Franc27 Opublikowano 28 Stycznia 2017 Autor #151 Opublikowano 28 Stycznia 2017 Dostałem ofertę na instalację CO i kotłownię. Sprawdziłem kilka pozycji z cenami w sieci i wydaje mi się, że jest drogo, ale pomijając ceny, proszę o sprawdzenie elementów instalacji i ocenę tego zestawienia. Założenia jeszcze raz: Parter + poddasze użytkowe, parter 84 m2, podłogówka na całości, poddasze - podłogówka w łazience 9 m2 + grzejniki w pozostałych 2 pokojach. Kotłownia w oddzielnym budynku ok 15 m od domu. https://goo.gl/photos/gvDu24s8PVFFBwFg8
sambor Opublikowano 28 Stycznia 2017 #152 Opublikowano 28 Stycznia 2017 Rozumiem, że to wycena konkretnego projektu, pokaż ten projekt.
Franc27 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Autor #153 Opublikowano 29 Stycznia 2017 No właśnie projektu nie mam, dałem projekt domu, poprosiłem o propozycję CO i dostałem coś takiego.
sambor Opublikowano 29 Stycznia 2017 #154 Opublikowano 29 Stycznia 2017 W takim razie to jest bzdura lub bajeczka dla małych Franców27
Franc27 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Autor #155 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Tak też to odebrałem, trochę trudno zrobić tak dokładne zestawienie bez projektu, chyba, że wyceniający jest geniuszem i potrafi z głowy powiedzieć ile czego dokładnie potrzeba. Chyba, że zrobili projekt, ale słowa na ten temat nie usłyszałem.
sambor Opublikowano 29 Stycznia 2017 #156 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Więc weź od nich ten "projekt", koncepcję czy jak to zwał, bez tego nie ma dalszej rozmowy ani tu ani tym bardziej na budowie
ProStaś Opublikowano 29 Stycznia 2017 #157 Opublikowano 29 Stycznia 2017 W dniu 28.01.2017 o 22:17, Franc27 napisał(a): Dostałem ofertę na instalację CO i kotłownię. Sprawdziłem kilka pozycji z cenami w sieci i wydaje mi się, że jest drogo, ale pomijając ceny, proszę o sprawdzenie elementów instalacji i ocenę tego zestawienia. Założenia jeszcze raz: Parter + poddasze użytkowe, parter 84 m2, podłogówka na całości, poddasze - podłogówka w łazience 9 m2 + grzejniki w pozostałych 2 pokojach. Kotłownia w oddzielnym budynku ok 15 m od domu. https://goo.gl/photos/gvDu24s8PVFFBwFg8 No i finalna cena - abstrahując od tego na ile oferta jest adekwatna do Twojego domu - niebezpiecznie zbliża się do pompy ciepła powietrze - woda. Przy takiej PC możesz zainstalować w pokojach na górze zamiast zwykłych grzejników klimakonwektory. Fakt, są droższe od zwykłych grzejników, ale możesz nimi nie tylko grzać, ale i również chłodzić pomieszczenia latem. A to na poddaszu walor trudny do przecenienia. A w Twojej wycenie IMO nie ma sensu, przy pelecie, pchać się w zasobnik z "mamką", który kosztuje 4000 zł. Przemyśl jeszcze raz kwestię PC i powodzenia, pzdr
Franc27 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Autor #158 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Wycena jest moim zdaniem absurdalna, zapytam jutro na jakiej podstawie to policzyli. Czekam jeszcze na wycenę innej firmy. Mam jeszcze polecanego przez kilku inwestorów hydraulika, który robi instalacje wodne i CO, pewnie będzie dużo tańszy jeśli chodzi o robociznę w porównaniu z firmami, muszę z nim pogadać, żeby dokładnie wszystko wycenił. No i chyba muszę zamówić schemat instalacji. Pompa ciepła to tylko(albo aż) źródło ciepła, instalacja w domu będzie taka sama niezależnie od tego do czego ją podłączymy. Na wybór źródła ciepła mam czas do jesieni, ale instalację chciałbym robić w marcu/kwietniu, o ile pogoda pozwoli.
sambor Opublikowano 29 Stycznia 2017 #159 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Zauważ, że to co dostałeś to tylko materiały na inst w budynku, bez kosztów kotła, linii przesyłowej , komina lub PC z całym potrzebnym osprzętem. Brak też robocizny, ale może ją przeoczyłem Ogólny schemat podobnej instalacji masz temacie https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/23219-schemat-kot%C5%82owni-do-oceny/ w końcowych postach
Franc27 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Autor #160 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Kotłownia jest w ostatnim pliku, razem z kotłem. Robocizna montażu kotłowni to 6500 netto. Muszę zapytać co z robocizną instalacji w domu. Dzięki za link, chyba muszę gdzieś zamówić porządny schemat instalacji.
Franc27 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Autor #161 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Tak sobie dzisiaj pomyślałem o jeszcze jednym rozwiązaniu: Jedna z firm (ta co robiła OZC) sugeruje zainstalowanie elektrycznego bufora ciepła. Czekam na symulację kosztów i ofertę. Trochę się boję kosztów związanych z ogrzewaniem energią, więc pomyślałem jakby to było jakby do instalacji wpiąć wkład kominkowy z płaszczem? W domu nie ma komina, a jakby dać stalowy komin zewnętrzny? np. coś takiego: http://allegro.pl/komin-dwuscienny-izolowany-fi-150-6m-zewnetrzny-i6128228736.html. Oczywiście dochodzi koszt wkładu(ok 3000 zł.) i komina. Kosztów obudowy wkładu nie liczę, bo chciałbym go wstawić do pomieszczenia, które miało być kotłownią, tak żeby w salonie drzwiczki kominka były zlicowane ze ścianą, a sam wkład wystarczy obudować niepalną płytą G-K. Z drugiej strony nie robię drugiej kotłowni, i odchodzi koszt rur preizolowanych (ok 2000), koszt komina i tak będzie. Co o tym sądzicie? Jaki przekrój komina musi być do takiego wkładu? Jaka wysokość? Musi wystawać ponad kalenicę?
HP79 Opublikowano 30 Stycznia 2017 #162 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Nie ma czegoś takiego jak niepalne płyty GK. Na obudowy stosuje się inne materiały. A na kominki z PW mam alergię więc nic nie doradzę.
Franc27 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Autor #163 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Dlaczego masz alergię? Prawdę mówiąc nie paliłem w kominku od kiedy mam C.O. w domu, ale zastanawiam się nad alternatywnym źródłem ogrzewania przy dużych mrozach jak się okaże, że moja kieszeń nie wytrzyma rachunków za energię elektryczną.
colover Opublikowano 30 Stycznia 2017 #164 Opublikowano 30 Stycznia 2017 instalacji wpiąć wkład kominkowy z płaszczem? W domu nie ma komina, a jakby dać stalowy komin zewnętrzny? Nie rób sobie kotłowni w domu. Kominek to można tylko rekreacyjnie. Po co syf wdychać? Stężenie benzo-a-pirenów w pomieszczeniach z paleniskiem przekracza normę ze 20x. Lepiej iść na ulicę powdychać... Poza tym w kominku nie spalisz drewna z dużą sprawnością. Jak chcesz palić drewnem to tylko kocioł na HG
Franc27 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Autor #165 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Nie, nie chcę palić drewnem, zastanawiam się nad grzaniem prądem, a w przypadku silnych mrozów dogrzać awaryjnie kominkiem, jeśli byłaby taka konieczność. Mam teraz kominek, który był kiedyś jedynym źródłem ciepła ale od kiedy mam kocioł C.O. to nie rozpaliłem w nim ani razu. I nie zamierzam. Ale awarii kotła nie miałem przez kilka lat ani razu, jakbym miał to pewnie w kominku bym rozpalił,
Franc27 Opublikowano 8 Lutego 2017 Autor #166 Opublikowano 8 Lutego 2017 Pytania do automatyka: - jaki będzie koszt CO przy taryfie G12/G12W w woj. lubelskim (PGE)? - jaka będzie różnica w inwestycji (chodzi mi o samo źródło ciepła z osprzętem, bez instalacji w domu, która będzie taka sama) między elektrycznym buforem z założeniem grzania w tańszej taryfie a PC a kotłownią na paliwo stałe (np. pelet)? Zamówiłem inne okna, OZC trochę się zmieniło na 9500kWh/rok
automatyk Opublikowano 8 Lutego 2017 #167 Opublikowano 8 Lutego 2017 bufor 700l plus grzałki troszkę instalacji elektrycznej w 5-6 tys zł pompa ciepła około 18-20 tys zł pelet jesli jest komin około 14-17 tys zł jesli nie ma komina to jakiś wkład czy dwupłasz 800-2500zł
Franc27 Opublikowano 8 Lutego 2017 Autor #168 Opublikowano 8 Lutego 2017 Czyli PC lub paliwo stałe podobnie?, chociaż te18-20 tys.za PC to jakoś mało, możesz podać jakiś konkretny model? A jakie będzie szacunkowe zużycie energii przy buforze/PC w taniej/drogiej taryfie?
automatyk Opublikowano 9 Lutego 2017 #169 Opublikowano 9 Lutego 2017 no energie sobie wyliczyłes dla bufora około 10MW dla pompy srednio rocznie około 3,5MW pompa wg twojego zuzycia wg ozc to 6kW moc pompy ciepła to daje taką kwotę poglądową natomiast uwazam że powinna być pompa 9kW i tu delikatnie wyjdzie powyzej 20 tys zł a pompa to samsung EHS
Franc27 Opublikowano 9 Lutego 2017 Autor #170 Opublikowano 9 Lutego 2017 Mówisz o cenie samego urządzenia czy całej kotłowni? Jak wygląda zużycie energii w taniej/drogiej taryfie przy taryfie nocnej w przypadku bufora i PC? Bufor pewnie większość będzie zużywał w taniej taryfie? A PC?
