Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Mam problem z moim piecem. Mianowicie borykam się z częstym taktowaniem. Przy mocy minimalnej powinien on pracować najwydajniej - mam "wydruk" od serwisanta na którym są parametry 29,4 temperatura spalin i sprawność 109,5% i zawsze Pan Serwisant pokazuje "proszę spojrzeć jaka wysoka sprawność przy mocy minimalnej (minimalna to 7kw)". Z tym, że dopiero ostatnio zacząłem głębiej w to wchodzić i obniżać temperature zasilania na krzywej co by mnie właśnie zbliżyło do długiej pracy na małej temperaturze i mniejszym zużyciu gazu. Jednak zmniejszenie temperatury powoduje bardzo częste taktowanie. Temperatura powrotu szybko przybliża się do zasiilania .Zdarzało się nawet taktowanie ok. 80 razy w ciągu doby, zużycie ok. 4,5m^2 gazu, temperatura zewn. ok. 5stopni, wewn. zadana temperatura w nocy 19,5 a w dzień 20.
Piec jest w łazience na piętrze, sterownik CW400 w holu, niestety ok. 40cm od grzejnika. Termostaty w łazience max, sypialnie 3,5/5, parter max, podłogówka wszędzie max, temperatura zadana i tak nie jest osiągana bo palnik się szybko wyłącza, natomiast słychać że pompa chodzi cały czas.

kocioł dwufunkcyjny kondensacyjny Junkers Cerapur Acu Smart ZWSB 30-4 E 23KW z zamkniętą komorą spalania z zasobnikiem 48l i sterownikiem CW400
parter grzejniki płytowe: salon z kuchnią 90x70cm PURMO + ogrzewanie podłogowe 2m^2 na powrocie z grzejnika z HOLu
otwarty na salon hol 90x80cm PURMO + ogrzewanie podłogowe 2m^2 na powrocie z grzejnika z HOLu
WC 60x40 PURMO + ogrzewanie podłogowe 1m^2 na powrocie z grzejnika z HOLu
piętro grzejniki płytowe: sypialnia 1 60x80 PURMO, sypialnia 2 90x70 PURMO (sypialnia z balkonem, duże okno dwuskrzydłowe 180x220), hol 60x70 PURMO, łazienka drabinka 50x118 + ogrzewanie podłogowe 2m^2 na powrocie z grzejnika łazienkowego
Sprawdzałem kryzowanie i na drabinkowym (najblizej pieca) jest max czyli 8 - ale wg mnie powinno tak być bo to łazienka a tam i tak nie jest jakoś specjalnie ciepło. W pozostałych grzejnikach poza tym w HOLu 3 / 6. W HOLu dałem max czyli 6 (płytowy ma inny max niz drabinkowy). Jedyna zmiana kryzowania to właśnie ten w HOLu na MAX tak to jest w standardzie odkąd tu mieszkam (to jest drugi sezon grzewczy). Owszem spalanie gazu nie jest duże, ale bardziej martwi mnie to taktowanie. Bo pewnie jeszcze bardziej zmniejszyć zużycia się nie da

Jak zmniejszyć taktowanie? nawet kosztem nieco większego spalania. Jak podkręcę termostaty na max wszędzie czyli
zapotrzebowanie ciepła będzie teoretycznie ciągle to jest za gorąco, szczególnie rano w sypialni ale na dole temperatura zadana nie jest osiągnięta. Już wyczytałem w różnych wątkach że baaaardzo przewymiarowany piec do takiej powierzchni, ale niestety nic z tym teraz zrobić nie mogę. W przyszłości będą kolejne kaloryfery na poddaszu obecnie nieużytkowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Wejdz w menu serwisowe w parametr 2.1.A to jest max znamionowa moc cieplna jest on uzalezniony od parametru 3.1A tu ustawiasz max moc i 3.3d tu ustawiasz moc minimalna. Musisz te marametry zniejszyc do minimum. 

Pozniej parametr 2.3b to jest po jakim czasie zalaczy sie palnik od ostatniego jego wyłaczenia - to jest odstep w minutach

Parametr 2.3c to  jest roznica pomiedzy aktualna temp zasilania a zadaną temp zasilania aż do załączenia palnika

Wejscie w menu serwisowe opisane jest w instrukcji kotla. Powodzenia

Ps. Ja bym wylaczyl na cw400 wplyw pomieszczenia i sterowal z czujnika temp zewnetrznej

Edytowane przez KubaSko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

obecnie moc minimalna to 29% (czyli te 7kw) i to wynika z jakichś innych dodatkowych ustawień, kiedyś "szukając" ustawień trafiłem na ustawienia min max w % ale nie przestawiałem bo wolę nie ruszać żeby nie napsuć :)

jednakże zorientuje się w tych parametrach o których piszesz i zobaczę jak to u mnie wygląda

wpływ pomieszczenia mam ustawione na 1K (z tego co kojarzę jest tak od nowości) i obniżenie mam według temperatury pomieszczenia, jak miałem wg temperatury zewnętrznej to piec chodził nawet jak było słońce i ciepło w domu co mnie strasznie denerwowało że marnotrawstwo energii :) 

