Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Histereza Temperatury Co A Zużycie Opału W Kotłach Zasypowych.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zastanawiam się nad najbardziej optymalnym ustawieniem histerezy na sterowniku.Zamontowana dmuchawa.Kocioł dolnego spalania.Temperatura zadana 70 st.

Parę lat miałem ustawioną na 3st., przedmuchy co 10 min. przez 5 sek. i nie zastanawiałem się nad wpływem tego ustawienia na oszczędności w paliwie. Ostatnio zacząłem eksperymentować z ustawieniami na 5st. bez przedmuchów, zakładając iż dłużej kocioł pozostaje w uśpieniu czekając na spadek temp. o 5st. od zadanej.Dzisiaj jednak myślę że kocioł potrzebuje jednak więcej czasu i paliwa na dojście do temperatury zadanej.Ustawiłem teraz na 2 st. i wydaje mi się że kocioł dłużej wytrzymuje na zasypie.

Jakie są wasze doświadczenia w ustawieniach histerezy zadanej temperatury? Czy wpływa ona znacząco na oszczędności paliwa?

Opublikowano

Witam !

Nigdy nie sprawdzałem, jakie są oszczędności przy małej histerezie z tej prostej przyczyny, że jakoś tak po zastanowieniu się dochodziłem do wniosku, że lepiej chyba jest gdy kocioł pracuje z mniejszymi wahaniami niż z dużą amplitudą temperatury.

Ktoś na tym forum obrazowo to przedstawił porównując auto jadące ze stałą prędkością i takie które ciągle hamuje i następnie przyspiesza. Drogę przejadą taką samą, nawet średnia prędkość może być taka sama, ale spalanie będzie mniejsze w aucie jadącym ze stałą prędkością. Coś w tym przykładzie chyba jest?

Ja osobiście mam ustawioną histerezę c.o najmniejszą możliwą dla mojego sterownika. Dla c.w.u nastawa wynosi 5 stopni, ale to dla bojlera dwupłaszczowego nie stanowi problemu. Kilka minut pracy pompki c.w.u i temperatura w.u osiąga wartość zadaną. Pozdrawiam.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

A jak wg was najlepiej ustawić histerezę załączania palnika w kotle olejowym?

Za mała jest nie dobra - każdy start palnika to przedmuchiwanie komory następnie nagrzewanie jej więc straty. Teoretycznie w tym wypadku lepsza jest większa histereza aby palnik miał mniej załączeń a dłuższy czas pracy.

 

Przepraszam nie zauważyłem że temat dotyczy kotłów zasypowych.

Edytowane przez jaskul
Opublikowano

Witam !

Nigdy nie sprawdzałem, jakie są oszczędności przy małej histerezie z tej prostej przyczyny, że jakoś tak po zastanowieniu się dochodziłem do wniosku, że lepiej chyba jest gdy kocioł pracuje z mniejszymi wahaniami niż z dużą amplitudą temperatury.

Ktoś na tym forum obrazowo to przedstawił porównując auto jadące ze stałą prędkością i takie które ciągle hamuje i następnie przyspiesza. Drogę przejadą taką samą, nawet średnia prędkość może być taka sama, ale spalanie będzie mniejsze w aucie jadącym ze stałą prędkością. Coś w tym przykładzie chyba jest?

Ja osobiście mam ustawioną histerezę c.o najmniejszą możliwą dla mojego sterownika. Dla c.w.u nastawa wynosi 5 stopni, ale to dla bojlera dwupłaszczowego nie stanowi problemu. Kilka minut pracy pompki c.w.u i temperatura w.u osiąga wartość zadaną. Pozdrawiam.

 

Z tym samochodem to dość nieszczęśliwe porównanie - istnieje nawet taka "technika jazdy" pulse and glide, która właśnie prowadzi do mniejszego spalania, z tym że nie hamuje się, a "szybuje".

 

Moim zdaniem to oczywiście nie ma odniesienia do kotła i sam wyłączyłem oryginalny sterownik bazujący na histerezie i zainwestowałem w sterownik z PID z czujnikiem temperatury spalin, różnica jest naprawdę zauważalna.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.