Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki kocioł 20kW


edanny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Stoję przed decyzją modernizacji C.O. Obecny kocioł to Junkers ZW 20KE Dwu-funkcyjny.

Zastanawiam się czy warto wymieniać na Nowy kocioł kondensacyjny (przedział cenowy 2500-5000zł). Jak z kosztami serwisu? Jak z awaryjnością Nowych kotłów? Jakie marki/modele polecacie?

Słyszałem również, że przy zmianie kotła, z tradycyjnego na Kondensacyjny mają być inaczej poprowadzone rury/odprowadzenia do/od pieca C.O.-C.W.U.- nie znam się na tym) czy to prawda (oczywiście nie mówię tutaj o odprowadzeniu do komina czy do kanalizacji)?

Czy, w ogóle warto dla tych max. 15% oszczędności (kondensacja) "ładować" się w Nowy kocioł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budynek mam dawno ocieplony. Grzejniki Convector (miedź-alu). Rury Nibco 3/4. Tak obecny kocioł działa, jednak konieczna jest wymiana nagrzewnicy miedzianej (lekko podcieka, zresztą po wytrawianiu). Mam do wyboru...Wymienić nagrzewnicę (używka, z gwarancją na 2 lata- ok.500zł); kupić taki sam kocioł Junkers ZW20KE (ponoć fabrycznie Nowy, leży sobie prawie 20 lat- 2500zł), tylko nie wiem co będzie z częściami za kilka lat..... No i zakup Nowego kotła kondensacyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

Kocioł nadal nie wybrany..

Zastanawiam się nad kilkoma opcjami:

Termet Ecocondend Gold Plus (20-25 kW)

https://www.termet.com.pl/produkt/ecocondens-gold-plus/64

Junkers Cerapur

https://www.junkers.pl/produkty/kotly/kotly-kondensacyjne/cerapur-compact.html

Bosch Condens

https://www.junkers.pl/produkty/kotly/kotly-kondensacyjne/bosch-condens-gc2300w.html

 

Ewentualnie tradycyjny kocioł nie kondensacyjny:

Junkers Ceraclass

https://www.junkers.pl/produkty/kotly/kotly-konwencjonalne/ceraclass.html

 

Na czym mi zależy najbardziej:

- Jak najlepsze podzespoły/ materiały, w środku kotła