Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Izolacja podłogi


aikon91

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ciepło ucieka tylko w mrozy? W obecną pogodę to nieodczuwalna strata?

Opublikowano

Im większa różnica temperatur wewnątrz/zewnątrz tym większy ubytek ciepła.

Opublikowano
3 godziny temu, aikon91 napisał:

Cyknął bym ze 20cm wełny na strych gdyby była pewność, że coś ucieka i wpłynie to na ekonomię.

Na pewno bardziej wpłynie na ekonomię , jeśli "cykniesz" na strych, niż na strop piwnicy.

16 minut temu, aikon91 napisał:

Czy ciepło ucieka tylko w mrozy? W obecną pogodę to nieodczuwalna strata?

Nie również w czasie upałów- tylko w drugą stronę :)

 

Opublikowano

Witam.

Podłączę się pod temat, bo bieżący wydał mi się już wyjaśniony. Ogrzewam parterowy, niepodpiwniczony i w trakcie docieplania budynek z lat 80-tych. Większa część ścian jest już "okręcona" 12 - cm styropianem, w dachu mam natenczas 20 cm styropianu.Pozostała podłoga i ona jest tematem moich rozterek. Na gruncie jest gruba warstwa betonu i ... to wszystko. Logicznym działaniem byłoby to ogacić. Jednak często zdarza się, że po zimie przychodzi lato i wtedy wszystkie mie zazdraszczajo, że za oknem upały, a u mnie to chyba klima. Muszę się bardzo starać, żeby przekroczyć 21 stopni w budynku. I tu pytanie: odżałować zimą te parę kubików w dodatkowe kalorie, czy faktycznie rzucić coś na podłogę , a potem wzorem sąsiadów wokół zainstalować klimę, żeby choć zbliżyć się do komfortu latem? Zimy coraz cieplejsze, "bestia ze wschodu" gdzieś pobłądziła, a temperatury latem coraz częściej ekstremalne. Może to już czas zmienić politykę?

Pozdrawiam.

Opublikowano
52 minuty temu, Gregor887 napisał:

Jednak często zdarza się, że po zimie przychodzi lato

Jak często Ci się to zdarza ?:)

A na serio,co by nie mówić to straty masz duże-myślę,że większe niż gdybyś zrobił ocieplenie a latem włączył klimę.

W tym przypadku 10cm wełny zrobi ogromną różnicę.

Opublikowano

Pod beton to raczej styropian/styrodur. I niestety wiąże sie to ze skuciem starego betonu. Chyba że masz wysokie pomieszczenia, wysokie drzwi, to  podniesienie posadzki o 15-20 cm.

Opublikowano
4 minuty temu, Jamjestcichy napisał:

straty masz duże-myślę,że większe niż gdybyś zrobił ocieplenie

A taką miałem nadzieję, że ktoś powie inaczej niż sam myślałem :}

Budynek jest tzw. adaptowany. Problemem są istniejące otwory drzwiowe, nie wszędzie mogę przestawić nadproża . Cięcie drzwi nie załatwi sprawy - jestem niski inaczej.

Opublikowano

Tak. Kiedyś to był budynek produkcyjny. Porządny beton z gruchy, na to papa na lepiku i posadzka. Zrywając papę i w zamian jakaś wylewana izolacja pozioma to pewnie kolejny centymetr. Jednak ze względu na drzwi to ciągle mało. Wracając do zasadniczego pytania - czy taka inwestycja jest uzasadniona ekonomicznie?

Opublikowano
6 minut temu, Gregor887 napisał:

czy taka inwestycja jest uzasadniona ekonomicznie?

Zależy na jakim etapie remontu teraz jesteś i o jakim metrażu mowa.

Piszesz o 3-4cm do progu,czyli na gotowo czy 3-4 izolacji a potem podłoga/panele?

Opublikowano
Godzinę temu, Gregor887 napisał:

Na gruncie jest gruba warstwa betonu i ... to wszystko.

 

18 minut temu, Gregor887 napisał:

Mogę zdjąć posadzkę do izolacji, ale to tylko 3 - 4 cm.

To jak w końcu tam jest? Gruby beton, czy posadzka na izolacji? Jaka izolacja?

Opublikowano
1 minutę temu, Jamjestcichy napisał:

Piszesz o 3-4cm do progu,czyli na gotowo czy 3-4 izolacji a potem podłoga/panele?

