tomala993 Opublikowano 29 Grudnia 2008 #1 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Witajcie chcę zamieścić kilka fotek mojej instalacji. Bardzo was proszę o opinię i komentarz tego układu bo ja mam pytań bardzo wiele, ale najpierw proszę wszystkich zainteresowanych o rzucenie okiem oraz komentarz. Pragnę jedynie dodać iż zdjęcia te mają na celu przybliżenie każdemu mojej instalacji bo choć niby jest wykonana ok, to jednak ma wiele mankamentów. Pozdrawiam Tomasz. Cytuj
tomala993 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Autor #2 Opublikowano 29 Grudnia 2008 właśnie dobrze widać na tych zdjęciach jak jest z tymi termometrami i zaworem 4D, oraz cyrkulacją wspomnianą przez kolegę automatyka, po prostu na schemacie było za dużo kresek i to się zlało w jedną całość. Cytuj
automatyk Opublikowano 29 Grudnia 2008 #3 Opublikowano 29 Grudnia 2008 rozumiem ze z lewej strony pieca jest rura wznosna do zbiornika ,?wiec tak -odpowietrzik przy piecu ten srebrny po pierwsze przedluz ta rure w pionie i zamintoj jak nawyzej sie da a i nie montoj daleko wschodnich rzeczy wez jakies afrizo czy cos -po drugie pompa na powrocie do kotła ta o której pisałem - no prawdziwa grupa bezpieczenstwa Cytuj
tomala993 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Autor #4 Opublikowano 29 Grudnia 2008 rozumiem ze z lewej strony pieca jest rura wznosna do zbiornika ,?wiec tak-odpowietrzik przy piecu ten srebrny po pierwsze przedluz ta rure w pionie i zamintoj jak nawyzej sie da a i nie montoj daleko wschodnich rzeczy wez jakies afrizo czy cos tak z lewej strony jest rura 1 cal do naczynia, co do tych odpowietrzników mam zamiar je wymienić. Cytuj
tomala993 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Autor #5 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Więc powiedzcie koledzy, czemu przy takiej instalacji mam problemy z ustawieniem powrotu do kotła na wyższą temperaturę, niż 44 stopnie, a po drugie skoro kocioł chodzi pod termostatem pokojowym, temperatura powrotu spada na 30 stopni, i spalanie mam koło 60 kg, a jak odepnę termostat czyli pompa będzie pracował non stop, na tzw. histerezie zmieni mi się ta temperatura powrotu, i czy przez to zmniejszy mi się spalanie? Pozdrawiam Tomasz. Cytuj
automatyk Opublikowano 29 Grudnia 2008 #6 Opublikowano 29 Grudnia 2008 myslałem ze dosc jasno opiosałem tą instalacje pozdrawiam Cytuj
tomala993 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Autor #7 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Tak jasno tylko podpowiedz mi drogi kolego czy to co chcę zrobić aby pompa co chodziła non stop zda u mnie egzamin? Cytuj
automatyk Opublikowano 29 Grudnia 2008 #8 Opublikowano 29 Grudnia 2008 ta dołozona na powrocie oczywiscie na 1 biegu i super ,a ta na wyjsciu CO to tak jak chcesz ,sterpwaniem zaworu jeszcze trzeba by sie zajac a duzy masz dom i jakie oczekiwania co do temperatury? Cytuj
tomala993 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Autor #9 Opublikowano 29 Grudnia 2008 dom mam 210 metrów kw. dobrze ocieplony, a temp. w domu w zupełności 22-22,5 w dzień wystarczy i tak też mam obecnie tylko spalanie mam olbrzymie i ta nieszczęsna temp. powrotu. Cytuj
automatyk Opublikowano 29 Grudnia 2008 #10 Opublikowano 29 Grudnia 2008 no troche za duzo pali tak o 10kg ale czy to nowy dom ? Cytuj
mezik0 Opublikowano 29 Grudnia 2008 #11 Opublikowano 29 Grudnia 2008 to co zauważyłem to nie miesza się ocynku z miedzią ,filtr zawsze powinien być sitkiem w dół ,zanieczyszczenia nie wpadają spowrotem do instalacji zawór czwórdrożny max 60/80cm od kotła dla mnie jest on za daleko,instrukcja jasno podaje. brak skraplacza na rurze spalinowej,pompę na bojler dałbym przy samym kotle na osobnej nitce inaczej bojler będzie pozyskiwał całe ciepło a mniej na grzejniki Cytuj
tomala993 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Autor #12 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Witaj a powiedz mi co to jest ten skraplacz spalin bo pierwszy raz o tym słyszę, co do instalacji to ważną informacja jaką muszę w tym miejscu dodać to fakt, iż kocioł stoi w jednym budynku, a reszta instalacji, jest w piwnicy w domu, odległość od budynków to 14 metrów, dlatego pewne rzeczy takie jak zawór 4D i układ pompowy. A mam dwa pytania 1. Czemu całe ciepło ma zabierać zbiornik, bo tego nie rozumiem?, 2. Jak połączyć pex-a z kotłem skoro nie łączy się miedzi z pex-em, to czym?. Pozdrawiam Tomasz. Cytuj
automatyk Opublikowano 30 Grudnia 2008 #13 Opublikowano 30 Grudnia 2008 nie przejmuj sie tymi połacznieami ,nie skraplacz tylko odkraplacz czyli lejek jak by cos w komicie ciekłego było ale nie wiem czy tam masz wkład czy tylko ładny czopuch zrobiles ,i po trzecie jakie całe ciepło na zasobnik ???????????tyle ile bedzie potrzebował to wezmie ciepła mówiac potocznie jak sie bedzie kompał z zona cały dzien pod prysznicem to wiadomo zejak wyjdzie to grzejniki beda zimne bo mocy nie starczy ale ten układ po za pompa na powrocie to jest generalnie oki czsami mam wrazenie ze ....... ale sie ugryze Cytuj
tomala993 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Autor #14 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Witak powiem C szczerze, że komin w starym kotle miałem suchy a ten kocioł jeśli chodzi pod tym względem to to jest jedynie zasyfiony pyłem i kurzem a jak ruszę szczotką czy w czopuchu czy w kominie, czy w kotle super się czyści i ma wygląd pyłu a nie smoły. Ja też jestem tego zdania, że po to jest druga pompa i czujnik cwu, aby dogrzewać tylko wówczas gdy pobierana jest woda użytkowa. Nie no kolego wal śmiało a jak nie to napisze na P.W. co tam się będziesz gryzł w język, jestem ciekaw twojego zdania i opinii. Cytuj
tomala993 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Autor #15 Opublikowano 5 Stycznia 2009 witajcie mam pytanie czy jak dołożę do tej instalacji pompę od razu za kotłem na jego wyjściu to poprawność działania zaworu 4D mi się zmieni ponieważ piszecie że zawór ma być w odległości do 1 metra od kotła a ja mam 14 metrów i ten zawór nie działa w ogóle, czy taka pompa coś zmieni? A i jeszcze mam jedno pytanko czy jak założyłbym pompę zaraz za kotłem do tego układu a około 1 metra od zaworu wstawił bym wymiennik ciepła i zrobiłbym układ otwarty tzw. mały między wymiennikiem a kotłem a drugi od wymiennika przez zawór 4D za nim pompa CO na grzejniki, to poprawi to mój układ i zawór wówczas będzie działał, bo teraz mam dużą bezwładność wody i jak mi wystygnie całe CO to pomimo tego iz kocioł utrzymuję temp. na kotle to i tak po załączeniu termostatu, pracuje bardzo długo, aby nagrzać pomieszczenia. Pomóżcie i podpowiedzcie, co mi da ta pompa i co mi da ten wymiennik, oraz jak się oblicza moc takiego wymiennika(f-ma mile widziana). Sorki za tak długi post ale chcę się jak najwięcej dowiedzieć. Pozdrawiam Tomasz. Cytuj
tomek krakerss Opublikowano 5 Stycznia 2009 #16 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Witam Moim zdaniem instalacja jest przekombinowana i to zdecydowanie. Nieuzasadnione dla mnie jest Twoje pytanie o poprawność instalacji i ocenę jeśli już wszystko pomatowane i uruchomione. Jeśli chodzi o zawór 4d to nie prawdą jest jego praca tylko na małych odległościach. Wiążącym parametrem dla takiej kombinacji armatury a przede wszystkim odległości są średnice orurowania i prędkości czynników grzewczych... Pozdrawiam i owocnych eksperymentów. PS: Wychodzę z założenia ( i namawiam) do wykonywania instalacji samemu ale wedle przemyśleń ( projekt). Skutki..... twoje pomysły na przerabianie Przecież wszystko kosztuje... Tomasz. Cytuj
tomala993 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor #17 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Witajcie mam prośbę. Powiedzcie mi czy gdy przy tej mojej instalacji założę pompę zaraz na wyjściu za kotłem oraz zrobię dwa układy jeden mały otwarty dla kotła drugi zamknięty na co poprzez wymiennik, to czy taki układ będzie pracował lepiej i stabilniej. Tak naprawdę co to zmieni w mojej instalacji jakie będę miał z tego powodu starty a jakie korzyści, oraz jakiej f-my wybrać wymiennik i jak dobrać wielkość wymiennika do mojego metrażu i instalacji. Z góry dziękuję i pozdrawiam Tomasz. Cytuj
Andrzej_M_ Opublikowano 7 Stycznia 2009 #18 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Bardzo was proszę o opinię i komentarz tego układu bo ja mam pytań bardzo wiele, ale najpierw proszę wszystkich zainteresowanych o rzucenie okiem oraz komentarz. Witam. Przewodów elektrycznych NIE prowadzimy nigdy po KOMINIE !!! Pozdrawiam Andrzej Cytuj
tomala993 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor #19 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Witaj Andrzeju nie wiem czemu tak uważasz? I skąd takie stwierdzenie? Gdzie temperatura na kominie w każdej postaci nie przekracza 40*C. Cytuj
Andrzej_M_ Opublikowano 7 Stycznia 2009 #20 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Witam. Jest norma PN-IEC 60364-5-523 z kwietnia 2001 w której jest mowa o maksymalnej temperaturze roboczej dla różnych rodzajów izolacji oraz o temperaturze otoczenia. Nie mam tej normy przy sobie, o ile pamiętam nie ma tam zakazu układania przewodów, ale mnie jeszcze za dawnych czasów uczyli iż tak nie powinno się istalacji prowadzić. Regularnie podgrzewana izolacja szybciej sie starzeje. Następuje okresowe podgrzewanie i oziębianie przewodów a co zatym idzie ich izolacji. Na pewno zauważyłeś na kominie popękane tynki, Twoja izolacje przewodów też tak może popękać. Można jeszcze dodać iż podgrzany przewód to większa rezystancja, większa rezystancja to więcej ciepła. Można napewno znaleść jeszcze pare argumentów. Generalnie NIE. Lepiej na tym odcinku przejsc np. na sufit lub podloge. Pozdrawiam Andrzej Cytuj
tomala993 Opublikowano 9 Stycznia 2009 Autor #21 Opublikowano 9 Stycznia 2009 Witam. Jest norma PN-IEC 60364-5-523 z kwietnia 2001 w której jest mowa o maksymalnej temperaturze roboczej dla różnych rodzajów izolacji oraz o temperaturze otoczenia. Nie mam tej normy przy sobie, o ile pamiętam nie ma tam zakazu układania przewodów, ale mnie jeszcze za dawnych czasów uczyli iż tak nie powinno się istalacji prowadzić. Regularnie podgrzewana izolacja szybciej sie starzeje. Następuje okresowe podgrzewanie i oziębianie przewodów a co zatym idzie ich izolacji. Na pewno zauważyłeś na kominie popękane tynki, Twoja izolacje przewodów też tak może popękać. Można jeszcze dodać iż podgrzany przewód to większa rezystancja, większa rezystancja to więcej ciepła. Można napewno znaleść jeszcze pare argumentów. Generalnie NIE. Lepiej na tym odcinku przejsc np. na sufit lub podloge. Pozdrawiam Andrzej Andrzeju co do normy w zupełności się z Tobą zgadzam, jednak patrzeć twoimi kategoriami, to tak naprawdę większość osób na tutejszym forum jak przypuszczam oczywiście, ma wiele rzeczy zrobionych nie do końca zgodnie z obowiązującymi przepisami, chociażby wszyscy posiadacze kotłów Cichewicz futura Econo(piszę o tym bo akurat sam mam taki kocioł), nie mają zabezpieczenia przepięciowego na ślimaku silniku ślimaka i obudowie oraz na motoreduktorze, a takowe jest wymagane czyli oddzielny S i różnicówka poszukaj na forum i popytaj kto takowe zabezpieczenie posiada lub np. oddzielny uziom na pompy użyte w instalacji puszczone na różnicówce. Więc z jednej strony dziękuję za ta uwagę choć powiem szczerze iż położyłem te przewody w pełnej świadomości, a z drugiej strony, nie popadajmy w skrajności bo coraz częściej czytam tu takie posty, iż ludzie się sami nakręcają właśnie takimi dywagacjami. Choć powiem szczerze prosiłbym o podpowiedź w sprawie moich pytań zamieszczonych trzy posty wyżej. Z góry dziękuję. Pozdrawiam Tomasz. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.