Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Nie wylacza...

Pompa na autoadapcie mam maly grzejnik bez termostatu...system dziala jak przy stalej pompie

 

W kazdym pokoju dowolna temp

2 lazienki 24 salon 23.5 to samo kuchnia jadalnia 22 sypialnie 21

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Gural86
Opublikowano

Nie wyłącza... Nawet, jak termostaty odcięły już wszystkie grzejniki w domu, bo jest ciepło, to ona dalej pompuje? Nie uważasz, że to powoduje straty?

 

Na moje laickie oko czujnik temperatury może współpracować z termostatami.

Dajesz taki czujnik do twojego salonu, ustawiasz na nim zadaną 23,5 stopnia i w salonie odkręcasz termostat na maksa.

Następnie w kuchni, jadalni i sypialni termostaty trochę przykręcasz, żeby było tam 1-2 stopnie mniej, niż w salonie.

Jak w salonie temperatura będzie się zbliżała do 23,5 stopnia, to w grę zaczyna wchodzić współczynnik korekcji, zawór będzie się przymykał i na CO pójdzie mniej ciepła, tylko tyle, żeby utrzymać te 23,5.

Na chwilę obecną idzie ci na CO zawsze tyle samo ciepła, bo współczynnik korekcji nie wie, czy już w domu jest ciepło, czy jeszcze nie.

Opublikowano (edytowane)

To co mowisz dzialaloby gdyby dom rownomiernie sie wychladzal a tak nie jest...

W salonie slonce nagrzeje i odetnie mi reszte domu...podobnie jak ustawie czujnik w najzimniejszym pokoju to jak ten pokoj dojdzie do temperatury to wtedy w lazience czy na parterze czy na pietrze tez mi odetnie cieplo ...

Czujniki maja sens tylko i wylacznie jak mamy porobione strefy ogrzewania oddzielne piony i pompy...

U roberta przy duzym domu dopiero 2 czujnik pomogl... dam sobie reke uciac ze ma dom podzielony na 2 strefy...

 

Zeby czujnik nie odcial mi ciepla np. w lazience musze miec "stala pompe" i tu spadnie mi temp zadana na co o wsp. Korekcji...

Czyli tak samo jak przy braku czujnika...

termostaty nie odcinaja w pelni grzejnikow chyba ze slonce nagrzeje pokoj... one przymykaja przeplyw co zmniejsza temp. czynnika w grzejniku. Dodatkowo mam ciepla podloge poniewaz podlaczenia grzejnikow do pionow ida w podlodze... zadne cieplo sie nie marnuje. Im mocniej termostaty przymkna grzejniki tym ja mam cieplejszy powrot w kotle... co przy instalacji ze schematu tekli ma znaczenie.

 

Wszystko to kompromisy...czarny ma czujnik w salonie bo jak sam pisal dla niego priorytetem jest temp w salonie..

 

Dla mnie priorytetem jest zadana temp w kazdym pokoju bo korzystam z kazdego

 

U mamy mam czujnik bo u niej priorytetem jest temp w salonie (1 obwod) ps. stala pompa na tak wiec czujnik defacto nie potrzebny

 

U tescia jest czujnik bo korzysta tylko z parteru i jest w sypialni.. reszta parteru to podlogowka ktora akurat ciezko wysterowac czujnikiem pokojowym jest sterowana pogodowo i ma oddzielna pompe

 

Wahania w temp. w danym pomieszczeniu przy sterowaniu termostatami to max 0.5 stopnia... pomieszczenie przegrzewa sie tylko i wylacznie podczas operowania slonca lub gotowania (kuchnia) i wtedy grzejnik jest zimny... w innych przypadkach co najwyzej letnie lub gdy spada temp gorace... krzywa grzewcza 45/50/55

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Gural86
Opublikowano

W takim razie musiałbyś mieć czujnik w pomieszczeniu, które zawsze najpóźniej osiąga zadaną temperaturę :)

Jak jesteś zadowolony z tego, co masz, to nie ma o czym gadać, ale lideramos zadowolony nie jest. Może on nie ma w podłodze podłączeń do grzejników i te 38 stopni, jakie ma ustawione na CO po prostu mu się gubi, bo termostaty nie puszczają go na grzejniki?

 

 

U mamy mam czujnik bo u niej priorytetem jest temp w salonie (1 obwod) ps. stala pompa na tak wiec czujnik defacto nie potrzebny

 

Czemu uważasz, że czujnik nie jest potrzebny przy stałej pompie? Czujnik ten nie tylko powoduje włączanie/wyłączanie pompy, ale także - a może i przede wszystkim - wpływa na to jak sterownik reguluje zaworem puszczającym ciepło na CO.

Wg mnie przy stałej pompie czujnik pokojowy tym bardziej jest potrzebny.

Opublikowano

Ogólnie z pelletu jestem zadowolony bo czysto w kotłowni, czyszczenie bajka [wygarnuje z palnika i odkurzam], i opału nie składuję bo co tydzień kupuję 14 woreczków i na razie wystarcza [na pewno do eko groszku bym nie wrócił bo w starym domu taki mam i nie ma porównania]. Kotłownię mam małą i w planie był ekogroszek ale zobaczyłem kocioł Elektrometu na pellet i się zaraziłem. Niestety kotłownia jest między domem a garażem i Elektromet zastawiłby mi pół przejścia. Gość mi zaproponował Teklę i połknąłem haczyk. Nie było go u lokalnych handlowców więc montowała mi go f-ma z Bielska. 

Co do spalania to rozumiem że jak chcesz mieć ciepło to trzeba podkładać, ale jak zacząłem przeglądać forum i poczytałem że niektórym na 200m spala 15kg to stwierdziłem że źle jest kocioł wyregulowany. Co do czujników, pewnie że mogę założyć ale wydaje mi się żeby to miało sens to podział powinien być na obwody - im więcej tym lepiej. Temperaturę na CO ustawiłem na 38°C po to żeby p-pa pracowała jak najdłużej bo jest jedna na cały dom i zależało mi na tym żeby w podłogówki pchała. W domu nie jest najgorzej pod względem komfortu cieplnego po temperatura utrzymuje się na 21-22. Jutro podniosę na 40°C i zobaczę co będzie ze spalaniem tylko muszę wczorajszą zmianę minFL ocenić.

Opublikowano

Dzień dobry, dołączę do tematu jako użytkownik Draco Bio 25 w domku 240 m2.

 

Czy byłby ktoś tak uprzejmy aby wyjaśnić mi ustawienia podawania i wiatru w tym modelu? Instrukcja jest bardzo uboga a serwisant stwierdził tylko, że tak jest dobrze 55/100 i 4,5. Testy podawania zmierzone i wpisane. Używam pelletu Barlinka. Znajomy polecał mi regulator ciągu kominowego bo ponoć sporo ciepła może zabrać komin, z drugiej strony zbytnie wychłodzenie komina przynajmniej przy ekogroszku nie jest wskazane.

Opublikowano

Podawanie z jednej strony nie za małe, żeby kocioł miał wystarczającą moc do tego, żeby mimo pełnego obciążenia (ogrzewanie CO i CWU) potrafił się rozgrzewać, a nie balansować na granicy temperatury startu pomp. Z drugiej strony nie za duże, żeby moc nie była za duża i prowadziła do zbyt wczesnego przekraczania temperatury zadanej, a co za tym idzie - do zbyt częstego wygaszania i rozpalania od nowa.

 

Nadmuch z jednej strony nie za duży, żeby płomień nie był biały, iskrzący i postrzępiony. Z drugiej strony nie za mały, żeby nie był czerwony i kopcący.

 

No i podawanie i nadmuch takie, żeby nie było niedopalonego peletu (np. sypie go za dużo, a mało dmucha i nie dopali).

Opublikowano

Kilkq testów przeprowadziłem, ciężko je porównywać bo warunki zewnętrzne zmienne.

 

Nurtują mnie dwa pytania:

1. Czy lepiej jest gdy piec osiąga szybko ustaloną temperaturę i się wygasza. Od poczatku wyglądało to u mnie, że raz na godzinę sie wygaszał stał 15 minut i znow się rozpalal. Nie mam Videnet tylko standardowy Igneoslim i nie do konca jeszcze łapie ten wykres w "kotle". Jeśli dobrze rozumuje to oznacza on pełną godzinę. Czy lepiej jest ustawić, żeby pracował ciągle? Co jest lepsze dla palnika? Aktualnie mam 55/100 i podawania 3,6 to piec utrzymuje okolo 62\63 stopnie (zadana 60) i tak sobie balansuje od rana. Czas pracy palnika ustawiony na 4 godziny wiec wkrótce i tak sie wygasi żeby wyczyscic? Dobrze rozumiem ten parametr?

Opublikowano

2. Mam 2 pompe na "bojlerze" i bezposredni przyłącz do kotla ale dodatkowo taki bypass (aktualnie zakręcony), ktory idzie z glownego rozdzielacza i napędza to pompa CO. Jak wylacze CWU to i odkrece bypass to w bojerze utrzymuje mi ciagle 45C (tyle ustawione na grzejniki). Lepiej utrzymywac stala czy dojrzewać pompą?

Opublikowano

Ad.1.

