kasro Opublikowano 16 Stycznia 2012 Autor #26 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Bez załozonych termostatów zjadło nam w dobe 3,5 wiadra takiego czarnego murarskiego 10l ( nie wiem ile to kg) jesli podobnie, to mamy ok 35kg. To byłoby super. A jak da juz termostaty i zejdziemy na 3wiadra to będzie już chyba gites majeranek Cytuj
kasro Opublikowano 21 Stycznia 2012 Autor #27 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Teraz bierze ok 5 wiader. Wydaje si,e troszke za dużo. Jak stwierdzić czy piec ma za małą moc? Czy grzanie na siłę za małym piecem jest droższe niż grzanie wiekszym piecem? Bo moge potestować ustawieniami, lecz jestem peweny że przełoży się to na wzrost spalania. Ten piec chyba wogóle jest hu**wy. Przez położenie komory z wodą za paleniskiem a nie nad. No ale kto to wiedział kupując pierwszy wzyciu piec, żyjąc cały czas na kaloryferach :) Cytuj
Vlad24 Opublikowano 21 Stycznia 2012 #28 Opublikowano 21 Stycznia 2012 jakim węglem palisz? Czy palnik jest uszczelniony i czy kopiec jest na palniku? Cytuj
kasro Opublikowano 21 Stycznia 2012 Autor #29 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Kopiec jest niewysoki, bo deflektor wisi bardzo nisko. Taka konstrukcja. A co znaczy czy palnik jest uszczelniony?. Mogę zrobić fote. Teraz palę bobrek bo chcę sprawdzić ilość śmieci. Wcześniej miałem Juliusza. W kaloryczno,sci różnicy nie widze, ale ilość sufy chyba się zmiejszyła. Cytuj
Vlad24 Opublikowano 21 Stycznia 2012 #30 Opublikowano 21 Stycznia 2012 tak, wiem że ten deflektor właściwie leży na retorcie, podnieś to max możliwie wysoko, tak by miał ponad 15 cm nad kopcem. Jak by się dało hak wsadź między ruszta i czymś zabezpiecz. jak pytasz co znaczy, to pewnie nigdy tego nie uszczelniałeś. Rozbierz go całego wyczyść wszystko, przykręć dokładnie dolna wyczystkę i na czarny silikon 1200C uszczelnij dokładnie górna koronę palnika. Powinieneś to uszczelnienie kontrolować i wymieniać dwa razy na sezon, inaczej tamtędy połowa powietrza ci ucieka. tu masz fotorelację kol czp01 http://czp.pl/kociol/nastawy/retorta/czyszczenie/index.html Cytuj
fox2084 Opublikowano 21 Stycznia 2012 #31 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Przepraszam ze się wtrace, mam świeżo podłączony kociol w domu w którym jeszcze nie mieszkam. Potrzebuje żeby w.domu była temp na plusie i kocioł mało spalił, mam zawór 3d na wyjsciu czyli jedną część idzie na grzejniki droga połączona jest z.powrotem. Czy lepiej (ekonomicznie) ustawić ją piecu wyższa temp. I większe podmieszanie czy odwrotnie? Cytuj
mironw Opublikowano 21 Stycznia 2012 #32 Opublikowano 21 Stycznia 2012 zdjęcie albo schemat instalacji Cytuj
Robercikus Opublikowano 21 Stycznia 2012 #33 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Potrzebuje żeby w.domu była temp na plusie i kocioł mało spalił, mam zawór 3d na wyjsciu czyli jedną część idzie na grzejniki droga połączona jest z.powrotem. Czy lepiej (ekonomicznie) ustawić ją piecu wyższa temp. I większe podmieszanie czy odwrotnie? Jak chcesz tylko, żeby była dodatnia temp w domu, to najbardziej sensownie będzie popalać w tym domu tylko, a nie palić cały czas. Do utrzymania plusowej temp potrzebujesz minimalnych ilości ciepła, zatem może nawet bardziej ekonomicznie byłoby zastosować inne źródło ciepła niż kocioł CO... Albo rozpalić, nagrzać i wygasić - wystarczy na kilka dni przy obecnej pogodzie. Utrzymywanie kotła w pełnej gotowości cały czas będzie nieekonomiczne, ale też tak można :-). Nie wiadomo jaki masz ten kocioł, ale prawdopodobnie będziesz musiał się go trochę pouczyć i zostawianie go teraz, kiedy nie masz zielonego pojęcia co i jak też nie jest dobrym pomysłem. Ja bym raz na kilka dni rozpalił i pogrzał przez kilka godzin, po czym wygaszał, skoro chodzi tylko o dodatnią temp. Albo popalał w czym innym - koza, kominek, czy co tam jeszcze. pozdrawiam Robert G. Cytuj
fox2084 Opublikowano 21 Stycznia 2012 #34 Opublikowano 21 Stycznia 2012 (edytowane) Kocioł pracuje juz ponad tydzien, przez pierwsze dni były wielkie problemy gdyż rozbiły sie spieki i blokowało palnik (caly czas podawało opał a piec nie mógł złapać temperatury przesypywało groszek)Palnik kaskadowy, kocioł mocy 25kw. Moje bieżące ustawienia temp 55 czas podawania 18s czas przerwy 2m 15s czas podtrzymania 20min krotnisc 2 dmuchawa w podt, 20s siła nadmuchu 5 skala do 12 http://imageshack.us/g/140/dsc0153ms.jpg/ a tak to wygląda Jeszcze jedno pytanie, dmuchawe miałem przyblokowana taką klapka dopiero otwarcie tego sprawiło nie spieków zaczęło pojawiać się dużo mniej, jakie zastsowanie miała ta wlasnie klapka http://imageshack.us/photo/my-images/94/dsc0146ne.jpg/ A może mogę teraz popalać w tym kotle tańszym paliwem Edytowane 21 Stycznia 2012 przez fox2084 Cytuj
fox2084 Opublikowano 22 Stycznia 2012 #35 Opublikowano 22 Stycznia 2012 ktoś coś podpowie odnośnie tej instalacji i tych spieków ?założyłem wczoraj 4 zawory termostatyczne na grzejnikach, teraz nie wiem jak ustawić na piecu:( Cytuj
kasro Opublikowano 23 Stycznia 2012 Autor #36 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Ja ze spiekami już nie walczę :) Aczkolwiek są spieki i spieki. Kiedyś miałem takie ogromne wielkie jak z Huty. Winą była za duża ilość powietrza. Jak mi kiedyś tłumaczyli sa sppieki jako niedopalony węgiel lub stopioniony popiół ( ja wałśnie chyba to miałes) Jesli palnąłem głupotę to prosze o sprostowanie ;) Cytuj
Robercikus Opublikowano 23 Stycznia 2012 #37 Opublikowano 23 Stycznia 2012 ktoś coś podpowie odnośnie tej instalacji i tych spieków ?założyłem wczoraj 4 zawory termostatyczne na grzejnikach, teraz nie wiem jak ustawić na piecu:( To czy masz głowice, czy ich nie masz na grzejnikach właściwie nie ma nic do rzeczy jeżeli chodzi o ustawienia kotła i spalania. Kocioł w instalacji ma takie zadanie, by utrzymywać temperaturę na zadanym poziomie i w zasadzie nic więcej. Resztą zajmują się elementy instalacji - głowice termostatyczne, zawory mieszające, mechanizmy samoregulujące takie jak np podłogówka itd. Jeżeli chodzi o zastosowanie głowic termostatycznych, to w razie potrzeby można zrobić tyle, że gdy po ich zastosowaniu palnik pracuje ze zbyt dużą mocą, to można spróbować tę moc nieco zmniejszyć, ale nie jest to łatwe zadanie dla niedoświadczonego palacza i często wcale nie konieczne. Nie wiadomo nic o Twojej instalacji i o funkcjonujących w niej elementach, dlatego też i trudno coś doradzać. Skup się na prawidłowym spalaniu węgla i ustaw temperaturę zadaną na takim poziomie, jaki zaleca producent - nie obniżaj jej, bo to jest szkodliwe dla kotła. Jak masz za gorąco w domu, bo... za wysoka temp na kotle, to znaczy, że musisz się przyjrzeć nie kotłowi - bo on nie jest winien tej niedogodności - tylko instalacji. Często w takich razach pomaga dołożenie np takiego elementu jak zawór 4d, który pozwoli obniżyć temperaturę w obiegu grzewczym bez straty ciepła, przy jednoczesnym zachowaniu temperatury kotła na wysokim poziomie. pozdrawiam Robert G. Cytuj
fox2084 Opublikowano 27 Stycznia 2012 #38 Opublikowano 27 Stycznia 2012 3 posty wyżej jest o mojej instalacji. Są zdjęcia opału jak i połączenie zaworu 3d Cytuj
kasro Opublikowano 28 Stycznia 2012 Autor #39 Opublikowano 28 Stycznia 2012 No i przyszły mrozy... PIec pali 5 wwiader dziennie. Osiąga temperature 60stopni. Za wymienniiem jest dużo chłodniej, gdyż pewnie wraca za dużo chłodnej wody :( W międzyczasie odnalazłem dokumentacje pieca. Pisze tam, że min tem ma być 60stopni, powrotu min 55 i zawór 3d/4d. powrót 55 stopni????? Jak mam to osiagnąć? To chyba musze zamontoeać te 3d, dać na piecu 65-70stopni i i na zaworze 55-60.? Tylko czy aby na pewno mam go dać za wymiennikiem? Cytuj
Robercikus Opublikowano 28 Stycznia 2012 #40 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Jak masz wymiennik ciepła, to możesz pokombinować z prędkościami przepływu. Po stronie kotła ustaw najwyższy bieg pompy, a po stronie instalacji najniższy. Tym sposobem woda w obiegu kotłowym będzie wychładzała się w mniejszym stopniu, bo będzie przypływać jej więcej. Możesz założyć jakieś proste termometry na rurki i one wskażą Ci temperatury przed i za wymiennikiem, będziesz wtedy widział jaki masz spadek temperatury na wymienniku i jaka jest temp powrotu wody do kotła. pozdrawiam Robert G. Cytuj
mironw Opublikowano 29 Stycznia 2012 #41 Opublikowano 29 Stycznia 2012 (edytowane) jaki to typ i moc wymiennika ? jaka łączna moc instalacji (grzejniki ,podłogówki) ? sprawdż zgodność połączeń wymiennika strony pierwotnej i wtórnej ze schematem producenta , wróciłem do twojego schematu i wywalił bym ten ZZ za pompą strony pierwotnej , zmniejszysz opory przepływu ,no i sprawdż filtry Edytowane 29 Stycznia 2012 przez mironw Cytuj
kasro Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor #42 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Wymiennik to: http://www.secespol.pl/files/cards/pl/LA22%20-%2030.pdf Podłogówka: 45m2 ( nie wiem jaka moc) Moc grzejników u mnie nie całe 10kW U kuzyna: z 8kW PIec pisze 18kW, lecz ma niby do 200m ( tyle mamy razem) ZZ to zawór zwrotny za pompą przez wymienikiem? Ten mam wywalic?. Ile realnie powinno mnie wyjść ogrzewanie za rok za tą moją czesc ( budynek nie ocieplopny, 50cm mury) Podłogówka: 45m2 ( nie wiem jaka moc) Moc grzejników u mnie nie całe 10kW OK 120-130metrów. teraz mnie to wychodzi do 5ton groszku. Niby nie dużo, ale wg mnie dużo. Czy kominek z płaszczem + groszek na wieksze mrozy nie wyjdzie mnie taniej? Nie potrafię dodać załącnzika więc wrzuciłem na chomika: http://chomikuj.pl/kasro Dodam, że teraz za ciepło nie mam. Ledwo dobijam do 20stopni Cytuj
kasro Opublikowano 1 Lutego 2012 Autor #43 Opublikowano 1 Lutego 2012 Halo? Jest tam ktoś? z innej beki pytanie. Opłaca mi się zmieniac sposob ogrzewania: ekogroszek+płaszcz gaz+płaszcz Czy moge liczyć na znaczne zmiejszenie kosztów? teraz to powiedzmy 4-5 ton groszku Cytuj
