jimmisek Opublikowano 23 Kwietnia 2014 #1 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Witam Zakręciłem dzisiaj ogrzewanie domu i zostawiłem prace kotła tylko na grzanie wody,a w związku z tym że mam tylko jedna pompe to zakręcam po prostu zawór na ogrzewanie domu. Zauważyłem że kapie mi z tego zaworu na zdjęciu z Mosiądzu to zawór bezpieczeństwa tak?dlaczego tak się dzieje i co mam zrobic żeby nie ciekło? czy za duże jest ciśnienie? Zauważyłem także że woda w baniaku cały czas mi bulgocze ale to juz tak od początku czy to z powodu małej ilości wody?
kiminero Opublikowano 23 Kwietnia 2014 #2 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Zawór bezpieczeństwa powinien być 6 barów - sprawdź. Naczynie wzbiorcze boilera powinno mieć ciśnienie wstępne 4 bary - sprawdź po uprzednim demontażu naczynia ewentualnie dopompuj i upewnij się, że nie ucieka powietrze. Jest też kwestia ile ci podają wodociągi na dom. Przy wysokim ciśnieniu może być konieczny reduktor ciśnienia. Boiler jest dwupłaszczowy i powinien mieć odpowietrznik automatyczny na wejściu (pompa na zasilaniu czy na powrocie?). Spróbuj odpowietrzyć płaszcz na wyłączonej pompie. Pompa na lato ma być na najniższym biegu. Dodatkowo można zdławić zawór na powrocie wody grzewczej z boilera.
jimmisek Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Autor #3 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Kolego kiminero dzięki za pomoc ale dla mnie jest to czarna magia więc może podrzucę zdjęcia i powiesz co i jak wszystko widząc. Co do ciśnienia to za specjalnie nie wali mi po zlewie woda wieczorem przynajmniej nie zauważyłem nic takiego. Co do bulgotania to dolewałem wodę do momentu przelania przez gorny zbiornik wyrównawczy.
AdamGuitar Opublikowano 24 Kwietnia 2014 #4 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 zainwestuj w manometr i sprawdź jakie masz ciśnienie przed bojlerem. jeśli woda nie kapie ciągle a tylko w czasie podgrzewu wody np. po dużym rozbiorze, to może oznaczać, że wzrost temperatury w zbiorniku powoduje rozszerzalność wody której nie kompensuje naczynie wzbiorcze. Przyczyną może być zbyt duże ciśnienie w instalacji wodociągowej , bliskie 6 barom: zbyt małe naczynie wzbiorcze, złe ciśnienie wstępne w naczyniu wzbiorczym. Zacznij od zamontowania manometru.
amber36 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 #5 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Jeszcze może być uszkodzone naczynie wzbiorcze
piastun Opublikowano 24 Kwietnia 2014 #6 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Tak z ciekawości co może się uszkodzić w naczyniu wzbiorczym?
amber36 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 #7 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 przepona , jak nie ma poduszki powietrznej to ciepa woda nie ma się gdzie rozszerzyć i zaczyna kapać z zaworu bezpieczeństwa
jimmisek Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Autor #8 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Zauważyłem że dzieje się tak jak jest wysoka temp w wody.Problem jest taki że mam tylko jedną pompe. Gdzie mam zamontowac ten manometr i jaki?
redo10000 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 #9 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Ja mam tak samo, tyle że w mojej instalacji nie ma naczynia wzbiorczego/przeponowego. Jego instalacja to zbyteczny koszt (łącznie z zaworami, manometrem, osprzętem jakieś grubo ponad 200-300 zł, absurd. Pod bojlerem mam skrzynkę plastikową, do której kapie ta woda z zaworu bezpieczeństwa. Co jakieś 2 tygodnie wylewam ją lub wykorzystuję gdzie indziej i po sprawie.Ciekawe za ile lat koszt tej wody będzie większy niż owa instalacja naczynia przeponowego? Znam też hydraulika (serio!) który nie montuje ani przepony ani zaworu bezpieczeństwa - twierdzi że to nie ma sensu, gdyż jak nie ma innych zaworów zwrotnych czy skarzeniowych to ciśnienie idzie po prostu w sieć wodociągową i nie ma szans aby rozsadziło bojler, tyle że ja mam ten zawór skrzeniowy, i dlatego mam zawór bezpieczeństwa.
Gość mak Opublikowano 25 Kwietnia 2014 #10 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Ten hydraulik miał troche racji, podgrzana woda może iść w sieć wodociągową. Tylko że jeżeli po drodze jest jeszcze wodomierz to po zwrotnym przepływie ciepłej wody nadaje sie on do wymiany ( niby żadne pieniądze ale na koszt odbiorcy). Inna sprawa że hydraulik klepie głupoty bo chyba wszystkie zakłady wodociagów zalecają lub wymagają stosowania zaworu zwrotnego lub antyskażeniowego na przyłaczu. Poza tym jak ktoś lubi słuchać kapania wody, być może są tacy co ich ten dźwięk uspokaja lub usypia (większość jednak irytuje) to podstawienie wiaderka pod zawór jest tanim rozwiazaniem. Autor postu postanowił zaoszczędzić (albo mu tak doradzono) na pompie do cwu sterowanej przez sterownik kotła lub jakiś prosty termostat i grzeje cwu cały czas, co jest dopuszczalne ale o jego jakości już sie przekonał. Zastosowanie pompy ładujacej ze sterowaniem powinno rozwiazać problem. Do poprawy nadaje sie podłączenie naczynia wzbiorczego (pp to głupi pomysł i za mała średnica).
redo10000 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 #11 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 No właśnie ja mam osobną pompę do CWU i sterownik kotła, który nią steruje, ale to nie rozwiązuje problemu kapania z zaworu bezpieczeństwa. Woda grzeje się okresami w godzinach kiedy jest potrzebna. Przez większość doby się nie grzeje, bo i po co. No i w tym czasie stygnie. Ale w momencie gdy zaczyna się grzać, to mimo reduktora ciśnienia za wodomierzem (ustawiony na ok 4bar - redukuje z 6 bar) z zaworu bezpieczeństwa zaczyna kapać niemal momentalnie (bojler 140 l dwupłaszczowy, moc płaszcza wg producenta to ok. 17 KW). Co do dźwięku kapiącej wody - jest to w piwnicy i nikt w zasadzie tego nie słyszy. Swoją drogą to przynajmniej jak dla mnie grzanie wody kotłem automatycznym jest nieekonomiczne. Taniej i bezproblemowo jest prądem podczas nocnej taryfy, no ale zależy kto ma jakie zapotrzebowanie. Mnie wystarczy 4,5 - 6 KWh na dobę, przy takim zużyciu tylko prąd wchodzi w rachubę, bo jest najtaniej.
AdamGuitar Opublikowano 25 Kwietnia 2014 #12 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 manometr do 10 bar na zasilaniu przed bojlerem a za zaworem zwrotnym
jimmisek Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Autor #13 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Panowie zawór bezpieczeństwa mam 6bar,co do ciśnienia wody jest słabe widze jak płynie z kranów. Z zaworu kapie mi wtedy jak np nastawę CO mam 45s a woda nagrzana jest np ponad 50s,grzeję się a nie mam na nią zapotrzebowania,u mnie jest tak że zakręcam zawór 3 zdjęcie rączka niebieska i wtedy grzeje tylko baniak przypominam że robię tak dlatego że mam jedną pompę. I teraz mam kolejny problem czy palic groszkiem tylko specjalnie na wode czy podłączy baniak pod prąd?baniak 100l Termo-Hit z płaszczem,zbiornik 0,6Mpa,płaszcz 0,15Mpa wody idzie u mnie stosunkowo mało 2-3 prysznice,troche garów. Dla mnie to jest temat tabu więc bedę musiał zawołac jakiegoś instalatora żeby mi to ogarnął. Kolego "mak" czy zastosowanie drugiej pompy do CWU rozwiąże problem? A co do instalacji dzieje się tak tylko z mojej niewiedzy a nie oszczędności. Pozdrawiam
automatyk Opublikowano 26 Kwietnia 2014 #14 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 na 99% masz uszkodzony zbiornik przeponowy ,co do podłączenia do energi elektrycznej to zalezy czy masz dwie taryfy ,jesli masz to zegar sterujący i podłącz grzałki i grzej w taniej taryfie i tyle taniej nie bedzie
vernal Opublikowano 26 Kwietnia 2014 #15 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Witam, Przede wszystkim nie rób żadnych przeróbek instalacji bez znalezienia przyczyny, bo to niepotrzebne koszty, nic nie da. W lecie oczywiście grzej prądem, nawet jak masz tylko 1 taryfę, wyjdzie mniej więcej tak samo kosztowo a roboty zero. Tu wydaje się, że jest jak automatyk pisze - niesprawne (lub za małe) naczynie przeponowe, to niebieskie. Trzeba odpowiedzieć najpierw na pytanie czy od początku tak było - nie doczytałem się tego powyżej.
Gość jacek61 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 #16 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Witam Mam trochę inny zawór bezpieczeństwa pod bojlerem i kiedyś z niego zaczęło cieknąć. Pomogło przekręcenie tego zaworka, wtedy wyrzuca wodę i ewentualne zanieczyszczenia które mogły podejśc pod stożek. Można spróbować, tylko nałożyć coś na wylot zaworu bo wszystko zachlapie. Musiałem to powtórzyć kilka razy bo po pierwszym razie było jeszcze gorzej. Pozdrawiam
automatyk Opublikowano 26 Kwietnia 2014 #17 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Ja to widze tak jak masz kompresor albo pompkę z manometrem do kół to zakrecic wodę odkręcić krany aby ciśnienie zeszło ,jak zejdzie to odkręcić tą czarna zaslepkę na zbiorniku przeponowym i i tam jest taki wentyl jak od kół i zmierzyć jakie jest ciśnienie ,jak będzie poniżej 3 bar to trzeba dopompować do 3-3,5 bar a jeśli wpompowane powietrze będzie szło w sieć to znaczy ze zbiornik do wymiany i wzywasz wtedy fachowca ,jesli nie masz manometru z pompką lub kompresorem to odrazu wzywaj fachowaca i tyle w temacie tylko mu powiedz co jest do wymiany
vernal Opublikowano 26 Kwietnia 2014 #18 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 i tyle w temacie tylko mu powiedz co jest do wymiany Tak jest, bo inaczej pół instalacji przerobi. Ja bym nawet napompował 4-4,5 bara, bo nie wiadomo jakie jest ciśnienie z sieci. Jak będzie np. 4 bary to napełni zbiornik i dalej będzie ciekło. Ale jak tak cieknie, to śmiało można powiedzieć, że "zbiornika to tutaj nie ma".
jimmisek Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Autor #19 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Pompkę mam z manometrem potem zrobie ten zabieg. To wkoncu do ilu dobic cisnienie? Co do grzania wody to tak mysle zeby na gniazdku zamontowac włącznik czasowy ale chyba lepiej jest podtrzymaywac cały czas temp wody jak grzac cały baniak przed kompielą. Co do taryf to ile kosztuje taka taryfa i jak działa?
automatyk Opublikowano 26 Kwietnia 2014 #20 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 nie wiedzac jakie masz ciznienie w sieci nikt jednoznacznie nie odpowie jak ma byc ,ja bym zaczął od 3 bar a max 4 bary
jimmisek Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Autor #21 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 A więc tak ciśnienia jeszcze nie sprawdziłem ale napewno sprawdzę. Zrobiłem tak-pompę od CO przełączyłem na CWU,podłączyłem czujnik CWU bo nie miałem zamontowanego (dziwnie cały czas po przełaczeniu na czas letni wyskakiwał alarm CZUJNIK CWU USZKODZONY HAHA dziwne),przełaczyłem-praca pompy Czas Lentni i widzę że wciąż kapie. Czy przełancza coś na pompie jak jest czas letni?
amber36 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 #22 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Może wyjaśnię , pompka od CO lub CWU nie ma tu nic wspólnego z cieknącym zaworem bezpieczeństwa . Zawór może cieknąć z dwóch powodów albo jest uszkodzony co jest mało prawdopodobne albo jest uszkodzone naczynie wzbiorcze lub jest za małe . U Ciebie zaczyna cieknąć w momencie kiedy zaczynasz podgrzewać wodę wniosek uszkodzone lub za małe naczynie wzbiorcze propozycje sprawdzenia masz w postach powyżej .
jimmisek Opublikowano 17 Listopada 2014 Autor #23 Opublikowano 17 Listopada 2014 Ja to widze tak jak masz kompresor albo pompkę z manometrem do kół to zakrecic wodę odkręcić krany aby ciśnienie zeszło ,jak zejdzie to odkręcić tą czarna zaslepkę na zbiorniku przeponowym i i tam jest taki wentyl jak od kół i zmierzyć jakie jest ciśnienie ,jak będzie poniżej 3 bar to trzeba dopompować do 3-3,5 bar a jeśli wpompowane powietrze będzie szło w sieć to znaczy ze zbiornik do wymiany i wzywasz wtedy fachowca ,jesli nie masz manometru z pompką lub kompresorem to odrazu wzywaj fachowaca i tyle w temacie tylko mu powiedz co jest do wymiany Witam Po odkreceniu czarnej zaślepki na zbiorniku przeponowym i sprawdzeniu okazało się że w zbiorniku nie ma żadnego ciśnienia i najlepsze jest to że nie moge dopompować powietrza!czy zbiornik do wymiany?
sambor Opublikowano 17 Listopada 2014 #24 Opublikowano 17 Listopada 2014 Jeżeli z wentyla leci woda to niestety naczynie przeponowe do wymiany, jeżeli naczynie nie trzyma ciśnienia to należy wymienić wentyl - taki sam jak w oponach samochodowych i dopompować ponownie.
jimmisek Opublikowano 17 Listopada 2014 Autor #25 Opublikowano 17 Listopada 2014 O to chodzi ze po wcisnieciu wentyla nie leci ani powietrze ani woda,i popodłaczeniu pompki i próbie wpompowania powietrza stawia opór i również nic sie nie dzieje.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.