Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sterownik Estyma Igneo Slim, Opinie, Problemy, Lista Życzeń I Co Jest Dobre.


Rekomendowane odpowiedzi

A zawór 4D wtedy jest zamknięty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zawór 4D jest zamknięty. Zawór jest klapkowy kierunkowy. A powinien być pewnie sprężynowy co Panowie? Bo szczególnie w nocy kiedy jest zadana 21stC to on i tak ciśnie na tyle, że mam 23 bo piec grawitacyjnie pcha na grzejniki i niekiedy grzejniki na parterze są na prawdę gorące i tutaj obawiam się, że mam utratę paliwa... 

 

Jeszcze mam kilka pytań. 

 

1. Czy taki popiół jest prawidłowy? To jest nabytek po dwóch tygodniach pracy. Widoczne są zgorzele. tak jest ok czy coś z tym zrobić i jak coś to które parametry i na jakie zmienić.  Foty:

 

http://s2.ifotos.pl/img/IMAG0733j_qxsqxqn.jpg

 

http://s2.ifotos.pl/img/IMAG0734j_qxsqxqe.jpg

 

 

2. Jak macie ustawione czas podawania paliwa? Ja miałem ustawione 2.2

 

3. Czy macie regulator ciągu kominowego? Pomimo mojego absolutnego życzenia żeby on był, mój mistrz go nie założył- może nie ogarniał co i jak...  Jest sens się upierać i go założyć? 

 

3. Jakie macie spalanie dobowe? Bo wydaje mi się, że u mnie to trochę za dużo. Obecnie ok 25kg na dobę. Dom ocieplony i raczej nie jest energochłonny 

 

Proszę o odpowiedzi na moje pytania. Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o popiół to jest jaki jest, spieki się pojawiają bo pellet, którym palisz najprawdopodobniej jest zrobiony z trociny tartacznej. I spieków się nie pozbędziesz. Spróbuj ewentualnie ograniczyć nadmuch.

Jak masz czyszczenie mechaniczne palnika to nawet się tym nie przejmuj.

 

Jeśli chodzi regulator ciągu kominowego, jest on wręcz niezbędny w przypadku kotłów pelletowych.

 

Ja też mam starą instalację grawitacyjną i nie mam sytuacji aby po zamknięciu zaworu 3D lub wyłączeniu pompy woda w układzie co krążyła. Może występuje to zjawisko, jednak jest ono niezauważalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HardyDemon masz chyba nieźle nakopane z tą instalacją. Masz czujnik temperatury CO od razu za pompą CO i mimo że zawór 4D jest na zero, pompa CO nie pracuje, to na tym czujniku masz 50 stopni, a grzejniki ciepłe? Nie znam się na tym, nie wiem co to klapkowy, a co sprężynowy. Ja mam taką rurkę pomijającą pompę CO i zawór 4D, ale tam jest chyba u mnie zawór kulkowy bezpieczeństwa i w "normalnych" warunkach ona nie przepuszcza ciepła, gdy 4D jest zamknięty... Może ty taką też masz i jest ona ciepła, mimo zamkniętego 4D i nie pracującej pompy?

 

Co do spieków, to wg mnie wszystko zależy od peletu. Teraz mam podobne spieki, jak u ciebie i jako, że nie mam systemu samoczyszczenia, to co dwa dni muszę ręcznie czyścić palnik pogrzebaczem. W zeszłym sezonie miałem lepszy pelet, to czyściłem palnik znacznie rzadziej.

 

Regulator ciągu mam, bo mam duży ciąg, bo komin za szeroki - średnica 16 cm. Przy peleciakach wystarczy komin 13 cm.

 

Czas podawania to sprawa indywidualna. Można kopiować od innych osób nastawy temperatur: zadanej na kocioł, histerezy, zadanej na CO (krzywa grzewcza) itp. Ale na pewno nie czasu podawania. Każdy dom jest inny, każda instalacja jest inna i każda potrzebuje innej mocy palnika. A moc palnika steruje się właśnie czasem podawania.

 

Co do spalania, to też zależy od tego co ogrzewasz i jak ciepło ogrzewasz.

Ja ogrzewam stary, ocieplony 10 cm styropianem dom 180m2 (plus drugie tyle nieogrzewane) do około 23 stopni oraz bojler na 7 osób. W grudniu spaliłem dokładnie 1125 kg (liczone worki, bo licznik mimo ważenia, zawsze mi przekłamuje), czyli średnio 36 kg na dzień. Wcześniej w listopadzie 970 kg, a od 15 września do końca października 660 kg. W sumie w tym sezonie spaliłem 2755 kg peletu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o popiół to jest jaki jest, spieki się pojawiają bo pellet, którym palisz najprawdopodobniej jest zrobiony z trociny tartacznej. I spieków się nie pozbędziesz. Spróbuj ewentualnie ograniczyć nadmuch.

Jak masz czyszczenie mechaniczne palnika to nawet się tym nie przejmuj.

