Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. W Listopadzie roku ubiegłego nabyłem energooszczędny motoreduktor Technix 40W. Dziś zauważyłem drobny wyciek oleju.Delikatnie dociągnąłem śruby na łączeniu gdzie był wyciek, ale nie wiem czy to mogło być przyczyną, bo strasznie luźne nie były.

Jest tam jakaś uszczelka, co przepuszcza, jak to naprawić ?

Olej tam się uzupełnia, jaki olej tam się aplikuje ?

IMG_20210308_144405.thumb.jpg.bf9ff262375dd1159d201634292f0f5d.jpg

IMG_20210308_144334.thumb.jpg.7f9688a4ee5186f67a6c2530f142fe18.jpg

IMG_20210308_144211.thumb.jpg.8c588665e0ed655d1538496537caaa14.jpg

IMG_20210308_144019.thumb.jpg.f5b8412da885f49741d638d13ca6c2f7.jpg

IMG_20210308_144041.thumb.jpg.dbe71bfc78040d0e5cb49d2e8bd3c322.jpg

 

 

Edytowane przez Ryszard
Dodano prefiks
Opublikowano

Tam oleju nie powinno być chyba że jest zastosowane sprzęgło hydrauliczne  w co wątpię ,  prawdopodobnie puściło uszczelnienie na wałku przekładni tzw  simering .Trzeba wybudować silnik i sprawdzić co się stało skąd pojawił się wyciek przy okazji cyknij fotkę co tam siedzi w środku .

Opublikowano

Mógł się lekko przypocić na połączeniu. W tym małym blisko silnika z tego co wiem nie ma oleju, tam jest dany gęsty smar.

Olej jest tylko w tym dużym elemencie, przez który przechodzi ośka ślimaka. Połączenie pierwszej przekładni z druga może lekko ten gęsty smar się przerzedził. Cieknąc może jedynie z tego dużego elementu jakby puścił simering. Jak dźwięk pracy się nie zmienił, to obserwować. 

Mała przekładnia to ten kwadratowy element mocowany do kwadratowego silnika a duża to ten kolejny, przez który przechodzi ośka ślimaka.

  • Lubię to 1
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

@Pieklorz

Mam pytanie wiesz jaki olej i jaka jego objętość znajduje się w tym 

W dniu 11.03.2021 o 21:01, Pieklorz napisał:

dużym elemencie

?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

U mnie w tej małej przekładni ostatnio słychać takiego delikatnego "świerszcza". Chciałbym do niej zerknąć, może smaru trzeba by było uzupełnić.

Czy wystarczy że odkręcę sam silnik od tej małej czy trzeba ją też odkręcić od tej większej przekładni ? Jaki smar ewentualnie do środka ?

Pytam dlatego że sezon trwa a nie chciałbym coś zepsuć.

Opublikowano

Ja do dużej przekładni lałem zwykły przekładniowy. Strzykawką aż pojawił się olej przy korku. Myślę że nad wyrost.

Opublikowano (edytowane)

@mikus39

U mnie ta duża jest ok. Pytam o tą małą przekładnię pomiędzy silnikiem a tą dużą.

Ps. Nie za dużo tego oleju wlałeś ?

 

Edytowane przez CoTo
Opublikowano

@CoTo

Odkrecasz silnik od reszty, cztery śruby krzyżakiem, a nawet da sie plaskim, w miejsce gdzie wchodzi wałek silnika napychasz smaru do oporu aż jej "uszami" wylezie, ja robiłem towtawotnicą i stosowałem zwykły smar łt43 z logiem firmy Obajtka. Potem skręcasz, raptem kilka min roboty, nie ma konieczności demontowania małej przekładni od dużej. Po 3 tygodniach powtorzyłem zabieg, ale malutko wlazło.

Opublikowano

Dziękuję Panowie

Będę działał. Dam znać czy pomogło.

Opublikowano (edytowane)

Zrobione

Powodem tego "świerszcza" była rdza na połączeniu małej przekładni z dużą.

Wyczyściłem i przesmarowałem smarem do przegubów samochodowych.

I nastała cisza 😀

 

 

 

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Edytowane przez CoTo

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.