Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

No wstępie sorki za takiego głupiego posta ,ale jestem leniwy i nie chcę mi się szukać podobnych postów na moje pytanie więc sorki :)

Dom z poddasze użytkowym o pow 180 - 190 m2 ,kubatura ok 900 m3 wysokie pomieszczenia dół średnio 3 m wysokości, poddasze ok 2.7 m

Dom z pustaka max Kozłowice

mur 3 warstwowy ,w środku styropian 5 cm

okna plastikowe

Piec z podajnikiem ślimakowym Firmy Ecotech Stąporków z 2007 r o mocy 17 kW

grzejniki Purmo panele

bojler 100 -120 l podłączony do układu zamkniętego bez żadnego zaworu ,bezpośrednio

dwie pompki , po jednej na układ

Piec podłączony w obiegu otwartym

obieg grzejników w obiegu zamkniętym ciśnieniowym

oba obiegi połączone przez wymiennik (MAŁY)

ogólnie słaba praca tego układu grzewczego bo zimno w domu, grzejniki gorące ale nie aż tak by się do nich nie dotknąć w górnej części do połowy, poniżej zimne

Takie efekty przy pracy max pieca 80 C - 70 C

 

Grzejniki odpowietrzone!

 

Poprzedni właściciel powiedział cyt"Trzeba wymienić PIEC"

 

Wg doboru kotła piec o mocy 17 kW powinien być wystarczający, no ale mój znajomy ma podobny metrasz świeżo wybudowany i on ma piec 25 kW bo tak mu dobrał człowiek który mu zakłada, więc może ja też tak muszę zrobić ?

mam podobny metrasz ale dużą kubaturę

 

co radzicie ? bo nie wiem co robić i płakać mi się chce a tu zaraz zima zapasem

Opublikowano

Tu głównym problemem jest ten bojler podłączony do strony wtórnej i brak możliwości jego odcięcia.

Całe ciepło za pewnie zasuwa przez CWU anie przez grzejniki.

Czy możesz zwiększyć bieg na pompie? na dużym obiegu,

Pozdr.

Opublikowano

@Sambor dobrze radzi . Trzeba zmniejszyć przepływ na zasobniku CWU . Grzejniki do połowy zimne bo mają za mały przepływ całe ciśnienie idzie na zasobnik . Najlepiej było by zasobnik CWU wpiąć w obieg kotłowy . Jak się nie da to chociaż jakiś zawór na powrocie z zasobnika żeby zmniejszyć i wyregulować przepływ .

Opublikowano

Niezależnie od instalacji policzyłem wsp przenikania tych ścian i jest on raczej kiepski - 0,43- 0,44W/m2K, przy wysokich ścianach i dużym domu to może być za mało, kłania się dodatkowa warstwa na elewacji - min 10cm.

Jak masz ocieplony dach?

Opublikowano

Witajcie .

zawór kulowy jest założony na zasilaniu bojlera ciepłej wody

 

 

O z tymi ścianami no tak trzeba będzie docieplić mam taki zamiar ale min 10 cm,czy to wystarczy?

dach częściowo jest docieplony tzn część gdzie jest strych to nie tylko strop poddasza i część dachu poddasza

 

dodałem jeszcze kilka fotek , Tam gdzie zaznaczyłem to wszystko będzie i było, ale prowadziłem mały eksperyment i dlatego jeszcze tak jest jak na fotach ale użyjcie wyobrażni

 

oto fotki

 

post-38945-0-57590500-1353018297_thumb.jpg

 

post-38945-0-97175400-1353018324_thumb.jpg

 

post-38945-0-49752800-1353018367_thumb.jpg

 

post-38945-0-35043500-1353018398_thumb.jpg

 

post-38945-0-80981400-1353018419_thumb.jpg

Opublikowano

Witam

Kocioł o mocy 17kW pracujący z pełną mocą na węglu o kaloryczności 25MJ i przy sprawności 85% ( sprawność teoretyczna, w praktyce niższa) powinien spalać około 70 kg węgla na dobę. Jeżeli tyle lub wiecej nie spalasz to kocioł nie jest za mały ale problem jest po stronie instalacji.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam.

Bojler zamknięty ale efekt jest ten sam może delikatnie lepiej.

 

Spalanie węgla dokładnie nie wiem ale gdzieś będzie ok 70 może 60 kg

 

Poza tym przy spalaniu 70 kg groszku przez przykładowo 4 miechy to daje ok 8.5 tony

a przy spalaniu 50 kg ok 6 ton

a to tylko przykład 4 miesięcy

 

Więc czy zatem nie powinien być większy piec aby spalał mniej, no nie mam żadnego doświadczenia w gospodarce palacza, ale znam przypadki ludzi co spalają o wiele mniej i mają starszego typu chałupy ale palą np zwykłym węglem i spalanie na granicy 4 - 5 ton

 

Nie wiem mam małe pojęcie

Opublikowano

A pompę próbowałeś przełączyć?

Tu raczej jest błąd w odbiorze ciepła od kotła np niewłaściwy lub źle podłączony wymiennik

Większy kocioł to prawie zawsze większe spalanie.

Opublikowano

niezły magik robił tą instalację składa się z PP,PB,STALI I MIEDZI.Obie pompy są na jednej nitce prawie jedna za drugą brak zaworów zwrotnych,zasilanie i powrót z bojlera rozchodzi się gdzieś jeszcze dalej(widać tam trójniki)lepiej żeby zasilanie i powrót szły tylko na bojler

Opublikowano

fakt spojrzałem na zdjęcie i od razu do klawiatury ale i tak przyznasz że niezły magik z tego fachury

Opublikowano (edytowane)

Moim zdaniem za mały przekrój rur idących od kotła do rozdzielaczy. Kocioł może zostać a cała reszta w kotłowni do przeróbki.

Edytowane przez gersik
Opublikowano

Ale dalej mnie zastanawia sprawa pieca jego mocy

 

Dlaczego jeden ma 25 kW a inny 17 kW

 

Ja nie chcę sytuacji żeby ten piec cały czas pracował bez przerw bo jeśli będzie mi palił do 8 ton lub więcej to dla mnie to jest masakra

 

Poprostu za dużo, nie sądzicie

 

A może zastosować tu zwykły tańszy piec na węgiel drzewo zasypie co jakiś czas ale spale do 5 - 6 ton

Opublikowano

Piszesz że masz wymiennik ale na foto go nie ma.

Jeżeli masz wymiennik to trzeba usprawnić pracę układu przed i za wymiennikiem, rury są dobre, masz pompę.

Co z tego że dasz większy kocioł jak nie możesz odebrac mocy z tego obecnego.

Opublikowano

Wątpię aby rura 25 PP przeniosła wystarczającą ilość ciepła do rozdzielacza z 11 sekcjami i do drugiego nie wiadomo jak dużego na piętrze. a przed rozdzielaczami jest jeszcze "bojler 100-120 l.

Opublikowano

Ale dalej mnie zastanawia sprawa pieca jego mocy

 

Dlaczego jeden ma 25 kW a inny 17 kW

 

Ja nie chcę sytuacji żeby ten piec cały czas pracował bez przerw bo jeśli będzie mi palił do 8 ton lub więcej to dla mnie to jest masakra

 

Poprostu za dużo, nie sądzicie

 

A może zastosować tu zwykły tańszy piec na węgiel drzewo zasypie co jakiś czas ale spale do 5 - 6 ton

 

 

dlatego że jeden dał się naciągnąć i wrzucił do kieszeni sprzedawcy wyższą prowizję a drugi nie.

problem to skopana instalacja moim zdaniem. jeśli niebieska rura to powrót to będąca na niej pompa rozprowadza wodę cholera wie gdzie.

na innym zdjęciu 2 pompy na jednej rurze, rozumiem że tam był wymiennik ale jeśli go nie ma to jakoś nie wiedzę teraz sensu takiego rozwiązania i jeśli mój zmysł przestrzenny jest poprawny(nie zaburzony jeszcze procentami choc zacząłem już weekend) to jedna z nich to właśnie pompa z powrotu CWU.

całkiem to pokręcone

 

Zrób jedno zdjęcie w dużej rozdzielczości całego tego bałaganu, może będzie to łatwiej ogarnąć wzrokiem.

po mojemu zaburzone przepływy i nie będzie to dobrze w ten sposób działać

Opublikowano

Więc czy zatem nie powinien być większy piec aby spalał mniej, no nie mam żadnego doświadczenia w gospodarce palacza, ale znam przypadki ludzi co spalają o wiele mniej i mają starszego typu chałupy ale palą np zwykłym węglem i spalanie na granicy 4 - 5 ton

1. Ludzie w takich chałupach mają czasem ciepło a czasem zimno.

Ty masz cały czas ciepło (gdy palisz z podajnikiem) a więc musisz spalić więcej.

2. Przepalanie ma większą sprawność niż jak się pali cały czas a więc musisz spalić więcej

To już 2 poważne powody większego spalania.

 

A teraz dlaczego nie kupować większego pieca. Większym spali się więcej.

To nie jest takie proste do zrozumienia ale jak się przeliczy to masz:

1. Mały piec - prawie cały czas pracuje, rzadko się zatrzymuje.

Sprawność spalania opału (średnia) 65%

To znaczy, że ze spalenia 1 tony groszku 25MJ do domu trafi 16250 MJ ciepła

 

2. Duży piec - załącza się na krótkie okresy, częściej stoi w podtrzymaniu

Sprawność spalania (średnia) 55%

To znaczy, że z 1 tony groszku 25MJ do domu trafi 13 750 MJ ciepła

 

Widać, że przy za dużym piecu uzyskujemy mniej energii z tej samej ilości groszku albo trzeba spalić więcej groszku, żeby otrzymać tę samą ilość ciepła.

Czyli duży spali więcej.

 

Teraz już możesz spokojnie iść do sklepu i kupić większy.

 

Pozdrawiam.

  • Zgadzam się 1
Opublikowano (edytowane)

Witajcie.

 

Jeżeli chodzi o rury to rzeczywiście są różne przekroje i materiały. No ale ....

 

Dodam fotki takie z wymiennikiem i zbiornikiem wyrównawczym czyli dwa obiegi, układ zamknięty i otwarty

 

post-38945-0-26212300-1353104088_thumb.jpgpost-38945-0-54611000-1353104113_thumb.jpgpost-38945-0-53006300-1353104159_thumb.jpgpost-38945-0-58362500-1353104191_thumb.jpg

 

dodatkowo wymiennik

 

post-38945-0-04348900-1353104311_thumb.jpgpost-38945-0-98835700-1353103358_thumb.jpg

 

i info o piecu

 

post-38945-0-18787000-1353103414_thumb.jpgpost-38945-0-98331300-1353103453_thumb.jpg

 

 

A jeżeli chodzi o moc pieca

jak to jest jeżeli mały piec będzie prawie cały czas palił bez postoju czy podtrzymywania lub takie tam ,to będzie spał się szybko więc też duże ilości, bo ślimak podaje i podaje

 

a przy dużym piecu ma postoje więc ten ślimak nie podaje tak szybki bo ma dłuższe przerwy lub wogle są

 

na logike spali mniej węgla

Edytowane przez zgierzak
Opublikowano

Witam

Dla mnie sprawa przedstawia sie następująco, spalasz 60 kg węgla i masz zimno w domu więc problem nie leży po stronie instalacji bo ty to ciepło otrzymujesz (pominam to bo o tym nie piszesz, że opał masz kiepski lub produkujesz z niego koks).

To ciepło musi uciekać na dwa sposoby:

- kominem - żle ustawiony palnik, za dużo powietrza - rozwiązanie znajdziesz na tym forum ale musisz poszukać

- brudny kocioł - sadza lub smoła na wymienniku - trzeba usunąć

- przez ściany i okna, też tak może być ale ja mam dom podobnej powierzchni, ściany nie ocieplone - na dzień dzisiejszy zużycie poniżej 25kg ekogroszku (dośc dobrego) i trudno mi uwierzyć, że to ocieplenie ma tutaj tak wielkie znaczenie. Po czterech latach doświadczeń z kotłem z podajnikiem mogę powiedzieć, że maksymalnie zużywałem 70 kg miału dziennie i to w okresie 3 dni największych mrozów ok - 20 stopni. a więc pracował z moca mniejsza niz 17 kW (nie znam rzeczywistej sprawności kotła więc nie wiem z jaką)

 

Znajdż na tym forum użytkowników takiego kotła i spróbuj skorzystać z ich doświadczeń.

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Kolego kilka pytań:

 

Jaką masz temperaturę:

 

od kotła:

na zasilaniu wymiennika

na powrocie z wymiennika

 

od instlacji

zasilaniu instalacji

powrocie do wymiennika

 

Napisałeś, że na kotle jest 70-80, czy tyle samo jest za wymeinnikiem, zakamieniony, źle dobrany wyeminnik to często problem.

 

Ocieplenie bardzo słabe, ogólnie wszystko zależy jak się murarzowi chciało, jak się nie chciało to styropian ułożóny byle jak, brak ciągłośći izolacji w przegrodzie.

 

Grzejnik na powrocie ma być znacznie chłodznieszy, moc grzejników wynika z następujących pamaetrów, pierwsza liczba temperatura zasilania, druga powrótu, trzecia temperatura pomieszczenia 70/55/20, 55/45/20, 60/40/20. Wiesz jakiej mocy masz grzejnik w danym pokoju, podaj jakiś przykład?

 

Ostatnia sprawa, czy sterownik w kotle posiada czujnik temperauty spalin? Może być tak, że nikt nigdy nie grzebał w ustawieniach i dużo ciepła idzie w komin. Komin ciepły, potrafisz dotknąć czopuch?

 

na logike spali mniej węgla

Tak, tylko, że pomnąłeś w tym całym logicznym myśleniu kilka ważnych założeń. Słuchaj kolegów, bo zamiast zpalić 60 spalisz 80kg. Nie ulega wątpliwości, że piec masz na styk, ale przy tych temperaturach i ciągłym grzaniu nie powinno być problemu. Edytowane przez arthi
Opublikowano

Co to za wymiennik?

Jaka moc? czy jest prawidłowo podłączony?

 

nie wiem jakiej jest mocy, dałem fotkę z kartką informacyjną na tym wymienniku i nie wiem czy jest prawidłowo podłączony ale jest raczej dobrze bo go ściągałem i oglądałem mniej więcej i wiem jak to działa chyba :)

Opublikowano (edytowane)

Kolego kilka pytań:

 

Jaką masz temperaturę:

 

od kotła:

na zasilaniu wymiennika

na powrocie z wymiennika

 

od instlacji

zasilaniu instalacji

powrocie do wymiennika

 

Nie mam zielonego pojęcia jak to sprawdzić?

Napisałeś, że na kotle jest 70-80, czy tyle samo jest za wymeinnikiem, zakamieniony, źle dobrany wyeminnik to często problem.

Możliwe że wymiennik jest zbyt mały. zakamieniony jak to sprawdzić

Ocieplenie bardzo słabe, ogólnie wszystko zależy jak się murarzowi chciało, jak się nie chciało to styropian ułożóny byle jak, brak ciągłośći izolacji w przegrodzie.

 

Grzejnik na powrocie ma być znacznie chłodznieszy, moc grzejników wynika z następujących pamaetrów, pierwsza liczba temperatura zasilania, druga powrótu, trzecia temperatura pomieszczenia 70/55/20, 55/45/20, 60/40/20. Wiesz jakiej mocy masz grzejnik w danym pokoju, podaj jakiś przykład?

No tego dokładnie niewiem muszę zmierzyć grzejniki i sprawdzić tę moc ale jet ich 11 szt. na dole i 6 na piętrze, jak dokopie się do papierów to sprawdzę.

Ostatnia sprawa, czy sterownik w kotle posiada czujnik temperauty spalin? Może być tak, że nikt nigdy nie grzebał w ustawieniach i dużo ciepła idzie w komin. Komin ciepły, potrafisz dotknąć czopuch?

nie chyba niema tego czujnika spalin , a gdzie go szukać?

Tak, tylko, że pomnąłeś w tym całym logicznym myśleniu kilka ważnych założeń. Słuchaj kolegów, bo zamiast zpalić 60 spalisz 80kg. Nie ulega wątpliwości, że piec masz na styk, ale przy tych temperaturach i ciągłym grzaniu nie powinno być problemu.

czyli co piec jest ok?

Edytowane przez zgierzak

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.