Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, Mam nowy kocioł jak w temacie 25,5kW. Instalacja też nowa, 14 grzejnikówNowoczesne grzejnikipokojowe i łazienkowe. Zapewnimy ciepło i styl w Twoim domu. Zobacz.www.luxrad.com/Ciepło w domu , ok.130 m2 do ogrzania, dom nieocieplony, podgrzewacz cwu 150l, stojący. I wszystko miało byc pięknie ale nie jest. Przy rozpalaniu kocioł przez kilka godzin nie może osiagnąc zadanej temperatury (70 st), dmuchawa pracuje na okrągło, opał się pali i ... Pan Instalator wykonał instalację po swojemu - zamiast zaworu 4D zastosował pompę pomiędzy zasilaniem a powrotem załączaną przez czujnik temperatury założony na rurze na powrocie kotła - to ponoć ma działać nawet lepiej niż 4D (??). Oprócz tego jest zawór 3D z głowica termostatyczną, który ogranicza temperaturę wody płłynącej do grzejników. Kiedy Pan Instalator spędził cały dzień starając się rozpalić kocioł do 70st, to odesłal mnie do serwisu Kostrzewy. Serwisant nie wypowiedział się jednoznacznie, że instalacja jest zła " bo nie ma takiej pewności". Spędził 4 godziny przy moim kotle, w końcu rozhulał go aż za bardzo. W międzyczasie w kotle zaczęło bulgotać (chociaż temperatura była koło 70st) - z wątku o bulgotaniu dowiedziałam się, że to miejscowo pewnie gotowała się woda, na skutek zbyt małego przepływu (?). Jak już Pan Serwisant rozhulał ten piec, to po jego wyjściu temperatura skoczyła do 95st ... Każdy z Panów zajmujących sie kotłem wysuwał różne koncepcje: -mokre drewno - ta teoria została zweryfikowana - kupiliśmy brykiety i dzisiejsze próby robione przez Pana Serwisanta odbywały się tylko na brykietach - koncepcja poprzednia lekko zmodyfikowana - " może brykiety palą sie inaczej" i mamy spróbować rozpalić węglem; OK jutro spróbujemy, choć bez przekonania - dom jest "wychłodzony" i pewnie trzeba palić kilka dni żeby się ogrzał (koncepcja Pana Serwisanta i Serwisu Kostrzewy, do którego zadzwoniłam w międzyczasie - zbyt duży ciąg kominowy - to bardziej przekonywujące, ale komin jest w zasadzie ponizej parametrów jakie powinien mieć ... Bardzo proszę o odpowiedż na parę (pewnie prostych) pytań zanim się dam zwariować: 1. czy to rzeczywiście ma takie znaczenie czym rozlpalimy?? Skoro się pali żywym ogniem, to co za różnica - brykiet czy węgiel? Podstawowym paliwem jest drewno, więc czemu mam rozpalaćwęglem? 2. Co to znaczy wychłodzony dom? My w tym domu mieszkamy, na dworze temperatura dodatnia, a ten (raczej przewymiarowany) kocioł nie może zagrzać do 70st? Ileż to jest tej wody - kocioł 60l + instalacja - pewnie poniżej 200l. 3. Czy ten stan rzeczy może być spowodowany nieprawidlowo wykonaną instalacją - pompka zamiast zaworu 4D albo coś innego ? W oczekiwaniu na odpowiedź pozdrawiam wszystkich serdecznie Ipomea

Opublikowano

Witam

Opał nie ma nic do rzeczy jak się człowiek uprze to chrustem kocioł zagotuje. Na moje oko ktoś przekombinował instalację. Jeśli ktoś ma pomóc będą potrzebne fotografie. Moim zdaniem trzeba szukać wad w instalacji. SDS to raczej sprawdzona konstrukcja - kocioł zasypowy. Tam nie ma co się zepsuć. Nawet jeśli były by problemy to tylko ze starowaniem które tak naprawdę nic nie wnosi do problemu. Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam

 

Też mam Ceramika tylko, że 18,kW i domek 160m^2. Czemu nie założyłeś zaworu 4D? przecież jest wymogiem do gwarancji i mega fajnym rozwiązaniem typu "must have". Palę drewnem. Temp. zadana na piecu 75stopni, temp. utrzymywana 80-85stopni i tak jest prawidłowo. Wtedy kociołek prawidłowo działa. Nie dopuszczaj do niskich temp. na piecu. U mnie z rozpaleniem nie ma problemu. Jak piec wygasał bo były te ciepłe dni to jak go rozapalałem to moment aż dudniło w nim, ta pierwsza faza rozpalania jak dolne drzwiczki są otwarte no i później już normalna praca. Grzejniki moment i nagrzane.

Może źle masz podłączony sterownik luxus? Jaka masz ustawioną moc dmuchawy? Ja mam max. 20%, więcej nie trzeba. Napisz coś o ustawieniach w sterowniku, czy masz przedmuchy włączone czy nie itd. Pamiętaj, że to kocioł dolno spalający i ważny jest dobry ciąg kominowy. Napisz więcej szczegółów bo to co opisałeś nic nie mówi tylko Twoje flustracje, że coś jest nie tak. Kilku tu z nas na forum ma Ceramika więc coś doradzimy. Fotki, szczegółowy opis itd.

Opublikowano

Witam

 

Ja osobiście zaczął bym od tego aby "fachman" który to poskładał dał logiczne wytłumaczenie jak to ma działać. Dla mnie 3 pompy to już przesada. Mam wrażenie że ta pompa pomiędzy zasilanie a powrotem ma pełnić funkcje obejścia ( tak jak robi się podłogówce). Dla mnie jest to niezrozumiałe pchać tyle armatury do kotła zasypowego. Nie widzę też tu miejsca dla zaworu termostatycznego. A widzę problemy. Wystarczył by zawór 4D i max dwie pompy ładujące. I apeluje raz jeszcze o to aby nie robić armatury wokół kotła ( lub nie godzić się na takie wykonawstwo ) na tak małych średnicach. To kocioł zasypowy musi być czas i miejsce do powstania pewnych prawidłowości. Pozdrawiam.

Opublikowano

witam,mogę tylko współczuć, u siebie zaprojektowałem i wykonałem sam (w konstultacji z panem Piotremautomatykiem) głównie dlatego,iż na zawór 4d fachowcy patrzyli jak na diabła i spaprali mi poprzednią robotę,za którą zapłaciłem a poprawić musiałem sobie sam (ciekło na lutach) po prostu brak słow, albo w kraju pozostali tylko "fuchowcy"

 

ps. a serwisu też nie chciałem,bo panowie z autoryzacją mnie się pytali co to za wynalazek,przyznając że nie mają pojęcia o tym kotle...... ( roboczgodzina 150zł, troche drogo jak na uczniów)

Opublikowano
Witam Ja osobiście zaczął bym od tego aby "fachman" który to poskładał dał logiczne wytłumaczenie jak to ma działać. Dla mnie 3 pompy to już przesada. Mam wrażenie że ta pompa pomiędzy zasilanie a powrotem ma pełnić funkcje obejścia ( tak jak robi się podłogówce). Dla mnie jest to niezrozumiałe pchać tyle armatury do kotłaKotły c.o. pleszew kociołKotły z podajnikiem na eko-groszek. Kotły całodobowe, uniwersalne.aukcjewp.wp.pl  zasypowego. Nie widzę też tu miejsca dla zaworu termostatycznego. A widzę problemy. Wystarczył by zawór 4D i max dwie pompy ładujące. I apeluje raz jeszcze o to aby nie robić armatury wokół kotła ( lub nie godzić się na takie wykonawstwo ) na tak małych średnicach. To kocioł zasypowy musi być czas i miejsce do powstania pewnych prawidłowości. Pozdrawiam.

 

witam,

 

tak, fachman wierdzi że ta pompa między zasilaniem i powrotem pełni role obejścia. Serwisant twierdzi, że takie (podobne?) rozwiązanie stosuje sie w piecach zagazowujacych drewno. Druga pompa to pompa do co, trzecia do cwu. Zawór 3d z glowicą termostatyczną ma pozwolić na regulację temperatury wody w instalacji co. Niby w tym wszystkim nie widać błędu, ta dodatkowa 3-cia pompa pracuje i czujnik temperatury wyłącza ją. Ale całość nie działa poprawnie. Kocioł nie może osiągnąć temperatury zadanej 70st. Gdzie jest błąd?

