niemen1 Opublikowano 1 Grudnia 2013 #1 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Cześć wszystkim. Mam instalację co opartą na kotle na drewno\węgiel 15kW. Piec stoi w piwnicy jest zawór czterodrożny potem pompka i dwa piony miedziane, jeden na parter drógi na piętro. Na strychu jest otwarte naczynko z przelewem do kanalizy. Mam miedziane grzejniki regulus zasilane od dołu, na każdym piętrze są rozdzielacze z pionu do każdego grzejnika osobno (takie jak do podłogówki, w szafkach ściennych). Ciśnienie na dole pieca (w miejscu gdzie dolewa się wody do układu) wynosi 0.8bar, pompka wilo pracuje spokojnie na drugim biegu i co..? Jak w domu robi się ciepło to termostaty (Schloser ) na grzejnikach stukają, dosłownie od powolnego pukania aż po młot udarowy zakończony przeciągłym wyciem. Na parterze występuje to bardzo rzadko ale na piętrze jest tak co dzień. Czy spotkaliście się z czymś takim, macie może jakąś poradę?
kiminero Opublikowano 1 Grudnia 2013 #2 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Takie stukanie zaworu termostatycznego to typowy objaw zamiany zasilenia z powrotem. Sprawdż, czy belki rozdzielacza są właściwie podpięte oraz czy do przyłączy grzejnikowych właściwie podpięto przewody zasilania i powrotu. Jeśli przyłącze dolne jest na skraju grzejnika, to standardowo powrót od strony boku grzejnika a zasilenie od środka.
niemen1 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Autor #3 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Sprawdziłem zasilanie i powroty jest ok.
AdamGuitar Opublikowano 2 Grudnia 2013 #4 Opublikowano 2 Grudnia 2013 A jak duża jest pompa , jakie zapotrzebowanie na ciepło?
Ziolek512 Opublikowano 12 Listopada 2014 #5 Opublikowano 12 Listopada 2014 Odswieze troche temat, zeby nie zakladac nowego to postanowilem napisac w tym. Problem mam taki ze w grzejnikach jak zaczynaja sie przymykac termostaty strasznie syczy w glowicy co uniemozliwia mi sie wyspac i musze na maxa je otworzyc ale wtedy robi sie za cieplo albo zamknac a wtedy wiadomo zimno. Moze to byc wina slabej jakosci glowic termostatycznych?
sambor Opublikowano 12 Listopada 2014 #6 Opublikowano 12 Listopada 2014 To raczej nastawy wstępne lub zbyt wysoki bieg w pompie , głowice czasem najlepsze też potrafią grać.
Vlad24 Opublikowano 12 Listopada 2014 #7 Opublikowano 12 Listopada 2014 Do głowic tylko adaptacyjne pompy.
Ziolek512 Opublikowano 12 Listopada 2014 #8 Opublikowano 12 Listopada 2014 Z tego co widzę u mnie na grzejnikach nie mam możliwości żadnego wstępnego ustawienia grzejników bo z tego co zauważyłem w innych tematach tam są zazwyczaj liczby na które się ustawia a u mnie nic takiego nie widzę jedynie na powrocie na kluczyk ampul do zamykania przepływu ale tam też nie ma żadnych cyferek, strzałek. Pompa chodzi u mnie na 1 biegu cały czas. Kilka fotek jak to jest u mnie.
sambor Opublikowano 12 Listopada 2014 #9 Opublikowano 12 Listopada 2014 To spróbuj tej regulacji na powrocie z grzejnika - przykręć trochę , to też zmniejszy przepływ, jak nie to wymiana pompy na elektroniczną i regulacją płynną np Wilo lub z Autoadapt Grundfoss lub LFP
Vlad24 Opublikowano 12 Listopada 2014 #10 Opublikowano 12 Listopada 2014 Stukają bąbelki powietrza. Grzejnik powinien być pochylony, głowica niżej odpowietrznika. Szczenię to ew za duże ciśnienie od pompy. Jak nie chcesz wymieniać pompy obniż temperaturę wody w instalacji, by głowice się nie zamykały całkowicie. Wtedy niestety sam musisz robić za powodówkę ;)
sambor Opublikowano 12 Listopada 2014 #11 Opublikowano 12 Listopada 2014 To nic nie da, ja miałem coś takiego w poprzednim domu - gaz, układ zamknięty odpowietrzony czyli bez bąbelków ;) , grzejniki z nastawami jak trzeba i hałas przy głowicy na 3, przy nastawie na 2 lub 4 znikał. Okazało się że to wina zalecanych przez firmę Kermi głowic Oventropa, po zmianie na Heimeiera przestało się tłuc, ale jeden sezon był koszmarny. Jak po kilku latach wstawiłem w instalację pompę Alpha z autoadaptem to można było założyć z powrotem głowice Oventropa.
Vlad24 Opublikowano 12 Listopada 2014 #12 Opublikowano 12 Listopada 2014 Bąbelki zawsze mogą się pojawić :P
Ziolek512 Opublikowano 12 Listopada 2014 #13 Opublikowano 12 Listopada 2014 Temperatury instalacji nie zmniejsze bo nie mam zaworu 3D tylko bezposrednio z pieca. Trudno jak nie ucichnie to trzeba bedzie pomyslec nad zaworami ale tylko w sypialniach bo tam najbardziej dokuczaja.tylko co wyjdzie taniej pompa czy zawory
Ziolek512 Opublikowano 12 Listopada 2014 #14 Opublikowano 12 Listopada 2014 Babelki pewnie i sa bo co dzien odpowietrzam grzejniki wkoncu to nowa cala instalacja i pierwszy sezon grzewczy. Tylko skad te ciagle powietrze?
Vlad24 Opublikowano 12 Listopada 2014 #15 Opublikowano 12 Listopada 2014 Z podgotowaniu w kotle, z kawitacji na pompie, z odpowietrzników na powrocie, z korozji biologicznej, a pewnie i chemicznej także.
Vlad24 Opublikowano 12 Listopada 2014 #16 Opublikowano 12 Listopada 2014 Piep... SwiftKey Spróbuj odkręcić na maxa jakiś mały grzejnik w korytarzu lub drabinki w łazience niech tam przewalają się namiary wody.
niemen1 Opublikowano 12 Listopada 2014 Autor #17 Opublikowano 12 Listopada 2014 U mnie w termostatach jakieś nastawy są, tam gdzie u Ziolka nie ma. Można nimi obracać ale nie wiem jak to działa. Czy ktoś może wyjaśni.
Vlad24 Opublikowano 12 Listopada 2014 #18 Opublikowano 12 Listopada 2014 Hasło "nastawa wstępna" do googla Ta regulacja przydaje się podczas rozruchu instalacji, w normalnej pracy uzupełniania strat ciepła kontrolę nad przepływami przejmują głowice.
Ziolek512 Opublikowano 12 Listopada 2014 #19 Opublikowano 12 Listopada 2014 W łazience mam zrobione tak że powrót z grzejnika idzie na podłogówkę tylko w łazience i za bardzo tam nie chcę dawać maksymalnego przepływu żeby nie przegrzać podłogówki chyba że się mylę i nie przeszkadza to w niczym jak temp. 50-55*C idzie na podłogę.
gilal Opublikowano 12 Listopada 2014 #20 Opublikowano 12 Listopada 2014 Jakie głowice Panowie polecacie? Myślałem nad takimi: http://allegro.pl/re...4754504501.html http://www.tanie-ogr...,rid,11334.html http://www.conrad.pl...onrad&pi=519588 Będę chciał tak na 11 grzejników założyć. Prośba o pomoc w jak najlepszym wyborze. Dziękuje
Vlad24 Opublikowano 12 Listopada 2014 #21 Opublikowano 12 Listopada 2014 Lepiej nie, może coś na korytarzu/kuchni. Może wolisz pompę poprzez kondensator 2-3uF szeregowo dać?
gilal Opublikowano 13 Listopada 2014 #22 Opublikowano 13 Listopada 2014 Jakieś szanse Panowie na pomoc?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.