Condor Opublikowano 17 Czerwca 2009 #1 Opublikowano 17 Czerwca 2009 Posiadam wymiennik dwupłaszczowy Galmet SGW (L), nie ma on na wyposażeniu czujnika temp ani króćca, gdzie można zamontować taki czujnik? Układa jest z cyrkulacją. Cytuj
automatyk Opublikowano 17 Czerwca 2009 #2 Opublikowano 17 Czerwca 2009 jesli tak jest to pzy montazu zasobnika nalezy na gurze czyli wysciu ciepłej wody załozyc trujnik w jdno odejscie podłaczyc instalacje w drugie wkrecic element w ktory włozysz czujnik ,takie elementy sa dostepne w rozmiarach 3/4,oraz 1/2 , Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 17 Czerwca 2009 #3 Opublikowano 17 Czerwca 2009 Montaż na wylocie c.w.u. na rurze. Cytuj
automatyk Opublikowano 17 Czerwca 2009 #4 Opublikowano 17 Czerwca 2009 a jak cyrkulacje wyłaczy? Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 17 Czerwca 2009 #5 Opublikowano 17 Czerwca 2009 Tu zdaje się chodzi nie o cyrkulację tylko o temperatury w zasobniku, a cyrkulacja to odrębny temat. Czy ma być wyłączana. Do tego lepszy zegar sterujący, który będzie włączał cyrkulację o określonych porach. Cytuj
Condor Opublikowano 17 Czerwca 2009 Autor #6 Opublikowano 17 Czerwca 2009 Tak chodzi o temperaturę w zasobniku, pompa cyrkulacyjna ma zegar sterujący. Jeśli się wyłączy cyrkulacja to temperatura na rurze spadnie i pompa ładująca się włączy? Cytuj
automatyk Opublikowano 17 Czerwca 2009 #7 Opublikowano 17 Czerwca 2009 no tak ale jesli cyrkulacja bedzie wyłaczona a poboru wody nie bedize to przypadkiem moze zaistniec przekłamanie grdzie na rurze bedzie temp np 30sta w zasobniku 40 ,a czujnik nada sygnał ze trzeba grzac niepotrzebnie zasobnik ??????????? dosc steptycznie podchodze do tego typu rozwiazan Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 17 Czerwca 2009 #8 Opublikowano 17 Czerwca 2009 Jeśli czujnik będzie blisko wylotu to przekłamania nie będzie. Można też wstawić trójnik na wylocie z pochwą i w nią włożyć czujkę która znajdzie w zbiorniku. Cytuj
automatyk Opublikowano 17 Czerwca 2009 #9 Opublikowano 17 Czerwca 2009 no własnie to rozwiazanie proponowalem bo na 100% jest zawsze skuteczne Cytuj
baca350 Opublikowano 17 Czerwca 2009 #10 Opublikowano 17 Czerwca 2009 Wszystkie magiki jesteście w błędzie! Czujnik na wylocie zablokuje grzanie tak szybko ze baniak nagrzeje się tylko do 1/4 wszak ciepła woda jak oleum do góry wypływa. Chyba że cyrkulacja będzie zasuwać 24h. to wymiesza pół baniaka. Polecam zamontować czujnik na połowie wysokości na płaszcza pod izolacją i zobaczyć co się stanie. U mnie np. jest ciepła woda. Jest lekkie falowanie temperatury ale z tym można zyć. Jednak wsadzić czujnik w kieszeń wykonany domowo [trójnik, zaślepiona Cu15 + przejściówka itd] lub nabyty drogą kupna to rozwiązanie optymalne. Ale kieszeń do połowy baniaka. [ a Automatyk niechaj opanuje autokorektę bo szlag możne człeka ućciwego trafić jak się takie byki czyta.] Hej! Cytuj
automatyk Opublikowano 17 Czerwca 2009 #11 Opublikowano 17 Czerwca 2009 jak przyleisz czujnik do płaszcza to nie licz ze bedziesz miał ciepła wode bn Cytuj
baca350 Opublikowano 17 Czerwca 2009 #12 Opublikowano 17 Czerwca 2009 Będziesz miał. Pamiętaj ze pod izolacja jest b.podobna temperatura. Nie jest to ideał jak napisałem, ale jest to proste i bezwsadowe gotówkowo. Hej! Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 18 Czerwca 2009 #13 Opublikowano 18 Czerwca 2009 Przy montażu czujki w trójniku będzie wystarczająca ilość wody o odpowiedniej temperaturze. Przy pracy cyrkulacji temperatura w całym zbiorniku wyrówna się. Cytuj