Z instalatorem jeszcze się nie rozliczyłam do końca, mam mu to kazać wszystko rozebrać?? Chciałam, żeby zrobił wersję z zaworem 4D, ale stwierdziła, że tak będzie lepiej, no a teraz instalacja chodzi, prawda? A że kocioł się nie nagrzewa... A serwisant nie chce mnie poprzeć, i powiedzieć, że to wszystko jest do bani, chociaż sam jak robi to tylko z wykorzystaniem 4D. Czy ktoś może popztrzeć fachowym okiem na te moją instalację i powiedzieć dlaczego to nie dizała? Ja rozumiem, że wszyscy mają 4D, ale też czasem tak bywa, że bywają alternatywne rozwiązania. Dajcie mi proszę jakieś argumenty do dyskusji.

 

pozdrawiam

Opublikowano

To rozwiązanie z pompą zamiast zaworu 4d jest faktycznie "ciekawe". Podejrzewam, że jest tańsze niż zawór 4d sterowany automatycznie i dlatego stosowany prze "fachmanów".

 

Tak jak pisali poprzednicy, piec można zagotować paląc nawet śmieciami. 25kW to nie jest mało na 130m kw., więc problem albo w opale, albo w mocy kotła.

Mam pytanie. Czy sterownik kotła mierzy temperaturę spalin?

Może wystąpić taka sytuacja, że sterownik ograniczając za bardzo temperaturę spalin ogranicza też moc kotła. Moze sie tak zdarzyć paląc opałem wytwarzającym długi płomień.

Opublikowano

Nie, sterownik nie mierzy temperatury spalin, tylko temperature kotła.

Opał wytwarzający długi płomien to drewno?

Obaj goszczący u nas fachowcy próbowali róznych paliw, poddawali w wątpliwość (prawdopodobnie słusznie) jakość naszego drewna, więc zabezpieczyliśmy węgiel i brykiety...

Czy ten problem może być związany z samą instalacją? Za słaby przepływ? Pompa? Za duże opory przepływów?

W miedzyczasie robimy rózne doświadczenia - rozgrzaliśmy w końcu kocioł do zadanej temperatury - otwierajac tylko obieg cwu, ale "dodanie" obiegu co (razem z tą cud pompką i zaworem 3d) coś zaburza w tym procesie. Następuje taki moment, że temperatura na kotle jest 70-75st, a w kotle gdzieś zaczyna gotować się woda. Powrót z instalacji co jest baardzo długo baardzo chłodny.

Opublikowano

Dziwne. Nie wiem jak mają inni, ale gdybym ja dzisiaj miał 70 stopni na piecu to miałbym saune w domu!! Jak masz w mieszkaniu przy tych 70 stopniach - ciepło, zimno? Jak piec zaczyna sie gotować to znaczy że z kotłem ok. Tylko po co ci te 70 stopni?

Opublikowano
Dziwne. Nie wiem jak mają inni, ale gdybym ja dzisiaj miał 70 stopni na piecuKotły c.o. pleszew kociołKotły z podajnikiem na eko-groszek. Kotły całodobowe, uniwersalne.aukcjewp.wp.pl  to miałbym saune w domu!! Jak masz w mieszkaniu przy tych 70 stopniach - ciepło, zimno? Jak piec zaczyna sie gotować to znaczy że z kotłem ok. Tylko po co ci te 70 stopni?

 

No jasne, że nie potrzebne mi 70 stopni na grzejnikach - wiem, tę sprawę załatwia u wszystkich zawór 4D, u mnie ma załatwiać 3D. 70 stopni na kotle potrzebna mi po to, żeby na powrocie miec około 60, bo inaczej skąd ma sie tyle wziąć?

Opublikowano

Może znów zabujam w obłokach... ale musze zapytać.

Jedna pompa jest do cwu. Druga zastępuje zawór 4d i wraca wode wylotową kotła spowrotem żeby utrzymać minimalną temperaturę na kotle. Trzecia utrzymuje obieg w grzejnikach. Troche namieszane. Mam nadzieje ze dobrze zrozumiałem twój opis? Nie napisałeś czy masz termostaty na grzejnikach?

 

Podsumowując, układ nie dział jak powinien bo cała woda wylotowa idzie na instalacje. Pompa w instalacji "przeciąga" pompę zastępującą zawór 4d...

Opublikowano

U mnie w ogóle jest inne zjawisko i też pewnie jakiś błąd, ale mi to nie przeszkadza. Jest temp. na piecu 85stopni, zaworem 4D ustawione 50stopni(przy aktualnych temp. na zew.) na grzejniki. Gdy np. wyleję gorącą wodę z CWU po prysznicu i włączy się pompa od CWU to co śmieszne nie zbija mi temp. na grzejniki tylko ją jeszcze podwyższa o jakieś 10stopni, czyli jak na grzejniki mam 50stopni i zacznie się grzanie CWU to na ten czas grzania CWU temp. na grzejniki wzrasta do 60stopni. Skończy się grzanie CWU, sterownik wyłączy pompę od CWU i temp. na grzejniki znów wraca na 50stopni.

Może dlatego tak jest bo podczas grzania bojlera włącza się dmuchawa na Ceramiku i może piec się nagrzewa mocniej przez co daje więcej na grzejniki. Skończy się grzanie CWU to wszystko wraca do normy. CWU jest zasilane zaraz bezpośrednio z pieca przed zaworem 4D a powrót idzie do powrotu z zaworze 4D, który idzie do powrotu w piecu ( nie za dużo tych "powrotów" napisałem? hehe)

Opublikowano
Może znów zabujam w obłokach... ale musze zapytać.

Jedna pompa jest do cwu. Druga zastępuje zawór 4d i wraca wode wylotową kotła spowrotem żeby utrzymać minimalną temperaturę na kotle. Trzecia utrzymuje obieg w grzejnikach. Troche namieszane. Mam nadzieje ze dobrze zrozumiałem twój opis? Nie napisałeś czy masz termostaty na grzejnikach?

 

Podsumowując, układ nie dział jak powinien bo cała woda wylotowa idzie na instalacje. Pompa w instalacji "przeciąga" pompę zastępującą zawór 4d...

 

Pompy pełnia (lub może powinny pełnić?) dokładnie takie role jak napisałeś, Sorier. Nie mam termostatów, zamiast nich jest zawór 3-drogowy z głowica termostatyczną.

Co to znaczy, że jedna pompa "przeciąga" drugą? Pewnie zaburza jej prace, ale kiedy i dlaczego tak sie dzieje?

Cała woda idzie na instalację i co? Na powrocie do kotła jest zbyt zimna? I dlatego kocioł nie osiaga zadanej temperatury?

Opublikowano

Przeciąga tzn. że ma większa "moc ssania i tłoczenia" niż "pompa 4d". Mimo że pompa 4d pracuje to nie przetłacza, albo przetłacza minimalne ilości wody, więc całe ciepło idzie na grzejniki ( i cwu). Zawór 4d ma to do siebie że pracuje proporcjonalnie i ma możliwość prawie całkowitego odcięcia pieca od instalacji lub puszczenia całego ciepła na instalacje. A pompa . . . jak ją włączysz to nie masz pewności ile wody wraca do kotła, a jak wyłączysz to nie wiesz czy wszystko idzie na instalacje.

Domyślam sie, że w domu masz ciepło tylko problem w minimalnej temperaturze pieca? Jeżeli tak to winna jest pompa 4d która nie spełnia swojego zadania lub masz za duże grzejniki. A jeżeli masz zimno w domu to masz mało kaloryczny opał albo za mały piec.

Opublikowano

witam, kocioł 25 kw spkojnie pociągnie drugie tyle, instalacja i tak do poprawki,będą z nią zawsze problemy, zastanawia mnie tylko gdzie podziewa się "moc" tego kotła, jedyne chyba rozsądne wytłumaczenie, to idzie w komin, proponowałbym rozpalić kocioł bez dmuchawy i ręcznie sterować dopływem powietrza i powinno się wyjaśnić :)

Opublikowano

Rozpalić bez dmuchawy ok - tzn według Ciebie dajemy mu za duzo powietrza czy za mało?

Ręcznie serować wg czego?

Pomijając nerwowe ruchy odwiedzajacych nas fachowców my raczej dajemy małą moc dmuchawy, ale dzisiaj ktoś powiedział mi, że w ten sposób ograniczam moc kotła. Czy to prawda? Czy wtedy po prostu więcej wdmucham spalin w komin?

Opublikowano

witam, ręcznie to znaczy uchylić drzwiczki od popielnika jak nie ma klapki, i pozwolić aby kocioł sam sobie pobrał powietrza ile potrzebuje,tylko koniecznie trzeba pilnować tego,żeby czasem nie zagotowało się,

odnośnie dmuchawy to u mnie pracuje na 20-25% i to wystarcza,

proszę też sprawdzić czy jest nawiew świeżego powietrza do kotłowni!!odpowiedni!!

