Skocz do zawartości
IGNOROWANY

dobór pompy ciepła


balgo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ktoś mógłby mi doradzić jaką pompę wybrać do domu o powierzchni około 250m2 (parter+piętro)? W tym roku użytkowany tylko parter, czyli połowa powierzchni. W przyszłym roku planowane ocieplenie ścian zewnętrznych 20cm, Poddasze w tym roku, wełna 20 cm. Docelowo ogrzewanie podłogowe na razie grzejniki. Rozważam też rekuperację. W tym roku mogę jeszcze dogrzać piecem na ekogroszek, więc zakładam parametry docelowe.  Jedna firma zaproponowała mi Panasonic, model T-CAP o mocy 12kW, a druga Rotenso Aquami Monoblok 8 kw. Różnica proponowanych mocy wydaje się duża. Co mam wybrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się, to się wypowiem.

Pompa powinna być dobrze dobrana, a u Ciebie warunki się zmieniają. Ja bym skończył modernizację i dopiero poszedł w pompę. Sama zmiana z grzejników na podłogę jest znacząca, a tu jeszcze piętro, ocieplenie. Za dużo zmian, żeby zrobić to raz a dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, plan był, żeby pompę zamontować w przyszłym roku, ale mam już fotowoltaikę pod pompę, która wyprodukowała już dużo więcej prądu niż jestem w stanie zużyć. Wziąwszy pod uwagę ceny energii, zdecydowałam, że już w tym roku zamontujemy pompę, żeby to spożytkować. Chcę zostawić piec na ekogroszek na najbliższą zimę, bo mam świadomość, że pompy nie wystarczy, ale chcę ją dobrać już pod docelowe parametry domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, balgo napisał: