Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sterownik Estyma Igneo Slim, Opinie, Problemy, Lista Życzeń I Co Jest Dobre.


Rekomendowane odpowiedzi

Hardy pewnie masz zawór 4D i pewnie nie masz pompy w obiegu kotłowym. Wobec tego tym parametrem się nie przejmuj za bardzo. Chyba że obniżysz punkty krzywej. Ustaw stałą pompę i czekaj aż wszystko się ustabilizuje. A potem koryguj, pytaj, koryguj, obserwuj i koryguj, aż w końcu na wiosnę stwierdzisz że to jest to :) No może szybciej.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura w domu 22.6 (czyli o 0.2 za mało- więc piec pracuje) Na foto poniżej widać, że temperatura została obniżona aż o -26,5. Czy to prawidłowo? Dotykam powrót- letni, wyjście na kaloryfer letni, na CWO gorący aż parzy. Temperatura na CWO jest dużo wyższa niż zadana- ale to nikomu nie przeszkadza... 

http://s2.ifotos.pl/img/IMAG0338j_qxpxnqx.jpg

Masz 22,6, a zadana 23. Dla mnie to o 0,4 za mało, a nie o 0,2.

Temperatura nie została obniżona o 26,5, tylko o tyle docelowo chce obniżyć, ze względu na zbyt zimny powrót. Ale robi to stopniowo, a nie od razu. Ale nie pytaj mnie o szczegóły, bo tego nie rozumiem. W każdym razie średnio to działa.

 

To, że teraz jest o tyle więcej niż zadane, to być może wcześniej zadane było więcej i się zagrzało, a ty nie zdążyłeś tej ciepłej wody z CWU (nie CWO) wylać. Byś miał Vide Neta, to moglibyśmy takie rozkminy robić. Ja nie wiem ile masz zadaną komfortową w bojlerze, w jakich godzinach masz komfortową i o której godzinie było to zdjęcie robione.

 

Po pól h pracy temperatura w domu maleje o 0,1. Grzejniki są letnie nawet przy maksymalnym otwarciu termostatów.

 

http://s10.ifotos.pl/img/IMAG0339j_qxpxers.jpg

Masz letnie, bo jak sam widzisz, mają 37,4 stopnia. Wg krzywej pogodowej i współczynnika korekcji wyliczył ci 47,9, ale masz kurde bardzo zimny powrót i ta "ochrona powrotu" na siłę ci obniża temperaturę na zasilaniu.

 

Generalnie to już się pogubiłem, jaki masz problem, bo 3 dni temu pisałeś, że masz w domu za ciepło o pół stopnia:

Mam zadaną temperaturę komfortową 23stC. Obecnie mam w domu 23.5. (...) po jakiego grzyba pcha mi na CO. Przecież mam w domu ciepło a on ciśnie i tak na dom.

...a teraz wklejasz zdjęcia, że masz w domu za zimno o pół stopnia i nie umiesz nagrzać. Powiedziałbym, że za bardzo obniżyłeś krzywą grzewczą, ale piszesz, że jej jeszcze nie ruszałeś. Może okno masz gdzieś otwarte? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hardy pewnie masz zawór 4D i pewnie nie masz pompy w obiegu kotłowym. Wobec tego tym parametrem się nie przejmuj za bardzo. Chyba że obniżysz punkty krzywej. Ustaw stałą pompę i czekaj aż wszystko się ustabilizuje. A potem koryguj, pytaj, koryguj, obserwuj i koryguj, aż w końcu na wiosnę stwierdzisz że to jest to :) No może szybciej.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tak Robert004 mam zawór 4d z siłownikiem i nie mam pompy na obiegu. Zastanawiam się, czy aby zastosowanie ochrony powrotu ma sensu. No nic... będę obserwować i wyciągać wnioski... Dzięki za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 .

 Masz 22,6, a zadana 23. Dla mnie to o 0,4 za mało, a nie o 0,2.

Tak ale mam histerezę na 0,2 stC więc jeśli jest 22,8 jest to już w normie... zresztą to mało istotny szczegół... 

Generalnie to już się pogubiłem, jaki masz problem, bo 3 dni temu pisałeś, że masz w domu za ciepło o pół stopnia:

 

...a teraz wklejasz zdjęcia, że masz w domu za zimno o pół stopnia i nie umiesz nagrzać. Powiedziałbym, że za bardzo obniżyłeś krzywą grzewczą, ale piszesz, że jej jeszcze nie ruszałeś. Może okno masz gdzieś otwarte?  ;)

i wszystko się zgadza poza otwartym oknem... bo co chwilę jest, któreś otwarte. Generalnie chodzi mi o to, że zawsze miałem cieplej niż zadane.. ale od momentu podłączenia i zaadaptowaniu czujników powrotu i pokojowego wszystko zaczęło działać inaczej. A ten element odnośnie podniesienia temperatury w domu do zadanej bardzo mnie zaniepokoił... Piec pracował, coś tam grzał ale nie podniósł temperatury a jedynie ona oscylowała przy 22,5st C. 
 
Tak jak pisałem Robertowi... zastanawiam się nad sensem działania pieca z czujnikiem powrotu a bez pompy na tym obiegu...
Dodam, że pompa stałą dalej jest na NIE. Zobaczymy za kilka dni co tam będę działać. Muszę czekać do weekendu, żeby mieć trochę czasu.
 
Pzdr i dzięki za pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz 22,6, a zadana 23. Dla mnie to o 0,4 za mało, a nie o 0,2.

Tak ale mam histerezę na 0,2 stC więc jeśli jest 22,8 jest to już w normie... zresztą to mało istotny szczegół...

Ale histereza jest brana pod uwagę po osiągnięciu zadanej temperatury w pokoju, a nie przed.

Masz zadaną 23, a w domu 22,6, to brakuje ci 0,4. Jak osiągniesz te 23, to wtedy zadana będzie 22,8.

Przy współczynniku korekcji równym 10 to istotne, bo przy temperaturze 22,9 raz ci będzie dodawał do zadanej na CO jeden stopień, a raz go odejmował (zależne, czy właśnie grzeje pokój, czy czeka aż się wychłodzi).

 

 

 

 

Generalnie to już się pogubiłem, jaki masz problem, bo 3 dni temu pisałeś, że masz w domu za ciepło o pół stopnia:

...a teraz wklejasz zdjęcia, że masz w domu za zimno o pół stopnia i nie umiesz nagrzać.

Generalnie chodzi mi o to, że zawsze miałem cieplej niż zadane.. ale od momentu podłączenia i zaadaptowaniu czujników powrotu i pokojowego wszystko zaczęło działać inaczej.

Aaaa, czyli tzw "ochrona powrotu" (polegająca na tym, że obniża zadaną na CO) ci psuje. Może tak być. U mnie akurat za bardzo ona nie psuje, ale Sambor w poście nr 20 w tym temacie pisał o tym, że ktoś chroniąc w ten sposób powrót, miał ciągle niedogrzany dom:

https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/23402-sterownik-estyma-igneo-slim-opinie-problemy-lista-życzeń-i-co-jest-dobre/?p=297718

 

Może tak być, że stała pompa tutaj coś polepszy, bo zawór 4D nie będzie się aż tak bardzo otwierał, bo będzie miał zadane dawać niższą temperaturę na CO, niż gdy nagle trzeba ogrzać ochłodzony dom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Ozi80 :) Będę chciał przeprowadzić testy. Piec stałą zadana 70. Histereza 15, reszta automat. Pellet do pełna tydzień czasu pompa stała TAK, znów pellet do pełna i pompa stała NIE. Jeśli pogoda będzie w miarę stabilna będzie to ciekawe porównanie. Obecnie przy pełnym zasypie ok 150kg wystarczyło mi na 11dni. Co i tak dla mnie jest dobrym wynikiem.

 

Może być tak, że przy ochronie powrotu przy zaworze 4d i bez pompy na obiegu traci to sens przy ogrzewaniu grawitacyjnym... Poczytam...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy jak mam ustawioną zadaną temperaturę kotła 70stC. Dom temperatura osiągnięta z nadwyżką, woda zadana 38stC (mam coś źle z czujnikiem bo przy takiej zadanej w kranie ma ok 60st). Temperatura na wodę na maksymalna 40stC.

Więc wszystko zadane osiągnięte. Pompa stała wyłączona więc w danej sytuacji już nie pracuje. A pomimo tego całość z kotła idzie dalej czyli: woda na CWO już ma prawie 60 (zadana 38 a maksymalna 40) na dom kaloryfery gorące?

Czy mam coś nie tak? Czy zawór czterodrogowy nie powinien zamknąć obiegu i trzymać temperaturę w kotle? 

Jeśli zostawię wszystko na 70 zadanej to piec non stop będzie grzać na maxa... 

Nie ma kontaktu z moim hydraulikiem bo jest taki zapracowany, że nawet tel nie odbiera a chyba popierniczył tematy... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pompy obie dalej pracują, mimo że temperatura na CO i na CWU jest osiągnięta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, pompy się wyłączyły. Tak jak by bezwładnością pcha na CO i CWO. Czy powinien je zawór zamknąć?

