bo rok temu byłem w takim samym położeniu jak ty. Nic nie wiedziałem.

Ale sprawdzić ręczne działanie 4D koniecznie musisz zanim przyjdzie twój mistrz od instalacji. Bo możliwe, że jest źle założone, ty nie masz na to na razie dowodów, więc on ci znowu kitów nawciska. Po czym na drugi dzień sprawdzisz i wyjdzie, że jest źle założone i stracisz kolejnych kilka miesięcy, aż wybłagasz go o kolejną wizytę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to dla jasności... Czy ja mogę ręcznie bardziej przesunąć siłownik w którąś stronę niż automatycznie zrobi to piec w ciągu obrotu 140sek? Czyli poza skale? Bo tego nie wiedziałem.

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli moje ręczne testy nic by nie wprowadziły. Czyli tak jak się spodziewałem .
Dla pewności w weekend jeśli "magik" mnie nie odwiedzi to i tak to zrobię.

 

Tak jak wcześniej Wam opisywałem. Robiłem dwa razy testy. 1. Piec wygaszony- rozpalanie z siłownikiem w pozycji zamknięty- temperatura rozgrzewała się praktycznie równo z piecem. 

2. Piec wygaszony- rozpalanie z siłownikiem w pozycji otwarty- temperatura również przedostawała się na obieg. 

 

Muszę Panowie przyznać, że to jest najlepsze forum w jakim brałem udział. Fachowe i szybkie porady. Na prawdę jestem Wam bardzo wdzięczny.

pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wcześniej Wam opisywałem. Robiłem dwa razy testy. 1. Piec wygaszony- rozpalanie z siłownikiem w pozycji zamknięty- temperatura rozgrzewała się praktycznie równo z piecem. 

2. Piec wygaszony- rozpalanie z siłownikiem w pozycji otwarty- temperatura również przedostawała się na obieg. 

 

 

To wypadało by zdjąć całkiem ten siłownik ( odkręcić 4 śruby) założyć wajchę na zawór do ręcznego sterowania i zrobić testy bez siłownika. Tak samo jak robiłeś z siłownikiem ( raz  na  zaworze zamkniętym , i drugi raz na otwartym )

Kolega Ozi80 ma rację , przyjdzie fachman walnie parę swoich teorii , zwali na elektronikę i siłownik , a TY zostaniesz z takim stanem jaki masz teraz.

Pamiętaj że demontaż siłownika to nie jest ingerencja w instalację, tylko  zmiana sposobu sterowania tą instalacją z auto na ręczny, więc fachman nie może się do tego przyczepić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko, ze to on wstawaił też ten siłownik. On kupował całą instalacje i cała też montował. Zobaczę, może się odważę i to zrobię, A jak nie to niech on się martwi. Jedno jest pewne, Mam info o serwisu Tekla, że zaworu nie powinny puszczać temperaturę jeśli obieg jest wyłączony dalej nich on się martwi. jedno co jest do du*y to, to, że ma on tyłkochron w postaci odbioru i pieczątki instalacji od serwisanta Tekla.

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym niby będzie się martwił ten "fachman"? Przecież to nie jemu jest za gorąco i to nie jego pellet się spala , a już na pewno nie on za niego płaci :)

Dziwne trochę masz podejście , ja bym dla samego siebie zdjął ten siłownik sprawdził bez niego instalację i bym wiedział zanim przyjdzie "mistrz" , czy to wina zaworu, siłownika, czy instalacji.

Ale to przecież nie u mnie jest problem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby przełączyć siłownik w tryb ręczny nie trzeba zdejmować siłownika. Wystarczy paznokciem przekręcić kółeczko o 90 stopni... Jak mu nie pokażesz że w trybie ręcznym przez zamknięty zawór przepuszcza ciepło, to zwali na elektronikę, na sterownik. Z resztą już to zrobił, z tego co kojarzę co pisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.