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, lukasz93 napisał:

obniżenie mam według temperatury pomieszczenia, jak miałem wg temperatury zewnętrznej to piec chodził nawet jak było słońce i ciepło w domu co mnie strasznie denerwowało że marnotrawstwo energii :) 

Do ograniczenia grzania powyżej pewnej temperatury zewnętrznej , to służy ustawienie "lata". Ustaw na 10stC, wtedy powyżej tej temperatury piec w ogóle się wyłączy.

 

O "obniżeniu" poczytaj tutaj: http://wiki.gbbkolejka.pl/tiki-index.php?page=Co+to+jest+tryb+obniżenia

Ustaw na "Tryb ograniczony" i przestań się przejmować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ja będę ogrzewał piecem 24kW ponad 400m2, a ty chcesz nim ogrzać 70m2? Nie ma siły, aby nie taktował... Po prostu nie ma co zrobić z nadmiarem energii i się wyłącza... (no chyba, że okna pootwierasz).

 

Teraz, jak ogrzewam 200m2, to taktuje mi gdy na zewnątrz jest ponad 10stC (i pracuje na 11% mocy, czyli 2,64kW)

 

Temperatura powrotu szybko przybliża się do zasiilania

 

To właśnie świadczy o tym, że nic nie odbiera wyprodukowanej energii.

 

PS. Wymień piec na mniejszy.

Edytowane przez gbbsoft

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, KubaSko napisał:

Wejdz w menu serwisowe w parametr 2.1.A to jest max znamionowa moc cieplna jest on uzalezniony od parametru 3.1A tu ustawiasz max moc i 3.3d tu ustawiasz moc minimalna. Musisz te marametry zniejszyc do minimum. 

Pozniej parametr 2.3b to jest po jakim czasie zalaczy sie palnik od ostatniego jego wyłaczenia - to jest odstep w minutach

Parametr 2.3c to  jest roznica pomiedzy aktualna temp zasilania a zadaną temp zasilania aż do załączenia palnika

Wejscie w menu serwisowe opisane jest w instrukcji kotla. Powodzenia

Ps. Ja bym wylaczyl na cw400 wplyw pomieszczenia i sterowal z czujnika temp zewnetrznej

sprawdziłem parametry na piecu, są następujące:

2.1A maks dopuszczalna moc grzewcza  - 24
2.1B maks dopuszczalna moc cwu - 30
2.1C charakterystyka wykreślna pompy 2 (ciśnienie stałe 200mbar)
2.1E 5 (regulator temperatury zasilania załącza pompę układu grzewczego)
2.2C Priorytet CWU 0 (włączony)
2.3B interwał czasowy palnika 10minut
2.3C interwał temperaturowy 6 kelwinów
2.3F czas podtrzymywania ciepła 1min
2.9F wybieg pompy 3min
2.CE liczba uruchomien pompy cyrkulacyjnej 2
2.CL pompa cyrkulacyjna 1 (włączona)
3.1A gorna granica maks mocy grzewczej 24
3.1B górna granica maks mocy cwu 30
3.2B górna granica temp zasilania 82
3.3D minimalna moc znamionowa (co i cwu) 6,6

z tego co patrzę w instrukcji montażu i konserwacji to głównie są to ustawienia fabryczne i jak się domyślam dostosowane do tego kotła, a głównym problemem jest jest po prostu zbyt duży piec, chce przez to powiedzieć że wolałbym ustawień pieca nie ruszać, jeśli już to może bardziej ustawienia sterownika tym bardziej że to chyba sterownik CW400 jest nadrzędny prawda?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, gbbsoft napisał:

Ja będę ogrzewał piecem 24kW ponad 400m2, a ty chcesz nim ogrzać 70m2? Nie ma siły, aby nie taktował... Po prostu nie ma co zrobić z nadmiarem energii i się wyłącza... (no chyba, że okna pootwierasz).

Teraz, jak ogrzewam 200m2, to taktuje mi gdy na zewnątrz jest ponad 10stC (i pracuje na 11% mocy, czyli 2,64kW)

Temperatura powrotu szybko przybliża się do zasiilania

To właśnie świadczy o tym, że nic nie odbiera wyprodukowanej energii.

PS. Wymień piec na mniejszy.

z tym, że mimo wyłączania pieca i szybkiego przybliżania się temperatury powrotu do zasilania grzejniki nie są ciepłe po całości a tylko przykładowo w górnej części - sprawdzałem i nie są zapowietrzone

zrozumiałbym gdyby grzały całą powierzchnią i wtedy ten powrót byłby z wysoką temperaturą

wymiana pieca na mniejszy nie bardzo wchodzi w grę, mieszkam tutaj od roku i nie uśmiecha mi się nowy piec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to kryzowanie jest złe.

Skoro (a) temperatura powrotu dochodzi do temperatury zasilania (b) woda nie przechodzi ciepła przez kaloryfery, to musi ci ta woda gdzieś bokiem przechodzić. Woda najchętniej idzie tam, gdzie ma najmniejszy opór. Czyli problem hydrauliczny.

Idź po przewodzie doprowadzającym wodę powrotną do pieca i badaj, którymi rurami woda najcieplejsza wraca...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 20.02.2019 o 22:23, lukasz93 napisał:

2.3F czas podtrzymywania ciepła 1min

 

 

Czy ktoś się orientuje za co odpowiada ten parametr?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3.1a a 2.1a
Który parametr ustawić niżej a który wyżej żeby zmniejszyć taktowanie
3.3d mam na min 2kw

ZSB 14-5c Cw400 100 podłoga

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wchodźmy w paranoje. 80 startów palnika na dobę to jeszcze żadne taktowanie. Po za tym nie ma szans, żeby na taką powierzchnię kocioł o takiej mocy minimalnej nie wyłączył palnika. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Podobna zawartość

    • Przez Dawid1234
      Dzień dobry, 
      Zamontowany został pięć junkers 24 kw, grzać ma wodę w wymienniku 140 litrow, oraz grzejniki w domu dwukondygnacyjnym ok. 200m użytkowe.. Podłogówka jest ok 40 m kwadratowych i nie jest używana cały czas-używane są grzejniki aluminiowe. 
      Pytanie moje dotyczy czy powinna zostać zamontowana pompa obiegową aby pomogła w pracy kotła. Pompa cyrkulacyjna jest zamontowana. Natomiast pompa do obiegu wody w grzaniu nie. 
       
      Proszę o odpowiedź, jestem zielony w tym temacie
    • Przez Margi
      Witam wszystkich na forum, proszę o pomoc w wyborze kotła z zasobnikiem CWU do domu jednorodzinnego z jedną kondygnacją o powierzchni ogrzewanej 144m2 z garażem w bryle budynku. Dom zamieszkują cztery osoby.
      W domu zamontowane jest 11 grzejników płytowych purmo CV22  o łącznej mocy wg katalogu 16,76KW przy zasilaniu 75/65/20 (średnio 120w/m2) lub 8,4KW przy zasilaniu 55/45/20 (średnio 63w/m2) Dom zasilany jest kotłem zasypowym 24Kw. Po modernizacji zastąpi go kocioł gazowy.
      Wg strony https://cieplowlasciwie.pl/wynik/7yr8 maksymalna potrzebna moc grzewcza to 7KW a średnio 3,5KW, zapotrzebowanie na moc 47w/m2. Niestety nie mam projektu domu stad wartości tylko szacunkowe.
      Projektant instalacji gazowej sugeruje instalacje kotła niedźwiedź condens 18KW z zasobnikiem BIAWAR CWU W-E150. 74A QUATTRO, Czy moc minimalna 5,4KW tego kotła nie będzie powodowała taktowania i większego zużycia gazu? Projektant twierdzi, że przy instalacji grzejnikowej to nie będzie stanowiło problemu. Proszę o pomoc czy montować kocioł niedźwiedź condens 18Kw czy szukać kotła z niską mocą minimalna. Np junkers cerapur smart zsb 14-5c z mocą minimalna 2KW 
      Może macie jakieś inne propozycje? W okolicy jest najwięcej serwisantów Vailanta, trochę gorzej z junkersem,  słabiej jest z termetem.
      Pozdrawiam
       
    • Przez annc
      Hej
      Czy mógłby ktoś napisać jakie dane da się w praktyce wyciągać z junkersa (najlepiej cerapur  smart) poprzez MB-LAN2 ?
      Najbardziej interesuje mnie czy jest zużycie gazu i ilość włączen palnika/modulacja..... 
      W necie strasznie ogolnikowe  opisy
       
      Z góry dzięki 
    • Przez MajkB
      Witam
      Byłem już zdecydowany na wybór pieca gazowego tj. Junkers Cerapur Smart ZSB 24-5C GZ 50, ale sprzedawca zachwala mi bardzo DE DIETRICH EVODENS 25kW. Cena jest porównywalna jeżeli do Junkersa doliczymy moduł i regulator. O ile Junkers jest sprawdzony i generalnie opinie ma dobre, to o Dietrich Evodens nie mogę znaleźć opinii. Czy ktoś może ma jakieś opinie odnośnie kotła De Dietrich, ewentualnie potrafi doradzić co przemawia za jednym lub drugim?
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.