Skocz do zawartości

mistalova

Stały forumowicz
  • Postów

    345
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    120m2, 30W/m2
  • Instalacja
    OP/grzejniki.
  • Kocioł
    Gazowy kondensacyjny

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Mazury

Ostatnie wizyty

3 505 wyświetleń profilu

Osiągnięcia mistalova

Doświadczony Forumowicz

Doświadczony Forumowicz (8/14)

  • Oddany Unikat
  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później

Najnowsze odznaki

11

Reputacja

3

Odpowiedzi społeczności

  1. Przyjmując, że piszesz o mrozie -24 w nocy, czyli średnio na dobę mogło być z -20, to można przyjąć, że masz dobrze zaizolowany dom. Ponieważ: 6m3 CH4 to ok. 66kWh, co daje obciążenie cieplne budynku ok. 2.75kW, czyli ok. 21w/m2 - bardzo dobry wynik.
  2. Tak, choć oszczędności będą śladowe. Nie, kocioł i tak sam stara się zejść z mocą jak najniżej. Nie.
  3. Ta skrzynka jest do ogrzewania mieszanego - 1 sekcja wysokotemperaturowe (grzejniki), druga sekcja niskotemperaturowe (OP). Tyle teorii. Jeśli 3D da się tak ustawić, by zamknąć całkowicie podmieszanie, to da się wykorzystać tą skrzynkę. Spadek temp. za sprzęgłem sugeruje faktycznie zbyt małą moc dostarczoną. Należy sprawdzić filtry w kotle i ustawienie pompy (na maksymalną wydajność). Jeśli to nie pomoże, to będziemy się zastanawiać dalej.
  4. Masz glowice na grzejnikach? Jesli tak to nie masz problemu - to one pilnuja zeby temp. pomieszczenia nie przekroczyla temp. zadanej.
  5. mistalova

    Gazowy Dylemat

    luty - 160m3, z tego ok. 130m3 na CO - 120m2 powierzchni, 22'C 24h :)
  6. 24 kW na 100m2 to nawet jak na durszlakowata kamienice jest za duzo. Inna kwestia - co steruje kotlem? Jesli chodzi on caly czas to na bank taktuje a to ma tez spory wplyw na zuzycie. Ale wczesniej inni juz podrzucili rozwiazanie - zaloz najprostszy termostat dwustanowy w swoim pokoju (wtedy glowice do kosza, lub otwarcie na max w swoim pokoju) i bedzie jasne, czy budynek jest dziurawy, kociol do bani, czy tez powod byl inny - moze stydenty lubia spac przy otwartym oknie:)
  7. Fakt, identyczne objawy mam u siebie - jezeli algorytm nie moze dojsc do zadanej t. w ciagu dwoch cykli, to zalacza grzanie na stale az do momentu osiagniecia zadanej t. , a potem wszystko zaczyna sie od nowa. O ile w jednej strefie mi to nie przeszkadza (wyjatkowo mala akumulacja podlogowki) to w drugiej przegrzewa mi pokoje... Czyli tam zakladam jutro tyboxa - ech te forum to kopalnia wiedzy:)
  8. Jakiego rodzaju to bledy? Mam zarowno tybox'a H (ten sam algorytm co 710/810 -chyba) jak i 2026 i wydaje mi sie ze przy eurosterze mam stabilniejsza temp. niz przy tyboxie. Choc moze tak mi sie tylko wydaje...
  9. Generalnie uważam, że pogodówka jest świetnym rozwiązaniem, ale w budynkach dużych, tzn. o dużym zapotrzebowaniu na energię. W moim przypadku maksymalne zapotrzebowanie domu wynosi nieco ponad 3kW, i tutaj leży problem - gdybym miał kocioł, który potrafi zejść do powiedzmy 1kW, to może pogodówka miałaby sens, bo kocioł chodziłby większość sezonu z mocą zmodulowaną dosyć nisko a tak to błędne koło się zamyka, bo co kocioł się rozpędzi, to musi zaraz się zatrzymać, bo albo termostaty dają sygnał stop, albo ze względu na mały zład zaczyna się taktowanie. A na sztywnym ustawieniu t. czynnika kocioł jednak wolniej nagrzewa wodę. Nie wiem dlaczego, ale podejrzewam algorytm pogodówki. Prawdopodobnie na pogodówce zbyt szybko kocioł próbuje nagrzać wodę.
  10. Ja mam tak samo. Tzn. instalacja u mnie to nie czysta pogodówka, bo włączenie kotła i pomp zależy od żądań termostatów PI z trzech stref, a tylko temperatura wody w instalacji jest zależna od czujnika zewnętrznego. Ale zauważyłem dziwną rzecz - przy trybie pogodowym kocioł po wystartowaniu grzeje pełną mocą, a po dojściu do żądanej temp. wody zaczyna modulować i spada praktycznie do min. Natomiast gdy ręcznie zażądam danej temp. wody, to kocioł startuje ze znacznie mniejszą mocą, i "nie śpieszy się" z dojściem do temp. zadanej. I tutaj upatruję różnic (przynajmnije u mnie) w zużyciu gazu. Fakt, nie są tak wielkie jak u Olinka, ale jednak są.
  11. mistalova

    Gazowy Dylemat

    No właśnie o tym piszę. Dom, w którym temperatura spada o pół stopnia na godzinę przy różnicy temperatur wew/zewn. 20'C to DURSZLAK. WM z reku nawiewa 150m3 na godzinę - wystarcza mi tyle. Wilgotność 50% (plu/minus kilka procent)
  12. mistalova

    Gazowy Dylemat

    Coś chyba pomyliłeś z tym spadkiem temperatur - dom, w którym temperatura spada w ciągu godziny o 0,5'C to durszlak nie dom. Mi spada nie wiele więcej na dobę, a zapotrzebowanie mam prawie 30W/m2.
  13. Tylko że szkoda kondensata na ogrzewanie grzejnikowe. Dlatego wcześniej myślałem, że wszędzie będziesz miał OP, a te dwa grzejniki to tylko do ręczników. Wbrew pozorom taki układ byłby prostszy i lepszy - żadnych dodatkowych pomp, podmieszań itp. A teraz nie mogłeś dogrzać OP, bo pogodówka ograniczała t czynnika do 37'C a to za mało na Twój rozdzielacz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.