Skocz do zawartości
IGNOROWANY

moja instalacja CO+CWU


kampra

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem laikiem w tym temacie i proszę Was o opinie na temat mojej nowej instalacji w remontowanym domu. Do ogrzania ok. 140 m2, ogrzewanie podłogowe parter + użytkowe poddasze. 2 łazienki w których oprócz podłogówki będą grzejniki tzw. drabinki, w jednej ma być prysznic, w drugiej duża wanna.  Rodzina 2+2. Sercem tego wszystkiego ma być kocioł BROTJE o mocy 4.9 - 24 KW z wbudowanym zbiornikiem CWU 45 l. Sterownik Salus 091FLv2.  Maksymalna potrzebna moc grzewcza 5,2 KW, wskaźnik zapotrzebowania na moc: 36W/m2 obliczone na cieplowlasciwe.pl. Mam pewne wątpliwości czy ten zbiornik wystarczy dla nas i czy ten kocioł jest dobrze dobrany do mojego domu.

rozdzielacz dół.jpg

rozdzielacz góra.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hydraulik w uzgodnieniu z instalatorem zapewnia że będzie dobrze wszystko działało, więc właśnie chciałem się uświadomić w tym temacie. A kocioł ma podgrzewać wodę na bieżąco w trybie ciągłym po opróżnieniu zasobnika. Wg producenta 11l/min do 40 st. C. Czy lepszą opcją będzie jednak wcisnąć do łazienki zasobnik ok 120 l w połączeniu z mniejszym kotłem np 3.5 - 14 KW ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dom 100m, grzany 100% podłoga + drabinka w łazience i przy wejściu. 
Myśląc nad gazówką co możecie polecić. Podłoga nie wymaga wysokiego zasilania. Czy gdy np. podłoga wymaga zasilania 28-30 stopni to na takich temp pracuje kocioł? Jeżeli tak to powinno byc to ekonomiczne.

Obecnie ogrzewam podajnikiem na ekogorch i za cały rok CO+ CWU zuzyłem 2,5t po 800zł.

Ściany z pustaka + 6cm pustka powietrzna +12cm styro biały

Strop 10cm styro

Podłoga 5cm styro a pod nią piwnica

Okna 3 szybowe

Czy takie grzanie gazem może byc zbliżone kosztem do ekogroszku? 

Za jakim sprzętem sie rozglądać? Można bezpośrednio bez sprzęgieł i zaworów 3d podłączyć piec?