Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam

Proszę o pomoc. 3 tyg temu odebraliśmy bliźniaka od dewelopera z ogrzewaniem podłogowym.( Ogrzewanie w całym domu plus 2 grzejniki w łazienkach )

Pierwsze uruchomienie, niby wszytsko ok ale piętro zimne, wykonawca stwierdził że zapowietrzone. Odpowietrzyl ale ciepło dochodziło tylko do klatki schodowej,.pokoje zimne.

Na następny dzień ustawił grzanie tylko góry , bez dolu na 35 stopni i góra była rewelacyjnie wygrzana, przestawił ustawienia na grzanie góra dół i znowu rozchodzi się tylko na klatkę schodową i odrobinę na pokoje. Czuć wyraźną różnicę pomiędzy salonem a piętrem a jeden pokój jest wyraźnie najchłodniejszy.

Wykonawca przychodzi, pokręci chwilę w skrzynce i na tym się temat kończy on twierdzi że jest ok :(

pierwszy raz mam doczynienia z ogrzewaniem podłogowym i przy temperaturze teraz w nocy gdzie jest na - wyraźnie czuję jak jest ogrzany dół a góra.

nie mamy niestety sterownika w każdym pokoju 

jesli potrzeba wstawię zdjęcia.

prosze o pomoc 

pozdrawiam

Roksana.

 

IMG_20191101_083447.jpg

IMG_20191101_083523.jpg

IMG_20191101_083601.jpg

IMG_20191101_083615.jpg

IMG_20191101_083632.jpg

IMG_20191101_083643.jpg

Edytowane przez ZywiecZdroj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech kolezanka wrzuci zdjecie

Sterownika


Rozdzielni

Jaki kociol



Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli dopiero ogrzewanie zostalo uruchomione to zagrzanie parteru i pietra troche potrwa, dom musi sie zagrzac

 

 

 

W jaki sposob zostaly odciety parter ??? Czyzby zostaly zakrecone te biale kapturki ????, nie widze innego zawory ktory odcinalby pietro

 

 

Gdzie jest ten termostat pokojowy ???

 

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dom jest grzany od 3 tygodni..

Jak został odcięty to niestety nie wiem :( 

termostat pokojowy jest na dole w salonie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze w waszym przypadku konieczna jest regulacja przeplywu na rotometrach

Tzn.

Obiegi na parterze np. przeplyw 2/5
Obiegi na pietrze np. przepmyw 3/5 - dzieki temu wiecej ciepla pojdzie na pietro

Termostat pokojowy jest na parterze wiec , dzieki tej roznicy w ustawieniach nastapi wyrownanie temperatur

Koledzy na pewno jeszcze cos podpowiedza

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dziękuję :) w koncu metodami prób i błędów się to ustawi dobrze. W poniedziałek będę gonić wykonawcę żeby mi tu poustawiał jak trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Koleżanko możesz sobie to ustawić sama , a nawet lepiej jak to zrobisz sama dlatego że do wyregulowania przepływów  potrzeba czasu , zapewne wykonawca nie zrobi Ci tego w godzinkę bo po prostu aby zauważyć jakiekolwiek zmiany , trzeba min 2-4 godziny .

Proponuję abyś ustawiła kocioł na temp. max 40* .

W pierwszej kolejności zakręć  wszystkie obiegi parteru zaworami na dole ( te białe kapturki ) , pozostawiając piętro otwarte.

W drugiej kolejności  patrząc na ratometry ( te menzurki ze skalą u góry )  , sprawdz jaki pokazują przepływ , odkręć je maksymalnie w lewo aż poczujesz delikatny opór , odkręcasz łapiąc za czerwone pokrętła ,  ustaw je na maksymalny przepływ .

Odczekaj około 1-2 godziny  podłoga powinna być wyraźnie cieplejsza 

Teraz w rozdzielaczu parteru , w pierwszej kolejności  przed tym zanim odkręcisz dolne zawory zakręć ,  wszystkie ratometry na górze.

