Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Gambolo.

Moim zdaniem Twoje kłopoty smolenia w kotle i kominie powstały z powodu zbyt niskiej temperatury na piecu. Do tak docieplonego domu kocioł może jest spory ale nie za bardzo, ale jeżeli temperatura na kotle powyżej 50 stopni celcjusza robi sałnę z domu to za duże masz grzejniki. Nie pomyśl, że masz je wymienić, ale przykręć na zaworach jeśli je masz (lub zdław przepływ kryzami) w ten sposób zmniejszysz strumień mocy. Na kotle ustaw wyższą temperaturę np. 60 stopni bo kotły na paliwa stałe nie są kotłami kondesacyjnymi. Na grzejnik wpłynie gorąca woda a wyjdzie z niego mocniej wychłodzona, w założeniach projektowych schłodzenie na grzejnikach ustala się na 20 stopni. Jeżel w ten sposób zmniejszysz przepływ wody przez grzejnik to zmniejszysz również jego mac cieplną. W jednym poście dobrze kombinowałeś z zaworami termostatycznymi ale pamiętaj o tym że powinny być takie grzejniki przez które zawsze powinna płynąć woda np. w garażu lub na korytażu gdzie nie zależy ci na komforcie cieplnym. A dla czego? Bo co jeżeli w domu zrobi się ciepło i wszystkie zawory zamkną się, co z tłoczeniem pompki? Sprubuj jeszcze zmniejszyć prędkość pompki to zmniejszysz w ten sposób przepływ przez grzejniki. Bliskość bojlera CWU przy kotle powoduje szybkie podmieszanie na powrocie do kotła ciepłej wody CO więc warto z niego korzystać, bo zbyt niska temperatura powrotu skutkuje wykraplaniem w kotle pary wodnej ze spalin. Teoretycznie temperatura wody powrotnej do kotła nie powinna być niższa niż 45 stopni celcjusza. Co do palenia w kotle to nie kombinuj i pal ze sterownikiem i wentylatorem. Ktoś dobrze Ci napisał o czasie przedmuchu i przerwie w podtrzymaniu np. przerwa w podtrzymaniu 10 minut i czas przedmuchu 15-20 sekund. Ta klapka w wentylatorze którą podparłeś zapałkami podczas przerwy powinna być zamknięta a piec szczelnie zamknięty aby nie było lewego powietrza i nie podbijało temperatury. Te cuda z szamotem to mnie dziwią, może trzebabyło mniej nakładać do kotła,tzn mniejsze ilości paliwa.

P.S.

Co do sterownika o który pytałeś to kocioł SAS UWT posiada taki ST 85 z PID. Sterownik ten steruje prędkością wentylator od 1 do 100% automatycznie w trzech pędkościach zależnie od rodzaju paliwa. W praktyce jest tak że w podtrzymaniu wentylator pracuje delikatnie na 1, 3 lub 5% nawet jeżeli kocioł ma już temperature zadaną. Fajnie to wszystko działa, dobrze trzyma tem. zadaną i nie ma wybuchów gazów przy otwarciu drzwiczek.

Pozdrawiam

Opublikowano

witam Gambolo,miałem kiedyś taki problem jak ty , czyli piec rozgrzany a tu nagle myk i prądu niema i trzeba było piec awaryjnie piachem gasić, a zdarzyło mi się to parę razy . Więc zacząłem szukać jakiegoś awaryjnego źródła zasilania, ale takiego ażeby pompki co nie uszkodzić i znalazłem takie ustrojstwo przetwornica z 12 v na 230 v firmy VOICE KRAFT ,gość z Wrocławia tym handluje.Jak klikniesz w internecie to znajdziesz.podłączyłem do niej aku.12 v 74 ah i gdy braknie napięcia w sieci to nawet nie trwa 1 sekundę jak się przełączy, a jak prąd wróci to przełącza się z powrotem i akumulator sobie podładuje do pełnego stanu.

Opublikowano

albodek dzięki za info

 

namierzyłem i przetwornice i akumulator.. niestety całość wychodzi ok.600 zł : trochę boli ale pomału będę musiał wyskrobać

 

w sumie taka przetwornica to fajna sprawa , od biedy można do auta podpiąć i zasilić coś w domu

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Gambolo wywal te turbo ze sterownikiem,zamontuj jakiś sensowny miarkownik spalania i nie będziesz musiał sie martwić że zagotujesz wodę po wyłączeniu prądu.W kieszeni zostanie ci jeszcze jakieś 400zł.Mam miarkownik na kotle od początku,kocioł też nieźle przewymiarowany,walczę z nim żeby mniej spalać ale jeszcze nigdy po wyłączeniu prądu nie musiałem wygaszać kotła.Miarkownik przy ustawionej temperaturze zamyka klapkę powietrza pierwotnego a klapka powietrza wtórnego w drzwiczkach zasypowych jest ustawiona tak że pali się z tendencją spadkową temperatury.Mniej więcej 3-4 stopnie/10min nawet przy nie pracującej pompie.Co do smołowania to mam tzw.rurę Wezyra z innego forum.Zdaje egzamin komora zasypowa lekko zasyfiona ale nie ma tego czarnego pięknego lakieru-czytaj smoły.Otwór w przegrodzie miałem tylko jeden-fi 12mm,ale po montażu rury zaślepiłem śrubą.Gazy są ładnie wciągane pod zasyp i dopalane.Średnica rury 1,5 cal.

Edytowane przez artur
Opublikowano

Gambolo oje zdanie jest takie palenie w piecu ponizej 70 stopni niema sensu bo jak bedziesz ganiac piec do 50 stopni to szlak go trafi zezra go kwasy ja tez mam dolniaka i mam zamontowany wentylator i zwykły sterownik ale bardzo rzadko go uzywam jedynie do rozplania pale n anaturalnym ciagu a tak napowaznie to zalecam zamontowac zawor 3D lub 4D i tak wyregulowac temperature na 60-70stopni a wogole najlepsszym rozwiazaniem na przewymiarowy piec bylo by zamontowanie bufora w ukladzie KOCIOŁ BUFOR -BUFOR GRZEJNIKI sam bede tak robil na wiosne ale jak wymienie kocioł na nowy tez dolniak ale wegiel brunatny firmy BRANDEKO Z ŁODZI jesli masz jakies pytania pisz domnie na gg 1459441 pozdrawiam PAWEL B

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

wracam po dłuższym czasie i odgrzebuje temat bo:

- sprzedałem kocioł za dobre pieniądze :)

 

więc tak w sumie startuje od początku :) i stoję przed dylematem wyboru nowego

zasadniczo wybór jest jasny: dolniak, raczej z górnym poziomym wymiennikiem (mała kotłownia)

 

policzyłem dokładnie metry ogrzewane: 100m2 doł, 62m2 poddasze

kubaturowo to będzie jakieś: 270m3 dół, i szacunkowe ok.130m3 góra (są skosy stropu) = 400m3

 

mury: max na główkę (29cm) + 10 cm styropianu

dach: 30 cm wełny + płyta gipsowa

podłoga: 12 cm styropianu

 

 

nie wiem jaki Kw kotła wyjdzie - ale skoro moje 17 kw w starym kotle to był bardzo za dużo to na "oko" szacuje że tak naprawdę potrzebuje coś koło 12 kw - dobrze ??

 

co wybrać z kotłów??

z racji bliskości producenta (Dębica) i w miarę dobrych opinii patrzę na Seko EKO II N 1,0 - 12 kw

to dobry wybór? wystarczy mocy

 

proszę o porady, może inny kocioł ??

Edytowane przez gambolo
Opublikowano (edytowane)

Dobry znaczy się jaki? ja staram się robić kotły dopasowane do budynku i użytkownika i chyba w tym tkwi cały sekret.

Ja bym tu obstawiał pomiędzy 9,6kW a 12,3 kW ze wskazaniem na 12,3kW

Miałbym kociołek dla Ciebie... ale jaki opał? węgiel czy drewienko?

Kociołek może być nietypowy albowiem realizuję różne wizję (niektóre fajne warte podtrzymania) Mala kotłownia nie koniecznie musi oznaczać rezygnacje z pionowego wymiennika ale ja i do poziomych nic nie mam

 

Ps. I nie Pan, ja mam 33l i nie mam ani pieniędzy ani pozycji ani wyglądu aby się tytułować jako "Pan" ;) Przemo jestem.

Edytowane przez przemyslaw2ar
Opublikowano (edytowane)

dobry to znaczy że pali czysto, ekonomicznie, ekologicznie i jest mało kłopotliwy w obsłudze ;)

 

opał: generalnie węgiel (kostka, orzech)

 

ale mam na zapasie już 10 m3 buka które się sezonuje + ok. 4 m3 sezonowanego - do kominka

i całe mnóstwo drewna po budowie (sosna, swierk -> pocięte deski, krokwie, palety itp..), pasuje to gdzieś spalić

 

 

obecnie mam dwa nad którymi się zastanawiam:

Seko EKO II N 1,0

Dakon Dor12 lub Junkers Superclass S12

 

 

 

sterownie kotłem - raczej miarkownik - będę musiał pomyśleć nad automatyką do pomp i zabezpieczeniem przy braku prądu

ewent. z możliwością rozbudowy o wentylator + sterownik pid

 

polskie normy dopuszczają już ciśnieniowe układy wyrównawcze więc skłaniałbym się ku temu rozwiązaniu (nie muszę kupować wymiennika, zbiorniczka wyrównawczego itp.) - mniej skomplikowana instalacja bo mam kocioł gazowy który zostały do awaryjnego grzania

dakon ma już chyba wersje z wężownicą schładzającą wiec duży plus

dokładam do instalacji zawór 3D lub 4D

Edytowane przez gambolo
Opublikowano

Witam,zauważ że seko II n,jest kotłem z dmuchawą i nie posiada otworów powietrza wtórnego,mam taki sam tylko większą moc,zrezygnowałem z dmuchawy na rzecz miarkownika,lecz musiałem kombinować z powietrzem wtórnym.Ogólnie dobra konstrukcja.Zapytaj czy może posiadają jeszcze na magazynie seko II,takie były produkowane,wersja bez dmuchawy z otworami powietrza wtórnego,oczywiście dolniak.

Opublikowano

 

poleci ktoś lub napisze czy ma coś takiego u siebie ??

jaki typ, jaka moc - podejrzewam że tak z godzinę wystarczy by pompka popracowała by wystarczająco schłodzić kocioł do bezpiecznego poziomu, zapotrzebowanie mocy pompy ok. 40-50 W na pierwszym biegu

 

Czesc

Posiadam ups awaryjny na pełen Sinus 500V z aku żel 100Ah, instalka jest na 3 pompy na 1 biegu, wentylator, zawór 3D, pompka CWU i sterowniki czas pracy po zaniku 230 w sieci ok 8-10godz w zależnosci od pracy pomp i pieca. Musiałem zastosować ups bo w miejscu gdzie mieszkam w zimie i ostrych mrozach czesto są zaniki napiecia, instalacje mam wykonana na podłączeniach dolnych do grzejników bez grawitacji...

 

Jak chcesz fotki i linka na alegro to pisz...

 

Pomoge co i jak

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.