Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Palnik Do Spalania Dymu?! - Wasze Opinie


odi69

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@Norman moc jest niewielka, parę kW. Tylko że to jest część serii eksperymentów w typie "jazda bez trzymanki" skupionych od początku wokół dopalania. Reszta na razie po macoszemu. Czyli odwrotnie niż zazwyczaj, bo zazwyczaj w piecu/kotle/palniku ma się najpierw palić, a dopiero potem jest kwestia czystości spalin. Gdybyś chciał popracować nad poszerzeniem rozpiętości mocy, to myślę, że łatwiej zaczynać od optymalizacji niskiego końca, a potem pomyśleć jak podnieść moc maksymalną. Bo to drugie to jest pytanie, na ile to rozumiem w dniu dzisiejszym, jak nie przegrzewać płomienia ani węgla (ze względu na NOx i spieki). I to jest bardziej intuicyjne - jakaś zmiana powierzchni, przekrojów, recyrkulacja spalin itp.

 

Ale ogólnie to trzeba o tym mówić, że czyste spalanie jest możliwe, tylko producenci to przedstawiają jako jakieś duże trudności. Myślę, że tak mówią albo w celu uzasadnienia wyższej ceny, albo z ignorancji, bo widziałem tu na forum przykłady, gdzie producent nie potrafi deflektora nad palnikiem powiesić, nie mówiąc o jego optymalizacji. To taka ciekawa dziedzina, gdzie użytkownicy kotłów znacznie lepiej rozumieją temat niż ich producenci.

 

*nie wszyscy producenci są "be", ale wyjątki tylko potwierdzają regułę

Opublikowano

Moja zabawa z palnikami jest krótka (chociaż z węglem mam do czynienia chyba od zawsze) ale wystarczająca żeby zauważyć pewne prawidłowości, które się sprawdzają i nie chodzi tylko o czystość spalin ale także o efektywność, łatwość obsługi, niskie koszty. 

Niestety nie mam dostępu do podajnika obecnie, szkoda bo mam fajny i w miarę prosty pomysł na organizację spalania.

Tak to jest, że właściciel lepiej zna swój samochód czy kocioł niż producent  bo go codziennie używa.

Opublikowano

Pierwszy prototyp.

Kopci sie dalej,ale mniej.

Probuje nawet rozgrzac kociol powyzej 60'C

i dalej kopci. Przy podlozeniu wegla czarny gesty dym.

Beton juz mam kupiony,ale chyba jeszcze duzo czasu uplynie zanim go zuzyje.

post-78023-0-75243100-1521889281_thumb.jpg

post-78023-0-34177100-1521889316_thumb.jpg

post-78023-0-14906100-1521889351_thumb.jpg

post-78023-0-25857400-1521889383_thumb.jpg

Opublikowano

Jaka jest tam powierzchnia przekroju tego palnika ?, wydaje się , że za mała.

Opublikowano

Którędy podajesz powietrze pierwotne ,kolejna sprawa to masz za duża komorę zasypową zmniejszyć boki szamotem i od strony palnika też całą ściankę wyłożyć szamotem .Powietrze pierwotne masz z osobnego popielnika podane czy z wspólnego  :D

Opublikowano

A czy ktos wie jak rozwiazac problem jak w kotle CO. KOTNAR NAREW aby zamontowac sobie taki palnik mianowicie jest to kociol weglowy GS w komorze znajduje sie 5 plomieniowek wymiennikow4 od gory i 1 blizej scianki nizej. blizej rusztu wodnego. pomiedzy tymi 4ema i ta jedna jest dosyc wasko nie mierzylem ale najprawdopodobniej jest 3-4 cm czyli musialaby byc cienka gorna scianka palnika.a jak dac do blizej gornego zasypu to tez ok 4-5cm albo podobnie jak jak miedzy plomieniowkami i wtedy komore podzielilo by mi na pol i szczerze przyznam ze to po dziadowsku by wygladalo a do tego duzo wiekszy przedmuch od rusztu by byl i obawiam sie ze temperatura poszla by w komin i moglaby podpalic sadze. Polozenie czegos na ruszt w komorze palnika jak widzialem to powoduje zawirowanie i dym zamiast w pelni przejs przez palnik cofaja si po trochu i syfia scianke palnika malo tego od spodu pod rusztem mogloby utrzymywac sie para z gazu wypoconego z paliwa gestego np zrabki.

Opublikowano

Narysuj przekrój kotła i wymiary. Czy nie pomyliłeś płomieniówek z opłomkami ?

Opublikowano

Powietrze z popielnika wspólne, zamontowany miarkownik z klapką z boku kotła. Jak już pisałem mam nieszczelne fabrycznie drzwiczki(mam wszystko przygotowane do uszczelnienia tylko brak czasu). W palniku zrobiłem trzy otwory 10mm połączone z popielnikiem. Może to przez te drzwiczki, bo cały wsad się rozpala jeśli nie zamknę czopucha?

Najpierw spróbowałem z mniejszym otworem palnika, ale uzyskałem tylko 48'C więc zrobiłem większy, jak zmierzę to padam wymiar.

 

Co do zmniejszenia komory zasypu, to nie jestem pewien bo i tak powoli nabiera temperatury. Może tak ma być w DS, bo w wersji DS-GS grzał się momentalnie.

Opublikowano

Palnik masz zdecydowanie za mały w stosunku do wielkości komory zasypowej. Więc albo zmniejsz komorę szamotem i mniejsza moc lub powiększyć palnik i będzie większa moc. Przy zdławionym palniku i dużej komoże zasypowej palnik nie nadąży z przepływem spalin i rozpala się większa ilość opału.

Opublikowano

Powietrze z popielnika wspólne, zamontowany miarkownik z klapką z boku kotła. Jak już pisałem mam nieszczelne fabrycznie drzwiczki(mam wszystko przygotowane do uszczelnienia tylko brak czasu). W palniku zrobiłem trzy otwory 10mm połączone z popielnikiem. Może to przez te drzwiczki, bo cały wsad się rozpala jeśli nie zamknę czopucha?

Najpierw spróbowałem z mniejszym otworem palnika, ale uzyskałem tylko 48'C więc zrobiłem większy, jak zmierzę to padam wymiar.

 

Co do zmniejszenia komory zasypu, to nie jestem pewien bo i tak powoli nabiera temperatury. Może tak ma być w DS, bo w wersji DS-GS grzał się momentalnie.

To jest częsty problem w przeróbkach GS na DS, ponieważ kocioł GS trochę inaczej odbiera ciepło z paliwa. Większość przeróbek bazuje na typowych palnikach gdzie spalane są gazy a energia odbierana jest z gazów i  przekazywana jest przez wymiennik do wody w GS zazwyczaj jest za mały wymiennik i wtedy gazy przelatują przez kocioł jak tornado w komin stąd palnik z tego tematu jest bardziej odpowiedni bo rozpala się cały wsad i energia przekazywana jest także z rozżarzonego koksu do wody zamiast uciekać do komina. Oprócz tego jest też wiele innych problemów z palnikami jakie sam doświadczasz obecnie.

Opublikowano

Czyli jak będzie większy palnik to wsad będzie się wolniej rozpalał? :blink:

 

Skoro nie możesz osiągnąć wyższej temper. to palnik jest za mały i tłumi przepływ spalin a rozpalanie opału regulujesz dopływem PP . Przy nieszczelnej klapie załadowczej trudno kontrolować proces spalania a regulować to przysłoną w czopuchu to już jakieś nieporozumienie.
Opublikowano

Jak będziesz podawał powietrze tylko pod ruszt poziomy to będzie dymiło ,trzeba podać pod ruszt poziomy tylko trochę np na stałe uchylone na 1 mm klapka ,resztę powietrza głównego na klapkę z miarkownikiem na ruszt pionowy .Ja miałem obie klapki na miarkowniku i podłożone na stałe 1mm żeby się nigdy do końca nie domykała ,wtedy palnik pracuje zawsze na jakiejś małej mocy tak żeby nie dymił a ile to ma być to trzeba dostosować do własnego odbioru i zapotrzebowania na ciepło .Ja nie rozumie co to znaczy kocioł nabiera powoli temperatury przecież jak się pali cały czas dosypując tylko opał to nie ma takiej możliwości żeby kocioł nie nabierał temperatury tym bardziej że jest przewymiarowany i potrzebuje do pracy ciągłej w granicach 4-6 kW .Jak robicie przepałki jakieś to może tak być że wolniej się rozgrzewa po przeróbce na DS . :D

Opublikowano

Kocioł nie nabiera temp bo nie jest przystosowany do takiego sposobu palenia po przeróbce na DS nawet jak jest za duży. Miałem to samo dopiero duży palnik był w stanie nagrzać kocioł i instalacje w akceptowalnych parametrach ale okazało się, że większość paliwa szła w komin więc możliwość dokładania i mała emisja to było za mało przy zmniejszonej efektywności w końcu nie o to chodzi przy używaniu kotła.

 

To, że kopci na czarno a nie na siwo to i tak już duże osiągnięcie bo to jest sadza czyli nie spalony węgiel, a nie palne gazy i smoły wysyłane w powietrze, można podejrzewać, że temp spalania jest zbliżona do prawidłowej i warunki w palenisku też są akceptowalne tylko szwankuje organizacja paleniska i podawanie tlenu. W takich przeróbkach także jestem zdania, że należy podawać PP przez ruszt pionowy a PW przez popielnik tak chyba najprościej bez niepotrzebnej komplikacji, tylko, że nie każda konstrukcja na to pozwala, ja na przykład miałem klapkę PP tylko od strony popielnika inne trzeba dorabiać.

Opublikowano

Ruszt pionowy to są dolne drzwiczki?

Może uszczelnić górne, a dolne zostawić jak są? Tylko nie będzie żadnego sterowania..

Palnik mam szeroki na 12 i wysoki 9cm.

Teraz zauważyłem przy rozpalaniu na otwartych drzwiach popielnika dymiło się, a gdy je zamknąłem i została uchylona tylko klapka miarkownika to dymienie prawie ustało.

Powoli się rozpala to dla przykładu w tej chwili na dworze 8'C a po pół godziny palenia 45'C na piecu.

Opublikowano

 O ruszcie pionowym było na poprzedniej stronie na rysunku masz opis poz 11 drzwi paleniska +ruszt pionowy.My tu nie wiemy jakie masz tam rozwiązanie w kotle rusztu pionowego czy na wspólnych drzwiczkach czy osobno lub nie ma go w ogóle nie ulega jednak wątpliwości że jeżeli nie zmniejszysz paleniska i nie podasz w odpowiednie miejsca powietrza o których tu piszemy to nie uzyskasz palenia bez dymu a to jest takie proste i łatwe  :D

post-57460-0-74415100-1521984151_thumb.png

Opublikowano

Ruszt pionowy to są dolne drzwiczki?

Może uszczelnić górne, a dolne zostawić jak są? Tylko nie będzie żadnego sterowania..

Palnik mam szeroki na 12 i wysoki 9cm.

Teraz zauważyłem przy rozpalaniu na otwartych drzwiach popielnika dymiło się, a gdy je zamknąłem i została uchylona tylko klapka miarkownika to dymienie prawie ustało.

Powoli się rozpala to dla przykładu w tej chwili na dworze 8'C a po pół godziny palenia 45'C na piecu.

A jaka jest szerokość tej szczeliny palnika ? 12 x (4-6 cm) ?
Opublikowano

Teraz się pali więc nie mogę zmierzyć.

Nie mam rusztu pionowego. Poradźcie coś, klapka w popielniku może zostać, bo w dolne drzwi raczej miarkownika nie zastosuje, jest w tylnej części kotła?

Mogę zamontować takie kółeczko do regulacji dopływu powietrza, chociaż myślałem żeby je dać na zasypowe..

Opublikowano

Zmniejsz może na początek tylko samą komorę zasypową jak wyżej pisałem to powinno już coś pomóc .Tylko to trzeba tak wykonać żeby się nie zawaliło .Zrób może parę fotek jak wyglądają te drzwiczki ,ja mam drzwiczki  na wymianę zrobione drugie z klapką pod miarkownik jak potrzebuje przekładam i gotowe  :D

Opublikowano

Z tego co piszą to za rok ceny mają się ustabilizować na poziomie 3-4 tyś za zasypowca w 5 klasie.

Opublikowano

Może najzwyczajniej kolega Tosiek ma większa powierzchnie drzwiczek miarkownika od powierzchni palnika i poprostu dym rrznie gdzie mu łatwiej czyli na kotłownie

Opublikowano

Nie znamy wymiarów tego palnika, ale na moje oko to jest przynajmniej 2x za mały.

Opublikowano

Na kotlownie nic nie idzie.

Palnik faktycznie za maly bedzie,bo w gardle ma 12x4.

Teraz wsadzilem dwie cegly zeby zmniejszyc komore zasypowa i nie moge nagrzac.

Prawie godzina,a na termometrze 35'C.

Jutro powieksze palnik,albo sprobuje zrobic wirowy.

Opublikowano

Ja mam troszkę inny problem ale podepnę się jeśli mogę. Z racji ze mam SAS NWT i przyszła cieplejsza aura to pomyslalem ze pokombinuję i zrobię go jako górniaka, gdyż drzewo się konczy a została dobra tona węgla. Wszystko ładnie, pięknie, zrobilem jak nalezy czyli przegordę między wymiennikami zasypałem popiołem, zmniejszyłem komorę zasypową szamotką. Na piecu 62*C tylko non stop dym z komina.Całą zime na palniku i ustawieniach jako DS nie miałem takich kłębów dymu jak dzis. Gdzie problem? Palę mieszanką węgla z Jankowic i Piasta.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.