Robercikus Opublikowano 1 Lutego 2012 #44 Opublikowano 1 Lutego 2012 Myślę, że jak grzejecie 200 m2 nieocieplonej powierzchni, to te 5 ton, to całkiem zadowalający wynik. Nic więcej możesz nie uzyskać. Ja w swoim ocieplonym domu w górach, gdzie znacznie zimniej, mieszczę się w 3,5 t na sezon. Możesz pokombinować z tym paleniem drewnem, ale czy wiele zaoszczędzisz...? Oto pytanie :-))) Gaz na pewno wyjdzie drożej, a olej, prąd i gaz z beczki znacznie drożej. Pozostaje Ci drewno, ale koszt inwestycji może się nieprędko zwrócić. Zostałbym przy tym groszku - względnie bezobsługowo i nie aż tak drogo. pozdrawiam Robert G. Cytuj
kasro Opublikowano 1 Lutego 2012 Autor #45 Opublikowano 1 Lutego 2012 5 ton to na głowe dla jasności czyli w sumie pod 10 ton może wyjść w tym sezonie za 200 pare nie ocieplonej powierzchni Cytuj
Robercikus Opublikowano 1 Lutego 2012 #46 Opublikowano 1 Lutego 2012 Aaaa... no to zmienia nieco postać rzeczy. Jednak powierzchnia nieocieplona i tu bym raczej szukał oszczędności w pierwszej kolejności. pozdrawiam Robert G. Cytuj
kasro Opublikowano 1 Lutego 2012 Autor #47 Opublikowano 1 Lutego 2012 Mam nadzieję że mnie olśniło przed chiwlą. Połowa drogi do mieszkanie kuzyna idzie piwnicą . Na odcinku 4 metrów ruru idą w zwykłyhm klimaflexie podwieszone w suficie w zsypie na węgiel u kuzyna w piwnicy. Tam pewnie jest - milion stopni. to może wychodzić chyba masakrycznie tą wodę? Dobrze myslę? Czym je zaizolować Cytuj
vernal Opublikowano 1 Lutego 2012 #48 Opublikowano 1 Lutego 2012 Najprościej kupić normalną izolację na rury, tylko gruuubą, tak z 15mm na bidę. Środek musi być taki, żeby pasował na obecnego klimaflexa. Na to można jeszcze jedną itd. Na zewnątrz owinąć taśmą aluminiową samoprzylepną. Cytuj
Joki Opublikowano 13 Lutego 2012 #49 Opublikowano 13 Lutego 2012 Witam na forum po raz pierwszy i prosze o pomoc......Mam straszliwy problem z funkcjonowaniem kotlowni w nowym domu i nie wiadomo co jest przyczyna.Dom spory ok. 260 m2 -piwnica ,parter ,poddasze, dobrze ocieplony. .Piec na ekogroszek 23 KW z komora spalania na drewno .Zastosowano układ otwarty przez wymiennik płytowy z układem zamknietym. Od razu dodam ze moja wiedza hydrauliczna jest skapa wiec napisze jak wyglada instalacja po kolei. Z pieca woda ciepła rozrowadzona jest na lewo przez pompe do wymiennika , na prawo wychodzi przez druga pompke do bojlera.Za wymiennikiem znajduje się taka sama pompa tłoczaca wodę na grzejniki i podłogowkę .Na powrocie z obwodu zamontowano zawór trójdrozny.Po prawej stronie pieca odprowadzenie wody do naczynia otwartego.W tym układzie żłe funkcjonuje pompka przed wymiennikiem (dodam iz przed nia jest filtr i za nia odpowietrznik) zapowietrza sie w końcu padła(cechy zuzycia przy demontażu) i wymieniono na nową ...... Piec działa jedynie na temp.40 st.C ! bo w przypadku wyższej temp. (np gdyby palic drzewem (de facto ten piec ma taka opcje zeby było weselej ) przy chwilowej zwyżce dochodzi do gwałtownego wzrostu 90st.C pompa pracuje -wymiennik zimny dochodzi do niekontrolowanego wzrostu temp i woda w piecu się gotuje ) taka awaria nastapiła przy wrzuceniu do paleniska papierów -doszło do uszkodzenia elektroniki w piecu mimo iz rzekomo zadziałał układ otwarty ale to nie zabezpieczyło przed tak dalekim uszkodzeniem(nie wiem niskie cisnienie wtym obwodzie ?). Teraz wiec palimy tylko ekogroszkiem na 40 st.C horror przy tych mrozach ....Kotlownia jest ewidentnie do przeróbki .Problem jednak co zrobic zeby wresczie działała normalnie i nie bylo znowu niespodzianek ..... Cytuj
Vlad24 Opublikowano 13 Lutego 2012 #50 Opublikowano 13 Lutego 2012 wstaw zdjęcia, będzie łatwiej Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.