arek810316 Opublikowano 15 Listopada 2017 #51 Opublikowano 15 Listopada 2017 Ok. Rozumiem pana Pieklorz. Nie wiedziałem,ze to pan . Pytam bo na tamtym forum pisał pan ze zmienia pan parametr KI a tutaj ze KP . Dlatego pytam czy można to i to czy tylko jeden parametr?
jojoro Opublikowano 15 Listopada 2017 #52 Opublikowano 15 Listopada 2017 KP im wyższe tym wcześniej zacznie modulować np. temperatura zadana 65C to zobaczysz zmiany na kotle już przy 63C, a jak niska wartość to dopiero przy 64,5C. KI odpowiada za tempo zmian. Jak niskie to będzie zmniejszał moc dmuchawy o 1 poziom a jak wysokie to od razu o 3 poziomy.
Pieklorz Opublikowano 15 Listopada 2017 #53 Opublikowano 15 Listopada 2017 Ok. Rozumiem pana Pieklorz. Nie wiedziałem,ze to pan . Pytam bo na tamtym forum pisał pan ze zmienia pan parametr KI a tutaj ze KP . Dlatego pytam czy można to i to czy tylko jeden parametr? w zasadzie jojoro Ci to wyjaśnił KP mówi od kiedy zwalnia, stąd jak masz na 70 czy 75 to w okolicy zadanej jest już na minimalnym obciążeniu KI to szybkość reakcji ja sam wcześniej jak miałem czas pod dane paliwo bawiłem się KI, nie ruszając KP, bo uważam,że kręcenie na raz dwoma parametrami wnosi więcej szkody jak pożytku. Dobrać jedno i ewentualnie wówczas dopieszczać drugie
arek810316 Opublikowano 6 Grudnia 2017 #54 Opublikowano 6 Grudnia 2017 KP zostaw 70-75 Histereza działa tylko jak pid wyłączony Przy podawaniu stopniowo rozkreca pod dmuchawę zadaną dla 100% plus ewentualne podbicie i jego czas, ma to swój cel szczególnie na palnikach żeliwnych Ja mam podbicie obrotow dmuchawy wyłączone.Pieklorz pisałeś ,że ma to jakieś znaczenie przy palniku żeliwnym,jakie? Sa tam podbicie i jak długo,jakby co to jak te parametry na początek mam ustawić??
Pieklorz Opublikowano 6 Grudnia 2017 #55 Opublikowano 6 Grudnia 2017 Jak masz trochę większy palnik żeliwny a sterownik z pid pracuje w niskim zakresie mocy, to na danych paliwach wygląda to tak, że zaczyna sie palić bliżej kosza a tył palnik niedopowietrzony i tam usypuje sie drobna, zmielona frakcja- miał, jakby sam palnik był mniejszy, pewnie by problemu nie było (dla Twojego węgla, domu, zapotrzebowania na ciepło) To podbicie służy temu, aby przez chwilę dać więcej powietrza, zwiększyć ciśnienie na dyszach, aby nieco więcej miało szansę dotrzeć na tył paleniska i trochę lepiej ten złóg dopalić. Co do idei podbicie i jego długość powstały ze względu na tłoki, tam przychodząca nowa dawka musi odgazowac i zostać szybciej odpalona, przy jednostajnym i słabym nadmuchu tłok po nowej dawce mocno przykapca, jak dostanie kopa na dmuchawie odpowiednio długo, to niweluje sie ten problem. Ta idea okazał sie tez pomocna tam, gdzie są ciut za duże do zapotrzebowania palniki żeliwne.
arek810316 Opublikowano 6 Grudnia 2017 #56 Opublikowano 6 Grudnia 2017 Czyli dajmy,mam na 100% mocy dmuchawę na 12 a na 1% mocy 1... To ile mam podbicie ustawić? Chyba przy ustawieniach producenta w iryd pid było podbicie chyba o 3 tylko nie pamiętam przez jaki czas...
arek810316 Opublikowano 6 Grudnia 2017 #57 Opublikowano 6 Grudnia 2017 A jak mi na palenisku całym w miarę ładnie się dopala to muszę mieć to podbicie dmuchawy? A czasem to podbicie nie pomaga tez trochę w obniżeniu temperatury podajnika? Temperatura oscyluje w granicach 47 stopni...a i kopiec tez mam ładny,nie wiem czy ta temperatura jest nie za duża?
gilal Opublikowano 6 Grudnia 2017 Autor #58 Opublikowano 6 Grudnia 2017 Z tym podbiciem też trzeba uważać i na początku stopniowo ustawiać. Jak palisz w pidzie i masz aktywowane podbicia to priorytetem jest podbicie nadmuchu, a temp. spalin idzie na drugi plan (tak bynajmniej było u mnie w iryd pid) Ja tak miałem kiedyś ustawione podbicie (piec z podajnikiem tlokowym), że spaliłem czujnik spalin :) Zbyt długo i mocno ustawiłem :) Spaliny max miałem ustawione na 180° ale właśnie podbicie miało pierwszeństwo. Potem jak już wstawiłem drugi czujnik to ustawiłem podbicie ostrożnie :) Pozdrawiam :)
Pieklorz Opublikowano 6 Grudnia 2017 #59 Opublikowano 6 Grudnia 2017 A jak mi na palenisku całym w miarę ładnie się dopala to muszę mieć to podbicie dmuchawy? Jak na Twoim palniku oraz opale palenisko wygląda ok, to nie musisz miec ustawionego podbicia obrotów. On startując z podawaniem dąży do obrotów dmuchawy ze 100%mocy, jak masz krótkie czasy pracy podajnika nie zdąży się na ślimaku rozkręcić (np. 3-5sekund podawanie) jak masz dłuższe podawanie np. (7-10sekund), to dmuchawa rozkręci sie nieco bardziej przy pracy ślimaka. Gilal potrzebował podbicie ustawić, bo na tłoku działał
gilal Opublikowano 6 Grudnia 2017 Autor #60 Opublikowano 6 Grudnia 2017 Tak jest, na tłoku to jest dobra sprawa :) I działało to bardzo dobrze (jak już ustawiłem optymalny czas podbicia pod swój tłok :))
arek810316 Opublikowano 18 Grudnia 2017 #61 Opublikowano 18 Grudnia 2017 Chciałem dziś zwiększyć bieg dmuchawy na np 18 i co sie okazało wciskam 18 a dmuchawa ma takie same obroty jak na 16. Poniżej 16 ładnie idzie regulować obrotami a powyżej już nie ... W serwisowych mam ustawione dla DM80 49-50% i 1-10%..
arek810316 Opublikowano 19 Grudnia 2017 #62 Opublikowano 19 Grudnia 2017 To czemu jak rozpalam to jest płynna regulacja tej dmuchawy od 1 do 49. A jak chce dać powyżej 18 biegu w automacie to już nie ma??? Nie rozumiem. Od 1 do 18 słychać stopniowa zmianę a powyżej już nie..daje np 22 a ona chodzi jak np na 16 a jak rozpalam na ręcznym to jest plynnie od 1 do 49.. Tak ma być??? O co chodzi?
Pieklorz Opublikowano 19 Grudnia 2017 #63 Opublikowano 19 Grudnia 2017 Zadzwoń sobie do serwisu i pogadaj, masz na naklejce numer telefonu Generalnie moga być różnice między danymi biegami, gdzie przyrost jest mniej słyszalny, tp kwestia charakterystyki danego silnika.
arek810316 Opublikowano 19 Grudnia 2017 #64 Opublikowano 19 Grudnia 2017 Ale do serwisu Iryda czy dmuchawy?
arek810316 Opublikowano 20 Grudnia 2017 #65 Opublikowano 20 Grudnia 2017 Ok będę dzwonił..cosnmie tak jest chyba z dmuchawa..podlaczylem stara WBS6a chyba taki symbol i ładnie stopniuje obroty...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.