Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

jeśli dom nowy to idzie mnóstwo energii na grzanie i suszenie. poczekaj z inwestycjami 2 sezony

w kolejną zimę spalanie spadnie - poczytaj w sieci co chłopaki piszą o różnicach w kolejnych latach(np czp01)

jeśli opał spalony prawidłowo to nie przeskoczysz potrzeb budynku i fizyki. po sezonie ostre wietrzenie aby jak najwięcej wilgoci wygonić i tyle co możesz zrobić. nie wydawaj kasy na razie jeśli nie ma konieczności 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam miernik boscha do mierzenia temperatury i on pokacuje mi też wilgotność. Wiec w calym domu mam na poziomie 45 -50% wilgotności. To cyba dobra wartość. W domu nie jest za sucho ani za wilgotno.

 

A chcę zainwestować w te sterowniki po to aby nie palić na maksa jak nas nie ma w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie masz w sterowniku tygodniówki? daje możliwość obniżenia temperatur w konkretnych godzinach o konkretne wartości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli możesz wykorzystywać dostępne narzędzia i się sprawdzają to nie widzę sensu inwestowania kolejnych pieniędzy. inaczej jeśli pomimo ich zastosowania nie ma korzyści i poprawy komfortu w domu- wtedy rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TIMON czy masz może rade na cieknący zawór bezpieczeństwa - post https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/11043-krs-tech-aqua-duo-15-kw/page-54?do=findComment&comment=180281

palenie mam nadzieję opanowałem a tu pojawił się nowy problem

Edytowane przez bregho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja swój cieknący wymieniłem- koszt niewielki - nowy nie cieknie. Z tego co pamiętam powinno się co kilka miesięcy ręcznie uruchomić ten zawór aby się nie zastał i aby zadziałał kiedy trzeba. możliwe że ten nowy nie jest w pełni sprawny??? nie powinien puszczać poniżej wartości dla której jest preznaczony 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem nie chodzi o zawór tylko o ciśnienie CWU - mam manometr na naczyniu przeponowym i zauważyłem że podczas dogrzewania CWU ciśnienie w naczyniu wzrasta do 7-8 bar /normalnie utrzymuje się na poziomie 3-3,5bar/ i zawór cieknie. Po otwarciu kranu z ciepłą wodę ciśnienie powraca do normalności i zawór nie cieknie. także moim zdaniem zawór jest sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to zmienia postać rzeczy.

pozostaje zatem pytanie jak ograniczyć ten przyrost ciśnienia w baniaku?

moja wiedza z zakresu hydrauliki jest zbyt mała by radzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem nie chodzi o zawór tylko o ciśnienie CWU - mam manometr na naczyniu przeponowym i zauważyłem że podczas dogrzewania CWU ciśnienie w naczyniu wzrasta do 7-8 bar /normalnie utrzymuje się na poziomie 3-3,5bar/ i zawór cieknie. Po otwarciu kranu z ciepłą wodę ciśnienie powraca do normalności i zawór nie cieknie. także moim zdaniem zawór jest sprawny.

Zakładając że naczynie masz prawidłowo umiejscowione to musisz sprawdzić ciśnienie w naczyniu. Wstępne powinno być 4 bary, twojego zdjęcia ciężko mi przeczytać co jest na tabliczce. Na niej jest podane wstępne naładowanie. Sprawdzenie ciśnienia jest banalne, zamykasz dopływ wody, spuszczasz zimną wodę z instalacji albo odpinasz naczynie, odkręcasz zabezpieczenie i masz zaworek jak do kół samochodowych. Manometrem do opon sprawdzisz ciśnienie w naczyniu. Jak za dużo to łatwo spuścić, jak za mało do dobijasz kompresorem.

