Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z rotametrami


plemie101

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no, ale my nie chcemy, aby nas @plemie101 przeklinał i zakładał nowy wątek jak połączyć taka to a taka instalację :)

Opublikowano

Hahaha aj chłopy już go wmontowalem ale mam instrukcje na jutro ale już kurwa (za przeproszeniem) nie wiem co jest...  Jutro sprawdzę jeszcze raz bo dziś już idę spać.. albo poczekam do soboty będę miał drugi, nowy do sprawdzenia i może będzie łatwiej hah

Opublikowano

a przymknąłeś- nawet zamknąłeś  zawór na powrocie do kotła

Opublikowano
4 godziny temu, plemie101 napisał:

Kolejna rzecz jaką zauważyłem. Gdy zakrece powrót i zakrece 3D przepływ idzie bez problemu na wszystkie nawet obiegi.  

130 postów i cztery strony póżniej mam wreszcie odpowiedż na pytanie z postu #58 :)

Wniosek: moim zdaniem jest problem z zaciąganiem wody z instalacji CO. Filtr z zaworem przed 3D czysty?

 

Opublikowano

Tak czysty.  Widzisz jak się człowiek nie zna. Wcześniej zamykalem zawór na powrocie ale nie ruszałem 3D i nic się nie działo..

Opublikowano

Teraz powinieneś sprawdzić to, o czym wcześniej pisali koledzy, czy jest pełny przepływ przez 3D od strony zasilania. W tym celu otwierasz zawór na pełny przepływ czyli maksymalną temperaturę i podczas  rozgrzewania kotła od temperatury ok 30 C obserwujesz rotametry wraz ze wzrostem temperatury kotła. Po przekroczeniu ok  40-42 C, 3D będzie się stopniowo przymykał od strony zasilania. Przepływy w pętlach powinny pozostać na niezmienionym poziomie.

Oczywiście zawory kulowe na zasilaniu i powrocie podłogówki  otwarte.

 

 

Opublikowano

To muszę poczekać do soboty żeby mieć więcej czasu;) ale to będzie 3D zjebany ? Czy że nie ma tego zaworu tak się dzieje.. jak piec wygasł to wiem że rotamerty chodzą bo tak zauważyłem ...

Opublikowano

To dobry pomysł. Może do soboty kilka razy ugryziesz się w język, zanim cokolwiek napiszesz. ;)

Opublikowano
20 godzin temu, Gonzo19 napisał:

a bym dał srubunki przy obu 9tkach 

a gdzie tam masz 9-tke (ja słyszałem o 6-ka 7-ka )

20 godzin temu, Gonzo19 napisał:

chodzi mi o część od trójnika przy belce do powrotu

już pisałem ''zapomniałem między 10 a zaworem odcinającym powrót do kotła ''

Opublikowano
20 minut temu, mironw napisał:

a gdzie tam masz 9-tke (ja słyszałem o 6-ka 7-ka )

zrobiłeś rysunek, dałeś opis i nie wiesz co namalowałeś i opisałeś?

Opublikowano
1 minutę temu, mironw napisał:

niestety nie wiem co to za kształtka  DZIEWIĄTKA

 

21 godzin temu, mironw napisał:

no i znowu zawór zwrotny na powrót

plemie101 3D.jpg

 

21 godzin temu, mironw napisał:

sory nie dodałem

1-mufa mosiądz ¾’’

2-redukcja ¾’’ / 1’’

3-kolano 7-ka  1 ‘’

4-mufa 1’’/Cu28

5-nypel 1’’/Cu28

6- trójnik mosiądz 1’’

7-nypel mosiądz 1’’

8- zawór zwrotny mosiężny  1’’

9- nypel 1’’/Cu22

10- nypel gz3/4’’/gz1’’

 

1 minutę temu, mironw napisał:

niestety nie wiem co to za kształtka  DZIEWIĄTKA

a teraz wiesz?

Opublikowano

nypel 1’’/Cu22

TO TRZEBA BYŁO TAK NAPISAĆ LUB NR.9

Atak poco tam śrubunki to 30 zeta  więcej nie mówiąc o miejscu na nie , a jak już to między dolnym kolektorem a nyplem nr7

 

Opublikowano

odnosiłem sie do rysunku i o nim pisalismy, a w temacie nie było niczego innego z rysunkami i cyferkami w opisie.

Nie ważne.

Fakt, śrubunki drogie, ale zamiast 1" dałbym 3/4(dużo tańsze), skoro rura Cu22, to większych nie potrzeba.

Dlaczego przy "dziewiątkach"? a odkręć zlutowana rurę w kształcie litery L od trójnika NR.6 jak zajdzie taka potrzeba?

Opublikowano
22 minuty temu, Gonzo19 napisał:

ale zamiast 1" dałbym 3/4(dużo tańsze), skoro rura Cu22

Cu22 do powrotu, Cu 28 do 3D , to jednak 1'' 

 

25 minut temu, Gonzo19 napisał:

Dlaczego przy "dziewiątkach"? a odkręć zlutowana rurę w kształcie litery L od trójnika NR.6 jak zajdzie taka potrzeba?

a co szybciej się zepsuje ; nypel1'' trójnik1'' --- czy zawór zwrotny(8) albo zawór na powrocie do kotła , a jeśli już coś trzeba będzie wymienić to te ocynkowane kształtki co tam kolega @plemie101  już ma i 3/4 '' ,a rozdzielacz 1''

Opublikowano
W dniu 18.02.2019 o 21:38, Gonzo19 napisał:

ustaw na nim te 43 stopnie i dmuchnij we wlot, powinien być przedmuch od wlotu do wylotu wzdłuz tej czerwonej linii na nim, na ustawieniu 25*C podobnie, z tym, ze z większym oporem(nieznacznie) zakładając, ze masz ciepło w domu.

jak dmuchniesz w powrót, to zawór powinien być zamknięty (wzdłuż tej niebieskiej linii).

Następnie włóż ten zawór do gorącej wody, nie gotującej, ale bardzo gorącej, potrzymaj go tam ze 20minut.

i sprawdź ponownie przepływy/przedmuchy. Wzdłuż czerwonej linii nie powinno być przedmuchu(zawór zamkniety0 natomiast wzdłuż niebieskiej linii powinien być pełny przedmuch

Niestety mieszacz na podmianke inny i nie sprawdzę tak, więc sprawdzam tym sposobem..ustawiam 43 stopnie i dmucham idzie bez problemu, ustawiam 25 i już nic a nic nie mogę przedmuchać, w domu około 23 stopni. Jak dmucham w powrót jak mam 45 stopni nic nie idzie, a jak 25 idzie normalnie. Po trzymaniu w wodzie nie ma przepływu przez czerwone linie a przez niebieskie jest nie ważne czy 45 czy 25 stopni ustawie 

Opublikowano

no to zawór wygląda na sprawny, z tym, ze sprawdzamy na "sucho", możliwe, ze w układzie głupieje

 

Opublikowano

Chyba jednak sam z tym nie poradzę i trzeba jakiegoś fschowca ogarnąć...

Opublikowano

ja bym jeszcze ustawił pompkę na pierwszy bieg, tak aby pobierała ok 7W(lub okolicach). Wygasił piec, poczekał aż ostygnie tak aby temperatura zasilania była ok 20-25* i sprawdził czy jest przepływ(zawór na 43* ), jak jest (widać po rotametrach) to nic nie wyłączając pomału pokręciłbym nastawą tego zaworu 3d na 20*. Przepływ na rotametrach powinien być cały czas taki sam.

Opublikowano

a zdław  przynajmniej o polowe zawór na powrocie na instalacje - obserwuj ,potem wyłącz pompę  na bojler - obserwuj , a jak to nic nie zmieni to zakręć całkiem powrót na instalacje

a przerabiałeś instalacje z postu #212

a jak jest ustawiona pompa zrób zbliżenie zdjęcia

Opublikowano

na pompe to popatrz w poście #3 i #20

 

i nie pisz post pod postem, tylko edytuj

Opublikowano
39 minut temu, Gonzo19 napisał:

na pompe to popatrz w poście #3 i #20

To co ci one  mówią bo mi tylko tyle że pompa próbuje pchać na maxa  , a mnie interesuje czy są jakieś zmiany i na jakiej charakterystyce działa ? A jeśli jesteś w stanie z tych zdjęć to oszacować to szacun i podziel się ze mną

Opublikowano
Godzinę temu, mironw napisał:

a zdław  przynajmniej o polowe zawór na powrocie na instalacje - obserwuj ,potem wyłącz pompę  na bojler - obserwuj , a jak to nic nie zmieni to zakręć całkiem powrót na instalacje

"Ale to już było".... post #58 oraz #204 :)

Opublikowano

Ale źle wykonane bo  było zamknięte i zasilanie i powrót ja mówię o zdławieniu aby Cu 18 próbowało ciągnąć do 3D a powrót powstanie''  cieńszy ''- mniejszy przepływ, ale kolega @plemie101 chyba poza domem bo się nie odzywa

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.