Condor Opublikowano 18 Czerwca 2009 Autor #14 Opublikowano 18 Czerwca 2009 Zasobnik jest wyposażony w dodatkowy zewnętrzny emaliowany płaszcz metalowy, więc musiałbym go uszkodzić. Czyli podsumowując najlepiej umieścić czujnik w trójniku na wylocie cwu, lub przylgowo do rury na wylocie? Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 18 Czerwca 2009 #15 Opublikowano 18 Czerwca 2009 Najlepiej w trójniku, drugie wtedy gdy nie ma możliwości zastosowania pierwszego rozwiązania. Cytuj
drynda Opublikowano 8 Października 2009 #16 Opublikowano 8 Października 2009 Automatyk a jak nazywa się fachowo "element w ktory włozysz czujnik ,takie elementy sa dostepne w rozmiarach 3/4,oraz 1/2"? Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 8 Października 2009 #17 Opublikowano 8 Października 2009 Są również 3/8" Cytuj
drynda Opublikowano 8 Października 2009 #18 Opublikowano 8 Października 2009 być może ;) tylko jak ten element się nazywa ? Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 8 Października 2009 #19 Opublikowano 8 Października 2009 Pochwa - po prostu. Cytuj
trebor102 Opublikowano 8 Października 2009 #20 Opublikowano 8 Października 2009 Wszystkie magiki jesteście w błędzie! Czujnik na wylocie zablokuje grzanie tak szybko ze baniak nagrzeje się tylko do 1/4 wszak ciepła woda jak oleum do góry wypływa. Chyba że cyrkulacja będzie zasuwać 24h. to wymiesza pół baniaka. Polecam zamontować czujnik na połowie wysokości na płaszcza pod izolacją i zobaczyć co się stanie. U mnie np. jest ciepła woda. Jest lekkie falowanie temperatury ale z tym można zyć. Jednak wsadzić czujnik w kieszeń wykonany domowo [trójnik, zaślepiona Cu15 + przejściówka itd] lub nabyty drogą kupna to rozwiązanie optymalne. Ale kieszeń do połowy baniaka. [ a Automatyk niechaj opanuje autokorektę bo szlag możne człeka ućciwego trafić jak się takie byki czyta.] Hej! Ja mam wymiennik Biawar . Gniazdo czujnika jest w połowie zbiornika , tuż pod mocowaniem grzałki ale i tak czujnik oszukuje . Sterownik pokazuje np.32 st. a woda ma ok.40 ( pomiar dokonany termometrem pokojowym po upuszczeniu wody do garnka). Wyizolowałem dobrze czujnik i dalej to samo. Gniazdo sięga około 15-20 cm wgłąb zasobnika. Myślałem że wadliwy czujnik i zrobiłem próbę wyjmując go , wsadziłem do garnka . Oba odczyty były równe( na sterowniku i na termometrze) Ciekawe??. Może ta studzienka ma za grube ścianki , czy coś. Ale da się z tym żyć. Pozdrawiam Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 9 Października 2009 #21 Opublikowano 9 Października 2009 Nie martwcie się o to, ze nie będzie ciepłej wody w całym zasobniku przy czujce na wylocie, a już zwłaszcza z cyrkulacją. Woda instalacyjna na tej 1/4 nie schładza się całkowicie. Co więcej jeśli ktoś zmierzy temperaturę powrotu z podgrzewacza to stwierdzi , że pod koniec grzania c.w.u. temperatura powrotu jest niewiele niższa od temperatury w zasobniku c.w.u.. Wynika to z tego, że woda przy wyrównywaniu temperatur coraz mniej się schładza na początkowym odcinku wężownicy tym samy podgrzewa wodę w dolnej części bojlera. Tym samym gdy przy wylocie c.w.u. mamy 50 st. (temp. zadana), to na dole zbiornika mamy nawet 40 - 45 st. A im wyżej tym temperatura wyższa. Następuje tez wymieszanie wody zimnej z już podgrzaną. Wynika to z fizyki, że woda podgrzana wędruje w górę a ta z najwyższych partii powoli spływa w dół. Natomiast umieszczenie czujnika w połowie bojlera powoduje duże przekłamania. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.