Skocz do zawartości
IGNOROWANY

prośba o pomoc w doborze pieca, nowy dom okolo 150m2


shapeshifter7

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Witam wszystkich.

Jestem zupełnie zielony w temacie, a równocześnie muszę wybrać piec pelletowy do nowobudowanego domu , którego

zapotrzebowanie cieplne to 6.4kw według kalkulatora na stronie ciepłowłaściwe

https://cieplo.app/wynik/jurg

Dom nowobudowany o powierzchni ok 150m2 , bryła prosta ,dach dwuspadowy,jednostanowiskowy garaż w bryle.Ocieplenie to podlofga 15cm styropianu , ściany 20cm ,sufit 30 cm pur. Poddasze nieużytkowe (wiązary).

Jaki piec polecacie, zarówno pod kątem bezaawaryjnej eksploatacji? Oczywiście również istotny, ale nie najważniejszy jest jego koszt zakupu.

Dodam, że od dłuższego czasu przeszukuję imternet i mam kilka wstępnych typów. Mimo to pytanie czy 10kw bedzie dobrym wyborem?

No i jaki konkretny model według Was jest wart polecenia?

pozdrawiam wszystkich

 

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 kW w najzimniejszy dzień zimy, przy -22...

Jako użytkownik palnika na pelet od grudnia 2016 na Twoim miejscu nie szedlbym w pelet. A jeśli pelet, to tylko z buforem "szytym na miarę". Wtedy kocioł dostawiasz jaki tylko chcesz, oby tylko sterownik ten bufor obsłużył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem bufor do kotła pelletowego naszych krajowych kotłów to mus. Niestety podraża to koszt wykonania kotłowni. Ale to zapewnia powiedzmy względny spokój. Alternatywą będzie tu kocioł włoski. Gdzie modulacja to tryb pracy kotła z prawdziwego zdążenia. A co za tum idzie ekonomika. Podobnie dobrym wyborem będzie duński kocioł Rtb. Jeżeli koszty nie grają szczególnej roli to windhager. To przepaść w kwestii obsługi, działania i ekonomicznego spalania do wszystkiego innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach