Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Zainteresował mnie temat wytwarzania ciepła i energii elektrycznej w jednym procesie. Czysto teoretycznie:

 

- kupujemy silnik spalinowy i podłączamy do niego silnik DC który będzie generatorem

 

- układ chłodzenia montujemy tak aby odbierał sprawnie ciepło - które buforujemy

 

 

Zasilanie - w zależności od opłacalności gaz, on, olej, alkohol itp.

 

Przykłądowe działanie

 

- latem działa na potrzeby ogrzania CWU odpala uzupełnia bufor wygenerowany prąd odkupuje elektrownia ( lub magazaynoway w akumulatorach ) wyłącza się

 

 

- zimą ogrzewanie + generowanie ciepła

 

 

Oczywiście można eksperymaentalnie zakupić silnik spalinowy ale czy ktoś natknął się na gotowe kogeneratory ?

Opublikowano

...Oczywiście można eksperymaentalnie zakupić silnik spalinowy ale czy ktoś natknął się na gotowe kogeneratory ?

Zamiast eksperymentować - załóż sobie sprawność łączną takiego zestawu na 90% (reszta straty mech+cieplne) i zbadaj sobie koszty przy wartości opałowej paliwa wziętej z tablic, a ceny z wyświetlaczy na stacjach paliwa!

Nie będzie zaskoczenia - nawet sprzedając prąd do sieci (współczuję biurowej walki z ową siecią :angry: ) i grzejąc mieszkanie chłodnicą motorka (taki 50kW=70KM silnik by wydolił )- nie przeskoczysz drewna, węgla, czy gazu sieciowego(chociaż tu pewnie jest blisko równowagi) :D !

A wyniki możesz zapodać, będzie ciekawie podyskutować!

Opublikowano

Faktycznie zaopatrując się w paliwo na stacji czy nawet w hurtowni na koniec okaże się to sztuką dla sztuki.

 

Choć można by wrzucić w koszta firmy i odliczyć VAT.

 

 

Ale gdyby odnowić upadającą sztukę wytwarzania alkoholu we własnym zakresie ;) , lub olej np.rzepakowy choć alkohol brzmi bardziej interesująco a o dodatkowych bonusach nie wspomnę.

 

 

Ze wstępnych informacji wynika że taki rodzaj pozyskanej energii elektrycznej nie zalicza się do czystych. Nie ma obowiązku odkupienia przez zakłada energetyczny jak jest w przypadku energii wiatrowej czy fotowoltanicznej.

 

 

Myślałem o małym silniku ok. 1L pojemności być może zasilanego LPG. Szkoda bo w zeszłym roku sprzedałem VW polo z gazem idealnie by się nadał.

 

Ciekawe czy ktoś wyszedł poza rozważania i przeszedł do realizacji ;)

Opublikowano

A może pomyśl o całkiem już zapomnianych silnikach na gaz drzewny. Za niemca takie ciężarówki jeździły.

Przydomowa wytwornica holzgazu + silniczek 50kW to jest to, Na pewno moc będzie mniejsza ale paliwo tańsze i bez akcyz vatów . :P

Pozdrawiam

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.