Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mini-ster pid nie zamyka zaworu 4d


hemiplato

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam świeżo zamontowany kocioł Elza Termotech 8 Kw ze sterownikiem Mini-ster pid, zaworem 4d (Herz), siłownikiem do tego zaworu (Herz), dwie pompki: jedna na bojler, druga na grzejniki.  Gdy ustawiam temperaturę kotla: 65, bojlera: 40, zaworu 4D: (np) 35 to sterownik w ogóle nie próbuje utrzymać zadanej temperatury na zaworze tylko otwiera go na 100%, a kocioł próbuje nagrzać grzejniki na te 65 stopni, które są zadane jako temperatura kotła. Myślałem, że może siłownik jest nieprawidłowo podpiety, ale wydaje się, że nie. Gdy zmieniam kable na sterowniku, aby działał odrotnie mam podobną sytacje tyle, że sterownik zamyka całkowicie obieg na grzejniki.

Muszę przyznać, że to mój pierwszy kocioł z podjnikiem i takim sterownikiem i jestem trochę zielony. Czy coś jeszcze powinienm ustawić, aby zawór 4d (lub sterownik) działał prawidłowo? Byłbym wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dziś posiedziałem przy kotle i wygląda jakby temperatura zadana na zawór nie jest osiągana co skutkuje otwarciem zaworu 4d na grzejniki na 100%. Na sterowniku w trzeciej kolumnie i drugim wierszu wyświetla się temperatura czujnika zaworu 4d (tak podejrzewam) z27.9 i po jakimś czasie zmienia się w 44.1 i wydaje mi się, a nawet mierzyłem temperaturę czujnika termometrem i wychodziła mi zawsze bliżej tej: 44.1 niż z27.9. Wygląda więc na to, że na grzejniki jest puszczana woda o temp 44.1 a sterownik wykorzystuje temp z27.9 do ustawiania zaworu 4d. Nie wiem właściwie skąd się bierze to 44.1...albo może skąd się bierze to z27.9???

Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem?

Załączam dwie fotki, może będzie łatwiej zrozumieć o co mi chodzi.865701539_Screenshot2022-09-21at21_10_08.png.65a6f754f96aac6466fb4dc9a3747b58.png1937775942_Screenshot2022-09-21at21_10_38.png.2cc19c4b7f9821803e70946a6f2b3398.png

 

Odnośnik do komentarza