 

Jeśli to nie pomoże to pozostaje wymiana naczynia. Na moje niewprawne oko jest dobrane prawidłowo. Wzrost objętości wody w zasobniku cwu to około 4% i to minimum objętości jakie powinno mieć naczynie przeponowe. Samo naczynie też nie działa w 100 % sprawności więc powinno się dobierać takie na około 10% pojemności zasobnika. U ciebie zasobnik 250 l - naczynie 24 l więc powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naczynie jest na zasilaniu zimnej wody, i z tego co czytałem w sieci to chyba ok. czytałem też info nt. montowania zaworu zwrotnego za naczyniem. ale zwiększenie ciśnienia w naczyniu to prawie to samo.

wstępne ciśnienie na naczyniu jest opisane jako 2,5 bara. rozumiem że trzeba dobić do 4 bar - czy tak??? co oznacza więc te wstępne???

problem pojawił się w tym roku. czytałem że trzeba kontrolować ciśnienie w naczyniu i ewentualnie uzupełniać.

naczynie 24l zbiornik 250l. więc % prawie zachowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz odpowiedz na swoje problemy. Jeśli ciśnienie w naczyniu masz tylko 2,5 bar to znaczy że to naczynie było przewidziane do obiegu co a nie cwu.

Zawór zwrotny masz zintegrowany razem z zaworem bezpieczeństwa.

Może wcześniej miałeś niższe ciśnienie z sieci to naczynie mogło dawać radę, a przy 3,5 bara wypełnia się wodą i nie ma już jak przyjąć większej ilości podczas dogrzewania wody.

Sprawdź ciśnienie w naczyniu, zwykły manometr do kół samochodowych to parę złotych na stacji.

Jeśli normalne ciśnienie robocze masz 3,5 bara to ustaw ciśnienie w naczyniu na 3,3 bary. Powinno być trochę niższe niż robocze, chyba o 0,2 bara. Pamiętaj że sprawdzenie i dobijanie ciśnienia robisz na odłączonym naczyniu lub spuszczonej wodzie.

Naczynie powinno mieć zawór zwrotny tak że można je zdjąć bez ruszania obiegu wody. Jak zdejmiesz naczynie to wyłącz pompę od cwu, co by ci nie zaczęła dogrzewać wody bez naczynia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maksymalne ciśnienie pracy 8 bar

w katalogu firmy CIMM znalazłem iż model ACS CE

Ciśnienie fabryczne napełniania wstępnego 2,5 bar
Temperatura pracy -10°C+100°C dla modeli 2÷18 -10°C+50°C dla modeli 24
Kolor wykończenia zewnętrznego biały RAL 9010
Rodzaj membrany BUTYL dla modeli 2÷12 EPDM dla modeli 16÷24
Kołnierz stal cynkowana z pokryciem PTFE dla modeli 2÷12 stal inox dla modeli 16÷24
Przyłącze wody Ø 1/2’’ M GAS dla modeli 2 Ø 3/4’’ M GAS dla modeli 3÷18 Ø 3/4’’-1” M GAS dla modeli 24 
WykorzystanieInstalacje ciepłej i zimnej wody użytkowej, instalacja podnosząca ciśnienie wody, instalacje chłodnicze. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiosna nadeszła, ciepło się zrobiło, to u mnie nadszedł czas na wyłączenie kociołka.

Można się o podsumowanie sezonu pokusić.:

Zamontowałem małą pompę ciepła na cwu latem, a dodatkowo mogę ją wykorzystać do ogrzewania domu. Na jesieni przetestowałem że sprawdza się gdy temperatury na zewnątrz są powyżej 10 stopni.

Ja palę pelletem i zmodyfikowałem trochę stalową nakładkę do tego. Oryginalna słabo się sprawdza. Termo-Tech chyba chce zniechęcić do palenia pelletem sprzedając ją. Pozatykałem dolny rząd nawiewów powietrza i dołożyłem górne doloty powietrza wtórnego. Teraz palenie pelletem nawet zrobiło się przyjemne.Obsługa kotła sprowadzała się do wygrzebania o czasu do czasu spieków z palnika (ciężkie i nie wypadają) oraz raz w tygodniu przeczyszczenie całego kotła. Sporo lotnego pyłu z pelletu powstaje. Może jak bym miał lepszy pellet o spieków by nie było, ja miałem jakiś no-name po 750 zł za tonę.

Deflektor położyłem na ruszcie wodny. Tak mi się najlepiej sprawdzał. Ten ruszt jest zbyt nisko aby dało się coś poniżej podwiesić.

Założyłem termometr na spaliny i doszedłem że najlepsza jest temperatura spalin powyżej 130 stopni. Optymalnie starałem się utrzymywać między 140 a 150 stopni. Jak spadała poniżej 130 zaczynał się pojawiać kondensat w kominie, więc uważajcie na to. Szkoda komina dla niewielkiego zysku.

Zresztą ten termometr powinien być obowiązkowym wyposażeniem kotła, niesamowicie ułatwia regulację parametrów palenia. 

 

Na cały sezon spaliłem 2520 kg pelletu, co mnie kosztowało 1890 zł. Myślę że nieźle, choć zima niewymagająca była. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

bragho

Z tego co ja wiem to ciśnienie w naczyniu powinno być ustawione  odrobine wyższe niż masz ciśnienie w sieci.

Czyli jak w sieci czy też na reduktorze ciśnienia masz ustawione 3,5 bar to naczynie powinienieś ustawić na 3,7 bar.

Po to, że jak woda się nagdzewa, zwiększa swoją objętość to dopiero wtedy naczynie zaczyna spełniać swoją funkcję czyli mambrana się cofa i redukuje wzrost ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za zainteresowanie, jednakże najprawdopodobniej walnięty mam zbiornik - membranęna zaworze /u góry, tam gdzie można podłączyć np. pompkę/ pojawiła się woda a chyba nie powinna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Mam pytanie bregho,jaka masz przerwę w podtrzymaniu bo właśnie  testuje twoje 5 ustawień ,gdyż sam nie  mogę dojść do ładu z piecem i tymi spiekami.

poniżej masz mojego exela. piec wygasiłem w kwietniu i jeszcze nie rozpaliłem, więc zacznę od tych ostatnich.

 

post-36078-0-00147000-1412787072_thumb.png

Edytowane przez bregho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja mam ustawiony priorytet bojlera, ale czy u Ciebie będzie on lepszy, tego nie wiem, bo to zależy od wielu czynników.

Nie sądzę, by miało to jakikolwiek wpływ na ekonomiczność instalacji grzewczej w domu - tu też raczej inne czynniki grają rolę.

 

pozdrawiam

Robert G.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robercikus ma rację - wybór trybu nie wpłynie na ekonomię. może jednak wpłynąć na komfort termiczny.

np w sytuacji kiedy dom ma spore straty a ustawiony zostanie priorytet bojlera, będzie najpierw grzany zasobnik. w tym czasie dom będzie tracił ciepło i będzie spadać temperatura. ale to taki skrajny przypadek przy nieocieplonym domu. jeśli dom ocieplony to ustawienia należy podporządkować domownikom. jeśli często i dużo idzie CWU to praca z priorytetem a jeśli rzadko to pompy równolegle moim zdaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też myślałem.

Woda jak to chyba u większości największa ilość schodzi wieczorem (u mnie do kąpania trzy osoby).

W ciągu dnia nie ma nikogo w domu a nawej jak jest to sobota czy niedziela to i tak zużycie jest znikome.

Więc chyba zostanę przy pompach równoległych bo dom ocieplony raczej porządnie.

Nie wiem jak u was ale u mnie worek 30 kg starcza na 3 dni przy obecnych temperaturach (dzień około 5 st. noc nie wiem chyba w granicach zera).

Czy to dobry wynik nie wiem ale chyba nie jest źle bo dom z piwnicą około 300  m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy tej powierzchni to dobry wynik. 

 

P.S. uzupełnij stopkę i avatar będzie wiadomo bez potrzeby szukania ile ogrzewasz czym dokładnie i z jakim sterownikiem, łatwiej wtedy o dokładniejsze i bardziej celne porady

Edytowane przez TIMON120777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.