Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana - Kolorowy Zawrót Głowy


CooleR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Coraz częściej chodzi mi po głowie myśl, aby zmienić kociołek Klimosz Ling M- tłok, wymiennik żeliwny, ster RecalArt  na coś innego, bardziej dopasowanego mocą, mniej absorbującego i co za tym idzie bardziej dogodnego w codziennym użytkowaniu i co jest dla mnie równie ważne bardziej uniwersalnego z lepszym sterowaniem.

Budynek nietypowy, powierzchnia użytkowa czytaj ogrzewana w całości ok. 420-430 m2, kubatura ok. 1300 m3, grzejniki 60%, podłogowe reszta. Mury grube na ok. 55 cm w środku 10 cm wełny, okna 3 szybowe, dach ocieplony – ściany 25 cm piany, strop 40 – 50 cm wełny. Wentylacja jeszcze grawitacyjna, ale docelowo będzie rekuperacja. Komin z cegły 20x20, 11 m.

Zużycie opału od 8 do 12 ton miału kl 23 z Piasta, rok do roku kupuje 10 ton, opał przyjeżdża prosto z kopalni i tylko jak jest suchy, sporadycznie inne paliwa stałe z antracytem włącznie.

Po pierwsze moc:

- obecny kociołek ma moc 42 kW oczywiście nie wykorzystana, ale doszedłem do wprawy i kociołek w okresie grzewczym nie przechodzi w podtrzymanie, robię wszystko aby nie marnować opału.

- nowy celuje w moc ok. 25 kW – pełen obaw że będzie za mały, bez bicia przyznam się że OZC nie robiłem, ze stronki cieplowlasciwie.pl po wpisaniu wszystkich danych wychodzi, że kociołek powinien mieć 23 kW, a ze świadectwa energetycznego 35 kW. Osoba która je wykonała twierdzi, że robiła je starannie (dobra znajoma- architekt). W przypadku, gdy moc 25 kW okaże się nie wystarczająca,  zostanie dołożony wymiennik do odzysku ciepła ze spali, uruchamiana gdy temp spalin skoczy powyżej 160 st. C, lub gdy czynnik będzie miał temp 85 st. C ,tak aby nie dawać w komin 200 st. C i więcej.

 

Po drugie co:

- gazu nie ma i nie będzie, najbliższy punkt do którego mógłbym się podłączyć to ok. 400 m, koszty chyba dość duże.

- pompy ciepła fajne, ale jeszcze nie......

- zostają kopaliny stałe, pelet ceny zniechęcają, ale kociołki przednie, a te powyżej 10 tysi Euro cymes. I właśnie w tym momencie zaczyna się mój największy problem, a ja już nie mam ochoty topić ciężko zarobione pieniądze w błoto.

Ofertę rodzimych producentów znam, tak mi się wydaje, chociaż kol. Pieklorz ostatnio mnie zaskoczył, ale kociołek jest tylko w mocy 15 kW.

 

Poszukuję kotła który:

- spali opał do 35 mm, jaki palnik?

- łatwo się czyści, od przodu lub z góry, wymiennik poziomu lub pionowy, z naciskiem na pionowy,

- bez rusztu wodnego, awaryjny żeliwny lub inny wkładany mile widziany,

- małej pojemności wodnej kotła,

 

 

 

Przeglądając oferty krajowych producentów i ich dane techniczne odnośnie mocy, sprawności i spalania przy mocy znamionowej oraz pojemności kotła podają tak:

kocioł 1: moc 25 kW, sprawność >87,8, spalania >4 kg/h, pojemność 140 L, brak temp spalin przy mocy nominalnej.

kocioł 2: moc 25 kW, sprawność >88, spalania 4,5, pojemność kotła 122 L.

kocioł 3: moc 25 kW, sprawność 87,6, spalanie 4,3, pojemność kotła 42 L, temp spalin max 200 st. C

kocioł 4: moc 25, sprawność 87, spalanie BRAK, pojemność kotła 68, brak temp spalin przy mocy nominalnej.

kocioł 5: OGNIWO EKO PlusM – wielki nieobecny.

 

Jak traktować dane, które podaje producent, czy są one aby rzetelne, co one sobą przedstawiają i jak je traktować ?

 

Pomożecie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie znalazłeś kotły o takich sprawnościach? :P

U siebie mam kocioł o sprawności 90% i palnik o sprawności 91-92 %

 razem to daje 82-83%( iloczyn składowych), natomiast za cholerę nie mogę uzyskać na ciepłomierzu sprawności większej niż 77-79%, zakładając że paliwo ma znaną kaloryczność.

Palnik jest ustawiony prawidłowo i jest wykonany w IV klasie czystości spalin.

 

Będziesz się cieszył jak znajdziesz kocioł o rzeczywistej  sprawności ok 70%

 

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Coraz częściej chodzi mi po głowie myśl, aby zmienić kociołek Klimosz Ling M- tłok, wymiennik żeliwny, ster RecalArt  na coś innego, bardziej dopasowanego mocą, mniej absorbującego i co za tym idzie bardziej dogodnego w codziennym użytkowaniu i co jest dla mnie równie ważne bardziej uniwersalnego z lepszym sterowaniem.

Budynek nietypowy, powierzchnia użytkowa czytaj ogrzewana w całości ok. 420-430 m2, kubatura ok. 1300 m3, grzejniki 60%, podłogowe reszta. Mury grube na ok. 55 cm w środku 10 cm wełny, okna 3 szybowe, dach ocieplony – ściany 25 cm piany, strop 40 – 50 cm wełny. Wentylacja jeszcze grawitacyjna, ale docelowo będzie rekuperacja. Komin z cegły 20x20, 11 m.

Zużycie opału od 8 do 12 ton miału kl 23 z Piasta, rok do roku kupuje 10 ton, opał przyjeżdża prosto z kopalni i tylko jak jest suchy, sporadycznie inne paliwa stałe z antracytem włącznie.

Po pierwsze moc:

- obecny kociołek ma moc 42 kW oczywiście nie wykorzystana, ale doszedłem do wprawy i kociołek w okresie grzewczym nie przechodzi w podtrzymanie, robię wszystko aby nie marnować opału.

- nowy celuje w moc ok. 25 kW – pełen obaw że będzie za mały, bez bicia przyznam się że OZC nie robiłem, ze stronki cieplowlasciwie.pl po wpisaniu wszystkich danych wychodzi, że kociołek powinien mieć 23 kW, a ze świadectwa energetycznego 35 kW. Osoba która je wykonała twierdzi, że robiła je starannie (dobra znajoma- architekt). W przypadku, gdy moc 25 kW okaże się nie wystarczająca,  zostanie dołożony wymiennik do odzysku ciepła ze spali, uruchamiana gdy temp spalin skoczy powyżej 160 st. C, lub gdy czynnik będzie miał temp 85 st. C ,tak aby nie dawać w komin 200 st. C i więcej.

 

Po drugie co:

- gazu nie ma i nie będzie, najbliższy punkt do którego mógłbym się podłączyć to ok. 400 m, koszty chyba dość duże.

- pompy ciepła fajne, ale jeszcze nie......

- zostają kopaliny stałe, pelet ceny zniechęcają, ale kociołki przednie, a te powyżej 10 tysi Euro cymes. I właśnie w tym momencie zaczyna się mój największy problem, a ja już nie mam ochoty topić ciężko zarobione pieniądze w błoto.

Ofertę rodzimych producentów znam, tak mi się wydaje, chociaż kol. Pieklorz ostatnio mnie zaskoczył, ale kociołek jest tylko w mocy 15 kW.

 

Poszukuję kotła który:

- spali opał do 35 mm, jaki palnik?

- łatwo się czyści, od przodu lub z góry, wymiennik poziomu lub pionowy, z naciskiem na pionowy,

- bez rusztu wodnego, awaryjny żeliwny lub inny wkładany mile widziany,

- małej pojemności wodnej kotła,

 

 

 

Przeglądając oferty krajowych producentów i ich dane techniczne odnośnie mocy, sprawności i spalania przy mocy znamionowej oraz pojemności kotła podają tak:

kocioł 1: moc 25 kW, sprawność >87,8, spalania >4 kg/h, pojemność 140 L, brak temp spalin przy mocy nominalnej.

kocioł 2: moc 25 kW, sprawność >88, spalania 4,5, pojemność kotła 122 L.

kocioł 3: moc 25 kW, sprawność 87,6, spalanie 4,3, pojemność kotła 42 L, temp spalin max 200 st. C

kocioł 4: moc 25, sprawność 87, spalanie BRAK, pojemność kotła 68, brak temp spalin przy mocy nominalnej.

kocioł 5: OGNIWO EKO PlusM – wielki nieobecny.

 

Jak traktować dane, które podaje producent, czy są one aby rzetelne, co one sobą przedstawiają i jak je traktować ?

 

Pomożecie ?

Kociołek to tu chyba nie będzie jakimś  panaceum na zmniejszenie zapotrzebowania na węgiel.Może wymiana samego palnika  na ślimaka i przypatrzył bym się tej ścianie 3-warstwowej z czego jest ta zewnętrzna warstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc po kolei: dane które zamieściłem są to wartości podawane przez producentów i mam oczywiście świadomość, że nie jestem w stanie w domowych warunkach zbliżyć się do tych wartości, ale jest to chyba jakiś  punkt odniesienia. Jest jeszcze jeden ważny, a ile nie najważniejszy parametr którego nie podałem mianowicie powierzchnia grzewcza kotła. O ile pierwsze dwa kotły mają odpowiednio 2,6 i 2,5 to kocioł nr 3 producent nie podaje i nie chce podać zasłaniając się "tajemnicą", dziwna sprawa.

Kol. sambor czy sprawności które podałeś dotyczą kotła z palnikiem peletowym czy groszkowym?

 

Kol. Juzef czy coś pominąłem ?

 

Kol. Animus zmiana kotła nie jest podyktowana zmniejszeniem spalania, jest ono dla mnie na akceptowanym poziomie, jedynie grzanie cwu latem to jest nieporozumienie, więc jest grzałka 2 kW, 300 L cwu zbiornik drażice (czy jakoś tak). A ściana 3 warstwowa, wiem że kontrowersyjna, wygląda tak: pustka ceramiczny modularny, szczelina, 10 cm wełny i pustak max odonów. Elewacja zrobiona i już żadnych zmian nie będzie.

 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc po kolei: dane które zamieściłem są to wartości podawane przez producentów i mam oczywiście świadomość, że nie jestem w stanie w domowych warunkach zbliżyć się do tych wartości, ale jest to chyba jakiś  punkt odniesienia. Jest jeszcze jeden ważny, a ile nie najważniejszy parametr którego nie podałem mianowicie powierzchnia grzewcza kotła. O ile pierwsze dwa kotły mają odpowiednio 2,6 i 2,5 to kocioł nr 3 producent nie podaje i nie chce podać zasłaniając się "tajemnicą", dziwna sprawa.

Kol. Animus zmiana kotła nie jest podyktowana zmniejszeniem spalania, jest ono dla mnie na akceptowanym poziomie, jedynie grzanie cwu latem to jest nieporozumienie, więc jest grzałka 2 kW, 300 L cwu zbiornik drażice (czy jakoś tak). A ściana 3 warstwowa, wiem że kontrowersyjna, wygląda tak: pustka ceramiczny modularny, szczelina, 10 cm wełny i pustak max odonów. Elewacja zrobiona i już żadnych zmian nie będzie.

 

 

Niestety tłokiem latem nie nagrzejesz samej wody ,masz wymiennik żeliwny (wieczny) wystarczy zamontować do niego palnik fajkowy  ze ślimaczkiem i będziesz mógł latem  grzać samą wodę na tym miale.

Co do ściany to sprawa przegrana zimą kondensacja zabija wełnę , a szczelina powoduje osuszanie jej ale wprowadza zimne powietrze do wnętrza ściany.Najlepiej rozebrać razem z wełną ścianę osłonową zewnetrzną i  założyć 20 cm styropianu na ścianie konstrukcyjnej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może za ileś lat się tym zajmiesz ,na teraz polecam do twojego żeliwiaka ,palnik  firmy Ardeo   miałowo-groszkowy mój kolega  7-9 ton miału rocznie przepuszcza przez ten palnik .Musiał byś jeszcze przespawać lej w koszu,dopasować do tego palnika i wymienić sterownik na prosty taki np.st-37 albo inny droższy z dostępem podglądu przez internet.  Masz foto

6520984684d9ddc0b7e700.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Decyzja jeszcze nie podjęta, ale drogą eliminacji na placu boju pozostały dwa kotły rbr ekouniwersla i greń eg duo.

Oba przypadły mi do gustu i chętnie widziałbym je u siebie, ale niestety muszę się zdecydować na jeden.

Dwie różne konstrukcje:

-eg duo posiada pionowy wymiennik z rurami ok 18 szt i zawirowaczami, długość  ok 50-55 cm.Pojemność wodna kotła tylko 42 litry. Producent nie chce podać powierzchni grzewczej kotła,( podobną konstrukcję miał kiedyś buderus funk silver), sterownik estyma slim

- rbr - wiadomo długa droga spalin, komora spalania chyba najbardziej dopracowana z obecnych na rynku, no chyba że się mylę to proszę pisać, pojemność wodna 122, producent chwali się wysoką sprawnością, sterownik eCoal

 

Czy są jeszcze jakieś aspekty techniczne na które zwrócić uwag?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.