Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z wentylatorem, wpa 120


deFuz

Rekomendowane odpowiedzi

Na początek wyczyść go np przedmuchujaąc sprężonym powietrzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, deFuz napisał:

Co może być przyczyną

Brak wyrównoważenia wirnika. To samo co robią wulkanizatorzy z kolami w samochodzie.

Darek podał możliwą przyczynę.

Inna to zużycie łożysk.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Darekgra napisał:

Na początek wyczyść go np przedmuchujaąc sprężonym powietrzem.

Próbowałem już  to robić ale nie pomogło

2 minuty temu, PioBin napisał:

Brak wyrównoważenia wirnika. To samo co robią wulkanizatorzy z kolami w samochodzie.

Darek podał możliwą przyczynę.

Inna to zużycie łożysk.

 

Jest jakaś możliwość naprawy tego ? czy raczej nie ma sensu się w to bawić ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam bez przyrzadow nic nie ustawisz ani nie zmierzysz. Lozyska mozesz wymienic. A czy jest sens? To juz sam odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie dmuchnąłeś, czy wyczyściłeś dokładnie każdą łopatkę po zdjęciu obudowy?

Zużycie łożysk poznasz, czuć w palcach "chropawy" obrót wirnika. Łożyska kosztują grosze i wymienisz podstawowymi narzędziami. Jesli jednak nie masz o tym pojęcia, to całe dmuchawy są tanie jak barszcz (około półtorej stówy) i masz spokój na lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, HarryH napisał:

Tak sobie dmuchnąłeś, czy wyczyściłeś dokładnie każdą łopatkę po zdjęciu obudowy?

Zużycie łożysk poznasz, czuć w palcach "chropawy" obrót wirnika. Łożyska kosztują grosze i wymienisz podstawowymi narzędziami. Jesli jednak nie masz o tym pojęcia, to całe dmuchawy są tanie jak barszcz (około półtorej stówy) i masz spokój na lata.

Przedmuchałem, nie rozkręcałem obudowy, spróbuję wyczyścic, jeśli to nie pomoże to kupię nowy. Chrobotania nie słyszalem, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wirnik jest wyważany przez producenta. Jeśli wcześniej było OK, to bym stawiał na łożyska. Rozbierać? Tu mała uwaga: połówki są skręcone ze sobą pasownie i z wyczuciem, masz tam dodatkowo klapke. Po rozbiórce , przy ponownym montażu,  jest problem by klapka się otwierala bez oporów bo kicha. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czyszczenie zrob dokladnie oatroznie i sumiennie.

Sa dwa czesto uzywane sposoby na wyrownowazanie.

Jeden to dolozenie masy drugi to jej ujecie. To pierwsze realizuje sie podobnie jak w samochodzie. Mierzysz i dokladasz taki klips metalowy w odpowiednie miejsce. Jak klips spadnie to jest du...

Drugi to nawiercasz lub szlifujesz odpowiednie miejsce. Tutaj jest to "wieczne".

Na tym wentylatorku jest sposob pierwszy bo tani i szybki.

 

17 minut temu, BORA napisał:

Wirnik jest wyważany przez producenta

@BORA dostalem "dwoje" jak tak powiedziałem kiedyś :) Ma być wyrównoważany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyważarki nikt nie ma, a w zakładzie remontującym silniki cena wyważenia przekroczy cenę nowej dmuchawy. Poza tym przyjrzyj sie wirnikowi by zobaczyć, gdzie ta masa jest dodawana i na pewno nie są to żadne klipsy:

Więc podsumowując @deFuz - ściągnij dmuchawę dla wygody, sprawdź, czy coś nie jest pogięte lub któraś łopatka się nie poluzowała, jeśli wszystko ok - weź mały pędzelek krzywak z twardym włosiem, przetrzyj wszystkie łopatki i gotowe.

wir.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.