Teraz odkręc zawory i obieg po obiegu odkręcaj ratometry tak aby ustawić na nich przepływ  , max 1,5l/min , patrząc jednocześnie  jak mocno spadają przepływy na rozdzielaczu piętra 

Musisz to tak wyregulować aby najdłuzsze pętle pietra miały najwekszy przepływ , zas najkrótsze pętle parteru jak najmniejszy 

Mozliwe jest jest jeszcze to , iż pompa w kotle nie jest w stanie podnieśc wody na pietro w momęcie kiedy dolny rozdzielacz jest odkręcony 

Edytowane przez ameno25

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy te niebieskie przewody powinny być ciepłe ? 

Na parterze są ciepłe, a na piętrze tylko 2 , reszta zimna...

Ustawiłam piec na 35 C i dalej góra nie grzeje :( ameno 25 ja chyba nie potrafiła bym tego tak ustawić. 

IMG_20191101_095748.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc zakręć wszystko co jest ciepłe a zostaw te które są zimne i zobacz na ratometr czy pokazuje jakikolwiek przepływ wody , mozliwe ze sa zapowietrzone 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Czy dwie niegrzejące pętle na górze to te najdłuższe? Po zakręceniu WSZYSTKICH pozostałych pętli oraz grzejników, zarówno na górze jak i na dole, jest szansa, że zostanie usunięte ewentualne powietrze. Czy i jaki jest przepływ pokażą rotametry. Pamiętać o odkręceniu odpowietrzników na belce powrotnej.

Jeśli jest pewność, że powietrza nie ma i po odkręceniu pozostałych pętli, ponownie dwie na górze nie będą grzały - to znak, że pompa w kotle jest za słaba.

Ciśnienie pompy spada wraz ze wzrostem jej wydajności/przepływu.

Można się jeszcze spróbować "poratować", przykręcając przepływy dla salonu (tam gdzie jest termostat pokojowy) oraz wszędzie tam, gdzie pomieszczenia są przegrzewane. To jednak wymaga czasu i obecności na miejscu. No i podstawowej wiedzy nt. działania instalacji  oraz umiejętności :) 

PS: odpowietrzniki  przynajmniej na belkach zasilania przydałyby się automatyczne.

 

Edytowane przez gmaj22
PS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przed chwilą zobaczyłam że z rozdzielnika na parterze kapie  woda więc instalacja jest nieszczelna  i powietrze też tam wchodzi...

W pon przyjedzie wykonawca,jeśli dalej nic nie naprawi będę zmuszona wezwać ekipę do ustawienia , sprawdzenia itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam ggdzie pracowałem na developerce , zazwyczaj grzejniki  to drabinki w lazienkach zasilane z rozdzielacza podłogówki , a nawet ostatnio widziałem jak  grzejnik był wsadzony szeregowo w petle lazienki , więc oni tam robią takie cuda byle taniej i szybciej 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie mam grzejnik zasilany z rozdzielacza ale nie rozumiem co ma to wspolnego ? Martwi mnie , że instalacja jest nieszczelna..i te pokoje chłodne na piętrze :( 

Zalaczam zdjęcie skąd kapie.

IMG_20191101_102104.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co kapie to raczej zimna woda, służy chyba? do napełniania instalacji.

Tylko dlaczego tą rurę wsadzili do rozdzielcza podłogówki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu jest większe zdjęcie. Czyli to zimna wodą tak ? Nie ma się czym przejmować ?

IMG_20191101_083523.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedna skrzynka = mniej kosztów dla developera dlatego tam jest ta rura :)

Jesli masz wpiętą drabinkę w rozdzielacz podłogówki to odpowietrzaj na grzejniku 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest zimna woda zailająca  mieszkanie

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zakręć rozdzielacz parteru , tymi zaworami czerwonym i niebieskim , rozdzielacz pietra zostaw  otwarty grzejnik i jedna zimną pętle ,  na grzejniku odkręć odpowietrznik 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc. Odrobinę już coś wiem , dam znać co 2 pon zdziałał wykonawca:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, ameno25 napisał:

Tak to jest zimna woda zailająca  mieszkanie

 

Pytanie, gdzie jest wodomierz? Choć równie dobrze może być i w studzience na zewnątrz lub na klatce schodowej.

Swoją drogą, to w miejsce mufy na pionowym odcinku widziałbym zawór kulowy. Na poziomym zaś wg potrzeby zawór antyskażeniowy i reduktor ciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednym slowem czlowiek musi znac sie na wszystkim

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koncepcja podłączenia rur przez hydraulika jest świetna, jak wygląda to podłączenie gazu - szkoda gadać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ksieciunio możesz rozwinąć to podłączenie gazu co z nim nie tak ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Podobna zawartość

    • Przez piotrr1984
      Witam kocioł TERMET Ecocondens Gold PLUS 20 (dwufunkcyjny)   8 grzejnikow panelowych + 1 drabinka ,założone głowice termostatyczne,powierzchnia ogrzewana 70 mkw,.Jest to pierwszy sezon grzewczy wiec na wnioski i podsumowania przyjdzie jeszcze czas,lecz  podzielę się obserwacjami i spostrzeżeniami z półtora miesięcznego okresu grzewczego. Wiec z wyliczeń na cieplowlasiwe.pl Średnia dobowa temperatura w domu przez cały sezon grzewczy to 23,0°C.
      10,7kW – maksymalna potrzebna moc grzewcza W "najmroźniejszy" dzień zimy, tj. przy średniej dobowej -20°C.
      5,5kW – przeciętna moc grzewcza Tyle będzie potrzebne w przeciętny dzień zimy, przy średniej dobowej 0,9°C.  164W/m2 wskaźnik zapotrzebowania na moc  
      Dobór mocy grzewczej do pomieszczeń – z wyliczeń przy temperaturze 23 stopni wyszło 9150 W
      (przy 20 stopniach 8500W), moc zakupionych grzejnikow 8800 W( temp zasilania55/powrót 45)( więcej się nie dało brak miejsca )   Wiadomo przy kotle kondensacyjnym powinny być nawet przewymiarowane grzejniki. Na 30mkw temperatura 23 stopnie w największym pomieszczeniu zamontowany sterownik temperatury pokojowej ,głowice w tym pomieszczeniu odkręcone na maksimum,natomiast na 40mkw temperatura 20-21 stopni  głowice nastawione na wszystkich grzejnikach na 3. Do kotła zamontowany czujnik temperatury zewnętrznej(pogodówka)  i na razie ustawiona niska krzywa grzewcza.  CWU ogrzewana przepływowo.  
      W miesiącu październiku obserwowałem zużycie gazu , ciepły miesiąc, dobowo wahało się miedzy 2-3m3  , policzyłem  ,że srednia temperatura zewnetrzna wyniosła  9 stopni,a zużycie gazu 2,4 m3
      Listopad chłodniejszy  i już widać roznice w zużyciu  do dzisiaj średnio 3,3 m3 na dobe
      Kolejna sprawa to Moc cieplna  kotła (przy temp. 50/30°C) 3,0 - 21,0 kW,, Przy starcie zimnej instalacji jest to około 8-9 kW.  
      A wiec obserwowałe  na zużyciu gazu jak moduluje palnik do mocy minimalnej przy nastawienu na CO  40 stopni, patrząc co 10 min---- 0-10 min-170l,, 10-20min-74l,, 20-30min-53l ,,30-40min-- 51l  40-50min- 51l  ,,z tego wynika ze po 20 minutach palnik moduluje na moc minimalna i bierze około 50litrow gazu na 10minute, wiec na mocy minimalnej kocioł zużywa ok 0,3m3 gazu na godzine
      Histereza na sterowniku teperatury ustawiona na 0,4 stopnia,  wiec kocioł włacza się  przy 22,6 a wyłacza 23,4  , i dotychczas nie pracował dłużej niż 50 min,  Tak wiec przy zużyciu 3m3 na dobe  jest to około 10 właczen i wyłaczen kotła , na minimalnej mocy i pracy kotła  na 40-42 stopni CO , aha i jeszcze jedna sprawa obniżęnie nocne temp na 21 stopni od 23do 6 rano, wtedy jak się właczy rano to dłużej popracuje żeby dogrzać pomieszczenie. Wiec wiadomo ze zuzyje więcej gazu przy właczaniu i wyłaczniu  co jakiś czas niż przy ciągłej jednostajnej pracy  na minimalnej mocy.
       
      Ponado wcześniej na tych 70mkw były az dwa piece, na 30 mkw piec kaflowy, na 40mkw  piecokuchnia + 3 malutkie grzejniki ,  ( dużo ciepła szło bezsensownie w komin ☹)wiec ogrzewanie  dwoma piecami  przynosiło duże koszty na opał  i czas  na tak mały metraz ;-/   policzyłem ze przez 7 miesiecy  musiałbym zuzyc 5m3 gazu dziennie aby koszty się wyrównały , mysle ze nie będzie tak zle teraz
       
      Do sedna jest to pierwszy sezon grzewczy wiec na podsumowanie przyjdzie czas po Lecz mam pytanie jak to wygląda okiem doświadczonych uzytkownikow ? czy jest ok ? lub co powinienem zmienić? Mysle , ze jak przyjdą mrozy nie będzie tak czestego taktowania kotła
    • Przez sielim
      Witam,
      kupiłem dom z około 2007 roku i po ogarnięciu pieca na paliwo stałe czas zabrać się za problemy z instalacją CO/CWU.
      W załączonym pliku widać z grubsza schemat instalacji z kilkoma fotkami i zaznaczonymi problemami (HOT).
      Przepraszam za brak profesjonalizmu, ale robiliśmy z synem co w naszej mocy :).
      Byłbym bardzo wdzięczny, gdyby ktoś się temu przyjrzał i odniósł do tego, co piszę, bo nie znam się na tym.
      Mam tu obecnie generalnie dwa problemy, które dają się wyraźnie we znaki:
      1. PRIORYTETOWO ROZWIĄZAĆ: Podłogówka na parterze grzeje praktycznie wyłącznie na jednej pętli (łazienka) a jest ich 5.
      2. Podłogówka na piętrze jest za gorąca i w zasadzie nieregulowalna (dla bezpieczeństwa praktycznie wyłączona)
      Krótko: Chciałbym maksymalnie pozamykać w tym sezonie kaloryfery i ile się da grzać podłogówką - ale się nie da ... :(
       
      Jakie ja widzę tu problemy z instalacją - wydaje mi się, że:
      1. Podłogówka na piętrze jest spieprzona - to chyba jakieś tymczasowe rozwiązanie. Dostaje wrzątek jak na kaloryfery, a powinien być wcześniej zawór mieszający. Nie mam pojęcia, czy to się da w ogóle poprawić. Tam są dwie krótkie pętle - łazienka i korytarzyk przed łazienką. Zawory RTL ? Pociągnąć powrót z kaloryferów i dać na wejście ? Ale kaloryfery z termostatami, co jak się zamkną ?
      Schodzimy na parter (a w zasadzie do piwnicy):
      2. Rozdzielacz i odpowietrzniki są w piwnicy, poniżej podłogi i to sporo - jakieś 1,5m. To chyba ma małe szanse na samo-odpowietrzanie. Ale chyba już nic nie zrobię ?
      3. Parter: pompa do podłogówki jest przed zaworem mieszającym. Na mój rozum powinno to działać tak, jak na schemacie, czyli zimna woda powinna wchodzić od dołu w zawór 3d i mieszać się z ciepłą. A wygląda na to, że pompa wpycha ciepłą wodę w drugą stronę - na powrót. Może to jest jakiś alternatywny sposób wykorzystania tego zaworu, ale na mój gust sprawia to, że ciśnienia w podłogówce nie ma i nawet małe zapowietrzenie blokuje całkowicie przepływ. Przenosić pompę za zawór ?
      4. Brak kraników przy rozdzielaczu, żeby wykonać ręczne odpowietrzanie np. wodą z rurociągu.
      5. Zawór 4D - dziwnie mi wygląda podłączenie powrotu na dwa wejścia. Ale chyba to działa nawet nie najgorzej ...
       
      Pomysły moje co z tym zrobić:
      - jedyna rzecz, jakiej jestem prawie pewien, to trzeba dorobić te kraniki i odpowietrzyć parter. Chciałbym też dodać rotametry, ale niestety ten rozdzielacz nie ma od spodu wejść, wszystko jest pchane do góry. Nawet jak wywalę cały rozdzielacz i zrobię nowy (masakryczna robota jakaś ...), to czy te typowe dzisiaj stosowane rotametry można/jest sens instalować 'do góry nogami', pod podłogą ?
       
      No to poproszę o porady, jak z tego wybrnąć, ocenę, czy dobrze rozumiem, co się dzieje w mojej instalacji ... Nie są narysowane wszystkie zawory, filtry, być może są jeszcze gdzieś jakieś zawory zwrotne, ale tego nie widzę, nie znam się jak to powinno z zewnątrz wyglądać.

