Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kryzowanie grzejników - ma to sens?


Serpher

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że temat był już dużo razy wałkowany, jednak w moim przypadku nie jest to standard. Dodatkowo jestem laikiem w temacie.

Otóż mam:

  • dom nieocieplony,
  • kocioł na paliwo stałe z miarkownikiem (70 st C),
  • instalacja grawitacyjna bez pompy,
  • grzejniki żeliwne do których założyłem zawory termostatyczne wraz z głowicami.

Pytanie jest takie: czy warto kryzować grzejniki jeżeli regulacją dopływu wody zajmuje się głowica termostatyczna?

Rozumiem kwestię oporów, że będzie leciało tam gdzie bardziej może. Jakby nie było głowic a tylko nakrętki to kryzowanie miało by sens bardziej.

Mam 3 grzejniki do potencjalnej regulacji. Jeden ok 2300 Watt w bezpośredniej odległości od kotła ok 2 metry oraz dwa pozostałe w odległości ok 10 metrów (2300 W i 1400 W). 

Apka na smartfona Danfossa sugeruje nastawy 6 dla 2300 W oraz 4 dla 1400 W. Nie jest chyba uwzględniane odległość od źródła ciepła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Serpher napisał:

Jakby nie było głowic a tylko nakrętki to kryzowanie miało by sens bardziej.

kryzowanie to regulacja przepływów  a głowica jest do odcięcia grzejnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę zoptymalizować pracę instalacji CO.

W teorii piec mógłby pracować dłużej z bardziej wyrównanym ciśnieniem i temperaturą (mniej ciepłej na powrocie).

Mógłbym to zrobić na odwal, ustawić N i dać sobie spokój, ale nie wiem czy tak powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Serpher napisał:

kocioł na paliwo stałe z miarkownikiem (70 st C),

 

Godzinę temu, Serpher napisał:

(mniej ciepłej na powrocie).

właśnie im cieplej tym lepiej  bo kocioł Ci nie zgnije , i nie będzie syfu w kotle (smoły)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mironw napisał: