Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kocioł Twin bio luxury 12 KW problem z ustawieniem grzania.


krzsi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam na początku powiem że jestem laikiem w tych sprawach choć dużo już sie nauczyłem nr co wiec może moje pytania czasami będą dla was niezrozumiałe za co przepraszam. 

Posiadam Kocioł Twin bio luxury 12 KW.

W domu mam regulator  Panel estexX80 i pierwsze pytanie dotyczy właśnie jego.

1. Co powinienem mieć wybrane w ustawieniach Trybu prac? Mam do wyboru: Nocny, Dzienny, harmonogram  i inne ale te na pewno nie" Wyłącz grzanie, włącz grzanie, wietrzenie wakacje itp- ale te sa czasowe wiec nie one. Nie mam ustawionego harmonogramu grzania. I obecnie mam wybrany dzienny, choć nie jestem pewien?

2. Moje drugie zasadniczy pytanie dotyczy  grzania w domu. Na tym panelu mam zadaną temperaturę grzania powiedzmy 21 stopni. Pokazuje mi powyżej  temperaturę w domu 23 - a piec cały czas się załącza co jakieś 1,5-2 godziny i dogrzewa.  gdyby nie regulator pokojowy to bym miał saunę. Tylko tym regulatorem  jestem wstanie sterować temp. w domu. O co chodzi?

Zapytałem się autoryzowanego  serwisanta to odpowiedział że tak ma być, bo kocioł podtrzymuje sobie temperaturę by się nie wychładzać? Na pytanie to po co na panelu do ustawienia zadana temperatura grzania:? Nie wie?!  Czy możecie mi potwierdzić że rzeczywiście tak ma być ? Kocioł cały czas będzie się dogrzewał i pompował ciepło od kotła do sprzęgła? A ja ma regulować temperaturę w dom,u tylko pokojówką podłączona do sterownika ST-427i?

Czy jednak zadana temperatura na panelu do czegoś służy a ja mam jakiś błąd w ustawieniach. Robił je autoryzowany serwis. Pytałem o jakieś mieszacze?   bo widze w wypełnionej instrukcji takie hasła i mam przez niego zaznaczone Ustawienia mieszacza : temperatura 60st, termostat pokojowy mieszacza NIE.

Ale pan mo powiedział że ja nie mam mieszacza? o co chodzi?

Może powinienem mieć ustawiony jakiś harmonogram na kotle?