Wydaje mi się to logiczne bo gdyby tak się nie dało nie było by parametru temperatury max na CWO. Teraz mam taką gorącą wodę, że można parzyć pomidory....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zawór 4D nie decyduje o tym, czy ma iść ciepła woda na CWU, czy nie. Tym steruje tylko pompa CWU. Coś masz nie tak z czujnikiem temperatury w bojlerze. W złym miejscu albo coś.

 

CWU - ciepła woda użytkowa. Nie CWO.

 

A co do CO, to musiałbyś poświęcić czas i zaobserwować co robi zawór 4D, bo zdalnie to tego nie zaobserwujemy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zawór 4D nie decyduje o tym, czy ma iść ciepła woda na CWU, czy nie. Tym steruje tylko pompa CWU. Coś masz nie tak z czujnikiem temperatury w bojlerze. W złym miejscu albo coś.

 

CWU - ciepła woda użytkowa. Nie CWO.

 

A co do CO, to musiałbyś poświęcić czas i zaobserwować co robi zawór 4D, bo zdalnie to tego nie zaobserwujemy ;)

Ozi jak mogę obserwować co robi zawór 4D o co chodzi? Na co mam zwrócić uwagę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przesyłam foty. Nie ma się czym chwalić, piwnica jeszcze jest przed remontem ;-)

Zdjęcia instalacji. Dodam, że pompa CWU jest stara, z poprzedniej instalacji. Nie było powodu poza wizualnym aby ją wymienić...

http://s2.ifotos.pl/img/instalacj_qxhqswx.jpg

http://s2.ifotos.pl/img/Przed-pom_qxhqsww.jpg

http://s6.ifotos.pl/img/za-pompaj_qxhqswq.jpg

http://s10.ifotos.pl/img/doljpg_qxhqseh.jpg

http://s2.ifotos.pl/img/CWOOKjpg_qxhqsna.jpg

http://s5.ifotos.pl/img/CWOjpg_qxhqsnx.jpg

 

Tutaj jest miejsce gdzie włożyłem czujnik powrotu. Czy to dobre miejsce? W tej chwili go odłączyłem...

http://s5.ifotos.pl/img/gdzie-jes_qxhqses.jpg

 

I tu jeszcze taka ciekawostka- zegar ciśnienia. Jak pompa CO jest wyłączona pokazuje prawidłowo 0,6 bara. Jak pompa się załącza to zegar fiksuje nawet czasem do 2 bar. Czy to normalne? 

http://s2.ifotos.pl/img/zegarjpg_qxhqsse.jpg

 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ozi jak mogę obserwować co robi zawór 4D o co chodzi? Na co mam zwrócić uwagę?

Sam o tym pisałeś:

 

Czy mam coś nie tak? Czy zawór czterodrogowy nie powinien zamknąć obiegu i trzymać temperaturę w kotle?

 

Jak będziesz miał taką sytuację, że:

 

wszystko zadane osiągnięte. Pompa stała wyłączona więc w danej sytuacji już nie pracuje. A pomimo tego całość z kotła idzie dalej czyli: woda na CWO już ma prawie 60 (zadana 38 a maksymalna 40) na dom kaloryfery gorące

...to idziesz do kotłowni i patrzysz w jakiej pozycji jest zawór 4D i czy się stopniowo zamyka, czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...to idziesz do kotłowni i patrzysz w jakiej pozycji jest zawór 4D i czy się stopniowo zamyka, czy nie.

Nigdy się mu nie przyglądałem. Prawdę powiedziawszy to strzelałem mówiąc, że to jest jego zadanie... OK. Poczytam o tym i w weekend będę się przyglądać. 

A czy z instalacją jest wszystko OK? Sugerując się zdjęciami. Zdaje sobie sprawę, że nie wiele widać ale też dojścia tam nie mam za bardzo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się na instalacji nie znam. Tylko trochę na ustawieniach sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,mam tekle na pellet i nie mogę sobie z nią poradzic,wszyscy mówią ze jest ok,ja uważam że nie.A więc napiszę, tryb pracy kotła auto,ogrzewanie  tryb pogodowe.Kocioł startuje,jedna modulacja,druga (jesli start pomp mam pow 44)dochodzi do tzw przeciągnięcia zadanej kotła (często 51-52 stopnie w obecnych warunkach)bo zawór 4d zbyt wolno otwiera.Więc tera mam te 44 i jest modulacja tak,ok trzech razy,czyli grzanie,właczenie pompy,wychłodzenie,po tym trzecim razie palnik idzie na ful,zawór otwarty na ful,pompa się włącza i wyłącza, i tak do końca az kocioł zagrzeje dom i jest 7 czyli wygaszanie.Teraz moje pytanie dlaczego zawór 4 d nie moduluje,czyli lekko otwiera i domyka,stopniowo dopuszcza ciepła wodę w instalację,powrót zimny bo zawór na pełni otwarty.Przy pompie stałej,nie umiem ustawic bo cały czas sie włącza kocioł i dogrzewa.Mam czujnik,pokojowy,pogodowy,powrotu,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebastian niewiele zrozumiałem z tego co napisałeś. Proszę o bardziej składne zdania.

