Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Źle podłączony zawór 3d?


Andrzej1966

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Jestem laikiem jeśli chodzi o instalacje grzewcze, ale od lat zawodowo zajmuję się różnymi automatami więc staram się wszystko w domu robić własnymi siłami.

Ale do rzeczy. Wstyd się przyznać, ale od prawie 20 lat mieszkam w domu w którym mam m.in.podłogówkę z której z uwagi na niemożność regulacji nie korzystam 😞

Mam piec olejowy Viesmann Vitorond 222. 

Postanowiłem w tym roku problem rozwiązać i cieszyć się ciepłem z podłogi.

1. Sprawdziłem, że wszystkie 4 pętle są drożne.

2. Założyłem przepływomierze na zasilaniu rozdzielacza (od początku były tylko jakieś kurki - instalator poszedł na łatwiznę, a ja nie miałem wtedy o tym pojęcia).

W tej chwili przepływomierze pokazują przeływ tylko jak zawór 3d (Honeywell M6063L) jest otwarty (pozycja od 2-9). W pozycji 0-2 woda nie płynie).

Podłoga nagrzewa się cyklicznie, ale powrót zawsze jest zimny.

Sprawdziłem to dokładnie na ręcznym sterowaniu zaworem 3d.

Wygląda to tak jakby np. zawór 3d w pozycji 0-2 zamykał wyjście zmieszanej wody na pompę.

3. Przy automatycznym sterowaniu zawór najczęściej jest w pozycji zamkniętej (nawet poniżej - przekręca się trochę dalej poza skalę).

4. Czy jest możliwe, że w moim przypadku (zdjęcie) zawór 3d w pozycji 0 zamyka wyjście zmieszanej wody na pompę (z prawej), a w pozycji 2-9 zamyka powrót (na dole)?  

Czy sam zawór trójdrożny można ustawić w dowolnej pozycji (dookoła) czy może on tylko przekręcać się o 90" (jeszcze nie zdejmowałem samego siłownika).

Czy przy moim układzie rur (z lewej - zasilanie, z prawej - wyjście na pompę, z dołu-  powrót) siłownik może działać prawidłowo? Wg mnie nie może,  bo zamyka się kręcąc w lewo a otwiera się kręcąc w prawo.

Bardzo proszę o jakieś sugestie i porady.

Mieszacz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej1966 napisał: