Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zimna woda z cwu


Avuler

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z instalacją co/cwu.

Jak napalę w piecu 65-85° zależy, to grzejniki są gorące, zasilanie na bojler i powrót również, ale w chwili, w której włączę grzałkę elektryczną na bojler to pokazuje mi 22-25° po 1,5h palenia w piecu. Wydaje mi się, że po 1,5h palenia do tych 70-75° to tam woda powinna mieć minimum z 50 jak nie więcej. Dodatkowo rura od wyrównawczego (który znajduje się na pierwszym piętrze) tylko jakiś metr od pieca jest gorąca, a już dalej jest zimna i nie wiem czy tak ma być czy nie, gdyż jestem zielony w tym temacie. Tak samo, jeżeli puszczę gorącą z kranu na cały gwizdek to leci zimna nawet jakbym czekał z 10 minut, z kolei jak puszczę powoli i z rur zleci ta zimna to tak za 5 minut mam ciepłą wodę (nie mylić z gorącą).

Czy instalacja jest zapowietrzona ? Wynajmuję dom i nikt tu nie palił od 1,5 miesiąca, tak samo jak i instalacja nie była robiona przeze mnie.

Zrobiłem amatorski schemat tej instalacji i na pewno nie wszystko tam umieściłem, ale postarałem się uwzględnić to co według mnie istotne.

Proszę o pomoc, bo brak ciepłej wody z kranu dobija. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam1255888799_instalacjac.o.thumb.png.6c1db5aba4a7d85e6c59f306139f7beb.png

Edytowane przez Ryszard
Poprawiono tytuł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka jest Temp rury z ciepłą woda na wyjściu z boilera?
Woda z kotła na wyjściu z boilera także jest taka gorąco czy znacznie chłodniejsza?

Wysłane z mojego MAR-LX1A przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko mi określić jaka jest na wyjściu z bojlera. Jak dobrze rozumiem to chodzi Ci o wyjście na krany, to podczas odkręcenia kurka "na full" rurka jest zimna, jeżeli powoli jest odkręcony kurek to po paru minutach rurka robi się gorąca.

Z kolei jeżeli mowa o wyjściu z bojlera jako wężownicy, to temperatura rury jest porównywalna do tej na zasilaniu.