mac65 Opublikowano 5 Stycznia 2014 #27 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Kolego mac65 ,a jak z tymi grubościami cegieł szamotek? No cóż jakoś to sobie trzeba policzyć a tymi dziesiątkami po przecinku bym się nie sugerował a brał to co jest w handlu dostępne i najtańsze typowe cegły i ich połówki . Szamot doskonale poprawia środowisko spalania w palenisku ale daje też uboczne efekty w postaci topienia popiołu na szkło . Z czasem tych spieków na szamocie jest już tyle że trzeba konstrukcje rozebrać i postawić od nowa Nie dotyczy to opalania drewnem bo szamot +drewno to akurat trafione połączenie .
nonidentifie Opublikowano 6 Stycznia 2014 #28 Opublikowano 6 Stycznia 2014 ok jasne,że po przecinku to szczegól tylko pytałem czy wsszystkie ściany jedną grubością szamotu czy też nie?
tasheena Opublikowano 6 Stycznia 2014 #29 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Ja u siebie zmniejszyłem komorę spalania szamotem tak jak na rysunku. Cegła nie jest połączona na stałe ( jestem na etapie testów). Kocioł Elektromet Solej 15 kW.(przerobiony na miarkownik Unister). Dom z poddaszem razem ok 100m2, średnio ocieplony:13 grzejników +CWU=140 l. Ja zmniejszyłem powierzchnię rusztu z 39x30 cm do 15x30 cm. czyli o ok. 60%. i jest ok :)) Stosuję pelet do rozpalania od góry zamiast drewna - jest wygodniejszy ( wystarczy szufelka ok 0,5 kg) Mam pytanie: czy mogę w przybliżeniu przyjąć że moc zmniejszyłem z 15 kW do 6kW ? dzięki Arek
nerwus48 Opublikowano 7 Stycznia 2014 #30 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Witam.Pytam jeszcze raz czy jednakową grubościoą szamotu trzeba obłożyc ściany?Ja chcę dwie boczne.Tylko na lewej ścianie w tylnym rogu mam taką listwę z otworami którymi leci powietrze od nadmuchu które podaje dmuchawa pod rusztem .Szerokośc paleniska 33cm,głebokość 36cm,a wysokośc od rusztu do dolnej krawędzi drzwiczek zasypowych 28cm.A może ktoś doradzi jak to zabudować aby zmiejszyć komore?
piecuch Opublikowano 7 Stycznia 2014 #31 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Do obłożenia użyj jednakowej grubości cegieł, ma to wpływ na równe rozprowadzenie temperatury. Co do kanałów doprowadzających powietrze musisz zwrócić uwagę na budowę kotła.
nerwus48 Opublikowano 7 Stycznia 2014 #32 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Hmmmmmm ok.Nad paleniskiem (w komorze spalania)Jest taka rura o średnicy gdzieś 8 cm.Od lej ściany do prawej.Potem spaliny idą do gory dwoma kanałami .Pod taką półką i nad nią ,apotem ti już do ory do czopucha i w komin.Ta rura to chyba jak nazywają płomieniowka,oplonka czy jakoś tak (chyba że sie mylę)Ta półka jest poziomo to komory .Rozumiem że to tzw. też chyba płaszcz wodny.
mac65 Opublikowano 7 Stycznia 2014 #33 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Kolego mac65 ,a jak z tymi grubościami cegieł szamotek? Nie ma to znaczenia jaka grubość to raczej zależy od kształtu komory zasypowej byle by symetrycznie . Jeśli chcesz palić od góry to niech to palenisko ma równe proporcje zbliżone do kwadratu , równiej sie pali i na całej powierzchni . Jak chcesz palic krocząco to palenisko wąskie i długie , to zależy od Twoich preferencji i od tego zależy gdzie i jak ustawić ten szamot .
nerwus48 Opublikowano 7 Stycznia 2014 #34 Opublikowano 7 Stycznia 2014 kolego tasheena ile wsypujesz na jeden zasyp i na jak długo starcza i na jakich parametrach jedzie Twój kociołek?
sambor Opublikowano 9 Stycznia 2014 #35 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Moc kotła można regulować też w nietypowy sposób - http://www.instalator.pl/index.php/pl/component/content/article/78-archiwum/4428-regulacja-mocy-kotla-ciag-na-wyciag-spalin Dodam że to drogi sposób - sam sterownik do regulacji ciągu potrafi kosztować swoje np 1500zł http://cezarpoland.otwarte24.pl/245,Sterownik-do-generatowow-spalin-EFC18. Pozdr.
tornister Opublikowano 13 Stycznia 2014 #36 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Teraz zastanawiam sie czy warto?Otóż zabudować komore skoro przeciąga -no ale właśnie jak + temp.. na zewnątrz.Lecz jak przyjdą mrozy to może okazać się ,że może byc za malo bo mniej paliwa wejdzie .No chyba ,że sie mylę .Ktoś doradzi będę wdzięczny.Zakupiłem już szamot tylko teraz czekam i doradzicie?
nonidentifie Opublikowano 14 Stycznia 2014 #37 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Tyle tu madrych głów i nikt nie odpowie na post.kol. tornistra.Powyższy temat.
nonidentifie Opublikowano 14 Stycznia 2014 #38 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Też byłbym zainteresowany.
mac65 Opublikowano 14 Stycznia 2014 #39 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Zwymiarowany rysunek paleniska i do tego hipotetyczna moc jaka chcesz osiągnąć i wtedy można rozmawiać uwzględniając moje sugestie powyżej odnośnie preferowanego sposobu palenia . Cała filozofia .
piastun Opublikowano 14 Stycznia 2014 #40 Opublikowano 14 Stycznia 2014 A co to za problem sprawdzić :). Jak to mówią na dwoje babcia wróżyła albo będzie dobrze albo źle i się wymontuje szamot. Skoro kolega ma już towar to co za problem wyłożyć komorę i zrobić eksperyment ?
tornister Opublikowano 15 Stycznia 2014 #41 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Witam.Obstawiłem już dzisiaj szamotem płytkami szamotowymi gr.3cm.Narzieie boczne ściany tak na styku bez murarki i zasypałem piec 2,5 łopaty miału-zobaczymy.Ogólnie mój piec mi aż tak mnie nie wkurza tylko ,że przeciąga tą temp.Kolego mac65 czy oglądałeś ten piec co podałem Ci nr. aukcji na allegro?Mam taki sam tylko mniejszej mocy.
mac65 Opublikowano 17 Stycznia 2014 #42 Opublikowano 17 Stycznia 2014 A gdzie ten link bo nie mogę zlokalizować. Co do przeciągania kotła to recepta w zasadzie jedna - histereza pracy wentylatora a jeśli to nie wystarcza to zmniejszenie nadmuchu powinno pomóc . Wszystko zależy od nastawów sterownika i na ile dokładnie da sie to poustawiać .Mnie sie udawało przy ciągłej pracy dmuchawy i histerezie na 5 C tak dobrać obroty że kocioł nie przechodził w przedmuchy a to wystarczało do płynnej i w miarę stabilnej pracy z modulacja temperatury w zakresie tych 5 C histerezy
nonidentifie Opublikowano 17 Stycznia 2014 #43 Opublikowano 17 Stycznia 2014 odstawili ten piec z allegro do archiwum ot i co.Dmuchawa chodzi minimalnie a histereza 6 .Czasem przeciąga ,a czasem nie już sam nie wiem .
mac65 Opublikowano 17 Stycznia 2014 #44 Opublikowano 17 Stycznia 2014 O ile sie nie myle to tam jest wentylator osiowy a nie odśrodkowy a taki wentylator ma mały opór przepływu i nie posiada klapki odcinającej . Pozostaje tylko zasłonić część wlotu wentylatora bo reszta pewnie szczelna a to przeciąganie robi pewnie ciąg kominowy w zależności od warunków atmosferycznych .Jeśli komin jest ciepły ( wewnątrz budynku ) to można się pokusić o regulator ciągu kominowego ale na próbę lekko rozszczelnić drzwiczki wyczystki dolnej komina i obserwować jak sie kocioł zachowuje .Na próbę żeby nie iść w niepotrzebne koszty.
nonidentifie Opublikowano 17 Stycznia 2014 #45 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Mam założony takowy regulator między dmuchawą a piecem .Można to kupić za 40 PLN z kurierem .Właśnie w tym jest taka klapka jak w niektórych dmuchawach i plus do tego ta dmuchawa też ma przysłonę ,którą mam mocno przysłoniętą -taki uśmieszek.Dzrzwiczek w wyczystce komina nie mam mam taki ogrągły otwór pod czopuchem ,a on zamykany jest takim deklem-pokrywą jak kiedyś kanki do mleka.Bo w kominie mam wsad .
nonidentifie Opublikowano 17 Stycznia 2014 #46 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Jeszcze jedno .Komin wychodzi mi prosto z kotłowni nad dach -Płaski dach ima wysokość na zewnątrz około 4 m.Plus to co jest w kotłowni razem z sufite to komin będzie miał gdzieś około 7 m.
nonidentifie Opublikowano 17 Stycznia 2014 #47 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Znalazłem znowu ten piec na allegro .O ile to nie problem wpisz na allegro nr. aukcji i powinien sie pokazać .Oto numer 3683065772.Mam identyczny tylko miejszej mocy a nad paleniskiem nad rusztem jescze przwchodzi w poprzek od lewej ścianyn do drugiej taka rura śr. gdzieś 8cm.
mac65 Opublikowano 18 Stycznia 2014 #48 Opublikowano 18 Stycznia 2014 nonidentifie No powiem cena powala na kolana . Nie wiem co w nim jest takiego super żeby dać za ten kawałek metalu taką kasę . Rozprowadzenie powietrza w zasyp to chyba tak na odczepkę żeby coś tam było . Ten asymetryczny układ rozprowadzenia powietrza niczemu dobremu nie służy a wręcz pogarsza bo paliwo ma tendencje palić się tam gdzie dochodzi powietrze a co z reszta w palenisku . Jeśli w tym kąciku gdzie jest ta dysza nadmuchu paliwo wypali się szybciej to reszta będzie się paliła od dołu a to z ekonomią i ekologia już nie ma nic wspólnego . To już chyba lepiej wstawić na środek paleniska rurę z otworami a ten kanał w kącie zatkać czymś od popielnika oczywiście przy paleniu miałem . Sterownik to taka próba pseudo pid czyli będzie przeciągał temperaturę w górę o wartość ustawionej histerezy . Czyli przy histerezie na 5 C dmuchawa będzie modulowała obroty w zakresie +/- 5 C od temperatury zadanej na sterowniku. Możesz ją zmniejszyć jeśli bardzo Ci zależy na utrzymaniu temperatury w węższym zakresie . Nie musisz mnożyć postów - użyj funkcji edytuj i możesz dopisać to co zapomniałeś bo wygląda to na monolog . Pozdrawiam
nonidentifie Opublikowano 18 Stycznia 2014 #49 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Witam.Ja tyle kasy nie dałem bo mam mniejszej mocy kocioł ale identyczny tylko jak już wspominałem jeszcze od lewej do prawej ściany przechodzi rura nad paleniskiem pod sufitem ,że tak powiem.Za swój dałem 3000PLN.Jeżeli chodzi o tę dysze to akurat nie wypala sie tam -raczej na całej powierzchni zasypu.To akurat bym zauważył gdyby tylko tam wypalało bardziej.To podpowiedz mi jak tą rurę zainstalować jakiej średnicy ,jaka wysoka ile otworów i też jakiej średnicy te otwory..Komora zasypu to 33x36x 28.wymiar 28 to wysokośc do dolnej krawedzi drzwiczek zasypowych.Wczoraj było super 0 przeciągania na 3 łopaty zasypu ,a rozpalane było o 7:30 temp.zadana 58 a on jak przeszedł w nadzór to 61 do 62 trzymał przy przedmuchach 5 sek. co 15 min.W domu od 23 do 25 stopni zależy jakie pomieszczenie.Dzisiaj rano o godz.8:00 był jeszcze żar. a w domu od 19 do 20 stopni.
mac65 Opublikowano 18 Stycznia 2014 #50 Opublikowano 18 Stycznia 2014 No to wszystko jasne . 28 cm wysokości zasypu to niewiele ( ja mam 45 cm) i powietrze sobie spokojnie przy dmuchawie przejdzie przez cały zasyp . Jedynie na co zwracaj uwagę to nie zasłaniaj paliwem najwyższych otworów w tym kanale powietrza w palenisku .Ja bym nic nie zmieniał skoro cały zasyp to 28cm wysokości . Mimo całej upierdliwości palenia miałem to paląc go od góry jednak pali się czysto i w miarę efektywnie. Temperatury do węglopochodnych to tak jak masz w okolicach 60 C a jak gdzieś chcesz mieć niższą temperaturę to zawsze możesz sobie tam założyć zawór z termostatem na grzejnik . Trochę to zmniejszy chwilowy odbiór ciepła a suma sumarum powinno wydłużyć czas spalania jednego zasypu . Ze sterownikiem dojdziesz do ładu tylko przestudiuj jeszcze raz instrukcje bo nie wszystkie sterowniki działają na tej samej zasadzie . Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.