Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Letni powrót wody z grzejników 20 do 30 stopni.


Mariusz19872019

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałem się na początku przywitać. Mam na imię Mariusz i jestem laikiem jeśli chodzi o CO. 

Chciałem się dowiedzieć parę istotnych rzeczy, co do mojej instalacji od mądrzejszych osób odemnie. 

Mianowicie palę węglem w piecu(piec zasypowy) i mam problem z powrotem, jest poprostu letni. Z racji tego, że raz miałem 70 stopni raz 40, gdy nie dołożyłem zamontowalem miarkownik elektroniczny ciągu (świetna rzecz) i teraz temp. utrzymuje się w okolicy 60 stopni. 

Na piecu jest zamontowana pomka (zasilanie), która tloczy wodę na boiler i grzejniki. Pomka jest jedna.Pytanie, czy ona wystarcza na taki układ? 

Chciałem zrobić tak żeby przymknac powrót na boilerze, aby woda większe ciśnienie szło na grzejniki. Czy tak mogę robić? Nie zagotuje wody w boilerze? 

15765017032621173763187.jpg

15765017622591357760922.jpg

1576501808247335423613.jpg

15765018253551134414387.jpg

15765018459801249498012.jpg

1576501872525337312931.jpg

15765018933931033321287.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupujesz cos takiego http://iesterowniki.eu/pl/sterownik_pompy_ie21/   + drugi czujnik temepratury .

1 czujnik montujesz do rury zasilania

czujnik 2 montujesz do rury powrotu na dole pieca  i poten recznie ustawiasz na sterowniku program nr 2  - czyli automatycznie   pompa wyłączy sie dopiero jak temp wody na powrocie wyniesie co najmiej te 30;c   czy ile tam sobie ustawisz

dodatkowo możesz załączać pompkę np dopiero gdy piec przekroczy przy starcie  np .min 55;c na wyjsciu - poniżej ten temp nie bedzie zalewać powrotu zimną wodą - co ochroni kocioł przed korozją zimnotemperaturową.

Mam taki zrobione do cwu na tym urzadzeniu i działa to znakomicie Ps/ aby zdławić przepływ cieplej wody na boiler wystarczy zamontować zawor kulowy i zdławić przepływ coś a;la kryzowamie grzejników. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach