Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Posiadam w mieszkaniu instalację CO z rurek miedzianych, do tego 8 grzejników płytowych KERMI (CV22) z zaworami termostatycznymi(z czego dwa znajdują się powyżej poziomu kotła). Instalację zasila kocioł kondensacyjny vitodens 100-W. Mieszkanie jest nieduże, ok 60m^2. Grzejniki są odpowietrzone (już kilka razy). Ciśnienie wody w instalacji jest na poziomie mniej więcej 1,5 Bar. Od początku istnienia instalacji (czyli jakieś dwa lata) słychać stosunkowo głośny szum wody w grzejnikach (nawet przy odkręconych na maximum termostatach przy grzejnikach). Znalazłem gdzieś informację, że być może da się to naprawić poprzez poprawne "kryzowanie" grzejników. Aktualnie wszystkie mają ustawione nastawy "N". Dodam też, że grzejniki rozgrzewają się w miarę równomiernie - nie jest tak, że przy odkręceniu wszystkich te najdalsze są zimne. Kocioł jest też w miarę w centralnym punkcie instalacji.

  • Nie zgadzam się 1
Opublikowano

Witam

Grzejników kermi się nie kryzuje tam zmienia przepływ nastawą zaworu - załącznik

Ponadto powodem szumów może być zbyt duży przepływ ustawiony na pompie CO -, zobacz może wystarczy ustawić niższy bieg na pompie i wszystko będzie ok

Rzadkim przypadkiem dużych szumów w grzejniku jest zamiana miejscami powrotu i zasilania grzejnika, ale na wszystkich to raczej nie możliwe.

Najpierw sprawdź pompę a potem ew zacznij regulować grzejniki, od najdalszego od kotła

Pozdrawiam

post-18578-0-12897000-1347803864_thumb.jpg

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź.

 

Niestety wydaje mi się, że pompa w moim kotle nie ma możliwości regulacji. Chyba że inwazyjnie stosując zewnętrzny element - stosował ktoś kiedyś takie rozwiązanie może? Jeśli chodzi o zamianę miejsc powrotu i zasilania to mocno wydaje mi się, że brałem to pod uwagę przy ustaleniach z hydraulikiem i nawet sprawdzałem poprawność.

 

A w jaki sposób miałaby odbyć się regulacja grzejników? Rozumiem, że odkręcam wszystkie termostaty, włączam kocioł... i co dalej?:) Zmieniam nastawę zaworu aż będzie cicho na danym grzejniku i przechodzę do następnego? Czy w pierwszej kolejności te powyżej kotła czy na poziomie kotła?

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli masz obie zamknięty to nieistotne czy wyższy czy niższy tu rozchodzi się o przepływ przez grzejniki.

Dławienie przepływu grzejnikami jest prostsze niż dławienie całej pompy przy kotle, oczywiście możesz sprawdzić takie rozwiązanie gdyż pewnie masz zawór na zasilaniu grzejników- lekko go przykręcasz i patrzysz na efekty.

Ale to tylko chwilowe rozwiązanie -docelowo regulacja grzejników lub pompy

Patrzyłem w instrukcję faktycznie jest pompa 1 biegowa o dość dużym poborze prądu i charakterystyce jak typowa 25/40

Może ktoś na forum robił takie kombinacje z pompą?

Pozdr.

Edytowane przez sambor
  • Zgadzam się 1
Opublikowano (edytowane)

To znaczy, że powinieniem wykonać regulację nastaw w taki sposób w jaki napisałem? I które grzejniki mają pierwszeństwo? Te wyżej czy na poziomie kotła?

 

EDIT:

OK, po ponownym przeczytaniu Twojego posta sie zorientowałem że jest tam odpowiedź na moje pytanie drugie;) Czyli w kolejności od najdalszych do najbliższych grzejników do kotła, a reszta tak jak wcześniej wywnioskowałem?

 

Poza tym kolejne pytanie - czy dokręcając głowice termostatyczne należy posługiwać się kluczem, czy dokręcać je tylko ręcznie i to wystarczy?

Edytowane przez piotrch
Opublikowano

Tutaj nic nie zrobisz regulując nastawy na grzejnikach.Pompa ma za dużą wydajność do twojej instalacji.Regulując nastawy zwiększysz szum poprzez jeszcze szybszy przepływ wody na zaworze.Najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie pompy elektronicznej,która dopasuje się sama do oporów twojej instalacji.Skontaktuj się z serwisem Wiessmana

Pozdrawiam

Opublikowano

A jakby tak dał bypass za pompą (z zaworem grzybkowym do regulacji) i część wody niech wraca do kotła.

Wtedy na grzejniki pójdzie mniej wody, tyle ile ustawimy tym grzybkowym zaworem.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Właśnie zmieniłem trochę nastawy, i wydaje mi się, że grzejniki pracują ciszej. Do tego zrobiłem później test, i na odkręconych na maxa termostatach nagrzewają się też w miarę równomiernie. W odpowiedzi na post Instalacjatora dodam, że chodziło mi o głośność pracy samych grzejników, a nie pompy w kotle (bo pewnie to miałeś na myśli?) W każdym bądź razie, serwisant Viessmana będzie w przyszłym tygodniu na przegląd kotła, zapytam się o taką pompę. Czy chodzi o wymianę obecnej i włożenie nowej do środka kotła?

 

A może da się podłączyć do pompy zewnętrzny potencjometr sterujący napięciem który elektrycznie ograniczałby jej moc? ;) Stosował ktoś takie rozwiązania?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

podłącze się pod temat

u mnie po 6 latach zmienione zostało:

- załozone zostały wszędzie zawory termostatyczne.

masakra, w pomieszczeniu gdzie jest jeden z zaworów nie idzie wytrzymać, ustawiam 24 stopnie i gwiżdze jak sędzia na meczu.

już pozmieniałem zawory między sobą, pompa idzie na biegu numer 1, wcześniej jak było część zaworów termostatycznych a część zwykłych było ok, ale zmieniłem piec na podajnikowy - jeszcze nie odpalony bo aż się boje co to będzie - bo tu zmieniłem pompę w powrotu na dwie na zasilanie rozdzielam wodą i ogrzewanie, ale to inny temat.

 

poza tym wiecznie jest powietrze w centralnym masakra , od tygodnia palę co wieczór i wiecznie powietrze, wodę nalewałem ponad 7 godzin tak żeby szła delikatnie i dalej lipa.

nie wiem co już można zrobić, może ktos z Was ma pomysł ?

Opublikowano

Niestety regulacja jest wymagana jak również prawidłowo dobrana pompa. przy zbyt dużej pompie są kłopoty z hałaśliwą pracą instalacji c.o. , c.w.u. i innych. Hałas jest najbardziej widoczny na zmniejszonych średnicach. To do piotrch

Co do Sigma_74 to potrzebny jest schemat aby zobaczyć jak instalacja wygląda po modernizacji. Być może powietrze jest zasysane przez odpowietrzniki automatyczne źle zamontowane. Lub jest źle wykonana instalacja.

Ponadto przy pierwszych dniach pracy pod wpływem temperatury następuje odgazowanie wody czyli wydzielenie rozpuszczonego powietrza. Może to trwać jakiś czas. nawet kilka tygodni do całkowitego odpowietrzenia. Pomaga na to wysoka temperatura. Proces ten nazywa się odgazowaniem termicznym.

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź. Czy byłbyś w stanie pomóc mi przy prawidłowym fachowym obliczeniu nastaw wstępnych? Jeśli tak to jakie informacje byłyby potrzebne? I czy jeśli mowa o pompie, to należy ją wymienić? Czy wystarczy jakoś ją ograniczyć elektronicznie?

Opublikowano

Dobrze, dostarczę najszybciej jak się da parametrów. Będzie ciężko, bo poddasze to jest z licznymi skosami, do tego z antresolą otwartą nad salonem, ale zmierzę co tylko się da i zamieszczę, razem z planem mieszkania. Ale mam pytanie w sprawie ostatnich parametrów o których napisałeś - np. 75/55 - chodzi o temperaturę zapewne w rurach? W jaki sposób to sprawdzić/zmierzyć? Bo zwykle temperaturę w kotle reguluję również pokrętłem na samym kotle - jak się robi ostrzejsza zima to trochę zwiększam.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Trochę mi to zajęło, żebym znalazł chwilę, ale już mam wszystkie wymiary.

 

Przypominam, że grzejniki to KERMI X2, kocioł kondensacyjny viessman vitodens 100-W, dwufunkcyjny. Nastawę na kotle utrzymuje w połowie mniej więcej, na wartości 3-3,5 przez większość zimy (nie licząc mocniejszych mrozów), temperatura w kotle to ok 45-50 stopni celcjusza. Proszę o informację, czy są to wszystkie potrzebne informacje do obliczenia?

 

Poniżej poszczególne pokoje - ze względu na liczne skosy obliczałem też kubaturę - przypuszczam że to jest bardziej miarodajne tutaj, ale wymiar po podłodze również podaję.

 

Antresola

 

Ze względu na liczne skosy oraz niską wysokość podaję kubaturę oraz dodatkowo wymiar po podłodze:

 

grzejniki - CV22 dł.100cm, wys.30cm - dwa takie grzejniki, pod oknami dachowymi

kubatura - 31,2 m^3

po podłodze - 26,6 m^2

najwyższy punkt (pośrodku) - wys.188cm. Mimo niskiej wysokości antresola jest użytkowa - aktualnie pomieszczenie komputerowo-biurkowe, w przyszłości pokój dziecinny

 

Ponadto antresola otwarta jest na salon barierką, na odcinku w sumie 5,5m - przez co również jest dogrzewana przez ogrzewanie w salonie

 

 

Salon

 

Również dosyć złożony obliczeniowo, wobec czego podaję wymiar kubatury oraz po podłodze:

 

grzejniki - CV22 dł.70cm, wys.60cm, do tego na tej samej ścianie pod oknem dachowym CV22 dł.100cm, wys.60cm

 

kubatura - 51 m^3

 

po podłodze - 21,5 m^2

 

Salon jest też otwarty na korytarz, na odcinku 1,70m (korytarz z salonem tworzą na planie literę L)

 

 

Sypialnia

 

Również kilka skosów, podaję kubaturę oraz wymiar po podłodze

 

grzejnik - CV22 dł.90cm, wys.60cm

 

kubatura - 22 m^3

 

po podłodze - 11 m^2

 

 

Korytarz

 

grzejniki - CV21 (lub CV12 - dwie płyty posiada, od frontu i od tyłu, mniejsza odległość między płytami niż w pozostałych), wymiar dł.90cm, wys.60cm

 

- wymiar po podłodze - 4,8 m^2

 

- wysokość - 2,45 m

 

 

Kuchnia

 

grzejnik - CV22 dł.90cm, wys.60cm

 

- wymiar po podłodze - 13,2 m^2

 

- wysokość - 2,4 m

 

 

Łazienka

 

grzejnik - CV22 dł.90cm, wys.60cm

 

- wymiar po podłodze - 6,3 m^2

 

- wysokość - 2,43 m

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.