korekospl Opublikowano 10 Października 2013 #51 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 Ostatnio pochyliłem się trochę nad kominami wentylacyjnymi w domu, zakupiłem również do łazienki wentylator z higrometrem i przy okazji naszło mnie, żeby zmierzyć wilgotność powietrza w kilku pokojach. Trochę się zaniepokoiłem wynikami: kuchnia, która jest połączona z jadalnią 65%, rano sypialnia 70%, inny pokój, gdzie czasami, zwłaszcza zimną, wisi jakieś pranie podczas takiego suszenia 80%, normalnie 70%, czyli w zasadzie bardzo źle, żeby nie napisać sauna. Do reszty wolę nie zaglądać, tylko myślę o jakiś małych, sprytnych higrometrach, według wskazań których, mieszkańcy domu będą po prostu wietrzyć (strać się to robić jak się przypomni) w pokojach. Budynek niestety jest stary, ale zmodernizowany, jednak wentylację potraktowano po macoszemu i jest tylko tam gdzie trzeba, tj. łazienki, kotłownia i pralnia w piwnicy oraz w kuchni. Pomijając kwestie ewentualnych problemów ze zbyt dużą wiglotnością, postatnowiłem się trochę doszkolić w temacie i zgodnie z tym co przeczytałem wilgotność nie ma wpływu na koszty ogrzewania, a jedynie na odczuwanie temperatury, im wyższa tym szybciej odczuwamy chłód przy niższych temperaturach. Odsyłam do pkt.1 http://www.cieplodla...experts/view/2/ Oczywiście przeszukałem również forum pod tym kątem i taki automatyk chwali się wilgotność poniżej 40%, czyli według wszelkich przyjętych standardów pustynia, a jak to wygląda u was, jak sobie radzicie z wilgocią, czy sprawdzacie, musicie zwiększać czy zmniejszać jak to robicie, wentylacja grawitacyjna wystarcza? Pamiętam kiedyś zwiększało się wilgotność, wieszając zimą na grzejnikach pojemniki z wodą, wygląda na to, że teraz powinienm w każdym pokoju zainstalować pochłaniacz wilgoci... Trochę przewrotnie dodam swoje trzy grosze do tematu. W celu uniknięcia wilgoci w domu najlepiej budować tradycyjnie dom drewniany z bala. Nie ma wtedy nadmiaru wilgoci nigdzie. A i ogrzewanie tanio wychodzi. Technologia budowy nie jest aż tak dużo droższa od domu murowanego. W domach budowanych z cegły kiedys ocieplano sciany chyba trzciną? Kiedyś tego typu ocieplenie widziałem w starym domu z cegły dziurawki. Nie było tam wilgoci. Teraz ociepla się styropianem. To chyba też wpływa na "trzymanie wilgoci" przez domy bodowane np. z suporeksu? Nie jestem w tym zakresie ekspertem, co prawda. Opinię wyrobiłem sobie na podstawie obserwacji wszelkiego typu zawilgoceń w dopmach u znajomych, gdzie ocieplano ściany styropianema dom był z suporeksu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piastun Opublikowano 11 Października 2013 #52 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 Na tym forum można sobie poczytać o wentylacji. http://forum.muratordom.pl/showthread.php?114044-O-wentylacji-co-i-po-co-wzdłuż-i-w-poprzek! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
automatyk Opublikowano 13 Października 2013 #53 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 zasada jest prosta jak masz wentylację mechaniczną to możesz zaizolować sobie dom styropianem ,jeśli nie masz wentylacji mechanicznej to izolujesz wełną i tynk akrylowy a nie silikat czy inne zmywalne paskudztwo ,a jeśli już masz ten styropian to grzać ,grzać i jeszcze raz grzać i prędzej czy później wilgoć się ustabilizuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej_M_ Opublikowano 13 Października 2013 #54 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 ,,,, to izolujesz wełną i tynk akrylowy a nie silikat czy inne zmywalne paskudztwo ,,,, Automatyk możesz nam wyjaśnić, po co stosować dużo droższy system izolacji zewnętrznej, by na koniec owinąć to szczelnie "folią". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
automatyk Opublikowano 13 Października 2013 #55 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 a możesz wyjaśnić 90% robót wykonywanych na termomodernizacjach ??? ja tez nie mogę a wszystko tynkują silikatami i innymi zmywalnymi żywicznymi rzeczami zamiast akrylowymi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafaltd Opublikowano 14 Października 2013 #56 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Może coś mnie ominęło, ale jak w tamtym roku robiłem docieplenie to wszyscy producenci do wełny polecali tynki mineralne, sylikatowe lub silikonowe z względu na większą paroprzepuszczalność. Akryl tylko do styropianu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camper23 Opublikowano 20 Października 2020 #57 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2020 Sory za odkpop, coś się zmieniło w tej kwestii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
o6483256 Opublikowano 16 Grudnia 2021 #58 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2021 termometrami z wilgotnościomierzem: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor887 Opublikowano 16 Grudnia 2021 #59 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2021 Mógłbyś rozszyfrować, o co chodzi na tym obrazku? Bo dla mnie to jak w sejmie, każda opcja coś dla siebie znajdzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
o6483256 Opublikowano 16 Grudnia 2021 #60 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2021 hehehe dobre ! Już piszę, to są pomieszczenia, a w pomieszczeniach termometry (2 na zewnątrz) 👍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor887 Opublikowano 16 Grudnia 2021 #61 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2021 To ja to samo załatwiłem jednym termometrem z higrometrem i otwartymi drzwiami 🙂 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
o6483256 Opublikowano 16 Grudnia 2021 #62 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2021 😁 Teraz modne są przestrzenie "open space" 😁 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.