Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Motoreduktor Technix - wyciek oleju


ByCygano

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W Listopadzie roku ubiegłego nabyłem energooszczędny motoreduktor Technix 40W. Dziś zauważyłem drobny wyciek oleju.Delikatnie dociągnąłem śruby na łączeniu gdzie był wyciek, ale nie wiem czy to mogło być przyczyną, bo strasznie luźne nie były.

Jest tam jakaś uszczelka, co przepuszcza, jak to naprawić ?

Olej tam się uzupełnia, jaki olej tam się aplikuje ?

IMG_20210308_144405.thumb.jpg.bf9ff262375dd1159d201634292f0f5d.jpg

IMG_20210308_144334.thumb.jpg.7f9688a4ee5186f67a6c2530f142fe18.jpg

IMG_20210308_144211.thumb.jpg.8c588665e0ed655d1538496537caaa14.jpg

IMG_20210308_144019.thumb.jpg.f5b8412da885f49741d638d13ca6c2f7.jpg

IMG_20210308_144041.thumb.jpg.dbe71bfc78040d0e5cb49d2e8bd3c322.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam oleju nie powinno być chyba że jest zastosowane sprzęgło hydrauliczne  w co wątpię ,  prawdopodobnie puściło uszczelnienie na wałku przekładni tzw  simering .Trzeba wybudować silnik i sprawdzić co się stało skąd pojawił się wyciek przy okazji cyknij fotkę co tam siedzi w środku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógł się lekko przypocić na połączeniu. W tym małym blisko silnika z tego co wiem nie ma oleju, tam jest dany gęsty smar.

Olej jest tylko w tym dużym elemencie, przez który przechodzi ośka ślimaka. Połączenie pierwszej przekładni z druga może lekko ten gęsty smar się przerzedził. Cieknąc może jedynie z tego dużego elementu jakby puścił simering. Jak dźwięk pracy się nie zmienił, to obserwować. 

Mała przekładnia to ten kwadratowy element mocowany do kwadratowego silnika a duża to ten kolejny, przez który przechodzi ośka ślimaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

@Pieklorz

Mam pytanie wiesz jaki olej i jaka jego objętość znajduje się w tym 

W dniu 11.03.2021 o 21:01, Pieklorz napisał:

dużym elemencie

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

U mnie w tej małej przekładni ostatnio słychać takiego delikatnego "świerszcza". Chciałbym do niej zerknąć, może smaru trzeba by było uzupełnić.

Czy wystarczy że odkręcę sam silnik od tej małej czy trzeba ją też odkręcić od tej większej przekładni ? Jaki smar ewentualnie do środka ?

Pytam dlatego że sezon trwa a nie chciałbym coś zepsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do dużej przekładni lałem zwykły przekładniowy. Strzykawką aż pojawił się olej przy korku. Myślę że nad wyrost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mikus39

U mnie ta duża jest ok. Pytam o tą małą przekładnię pomiędzy silnikiem a tą dużą.

Ps. Nie za dużo tego oleju wlałeś ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@CoTo

Odkrecasz silnik od reszty, cztery śruby krzyżakiem, a nawet da sie plaskim, w miejsce gdzie wchodzi wałek silnika napychasz smaru do oporu aż jej "uszami" wylezie, ja robiłem towtawotnicą i stosowałem zwykły smar łt43 z logiem firmy Obajtka. Potem skręcasz, raptem kilka min roboty, nie ma konieczności demontowania małej przekładni od dużej. Po 3 tygodniach powtorzyłem zabieg, ale malutko wlazło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione

Powodem tego "świerszcza" była rdza na połączeniu małej przekładni z dużą.

Wyczyściłem i przesmarowałem smarem do przegubów samochodowych.

I nastała cisza 😀

 

 

 

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.