Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co I Cwu Na 32m2 ProszĘo Pomoc


sura1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów!!

bardzo proszę o pomoc w zaprojektowaniu instalacji która bedzie musiała ogrzać malutie mieszkanko o pow 30m2. Planuję zamontować 4 grzejniki i ogrzewanie podłogowe w łazience o pow 3,5m2.Instalacje ta chcę wykonać sam bo nigdy nie korzystam z usług fachowców bo mnie na to nie stac.

Bardzo proszę o pomoc z racji tego ze jestem nowy w Waszej spolecznosci za co z góry serdecznie dziekuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to zle rozwiązanie??

Bardzo dobre pod warunkiem, że znajdziesz kocioł o mocy 2,5 - 3,5 kW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzcie czy nadwyzka mocy w czyms przeszkadza???

wszystko zalezy od instalacji a własciwie od pojemnosci czyli zładu

jak zrobisz instalacje o małej pojemnosci to przewymiarowanym kotłem miałowym błyskawicznie zagotujesz wode i jedyny ratunek to wyrzucic rozrzarzony i dymiacy miał z pieca

masz osobne pomieszczenie na kotłownie ??

wiesz ze z takeigo pieca moze sie dymic i kurzyc

lepiej pomysl o kominku na drewno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaryzykowal taka opcje-rury stalowe o duzych przekrojach- instalacja ma dzialac w pelni grawitacyjnie, ale wspomaganie pompka, w lazience tez grzejnik zamiast podlogowki(tym bardziej ze sam chcesz robic inst.), instalacja otwarta, no i ten nieszczesny kociol mialowy-jak najmniejszy, z dmuchawa i sterownikiem. Instalacja mozliwie najprostsza, typu otwartego z naczyniem wzbiorczym, z jak najwiekszym mozliwie zladem wody-bufor to moim zdaniem w twoim wypadku luksus, koszty a poza tym akumulacja z kotlem mialowym? Mialowce dobrze opanowane grzeja 2, 3 dni, to po co bufor-jesli dobrze opanujesz palenie to nie bedziesz gotowal wody, mialowce maja dosyc duza modulacje mocy.Grzejniki przewymiaruj zdrowo. Zero plastikow w instalacji. A najwazniejsze to: