SPAYD Opublikowano 1 Maja 2010 #1 Opublikowano 1 Maja 2010 witam patrzę na wszystkie schematy i widzę że wszędzie bajpas z pompą i zaworem różnicowym znajduje sie na zasilaniu i za zaworem 4d, instalator twierdzi że bez różnicy to jest i zawsze montuje bajpas na zasilaniu a dopiero 4d, i czy cwu jeśli znajduje sie 1,5m od pieca musi mieć drugą pompe ? POMÓŻCIE !!! (wymiennik pionowy) Cytuj
sadler727 Opublikowano 1 Maja 2010 #2 Opublikowano 1 Maja 2010 Tu jest temat w którym są opisane obydwa twoje problemy https://forum.info-ogrzewanie.pl/index.php?showtopic=6032 Cytuj
zibi11 Opublikowano 2 Maja 2010 #3 Opublikowano 2 Maja 2010 Witam Pompa c.o powinna być za zaworem n-drogowym.Będzie wtedy zasilać grzejniki.Pompa umieszczona przed zaworem poprawia tylko mały obieg tzn.zawor n-drogowy-kocioł który poprawnie wykonany powinien działać grawitacyjnie.Z pompą na zasilaniu cwu- też miałem dylemat[koszty,dodatkowa praca] Jednak kolega instalator przekonał mnie gdy regulator kotła steruje grzaniem cwu to pompa powinna być Należy też na powrocie z cwu dokładnie w poziomie zamontować zawór zwrotny klapowy. Są to uwagi użytkownika a nie zawodowego instalatora Pozdrawiam Cytuj
SPAYD Opublikowano 5 Maja 2010 Autor #4 Opublikowano 5 Maja 2010 Panowie powiedzcie mi jeszcze jedno pomieszczeń ogrzewanych 110m2 (w tym pomieszczenie powiedzmy piwniczne 20m2 ciągnie cholernie od ziemi) nie ocieplona całość, dom położony na górce więc wieje, jedynie okna wymienione na nowe do tego 140 cwu z wężownicą spiralną i fachowiec proponuje mi na to piec 18KW - 1,5m płaszcz moje pytanie takie czy to nie za dużo ? czy 15KW wystarczy czy lepiej tą 18KW ?? Cytuj
zibi11 Opublikowano 6 Maja 2010 #5 Opublikowano 6 Maja 2010 Witam Zdecydowanie 18 kW.Dlaczego? - dom nieocieplony ale ''szczelny''.Zapotrzebowanie OKOŁO 150 W/M2 - cwu to dodatkowo 3kW - realna sprawność kotła węglowego to 60-70% Pozdrawiam Cytuj
groszek Opublikowano 7 Maja 2010 #6 Opublikowano 7 Maja 2010 Witam! Ja bym się jednak zastanowił nad kotłem 15 kW. Dlaczego? - Pomieszczenie piwniczne-ocieplamy posadzkę 15 cm styropianem i przestaje "ciągnąć zimno. - 110 m kw. X 100-110= 11kW-12,1kW - c.w.u +3kW= 14 kW-15,1 kW W naszym klimacie większość sezonu grzewczego stanowi jesień i wiosna, gdzie zapotrzebowanie na ciepło jest znacznie mniejsze jak w styczniu. Przewymiarowany kocioł będzie wtedy pracował na pół gwizdka czyli z małą sprawnością, a nam zależy aby sprawność była zawsze max. Na swoim przykładzie gdzie w przedwojennym domu bez ocieplenia , całość w parterze na 160 m kw. + c.w.u wystarczał tej zimy kocioł 17 kW. Kto wie, czy za rok, lub dwa nie ocieplisz budynku i zapotrzebowanie na ciepło jeszcze spadnie? Ja uważam, że nie warto przewymiarowywać kotłów, lepiej przewymiarować grzejniki, ale decyzja należy do ciebie. Pozdrawiam. Cytuj
automatyk Opublikowano 7 Maja 2010 #7 Opublikowano 7 Maja 2010 witampatrzę na wszystkie schematy i widzę że wszędzie bajpas z pompą i zaworem różnicowym znajduje sie na zasilaniu i za zaworem 4d, instalator twierdzi że bez różnicy to jest i zawsze montuje bajpas na zasilaniu a dopiero 4d, i czy cwu jeśli znajduje sie 1,5m od pieca musi mieć drugą pompe ? POMÓŻCIE !!! (wymiennik pionowy) przy tak podłaczonym zbiorniku przelewowym nie ma znaczenia jak zamontujesz zawór i co najlepsze czy wogóle go zamontujesz wg mnie wogóle go nie montuj bo on nic nie wnośi do twojej instalacji gdyż opór na pomie jest podobny do oporu na by-pass Cytuj
krool2 Opublikowano 21 Maja 2010 #8 Opublikowano 21 Maja 2010 instalator dla świętego spokoju proponuje ci 18kw 15kw spokojnie starczy da radę jeszcze ogrzać 300l cw jak chodzi o schemat to dolny jak pompa na cw to wtedy jak obsługuje ją sterownik pieca lub sterowanie pompą z termostatem za ok.80pln Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.