Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

problemem nie jest wytrzymalość rusztu tylko jego obecność w tym miejscu. występuje zjawisko przerwania procesu spalania na skutek kontaktu gardzo gorących spalin z powierzchnia wymiennika w którym znajduje się rzeczona woda. obniża to temperaturę i powoduje że spada sprawność spalania i sporo tago co by uległo dopaleniu po kontakcie z rurami rusztu wodnego szlag trafia.

łatwiej będzie cokolwiek pod samym rusztem powiesić nawet rzaczoną tarczę hamulcową lub po prostu kawał blachy okrągłej o grubości powiedzmy 5mm i średnicy około 200mm

 

dokładniej zjawiska które dzieja się po kontakcie spalin z rusztem są tutaj

 

http://zawijan.wordpress.com/poradnik-uzytkownika/kotly-retortowe/ruszt-wodny-tak-czy-nie/

Opublikowano (edytowane)

zakupiłem siłownik do zaworu 4/3 D. narazie planuję podłączyć go do zaworu 4D rozprowadzającego wodę na grzejniki. w związku z tym iż ogromna większość mojego ogrzewania to podłogówka po sezonie grzewczym zamontuję zawór 3D (przyp. Robercikus) na podłogówce i podepnę siłownik ze sterownikiem pod ten zawór. Sterownik pokojowy sterował będzie podłogówką na zasadzie:

 

- na sterowniku zaworu ustawię 2 temperatury WODY podłogówki - niższą, gdy sterownik pokojowy wskazuje osiągnięcie temperatury zadanej i wyższą, gdy dom trzeba dogrzać.

- sterownik ustawia zadaną temperatury odpowiednio ustawiając zawór 3d za pomocą siłownika - czy temperatura ma być tą niższą, czy wyższą decyduje stan sterownika pokojowego. W ten sposób podłogówka pracować będzie cały czas w zależności od potrzeb.

 

grzejniki mają zawory termo więc sterowanie moim zdaniem jest wystarczające

ciekawe jakie są Wasze opinie smile.gif

Edytowane przez bregho
Opublikowano

przecież Twój sterownik ma możliwość sterowania zaworem mieszającym więc po co kombinować????

Opublikowano

prawda

rozmawiałem z serwisem. sterownik współpracuje z siłownikiem przy pomocy modułu ST 61 jednakże nie oferuje tylu funkcji co sterownik pompy ST 431. ponadto okazało się, iż wersja oprogramowania na moim ST48 jest stara i jest możliwość aktualizacji - oczywiście odpłatnie.

 

suma summarum

moduł + aktualizacja 80+280==340pln

ST 431 - 330pln

 

poza kwestią finansową istnieje jeszcze możliwość podpięcia pokojówki do zaworu 3D (ST431) a nie pieca (moduł)

chyba logicznie wyjaśniłem smile.gif

Opublikowano

bardzo logicznie :D :D :D

niestety taka wada sterowników dwustanowych starszej generacji że jak chcesz zmiany softu to trzeba wysłać do firmy i zapłacić :( :( :(

Te nowe można aktualizować przez internet lub ściągając oprogramowanie i instalując np przez USB.

Technika do przodu ale nie wszystko w ślad za nią. Producent kotła chce być konkurencyjny wiec decyduje się np na słabszy sterownik lub zwykłą retortę lub mniejszy wymiennik byle przyciągnąć często zielonego klienta ceną i "chłytami małketingowymi" typu prosta obsługa, bezobsługowy czy 30% oszczędności paliwa

Skoro sprawdziłeś i wiesz która opcja lepiej u Ciebie się sprawdzi to działaj :) :) :)

Opublikowano (edytowane)

dokładniej zjawiska które dzieja się po kontakcie spalin z rusztem są tutaj

 

http://zawijan.wordp...ny-tak-czy-nie/

 

przeczytałem powyższe i trudno nie zgodzić się z przedstawionymi tam faktami

zastanawiam się czy do momentu gdy nie znajdę innego rozwiązania (rzeczona wcześniej tarcza hamulcowa) nie powiesić deflektora, pomimo iż jest on kilka cm za nisko. raczej nie powinno zaszkodzić a przy okazji poobserwuję jak zachowuje się kocioł.

Edytowane przez bregho
Opublikowano

pytanie o ile będzie za nisko. Im niżej tym bardziej podniesie temperaturę żaru i zwiększy prawdopodobieństwo spiekania, jeli będzie wisiał powiedzmy 8cm ponad może nie będzie źle ale mniej już może być zbyt nisko

Opublikowano

deflektor był zawieszony na ruszcie wodnym na wys. ok.9-10cm od palnika. do spodu rusztu jest ok. 12-13cm

Opublikowano

skoro wisiał 9-10cm to całkiem dobrze. Z tego co pamietam optymalna wysokość zawieszenia deflektora jest pomiędzy 10-15cm zatem wieszaj śmiało

Opublikowano (edytowane)

zawiesiłem deflektor

obecnie testuję ustawienia

58C, 5s, 32 (zmiana z 35 gdyż spieczki), 15%, przerwa podtrzymania 20 i podawania w podtrz. 15, nadmuch 20 co 19.55min

zastanawia mnie jeden fakt

codziennie wywalam cały popielnik. popiołu dużo jednakże są jeszcze spieki dlatego skróciłem przerwę podawania. piec dochodzi długo a w podtrzymaniu jest ok. 20min - mniej-więcej. przy nadmuchu 15% mam wrażenie że piec zanim się "rozbuja" to troszkę mija - znaczy spada temp. do 53, 52 (histereza 2C).

jak zaczyna rosnąć temp. to płomień jest leniwy, ale wydaje się że ładny. jednakże troszkę czasu musi upłynąć. i ten popielnik. wydaje ssie, iż w związku z tym że długo dochodzi dlatego też schodzi dużo węgla. zwiększyłem w niedzielę nadmuch do 17% przy 38s przerwie w podawaniu i zaczął mocniej spiekać dlatego też powróciłem do 15% i skracam przerwę podawania

CO - 40C na kaloryfery i 30-31C na podłogę

jakieś rady

 

wieczorem zrobię fotki po kilku godz. pracy pieca

 

PS> przypominam iż w menu serwisowym zjechałem parametr min. wentylator z 22 do 10smile.gif

PS2>wiem że węgiel do d... ktoś powie ale czemu cały popielnik zawalony co dzień - wrażenia inne niż wcześniej gdy to wyciągałem same spieki

Edytowane przez bregho
Opublikowano

żar w fazie podtrzymania schodzi w dół i chwilę trwa nim się odbuduje w fazie pracy, spróbuj zatem wydłużyć ilość węgla w podtrzymaniu do 20-25 sek wtedy kopiec będzie wyżej zanim wystartuje do pracy.

druga rzecz to pytanie ile znaczy długo??? czy jest to 20 minut czy 45 lub godzina??? u mnie pracuje około 20 minut i przestałem na to zwracać uwagę. w poprzednią zimę siedziałem ze stoperem w kotłowni i dostawałem szału gdy pracował dłużej niż 7-8 minut. Teraz wiem że czas pracy to nie jest wyznacznik sprawności.

Brucer jednak to dziwna konstrukcja i potrzebuje specjalnego moim zdaniem traktowania. Ma większą powierzchnię paleniska niż normalna "fajka" i trudniej dobrać parametry.

możesz zaryzykować podwojenie czasu podawania i przerwy bez zmiany mocy nadmuchu wtedy bedzie mocniej wypiętrzał węgiel jednorazowo i mocniej mieszał ewentualnie powstające spieki nim się scalą w większe konstrukcje. co do ilości popiołu może ona iść w parze z pozostałymi parametrami węgla- większa spiekalność zawartość popiołu siarki i kaloryczność. nie na wszystko mamy wpływ.

Opublikowano

myślałem nad wydłużeniem czasu podawania w podtrzymaniu i tak zrobię - cieszy mnie że trafiam

długo znaczy ok.20-30min może dłużej, czasów nie mierzyłem jednak denerwuje mnie iż po wyjściu z podtrzymania zanim zacznie rosnąć to trochę mija - jutro czasy - i przez to ten popielnik zawalony

zdjęcia też jutro gdyż będzie lepszy efekt wizualny po dobie pracy

Opublikowano

zauważyłem tęż że rozżarzone(chyba tak się pisze smile.gif) kawałki węgla są na obrzeżach palnika i nie zdąrząc się dopalić spadają do popielnika

na obrzeżach powinien być chyba sam popiół ?

Opublikowano

jeśli spada niespalony opał to za krótko przebywa na retorcie i ni zdąża się spalić. ja u siebie mam sytuację w której po jednej stronie palnika mam proszek a po drugiej spieki.

też nie do końca wiem czemu ale przerobiłem swój palnik zmieniłem wysokość deflektora i testuję dalej. Nie pamiętam czy Ci wrzucałem linka ale jeśli chcesz zajrzeć to zapraszam do lektury moich wypocin

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?186332-Palnik-brucer-sterownik-dwustanowy

Opublikowano

THS

na pewno poczytam

Opublikowano (edytowane)

bregho punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :)

 

Ruszt wodny nie jest mistrzostwem świata, ale też nie jest takim złem, jak się tam opisuje.

Trzeba pamiętać, że w/w poradnik ma konkretny cel - reklamę kotła, który posiada inny ruszt.

 

Ogólnie wygląda to tak:

Jak ruszt wodny jest na odpowiedniej wysokości nad palnikiem - nie jest to szkodliwe (taki zapis w poradniku także znajdziesz)

Na ruszcie wodnym powinien być jednak deflektor i to raczej taki większy pod rozmiar palnika.

 

Jak mówimy o tym samym wymienniku z rosztem wodnym lub bez niego, to wygląda to tak:

z rusztem wodnym mniejsza strata kominowa, ale większa niecałkowitego spalania

bez rusztu wodnego większa strata kominowa, ale mniejsza niecałkowitego spalania

 

na koniec wyniki mogą być bardzo zbliżone.

 

Co do trwałości- to pokaże czas.

Co do wygody, cóż wodnego nie trzeba wyjmować czy wkładać, ale obecne niektóre rozwiązania z żeliwnym zapewniają to samo.

 

Wiele konstrukcji jest badanych z rusztem wodnym i otrzymują certyfikaty.

Co ciekawe, te same osoby chwalą za fachowość, produkcję, wiedzę... producenta JT, który stosuje eCoale, a przecież jego kotły mają w podstawie ruszt wodny i przy brucerze nie było w nich żadnych deflektorów i ogień swobodnie szedł między rurami.

Więc jak mówię punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Na wszystko patrzeć z dystansem i cierpliwością.

 

Na ten ruszt wodny to bym polecał jakiś deflektor zbrojony i zalany np. BOS-em 145, powiesić ok. 15cm nad palnikiem, ramienia idzie zrobić tak, aby przeszły między rusztami wodnymi i zawleczką nad rusztem zamocować deflektor.

Deflektor w rozmiarze paleniska palnika.

Edytowane przez Pieklorz
Opublikowano

Pieklorz

podesłałem mu ten poradnik żeby poczytał wszystko, zaznaczyłem że pisany jest pod konkretny kocioł i żeby nie wszystko brał do siebie.

Problem jednak w jego kociołku jest taki że ten ruszt jest bardzo nisko. stąd sugerowałem nawet powieszenie tarczy hamulcowej bo cieńsza jest. Nie da się tam powiesić deflektora 15cm nad palnikiem bo będzie leżał na ruszcie :(

Opublikowano (edytowane)

Rozumiem :)

 

Cofnąłem się ok. 2-3stron.

 

Z plusów, to linia wody zaczyna się powyżej linii palnika, to plus przy palnikach, gdzie węgiel wychodzi do góry.

Punkt korozji leży poniżej linii paleniska, więc z tego można się cieszyć.

Nie znalazłem jednak żadnej fotki jak wysoko od palnika jest ten ruszt wodny. Może nie doczytałem a było to podawane.

 

 

Na chyba 9stronie widzę po sposobie przykręcenia kosza, że to raczej palnik EWM-2 czy APPM-2. Zbyt mały kadr, aby to stwierdzić na 100%, ale takie mocowanie 3śrub przy koszu zasypowym jest w tym palniku, Wrzucam fotkę, będzie widać :) W zasadzie ten większy model tylko drobnostkami różni się od brucera (odsunięcie mocowania dmuchawy, dysza powietrza anty-spalinowego, szersze zejście na paliwo z kosza i inne jego mocwanie). Do tego palnika jak kojarzę- to właśnie RV-12 była polecana.

 

Tutaj o tej wersji palnika coś pisałem

https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/11043-krs-tech-aqua-duo-15-kw/page__view__findpost__p__97318

post-1687-0-22359900-1326896321_thumb.jpg

Edytowane przez Pieklorz
Opublikowano

http://www.kotlyco.pl/page,,Palnik-zeliwny,a2a1b83917b430830b3b4fec8033ab80.html

 

tu jest o palniku który producent montuje, po mojemu to brucer ale Ty masz większą wiedzę więc jeśli się mylę to wyprowadź mnie z błędu

Opublikowano

a widzisz gdzieś tam napis brucer?

 

albo widziałeś kiedyś brucera o mocy 25kW?

 

Fotki po lewej są trochę starsze i tam jest inne mocowanie kosza, na fotkach zdecydowanie jest brucer z którego ta firma na początku korzystała....

z tego co wiem z ekoenergią też mieli kontakty....

 

:)

Opublikowano

nie widzę napisu ale ja szary użytkownik więc nie zauważam niuansów i nie wiem w jakich mocach te palniki są robione :blink:

kształt otwory, rodzaj dmuchawy i sposób mocowania taki jak w brucerze a reszta????

skoro to nie brucer to cóż to za twór???