Od poczatku wyglądało to u mnie, że raz na godzinę sie wygaszał stał 15 minut i znow się rozpalal.

(...)

piec utrzymuje okolo 62\63 stopnie (zadana 60) i tak sobie balansuje od rana. Czas pracy palnika ustawiony na 4 godziny wiec wkrótce i tak sie wygasi żeby wyczyscic?

 

No to wygasza ci się co godzinę, czy "balansuje" od rana i zaraz miną 4 godziny, jak się nie wygasił? Raz piszesz tak, a raz tak.

 

 

Ad.2. Pytanie do speca od instalacji.

Opublikowano

Aha. Co lepsze, to zobaczysz po spalaniu. Jeśli nie będzie wyższe, to chyba lepiej żeby nie wygaszał, bo dzięki temu ma chyba cieplejszy powrót. 62-63 to raczej fajna temperatura.

 

A na ile masz ustawiony start pomp?

Opublikowano

Start na 45C a histerezę 10C. Pompa stała, zawór 4D na grzejniki i podłogówkę a przed podłogówką jeszcze 3D skręcony ręcznie na 30C z kolei za nim jest stała pompa podłogówki.

Opublikowano

Jak masz start pomp od 45, a pracuje sobie przy 62-63 to na pewno nie masz za małej mocy. Jeśli masz w domu temperaturę taką, jak zadałeś, to wg mnie jest ok. Niech ci popracuje parę dni w ten sposób i porównasz z tym jak pracował, kiedy się co godzinę się wygaszał i na nowo rozpalał.

 

A jak wygląda w piecu? Płomień i popiół ok?

 

 

 

Nie mam Videnet tylko standardowy Igneoslim

A ja mam i IgneoSlim i VideNet. Jedno drugiego nie wyklucza.

Opublikowano

Na razie mnie nie stać na VideNet, bardziej myślałem, żeby oszczędności przeznaczyć na regulator ciągu kominowego bo przy mocnych wiatrach coś pewno zaoszczędzi :)

 

Co do płomienia to ciężko jest mi coś powiedzieć bo nie wiem jak go ocenić. Fabryka dała 55/100 (przy 100 aż huczy hehe) no i FL 30/100 na razie nic nie ruszałem.

Opublikowano

Co do płomienia to ciężko jest mi coś powiedzieć bo nie wiem jak go ocenić.

Nadmuch z jednej strony nie za duży, żeby płomień nie był biały, iskrzący i postrzępiony. Z drugiej strony nie za mały, żeby nie był czerwony i kopcący.

Opublikowano

Obie.

Nadmuch max jest przy mocy max, a nadmuch min jest przy mocy min.

Obecnie jeśli masz wiatr 55-100, a moc 30-100, to znaczy, że przy mocy 30% wieje ci z mocą 50%, a przy mocy 100% wieje ci z mocą 100%.

Opublikowano

U mnie compact18 ma obecnie takie nastawy: powietrze 45/80. Podawanie 3.0 przy 20kg/godz. Moc 45/100. Przy pracy kotła na 100% moc na wyświetlaczu 13,6 kw w zupełności mi wystarcza, nie ma co dążyć do magicznych 18kw bo kocioł pracował by zbyt krótko. Przy takich nastawach godzinę chodzi godzinę stoi. Temperatura zadana 65 histereza 10. Z uwagi na zawór temperaturowy poniżej 55st nic już nie idzie w instalację. Nowy dom 150mkw tylko podłogówka....

Opublikowano

Kiedyś padło takie stwierdzenie że te kotły są mało palą jak nie pracują i chyba trzeba się z tym pogodzić.

Zmieniłem nastawy jak proponowaliście ale efektu nie widać. Jak palił 30kg na dobę przy 0 °C na zewnątrz tak dalej pali tylko że zaczął nie dopalać paletu więc zmieniałem ustawienia jak poniżej.

Niestety dalej nie dopala pelatu.

W międzyczasie spadła temperatura na zewnątrz do -4°C i spalanie wynosi 40kg na dobę.

W domu temperatura 22°C.

Teraz kocioł pracuje cały czas temperatuę trzyma ok. 65°C ale spalenie się nie zmniejszyło i dalej nie dopala peletu.

 

 

 

 

post-76224-0-85696800-1512842576_thumb.png

Opublikowano

Jak nie dopala pelletu to ewidentnie za duże podawanie. 11kg/godz to strasznie mało moim zdaniem. Czy napewno test przeprowadziłeś właściwie? Poza tym powierze min masz bardzo wysokie, aż dziwne, że przy tym jest wogole w stanie się rozpalić.....

Opublikowano

Dokładnie. Podawanie i powietrze w dół.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.