 

Jeśli chodzi regulator ciągu kominowego, jest on wręcz niezbędny w przypadku kotłów pelletowych.

 

Ja też mam starą instalację grawitacyjną i nie mam sytuacji aby po zamknięciu zaworu 3D lub wyłączeniu pompy woda w układzie co krążyła. Może występuje to zjawisko, jednak jest ono niezauważalne.

Na pewno mam pellet z wirów tartacznych bo od dużego regionalnego tartaku zakupuje pellet. U mnie na zamkniętym 4D i wyłączonej pompie nie które kaloryfery mam ciepłe... Czyli będę musiał musiał dowiedzieć się czy nie powinien być zastosowany zawór sprężynowy... Dzięki za info. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HardyDemon masz chyba nieźle nakopane z tą instalacją. Masz czujnik temperatury CO od razu za pompą CO i mimo że zawór 4D jest na zero, pompa CO nie pracuje, to na tym czujniku masz 50 stopni, a grzejniki ciepłe? Nie znam się na tym, nie wiem co to klapkowy, a co sprężynowy. Ja mam taką rurkę pomijającą pompę CO i zawór 4D, ale tam jest chyba u mnie zawór kulkowy bezpieczeństwa i w "normalnych" warunkach ona nie przepuszcza ciepła, gdy 4D jest zamknięty... Może ty taką też masz i jest ona ciepła, mimo zamkniętego 4D i nie pracującej pompy?

 

Co do spieków, to wg mnie wszystko zależy od peletu. Teraz mam podobne spieki, jak u ciebie i jako, że nie mam systemu samoczyszczenia, to co dwa dni muszę ręcznie czyścić palnik pogrzebaczem. W zeszłym sezonie miałem lepszy pelet, to czyściłem palnik znacznie rzadziej.

 

Regulator ciągu mam, bo mam duży ciąg, bo komin za szeroki - średnica 16 cm. Przy peleciakach wystarczy komin 13 cm.

 

Czas podawania to sprawa indywidualna. Można kopiować od innych osób nastawy temperatur: zadanej na kocioł, histerezy, zadanej na CO (krzywa grzewcza) itp. Ale na pewno nie czasu podawania. Każdy dom jest inny, każda instalacja jest inna i każda potrzebuje innej mocy palnika. A moc palnika steruje się właśnie czasem podawania.

 

Co do spalania, to też zależy od tego co ogrzewasz i jak ciepło ogrzewasz.

Ja ogrzewam stary, ocieplony 10 cm styropianem dom 180m2 (plus drugie tyle nieogrzewane) do około 23 stopni oraz bojler na 7 osób. W grudniu spaliłem dokładnie 1125 kg (liczone worki, bo licznik mimo ważenia, zawsze mi przekłamuje), czyli średnio 36 kg na dzień. Wcześniej w listopadzie 970 kg, a od 15 września do końca października 660 kg. W sumie w tym sezonie spaliłem 2755 kg peletu.

To u mnie spalanie jednak jest niższe... Mam cały dom ocieplony. I nawet wcześniej węgla spalałem adekwatnie nie wiele względem znajomych. 

Ten regulator ciągu będę żądać żeby ten mój magik mi jednak to zamontował. A czy byłby to kłopot abyś mi wysłał foto swoich zaworów jak to u Ciebie wygląda. 

Za kilka minut sprawdzę gdzie mam czujnik temperatury CO. 

Dzięki za odpowiedzi... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert mam wyłączona stałą pompę jednak co do jej pracy to sugeruje się mrugającym trójkącikiem w kółku. I jednak nie zawsze jest ona włączona. Jak wszystko jest całkowicie osiągnięte to trójkącik nie mruga. Słychać nawet w kaloryferach kiedy to ona się włącza a kiedy nie pracuje.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli między 4D, a czujnikiem temperatury CO nic nie ma, bo pompa idzie równolegle?

No to wychodzi na to, że zamknięty zawór 4D przepuszcza ciepło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Ozi, tak by wychodziło... Kurde za dużo już mam niewiadomych... ten mój spec przyjedzie będzie cisnąć kit a ja niestety nie będę widział co jest nie tak... Czyli zawór 4D nie powinien nic puścić? Czyli wychodzi na to, że zmiana zaworu klapowego na sprężynowy nic nie zmieni... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób jeszcze mały test.

Przełącz pracę zaworu 4D w trym ręczny włącz pompę c.o. I przekręć zawór na pozycję 10 lub max czerwone pole. Tak aby było maksymalne grzanie. Zobacz jaka będzie temp. na c.o.

Potem na 0 lub zamknięcie zaworu.

Jeżeli w pozycji zamkniętej będzie na zasilaniu ciepło to jest uszkodzony lub źle zamontowany zawór 4D

Jeżeli nie to wszystko jest Ok.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tryb ręczny czyli na siłowniku przekręcasz śrubokrętem ten "cyplik" tak żeby wskazywał rysunek rączki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam takie obejście ale pomija ono nie tylko pompę ale i zawór 4D. No i jest tam zawór różnicowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego robert004 przy zamkniętym zaworze 4D , szybciej by przepuścił zawór różnicowy u kolegi Ozi80, bo ma ten bypass z pomięciem zaworu mieszającego, u Demona przy zamkniętym 4D nie powinno nic popłynąć grawitacyjnie na instalację . Albo jest babol w samej instalacji, albo 4D nie zamyka się do końca , a zawór zwrotny klapowy jeśli jest w poziomie to może spokojnie przepchnąć, albo jeżeli ma na tej prostej rurze zawór różnicowy to jak pompa stanie, grawitacja przepchnie przez różnicowy, tylko musi mieć co :) więc szukał bym przyczyn przy 4D , tym bardziej , że były już z nim problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert zadaną na kotle mam 65st Przeważnie dociąga do 73. Histereza 15. 

 

Dzisiaj znów mnie strzela z nerwów. W domu gorąco... to wszystko jakoś mi się dziwne wydaje... Znów szereg pytań. 

 

Obecna sytuacja. Kocioł wypuszcza ok 40st na grzejniki. zadana ok 38. Ale z ciekawości obniżyłem krzywą grzewczą aż o 10stopni dla testów i wg mnie zawór 4d powinien się zamknąć, a temperatura na wyjściu powinna pójść w dół. Oto efekt:

http://s5.ifotos.pl/img/IMAG0758j_qxahsqh.jpg -temperatura rosła dalej. 

Zawór 4d w takiej pozycji: 

http://s2.ifotos.pl/img/IMAG0759j_qxahsqn.jpg

Powiedzcie czy w tej chwili on powinien być zamknięty czy otwarty? I na zdjęciu on przedstawia zawór zamknięty czy otwarty? Ja już najprościej w świecie zgłupiałe... 

 

 

Powiedzcie mi co to jest i jakie zadanie to pełni?

http://s2.ifotos.pl/img/IMAG0763j_qxaharx.jpg

 

Kilka zdjęć mojej instalacji:

1. Od strony prawej:

http://s2.ifotos.pl/img/IMAG0766j_qxahahx.jpg

 

2. Od strony lewej:

http://www.ifotos.pl/zobacz/IMAG0769j_qxahahe.jpg

 

3. Od tyłu: 

http://s5.ifotos.pl/img/IMAG0768j_qxahahn.jpg

 

 

Edytowane przez HardyDemon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hardy zawór jak na fotce to teoretycznie otwarty, to w czerwonym kółku to zawór różnicowy jego działanie jest ściśle związane z pracą pompy CO i ma znaczenie tylko przy pracy grawitacyjnej w środku tego zaworu jest taka kulka która po zatrzymaniu się pompy CO,  pod wpływem ciśnienia  unosi się w górę przez co na instalacje płynie gorąca woda. U Ciebie może tak się dziać tylko wtedy gdy zawór 4D jest mocno otwarty.

Moim zdaniem oba zawory zwrotne są do wymiany na sprężynowe , bo te klapowe są zamontowane poziomo a to błąd.

Nie masz się co pienić tylko musisz dojść czy masz ten 4D prawidłowo zamontowany o czym już pisałem dużo wcześniej.

Na obudowie zaworu masz takie pokrętło z narysowaną rączką , przestawiasz na rączkę co spowoduje , że odłączysz sterowanie elektryczne tym zaworem.

Patrzysz na sterowniku jaka jest temperatura na zasilaniu CO

Ustawiasz ręcznie zawór w jedną z pozycji skrajnych i czekasz 15 minut 

Patrzysz na sterownik jak temperatura wzrośnie to znaczy że zawór ustawiony jest na "otwarty"

Jak temp na zasilaniu spadnie to zawór jest zamknięty

Zamknięty zawór powinien być w pozycji  maksymalnie w lewo  

Jeżeli tak nie jest to zawór a raczej jego zwierciadło jest w złej pozycji i powinno się je przestawić . Wstawiam fotkę poglądową jak działa taki zawór , [popatrz sobie i przeanalizuj co będzie jak przestawisz zwierciadło na obrazku zaznaczonym kółkiem o 90 stopni .

post-55806-0-01283000-1515095327_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Besix analizowałem to dzisiaj i Twoje poprzednie posty również. Szczerze nie bardzo chcę to rozkręcać. Ale mniejsza z tym.

Czyli jak przestawię działanie na rączkę (działanie ręczne) to mogę ruszać pokrętłem i ustalić go tak jak chcę? 

Ale teraz tak: zauważyłem, że czy jest pozycja na niebieskim czy na czerwonym kocioł non stop podaje wyższą temperaturę niż zadana. 

Czy możliwe jest aby specu coś źle ustawił poza samą tabelą? Co zrobić w tym temacie? 

Jak rozumiem jeśli zawór 4d zamknie wyjście kompletnie żadna wyższa temperatura nie powinna dojść do czujnika temperatury? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.