Uściślijmy jednostki :)

patrząc w przekroju od dołu: na gruncie żółty piach zagęszczony, min. 10 cm betonu z gruszki, papa na lepiku, posadzka 3 - 4 cm i koniec. Miałem kiedyś plana, żeby zerwać posadzkę i papę, wylać jakiś gumopodobny bitum jako izolację, na to ruszt drewniany i 2cm OSB lub innego paździocha. W przestrzeni rusztu warstwa ocieplenia. Robota na sucho, do wykonania we własnym zakresie, można dzielić na etapy w zależności od portfela. Nie wylewając posadzki zyskuję kolejny centymetr.

Opublikowano
3 minuty temu, gmaj22 napisał:

Jaka izolacja?

Izolacja w sensie przeciwwilgociowa - czyli papa na lepiku. Izolacji termicznej w sensie wełna czy styropian w latach 80 - tych we warstatach nie praktykowano.

Opublikowano

Stąd cała batalia o centymetry. 5 cm ocieplenia, 2 cm płyta, na to 1 cm jakiegoś wykończenia. razem 8 - 9 cm czyli de facto przybędzie mi ok. 5 cm. Tyle mogę obciąć drzwi  bez kucia nadproży i wyrywania ościeżnic. Pytanie czy warto?

Opublikowano

Opcja 1/ zrobić raz a dobrze, ale etapami po kolei poszczególne pomieszczenia/ Zerwać wszystko, łącznie z chudziakiem, który i tak pewnie będzie "odchudzony", bo część betonu poszło na czyjś garaż, dolano wody oraz dodano piasku ;) . Zrobić nową jak należy z 15 cm izolacji na gruncie wg mądrych książek.

Opcja 2/ wersja eko - zerwać posadzkę łącznie z asfaltem. Wyrównać podkład, zrobić pływającą podłogę: położyć folię budowlaną, styrodur -50 mm,  płyty OSB - 18-22 mm, podkład-panel.(razem. ok. 8-8,5 cm)

Wybór wersji zależy od możliwości finansowych, czasu i planów związanych z remontowanym domem.

 

Opublikowano
8 minut temu, Gregor887 napisał:

Pytanie czy warto?

Oczywiście.Około 3 krotnie zminimalizujesz ucieczkę ciepła.

Opublikowano
7 minut temu, gmaj22 napisał:

Zerwać wszystko, łącznie z chudziakiem, który i tak pewnie będzie "odchudzony

Mordercza robota :)

Opublikowano
11 minut temu, gmaj22 napisał:

Opcja 1 ... Zerwać wszystko, łącznie z chudziakiem, który i tak pewnie będzie "odchudzony", bo część betonu poszło na czyjś garaż, dolano wody oraz dodano piasku ;)

Nie ma takiej możliwości. Obiekt był stawiany za moje pieniądze, pod moim nadzorem, sam załatwiałem beton. To nie żaden chudziak, tylko stary mostowy B-30 (taki akurat kręcili w zaprzyjaźnionej betoniarni), Tarcza diamentowa się na nim gotuje. Opcja druga jest słuszną drogą :).

Opublikowano

Jaki ten beton ma współczynnik przewodenia ciepła? Coś na poziomie u=1-1.2 tak myślę.

Opublikowano

@Gregor887

Spójrz na to.Takie U masz teraz lub większe.Brałem gętość betonu 1900kg/m3-jeżeli gęstość jest większa to wynik poniżej większy.

Screenshot_20191116-100527_Kiwi Browser.jpg

A tutaj dodałem 5cm styro eps lambda 038-różnica ogromna jak widzisz. Weź teraz różnicę (to co zaznaczone w ramce) pomnóż razy powierzchnia podłogi i to razy różnica temperatur-15-20°C

Wiadomo,że jest to mocno poglądowe,ale widać,że w Twoim przypadku warto coś zrobić.

Screenshot_20191116-100609_Kiwi Browser.jpg

Opublikowano
9 minut temu, Jamjestcichy napisał:

pomnóż razy powierzchnia podłogi i to razy różnica temperatur-15-20°C

Już chciałem sprostować, że razy 40, ale to przecież podłoga na gruncie :)  Straty będą jeszcze mniejsze, jeśli jest zaizolowany cokół i fundament albo przynajmniej pas gruntu 60 cm wokół fundamentu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.