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam - czym różnią się kotły warmet sds iwarmet ceramik? proszę podać jaka w kotle 200 ceramik o mocy 25,5kW jest szczelina między powierzcnią rusztów a przegrodą i jakie wymiary ma palenisko, bo myślę że to ma duże znaczenie w ilości wytwarzanego zaru a tym samym szybkością spalania

Opublikowano

u znajomego który ma kocioł dolnego spalania dlugość rusztów żeliwnych wynosi 40cm, szerokość 25cm a szczelina między płaszczyzną rusztów a pierwszą przegrodą wynosi 8 cm - już niecałe wiaderko węgla zakrywa tą szczelinę , piec ma do ogrzania dom piętrowy 10m na 10m, piec ma cztery pionowe przegrody wodne, między pierwszą a drugą przegrodą na ściankach bocznych są cegły szamotowe , w połowie wysokości tej szczeliny są otwory i dysze / po jednej na każdym boku/ z regulacją /za pomocą zwykłej śruby/ nadmuchu powietrza wtórnego . Czyli przy pracującej dmuchawie możemy doświadczalnie rozdzielić powietrze pod ruszt i do dopalania. w tym piecu faktycznie jest bardzo szybko nad kominem białawy dym. Piec zrobiony był na wzór pieca , który widział teść mojego znajomego będąc na robotach w Niemczech ,ten piec jest ich drugim takim samym piecem samodzielnie wykonanym

Opublikowano
W załączeniu zdjęcia

pozdrawiam

 

Nie wiem czy ten zawór z termostatem trójdrożny nie jest zamontowany poprawnie. O ile pamiętam to zawory tego typu powinny być montowane na zasilaniu a nie na powrocie. Przelot z kotła na pompę powinien być na wprost a podmieszanie na odejściu bocznym. W tym przypadku zawór odcina dopływ gorącej wody kotłowej i wymusza przepływ zimnej wody przez pompę a być możne całkowicie go blokuje w kierunku do kotła. Z stąd brak ciepła na grzejnikach. Trzeba dokładnie sprawdzić schemat podłączenia zaworu. A tak po prawdzie nie mogłem długo zrozumieć o co chodzi w tym poście.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

Mam piec Warmet 200 ceramik pale drewnem, niestety nie jest ono zbyt suche bo tyle co się wprowadziłem i nie było czasu na zakup drwena wcześniej.

Może ktoś podać dobre ustawienia sterownika. wiecej moge napisać w wolnej chwili.

Pozdro i czekam na jakieś wskazówki

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Mam kocioł Kostrzewa Warmet 200 Ceramik 18,5. Dom do ogrzania to ok 160m2 z garażem,

grzejniki aluminiowe. Ściany 24 + 14 styropian, dach dachówka ceramiczna + 20 wełna mineralna.

Pale głównie drewnem, niestety nie jest on zbyt suche gdyż dom jest nowo wybudowany

i nie było czasu na sezonowanie drewna a drzewo jest max pół roku

sezonowane. Moje ustawienia na sterowniku to:

 

KOCIOŁ:

temp zadana kotła 70 C

histereza temp. 0,2C

zima

TEMP CWU:

temp zadana cwu 39C

histereza temp. 0,2C

priorytet TAK

temp zadana kotła CWU 70C

PRZEDMUCHY:

wł. przedmuchy TAK

czas odstępu 8 min

czas pracy 16sek

moc dmuchawy przedmuchy 22

max temp przedmuchu 78

POMPY:

temp załanczania pompy 47

praca pompy przy PCW 7min

postój pompy przy PCW 10min

ROZPALANIE:

moc dmuchawy rozpalanie 22

temp progoowa rozpalania 35

max czas rozpalania 35 min

WYGASZANIE:

temp progowa wygaszania 48

czas wygaszania 10min

DMUCHAWA:

max moc dmuchawy 22

min moc dmuchawy 12

strefa modulacji dmuchawy 10

 

Proszę o jakieś wskazówki jak poprawnie ustawić strownik. Na przyszłą zime drewno bede miał

już sezonowane 1,5 roku. Dodaje kilka fotek instalacji w kotłowni.

Pozdrawiam i czekam na wskazówki.

Z góry dziękuje:)

post-13240-1262547671_thumb.jpg

post-13240-1262547691_thumb.jpg

post-13240-1262547711_thumb.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.