Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Proszę o ocenę poniższego schematu instalacji CO i CWU. Grzejniki na parterze są żeliwne ilość żeberek łącznie 60 natomiast na piętrze aluminiowe grzejniki w ilości 75 sztuk plus drabinka w łazience i podłogówka w kuchni i łazience na zaworach rtl.

 

Proszę o opinie co dodać itp.

 

Pozdrawiam

 

post-15970-0-25277800-1327525293_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

Proszę o opinie co dodać itp.

Widzę, że w sezonie letnim uzbrajasz bombę, żeby nagrzać wody.

Ten zawór odcinający nad kotłem do likwidacji. Ten sam efekt uzyskasz przanosząc go na powrót.

 

Podstawowa zasada brzmi: Żadnych zaworów lub innych urządzeń na drodze kocioł-naczynie.

Naczynie wpięte prawidłowo ma rurę bezpieczeństwa bezpośrednio na kotle. Ty masz zrobiony z niej pion główny i po drodze ZR. Wielu majstrów tak robiło szczędząc na rurarzu. Tragedii nie ma, bo działać będzie, ale książkowo to nie jest.

 

Poza tym jakiej pomocy oczekujesz? Budujesz nowy układ, czy jakiś problem z istniejącym?

 

P.S.

Dodać można masę elementów w zależności od celu, jaki się chce osiągnąć .

Edytowane przez kiminero
Opublikowano

Widzę, że w sezonie letnim uzbrajasz bombę, żeby nagrzać wody.

Ten zawór odcinający nad kotłem do likwidacji. Ten sam efekt uzyskasz przanosząc go na powrót.

tzn że na sezon zimowy podgrzewanie wody użytkowej da rade, ale w takim razie jeśli zlikwiduje zawór nad piecem to w lato mam gorące piony do naczynia?Czy tak? I jak przerobić na lato by przepalać co jakiś czas w piecu i mieć ciepłą wodę a zimne piony? Czy pozostaje zrobić drugie naczynie w kotłowni?

 

Problem polega na tym że zapowietrzają się notorycznie dwa grzejniki na piętrze drabinka w łazience i na korytarzu niby automaty na pionach powietrze upuściły więc teoretycznie powinno śmigać, a w praktyce jest inaczej.Przymierzam się do przeróbki(modernizacji) tego układu na wiosnę więc doradźcie jak go zmodernizować by działał lepiej.

 

Pozdrawiam

 

 

Opublikowano

Witam mam pytanie w sprawie tego naczynia zbiorczego co do określenia: Żadnych zaworów lub innych urządzeń na drodze kocioł-naczynie. Rozumiem że chodzi o zasilanie z pieca a rurą bezpieczeństwa naczynia zbiorczego.Jestem tu nowym i się uczę i proszę o wyjaśnienie czy rura zbiorcza też musi być podłączona na tych zasadach.Z góry dziękuję za odpowiedz.

Opublikowano

tzn że na sezon zimowy podgrzewanie wody użytkowej da rade, ale w takim razie jeśli zlikwiduje zawór nad piecem to w lato mam gorące piony do naczynia?Czy tak? I jak przerobić na lato by przepalać co jakiś czas w piecu i mieć ciepłą wodę a zimne piony? Czy pozostaje zrobić drugie naczynie w kotłowni?

 

Problem polega na tym że zapowietrzają się notorycznie dwa grzejniki na piętrze drabinka w łazience i na korytarzu niby automaty na pionach powietrze upuściły więc teoretycznie powinno śmigać, a w praktyce jest inaczej.Przymierzam się do przeróbki(modernizacji) tego układu na wiosnę więc doradźcie jak go zmodernizować by działał lepiej.

Przeróbka jak niżej.

 

post-18583-0-48842700-1327574380_thumb.jpg

 

Zawór odcięcia na lato na powrót albo przerobić wpięcie naczynia jak zaznaczyłem na czerwono (wtedy zawór na zasilaniu mógłby zostać).

 

Najprościej i bezszkodowo jest przenieść ten zawór. Skutek będzie ten sam, czyli zastopowanie obiegu na grzejnikach. W zależności od średnic pionu idącego do naczynia, jego rozgrzewanie w lecie może być różne. Jeśli jest to rura calowa, to powinna tylko lekko się ocieplić w wyniku przejmowania rozszerzającej się wody w kotle. Na pewno nie będzie gorąca. Jeżeli to wysoka średnica, to jest możliwe znaczne rozgrzanie na krótkim odcinku, będące wynikiem grawitacyjnego strumienia dwukierunkowego w obrębie jednej rury.

Lepsze to, niż odcinanie naczynia od kotła. Nie ma znaczenia, że naczynie przejmie wodę powrotami grzejników. Łatwo sobie wyobrazić sytuację, kiedy latem zamykasz główny zawór ale zapominasz, że pozamykane są wszystkie grzejniki. Wtedy już woda nie ma gdzie się rozprężyć a rosnące ciśnienie szuka słabego punktu instalacji.

 

Ciekaw jestem jak zachowuje się teraz instalacja latem gdy zagotujesz wodę. Teoretycznie generowana w kotle para wali po rurach aż miło!

 

Co do tych grzejników, to nie wiem o których mowa, ponieważ te które mi wyglądają na drabinki są na pionie idącym do naczynia i nie mają automatów "na pionach", o których piszesz.

 

P.S.

Do kolegi kOTMAR77. Wszystkie rury będące połączeniem kotła z naczyniem oraz przelew (poza rurą sygnalizacyjną) nie mogą mieć żadnych zaworów.

Jeżeli szukasz informacji jak to robić dobrze, tematów temu poświęconych znajdziesz tutaj bardzo dużo. Wystarczy skorzystać z "forumowej" wyszukiwarki.

Opublikowano

ja tu nie widzę u żadnej bomby jeśli nie ma na powrocie zaworu to jest ok. zwiększająca się objętość ciepłej wody wyjdzie powrotem. tylko odsuń zawór od trójnika cwu min 0.5m bo jak dasz przy samym trójniku to będą się nagrzały grzejniki. ja tak mam...

Opublikowano

Oj Andrzejku Andrzejku. W podstawówce uczono, że para unosi się do góry to jak sobie wyobrażasz, że w przypadku zblokowania ZZ i pompy powrót skutecznie odprowadzi parę ?

To jest tzw. "niedasizm". Dlaczego tak się dzieje ? poszukaj skutków i przyczyn wybuchu kotła na paliwa stałe.

Opublikowano

chodziło się do szkoły :rolleyes: tak masz całkowitą racje ale chyba masz na myśli ZR a nie ZZ na schemacie nie ma ZZ a na powietrze "powinien" zadziałać odpowietrznik. odpowietrzniki muszą już byś z tej górnej pułki na to nie można żałować

ja teraz też myślę nad przeróbką i myślałem sobie założyć oddzielną pompę na bojler z zaworem różnicowym na stalowej 1 cal a pompę założyć energooszczędną od cyrkulacji i do tego zasilanie awaryjne ups. jak mam przy kompie pobór takiej pompki pod ups-em wystarczy na kilka godzindo do Przybycia gospodarza . pisałem wczoraj na forum ale nikt nie odpisał .

muszę powiedzieć że poprawiony schemat jest ok. widziałem już takie ale odprowadzenie do zbiorniczka było na pex16 i piec 24h na dobę na pelet. mój znajomy ma domek piętrowy i niema zaworu ZR tylko samą pompę na zasilaniu do tego kocioł na węgiel i jak zabraknie prądy to temperatura trochę rośnie ale żyje z tą świadomością że dużo do pieca nie wali :D ale to już inna bajka ;)

Opublikowano

Niestety odpowietrzniki nie działają pod wpływem pary pod ciśnieniem.

 

Pierwotny układ można zmienić małym nakładem kosztów i uniknie się potrzeby prowadzenia dodatkowej rury do naczynia pod warunkiem przeniesienia pompy na powrót zgodnie z rysunkiem poniżej.

post-2387-0-16885500-1327646538_thumb.jpg

Opublikowano

z tego co widzę to jesteś doświadczonym forumowiczem a ja początkujący i może się mylę ale ta pompa nie tylko będzie pchała zasilanie do góry ale i też z lewej strony pieca w powrót. a pompa powinna być w pionie. według mnie powinno wyglądać to tak.

chyba że się mylę, to niech mnie ktoś poprawi

post-35844-0-39402300-1327679543_thumb.jpg

Opublikowano

Fakt zapomniałem o tej jednej nitce powrotu z lewej.

Pompa nie musi być w pionie może być i po przekątnej ważne aby oś wirnika była w poziomie !

Opublikowano

ja tu nie widzę u żadnej bomby jeśli nie ma na powrocie zaworu to jest ok. zwiększająca się objętość ciepłej wody wyjdzie powrotem. tylko odsuń zawór od trójnika cwu min 0.5m bo jak dasz przy samym trójniku to będą się nagrzały grzejniki. ja tak mam...

nie rozumiem jak odsunąć zawór od trójnika cwu ? ten który idzie zasilanie bojlera? a co gdy przez noc woda bojlerze traci o połowę na temperaturze? czy wystarczą tylko na zasilaniu i powrocie zw?

 

I jeszcze jedno nie mogę na piecu nagrzać na 80 stopni max jedynie 55 stopni, wszelkiego rodzaju próby nie dały żadnego skutku.Dodam że piec ma strownik Electronics SP-06 wraz z nadmuchem tylko że nadmuch jest odłączony, sterownik ustawiony na 85 stopni piec CO pompa załącza się przy 70 stopni ale jak narazie nie załącza się. Czym to może być spowodowane ??

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

I jeszcze jedno nie mogę na piecu nagrzać na 80 stopni max jedynie 55 stopni, wszelkiego rodzaju próby nie dały żadnego skutku.Dodam że piec ma strownik Electronics SP-06 wraz z nadmuchem tylko że nadmuch jest odłączony, sterownik ustawiony na 85 stopni piec CO pompa załącza się przy 70 stopni ale jak narazie nie załącza się. Czym to może być spowodowane ??

Wypnij na czas testu pompę z prądu,

Zamknij zawór kulowy idący na instalację, to zobaczysz co się stanie.

Tylko przy nim stój, żeby szybko otwierać. :blink:

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez vernal
Opublikowano

Odważna propozycja. A jak zadzwoni telefon? Albo żona zawoła?

Bez przesady, jaki telefon, kocioł jest ważniejszy :lol:

 

A ten zawór co tam jest to i tak ktokolwiek może zakręcić i...

1. Jak dobrze zrobiona instalacja to i tak się nic nie stanie.

2. Jak źle zrobiona instalacja to wybuch może pozbawić życia.

dlatego warto ten temat poruszyć.

Opublikowano

Wypnij na czas testu pompę z prądu,

Zamknij zawór kulowy idący na instalację, to zobaczysz co się stanie.

Tylko przy nim stój, żeby szybko otwierać. :blink:

 

Pozdrawiam.

chodziło mi o zawór na zasilaniu i palenie tylko na bojler

post-35844-0-82522500-1327746585_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

Co to zmienia?

Może myśli, że w ten sposób zyska na czasie zanim coś wypieprzy ciśnienie...

 

A tak na poważnie to poprawny schemat przerobienia tych połączeń bez konieczności prowadzenia dodatkowej rury do naczynia oraz umożliwiający odłączenie instalacji CO na okres letni już został przedstawiony, więc dalsza dyskusja w tym temacie nie ma moim zdaniem sensu, ponieważ jej autor albo tego nie rozumie albo nie chce przyjąć do wiadomości faktu, że obecny układ połączeń grozi wybuchem kotła w najlepszym wypadku bez następstw.

post-2387-0-48713000-1327783664_thumb.jpg

Edytowane przez Digitrax
Opublikowano

chodziło mi ze jak założysz zawór na zasilaniu to żeby nie był przy samym trójniku który odchodzi na bojler.

dlatego że będzie się grzała woda rurce na zasilaniu nawet za zamkniętym zaworem i grzejniki będą ciepławe.

pojeli czy narysować???

 

ale jak założysz na powrocie to będzie ok.

a ile metrów będzie tej podłogówki?

Opublikowano (edytowane)

Poprzedni post jakoś się nie tak wstawił.

Podłogówki jest 15 m kuchnia 8 m łazienka 7 m.

 

Poniższe schematy oczywiście rozumiem więc tak prosze bez nerwów.

 

Jeszcze jedno: U znajomego widziałem taką samą instalację jak u mnie tylko zamiast zaworów kulowych na zasilaniu głownym przy piecu oraz na powrocie ma założone zawory parowe ciśnieniowe. Czy jest to prawidlowe?

post-15970-0-87450400-1327999657_thumb.jpg

Edytowane przez TulipanKarol
Opublikowano

Czy jesteś świadomy jakie niebezpieczeństwo stwarzasz dla siebie i swojej rodziny użytkując kocioł z zaworem na rurze bezpieczeństwa zamykanym na okres letni ?

Nie będę się wypowiadać na temat podłogówki, ponieważ w tym przypadku bezpieczeństwo jest priorytetem a nie ogrzewanie podłogowe !

 

Polska Norma (PN) i logika mówi to samo ZABRANIA SIĘ INSTALACJI WSZELKI URZĄDZEŃ OGRANICZAJĄCYCH PRZEPŁYW POMIĘDZY KOTŁEM A NACZYNIEM OTWARTYM NA RURZE BEZPIECZEŃSTWA

 

Rura bezpieczeństwa to ta od wyjścia z kotła do góry. Sama nazwa tej rury mówi jasno, że służy do zabezpieczenia, czego? ano przed WYBUCHEM kotła w przypadku jego zagotowania i wzrostu ciśnienia.

 

Z mojej strony koniec pisania, wszystko na temat przerobienia tej prostej instalacji na bezpieczną i jednocześnie taką gdzie układ CO na okres letni można odłączyć zostało opisane i narysowane.

Opublikowano

A czemu Ty tak krzyczysz co? Po to chyba jest to forum żeby wszystkie niejasności rozwiązywać. Co do ogrzewania podłogowego to nie odpisywałem na Twoje pytanie tylko kolegi andrzej84 więc nierozumiem co się tak denerwujesz!W tym momencie jest okres zimowy więc nie mówmy o jakimkolwiek niebezpieczeństwie. Kwiestia przerobienia układu nie ukrywam jest do wykonania ale na wiosne gdy skończy się sezon zimowy.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie i pojawił się problem z ciepłą wodą użytkową - bojler jest zamontowany 140 l. więc tak ok. 120 l. powinno być wody ciepłej (gorącej) a tu ostatnio niezłe zaskoczenie żona napuszcza wodę do kąpieli i jest super woda leci gorąca ok. 10 l., ale tylko przez chwile bo zaczyna lecieć letnia i niestety zimna, dodam że przez cały dzień w piecu paliło się z temperaturą ok . 50 - 60 C. Moje pytanie gdzie ta ciepła woda w bojlerze wyparowała;) co może być przyczyną tego zjawiska, czyżby woda ciepła cofała się do dobijania wody zimnej?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.