ProStaś Opublikowano 10 Lutego 2017 #171 Opublikowano 10 Lutego 2017 Kluczem do taniego ogrzewania pompą ciepła jest dobre dobranie ogrzewania podłogowego (przydałby się projekt, a jak nie to w ostateczności rurki co 10 cm) i grubości wylewki. Ta duża ilość betonu, w której zatopione zostaną rurki od OP, ma za zadanie zakumulować energię, którą wytworzy PC. Im lepiej dobierzesz te elementy, tym wzrośnie ilość wykorzystywanej taniej taryfy (kosztuje ok. 30 gr/kWh) i spadnie drogiej (ok. 68 gr/kWh). Ładujesz ten akumulator energią z taniej taryfy ustawiając wyższą temp. pomieszczeń np. 23 C. Do tego histereza powiedzmy 0,8 C i dopóki temp. nie spadnie poniżej 22,2 C pompa milczy. Dopiero potem załączy się w drogiej taryfie. Jak dasz większą histerezę to może Ci się w ogóle nie załączać w drogiej, ale będzie to kosztem komfortu bo np. temp. spadnie do 21,5C. Poniżej nomogram, przeanalizuj go dokładnie. Dobre rozplanowanie grubości wylewki i OP, spokojnie pozwoli Ci (mimo, że to dom drewniany i na górze będziesz miał np. klimakonwektory) grzać dom z dużą przewagą taniej taryfy. A do tego CWU możesz grzać TYLKO w taniej taryfie.
Franc27 Opublikowano 11 Lutego 2017 Autor #172 Opublikowano 11 Lutego 2017 Czy w przypadku PC i bufora działa to tak samo? Czy bufor nie będzie pracował dłużej w taniej taryfie?
Syl Opublikowano 11 Lutego 2017 #173 Opublikowano 11 Lutego 2017 Witam, bardzo uważnie przeczytałem temat od samego początku. Spróbuję zebrać do kupy. Franc27 będzie miał drewniany dom o powierzchni 120 m2 i ścianie łącznej grubości 39 cm (drewno + ocieplenie ) ,a Wy polecacie Mu kotły co 15-25 kw . Czytając inne posty z forum te same wręcz osoby twierdzą,że przy dobrym ociepleniu taką powierzchnię spokojnie ogrzeje 8-10 kw kotła. A ocieplenie jest można powiedzieć bardzo dobre , bo skoro domy szkieletowe-drewniane posiadające łącznie 30 cm izolacji w ścianach zewnętrznych i 30-40 cm pod dachem są uznawane za pasywne...to hohoho. Pod wpływem sugestii Automatyka autor tematu zaczyna skręcać w stronę pompy ciepła, później trochę wraca do kotła co w kotłowni stojącej obok budynku mieszkalnego ,później coś o kominku... ja rozumiem, cała masa rozterek,jak to przy budowie domu. Jestem przekonany,że nie pomogą tu rady osób,które nie mieszkają w drewnianych domach, bo po prostu takie osoby nie wiedzą jak wygląda ogrzewanie tego typu budowli. No i to co doskonale się sprawdza w domu murowanym, to w drewnianym będzie o kant tyłka rozbić . Osobiście polecam doskonały opis poszczególnych technik ogrzewania dla domów drewnianych z tego linku http://www.domykanadyjskie.com/tag/ogrzewanie/ Osobiście? Tak,bo sam zamierzam niebawem budować taki dom i dzięki wskazanej stronie już wybrałem metodę ogrzewania ...czyli : grzejniki elektryczne + awaryjnie(w razie mrozów) kominek z rozprowadzeniem ciepła. Pozdrawiam
Franc27 Opublikowano 11 Lutego 2017 Autor #174 Opublikowano 11 Lutego 2017 To ciekawa teoria, to samo mówi właściciel firmy, która mi stawia dom, on ma dom 200 m2, ocieplony 10cm wełny i grzeje właśnie konwektorami. Co forumowicze na to?
automatyk Opublikowano 12 Lutego 2017 #175 Opublikowano 12 Lutego 2017 przestancie ludzie z tymi taryfami ,pompa ciepła ma sie włączyć jesienią i pracowac cały czas i tyle w taryfach to mozecie sobie dodatkowe elementy uruchamiać jak pralki zmywarki czy dogrzewanie wody cwu jesli ktos lubi miec gorąca wode aby nie potrzebnie nie krecić pompy ciapła tak wysoko a w drewnianym domu musi cały czas precyzyjnie pracowac ogrzewanie bo drewniane pod wzgledem komfortu to najgorsze co moze być do regulacji temp a resta to juz kwestia odczywania temp ,niestety miałem doczyniania z drewnianymi obiektami i sam chciał taki sobie postawić ale juz nie chce za zadne pieniadzę od czasu jak trzeba było uruchomić ogrzewanie ,koniec sierpnia juz trzeba grzac koniec czerwca jeszcze trzeba grzać
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.