    • Przez cr3ativ
      Witam, mam problem a mianowicie po małych przeróbkach w piwnicy(przerobienie na małe mieszkanie) Mam problem z grzejnikami. Przed przeróbką był tylko jeden grzejnik (lewy w pokoju) i działał prawidłowo, a po dołożeniu dwóch pozostałch grzeje o dziwo teraz tylko ten w łazience. Reszta jest lodowata. piec jest za scianą wiec odległość do przebycia przez wodę nie jest duża. rurki 15 wykonane z miedzi. Wszystko podłączone bez pomyłek odpływ dopływ. Pytanie brzmi jak to ugryźć. Czy gdzieś robi się zasyfonowanie i trzeba zamontować gdzie odpowietrznik automatyczny ? Czy też Macie jakieś inne złote rady ;) w załączniu dołączam zdjęcie poglądowe. P.S. Kryzowanie też nie pomaga. oraz po zakręceniu grzejnika w łazience i przejsciu do najdalszego grzejnika po spuszczeniu z niego miski wody ciepłą woda delikatnie do niego dolatuje. wyglądałoby na to że nie ma samoczynnego przepływu 

    • Przez Sylwia1992
      Mam  ogrzewanie podłogowe w kuchni problem jest taki że źle został,podłączony powrót i teraz trzeba go obniżyć ponieważ podłoga bardzo długo się nagrzewa, i mimo wszystko na środku jest chłodniejsza niż po bokach ,i pytanie dotyczy :,zostawić zawór termostatyczny w piwnicy()obecnie jest nie używany czy rozkuwać płytkę w kuchni i w podłodze go montować. Na zdjęciu zaznaczone gdzie ma być zamontowany powrót

    • Przez dobromisia
      Ok Panowie, potrzebuję pomocy!
      Budynek wolnostojący 200mkw - ocieplenie na 3/5 budynku, okna pcv,  poddasze użytkowe słabo docieplone - piec c.o na węgiel obecnie.
      - metraż  96mkw ( podłogówka zrobiona miesiąc temu) +100 mkw grzejniki, nowe purmo plus stare żeliwne. (Tam gdzie podłogówka dodatkowo są zamontowane klimatyzatory).
      Czyli 2 obiegi. 
      Nic nie zamierzam więcej inwestować w docieplanie budynku, czy dachu. Jest to obiekt przeze mnie wynajmowany.
      Proszę o pomoc w wyborze pieca, bez zasobnika ciepłej wody - wszędzie mam podgrzewacze:
      PELLET czy Eko-Groszek? oto moje obserwacje po lekturach internetowych:
      pellet: mniej syfu, bardziej ekologiczny, mniejsza kaloryczność - zużycie większe, choć nie do końca, bo spala się praktycznie do cna, 25KW na 200mkw, z uwagi na żeliwne grzejniki musi mieć większy litraż wody?
      Eko-groszek: więcej syfu, większa kaloryczność, niższe zużycie, ale nie do końca bo 15% to popiół, palnik żeliwny retortowy z biegiem wstecznym, jak chcę palić pelletem to dodatkowo strażak i nie można palić ciagle, tylko od czasu do czasu, 20kw na 200mkw, płyty ceramiczne to atut, dobry sterownik ??
       
      Dostępność firm w mieście: PerEko, SAS,  Tekla, Thermagen, Beretta, Brotje, KOŁTON, HKS LAZAR,  MPM Projekt, Defro, Dietrich i pewnie więcej. Z serwisem nie powinno być problemów. Hydraulik wiedzę ma, ale też współpracuje z jedną z hurtowni, więc sugeruje to, co tam się sprzedaje.
      I teraz to co dla mnie ważne:
      - CENA! (nie chcę za bardzo inwestować w nieswoje)
      - EKONOMIKA, jeśli chodzi o ilość spalanych ton
      - niezawodność, łatwość obsługi, części nie za miliony monet 
       
      KTÓRY WYBRAĆ i jakiej FIRMY? 
      Za naprawdę rozsądne pieniądze????? Żeby mnie eksploatacja nie zrujnowała?
       
      Dziękuję ślicznie :)
      PS Gdyby Panowie byli łaskawi rzucić okiem jeszcze na mój wątek w kotłach gazowych, to już w ogóle byłabym przeszczęśliwa :)
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.