Jedyne co wyłowiłem z tego słowotoku, to że chyba temperatura kotła balansuje ci na granicy startu pomp i przez to pompa raz się włącza, a raz wyłącza. To jednoznacznie świadczy o zbyt małej mocy kotła. A moc kotła zwiększa się zwiększając czas podawania. Na resztę wątpliwości chętnie odpowiem, pod warunkiem, że zrozumiem co piszesz ("7 czyli wygaszanie"???).

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tego ile razy mu się kocioł odpala, na jakich temperaturach pracuje itp., to raczej nie zobaczymy na zdjęciach. No chyba, że ma Vide Neta i wklei screeny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 to komenda w kotle o wygaszaniu w trybie auto,gdy czyjnik osiągnie temp.zadaną w pomiesczeniu.Kocioł tryb auto.Start pomp 44, powrót temp min 40.Ogrzewanie tryb pogodowy,70,50,40 stopni.Histereza 10 kocioł,10 ogrzewanie.Pompa stała nie.Czas otwarcia zaworu 120.Mam dom ocieplony,ok 200 m2,kocioł moc maks 25kW.W tych ustawieniach kocioł się odpala 2-3 razy na dzień (korekcja 0,2,temp komfort 21),często ma zadaną na kotle pomiędzy 50-53 (obecne warunki pogodowe),temperatura wymagana na instalację często pokazuje to co zadane na kotle,mała róznica,czyli dość sporo i do końca grzania za dużo nie spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 to nie żadna komenda, tylko tyle stopni jest zadane na CO, gdy przy stałej pompie i trybie kotła automatycznym, osiągnięta zostanie w domu zadana temperatura pokojowa.

Przede wszystkim, to nie wiem czemu wiele ludzi upiera się tutaj przy tym trybie automatycznym. W efekcie wylicza zadaną na kocioł tyle, ile jest zadane na CO. Jakbyś miał zadane na CO te 60 stopni, to spoko, bo wtedy tyle będzie zadane na kocioł. Ale jak ty masz krzywą grzewczą 70-50-40, to przy obecnie dodatnich temperaturach na zewnątrz, wylicza ci max 53 stopni (o których pisałeś) i przy 55 stopniach na kotle już go wygasza. Z tego co tutaj pisali mądrzejsi, to praca na takich niskich temperaturach jest nieefektywna i może spowodować powstanie smoły w kotle. Tak więc w pierwszej kolejności zmienił bym u ciebie tryb kotła na ciągły i dał temperaturę zadaną nawet i 70 stopni. W drugiej kolejności to ten czas podawania, o którym pisałem wcześniej. Jeśli dobrze zrozumiałem twój pierwszy wpis na tym forum, to pompa CO co chwilę się włącza (jak na kotle temperatura przekroczy 44 stopni) i wyłącza (jak spadnie poniżej). On ma przy pełnym obciążeniu pracować sobie spokojnie przy temperaturze np. 60-70 stopni, a żeby to osiągnąć, to musi być odpowiedni czas podawania. Nie za niski (jak u ciebie) i nie za wysoki (żeby z kolei nie przekraczał temperatury zadanej kotła i nie przechodził w wygaszanie).

Inna sprawa, to krzywa grzewcza 70-50-40 dla mnie jest za wysoka. Ja tam wolę letnie grzejniki (krzywa grzewcza np. 33-36-40) cały czas przy stałej pompie, a nie na zmianę lodowate i gorące (około 50 stopni), jak u ciebie przy wyłączonej stałej pompie.

Poczytaj sobie wcześniejsze nasze wpisy o stałej pompie, o współczynniku korekcji itp.

 

Aha. I co to jest "histereza 10 ogrzewanie"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ozi Histereza c.o. Czyli zadane 22 - Histereza 10 czyli grzejniki zaczną robić się ciepłe jak temperatura spadnie do 12 st. Przy ocieplonym domu ta sytuacja może mieć miejsce mniej więcej w połowie grudnia :).

A tak na poważnie chyba źle odczytane ze sterownika 1.0 czyli 1 stopień.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Ozi80 a możesz mi podać Twoje gotowe nastawy,zobaczę co się będzie działo i to będzie wyjściowy parametr.Zebym osiągnął temperaturę 70 na kotle to dopiero jak się pompa wyłączy,chciałbym spróbować stałej pompy.Większość się pewnie upiera na tryb auto,bo nie rozpala tak często kotła jak na trybie stałym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.