Opublikowano

zauważyłem niepokojące dymienie, tak jakby przytkany był komin. ponadto czyszcząc kocioł ze ścianek i i innych elementów zgarniam coś na wzór sadzy - przed czyszczeniem kocioł w środku wyglądał jakby powiesił tam mnóstwo maleńkich kiści winogron - nie wiem czy to trafne porównanie

ustawienia 58C, 5s, 35s, 15%, podtrzymanie 20s co 15min wentylator 20s co 14.55

Opublikowano (edytowane)

nie widzę napisu ale ja szary użytkownik więc nie zauważam niuansów i nie wiem w jakich mocach te palniki są robione :blink:

kształt otwory, rodzaj dmuchawy i sposób mocowania taki jak w brucerze a reszta????

skoro to nie brucer to cóż to za twór???

 

Brucer ma tylko jedna wielkość, fabryczna nazwa to palnik typu RGM-25 o mocy do 40kW (podany zakres mocy 15-40kW)

Produkowany pierowotnie przez Centrozap a po zmienie nazwy przez CentroEkoenergia (zmiana nazwy zbiegła się po podjęciu produkcji poprawionej Ekoenergii, palnika robionego przez część twórców brucera).

 

To, co kolega prawdopodobnie ma, to natomiast palnik typu APPM-1 oraz APPM-2 wychodzący pod szyldem Ewmar-Ness.

Patrząc na rozmiar paleniska ma APPM-2 (ten większy)

Palnik ma większy zsyp paliwa z kosza, można to porównac z nowym burnerem, palnik ma odsunięte mocowanie dmuchawy, palnik ma dyszę powietrza antyspalinowego... z grubsza tyle :)

Wpis w urzędzie patentowym z roku 2010....

Edytowane przez Pieklorz
Opublikowano

zauważyłem niepokojące dymienie, tak jakby przytkany był komin. ponadto czyszcząc kocioł ze ścianek i i innych elementów zgarniam coś na wzór sadzy - przed czyszczeniem kocioł w środku wyglądał jakby powiesił tam mnóstwo maleńkich kiści winogron - nie wiem czy to trafne porównanie

ustawienia 58C, 5s, 35s, 15%, podtrzymanie 20s co 15min wentylator 20s co 14.55

 

kiedy występuje to dymienie???

czy kiedy kocioł jest w fazie pracy czy podtrzymania??? skąd dymi i jak intensywnie???

 

u mnie też występuje osadzanie na ściankach wymiennika. jest to efekt pracy z niewielką mocą- tak kiedyś czytałem ale nie wiem czy dokładnie o to chodzi. Jednak osad jest łatwy do usunięcia podczas czyszczenia. Ja ze względu na niską temperaturę spalin od czasu do czasu zmieniam ręcznie ustawienia i raz na kilka dni gonię kociołek z większą mocą, wtedy większość z tych "gron" jak je określiłeś ulega wypaleniu, stosuję też sadpal oraz obierki ziemniaków.

 

Pieklorz

jeśli byłbyś tak miły i zajrzał na mój wątek na FM i zerknął swoim fachowym okiem na mój palnik oceniając co to jest tak naprawdę to będę wdzięczny

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?186332-Palnik-brucer-sterownik-dwustanowy

Opublikowano

na ustawieniach 58C, 5s, 35s, 16%, podtrzymanie 20s co 15min, went. 20s co 14.55

podtrzymanie 18.40

praca - spadło do 54C, po 8min zaczęło rosnąć - czas 15.50

podtrzymanie - wzrosło do 60C - czas 19min

praca - spadło do 54C, po 8min zaczęło rosnąć - czas 14min

z ustawień 58C, 5s, 35s, 16%, podtrzymanie 20s co 15min, went. 20s co 14.55 przeszedłem na

58C, 6s, 42s, 16%, podtrzymanie 20s co 15min, went. 20s co 14.55

Mocy pieca raczej nie zmieniłem (stosunek), natomiast kopczyk powinien wzrosnąć

wygląd popielnika nadal niezadowalający - spieczki i co dzień wywalany pełen popielnik

wychodząc zmieniłem przerwę podawania z 42 na 40 - zobaczymy jak spieczki i spalanie.

TIMON ??? smile.gif

post-36078-0-00328500-1327004327_thumb.jpg

post-36078-0-51573300-1327004389_thumb.jpg

post-36078-0-13809400-1327004450_thumb.jpg

post-36078-0-36397200-1327004490_thumb.jpg

post-36078-0-62782600-1327004556_thumb.jpg

post-36078-0-03267800-1327004600_thumb.jpg

post-36078-0-82969400-1327004656_thumb.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.