Skocz do zawartości
joka111

Zębiec kocioł Zębiec wenus 10 KW budowa palnika dymu

Rekomendowane odpowiedzi

Pomyśl, że dziesięć lat temu ktoś Tobie zaproponował taką powierzchnię rusztu. Co byś sobie o nim pomyślał ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Piecuch19 napisał:

Myślę że na takie mieszkanko to powierzchnia rusztu 10x10cm może być za duża, ale trzeba by eksperymentalnie dobrać. Proponuję powierzchnię rusztu 100cm kwadratowych i uformować ją przed palnikiem w kształcie prostokąta na całej szerokości rusztu, a ten drugi wymiar jak tam wyjdzie, ale 100cm kwadratowych ma mieć łącznie.

Napisz czy się poprawiło.

Pozdrawiam

Napewno dam znać dziś się za to zabieram.

Kolega Sony mówił o szczelinie za ścianka palnika, możesz podpowiedzieć o gdzie dokładnie ma być ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyobraź sobie otwarte drzwi ( wlot palnika) a w nich w progu wycięta szczelina przez całą jego długośč. Tak żeby minimalna ilość powietrza z popielnika wpadała tamtędy i dopalała lepiej gazy. Wystarczy na grubość tarczy do cięcia szamotu 3-5 mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.02.2019 o 20:52, joka111 napisał:

pytanie co zrobiłem nie tak proszę o podpowiedzi/ pomysły, z góry dziękuje za podpowiedzi. pozdrawiam 

Podstawowy błąd jaki popełniłeś, to wejście na forum po zakupie pieca a nie przed zakupem by zaczerpnąć porady, piec jest zdecydowanie przewymiarowany o min. 40%, i nie da się go całkowicie opanować bo albo zagotujesz piec albo będzie dymił, oczywiście da się zmniejszyć palenisko ale będziesz biegał często do kotła, przy górnym spalaniu to minimum 2 razy dziennie rozpalanie kotła od nowa i usuwanie popiołu.

Posiadałem wcześniej podobny kocioł od Defro również 10 KW i miałem podobne problemy i to na 100 m2, jednak defro miał króciec do dmuchawy i gotowe kanały nadmuchowe, poradziłem sobie montując dmuchawę i sterownik, oraz przeszedłem na miał i tylko spalanie od góry, przy spalaniu miału nie miałem lewego ciągu bo tylko dmuchawa jest w stanie przepchnąć powietrze przez całe złoże, dmuchawa musi mieć klapkę zamykającą przepustnice z ciężarkiem regulującym, omawiany piec nie miał kanałów bocznych podawał powietrze tylko od popielnika i udało mi się ten piec opanować, myślę że możesz pomyśleć o dmuchawie z przepustnicą zamontowaną w drzwiczki popielnika plus sterownik oba dostępne w komplecie, ale zasadniczym czynnikiem będzie paliwo drobnej frakcji, miał lub jego mieszanka z ekogroszkiem 50/50 w stanie lekko wilgotnym. Lecz nawet w tej konfiguracji ciężko będzie opanować temperaturę na piecu, mi się udało ale przy 2X Twój metraż, piec wytrzymywał na jednym zasypie ok 25 kg. 14 - 22 godz. zależnie od temp. zewn. bez smoły i sadzy.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie podzielam twojego zdania. Miałem wcześniej kocioł Ogniwo 28Kw - śmieciuch. Przerobiłem go na dolniaka i było Ok. Oczywiście nie od razu, ale 2 przeróbka zmusiła ten kocioł palić jak ja chcę, a nie jak on chce.

Ruszt naprawdę był niewielki i do tego blaszki - wkładki jeszcze bardziej ruszt zmniejszające w zależności od temperatury na zewnątrz. Zmniejszone radykalnie palenisko pozwalało zaglądać do kotła co ok. 10-12godzin - nie tak jak kolega sugeruje "częste latanie" Mniejsze palenisko spala efektywniej.

Zmusiło go to grzania z mocą 4-8 Kw ( miał 28Kw) bez żadnego dymu. Nawet tak udało mi się ustawić palenisko że gdy kocioł przysnął na dłużej ( miarkownik długo przymknięty - bo ciepło) to po uchyleniu miarkownika startował od razu bez dymu, a zapewniała to kupka żaru, która izolowana szamotem przed palnikiem nie chciała wystygnąć. Teraz trochę tęsknię za tym kotłem ( aktualnie  mam MPM-a) ale wymieniłem go bo miał suchą przegrodę która wypalała się co 2 sezon choć była z 10mm grubej blachy.

Ten kocioł też chce doprowadzić do takiego stanu wdrażając wcześniejsze rozwiązania z poprzedniego kotła.

Tak że radzę próbować i nie zważać na sceptyków. Zawsze czegoś się uczymy, bo nikt nie jest w stanie dopasować nam kotła do naszych - specyficznych warunków.

Jakiekolwiek dmuchawy sobie odpuść.

Próbuj i informuj o efektach.

Najlepiej jak byś jakieś fotki dodał bo obraz to 100 słów, a może zobaczymy to na co Ty nie zwrócisz nawet uwagi.

Pozdrawiam

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może na węglu jest wyższa temper. ale na drewnie palę już 3 lata i blacha 4 mm jest bez oznak zużycia, ale ona jest od połowy w górę bo w dół jest szamot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, Piecuch19 napisał:

Tak że radzę próbować i nie zważać na sceptyków. Zawsze czegoś się uczymy, bo nikt nie jest w stanie dopasować nam kotła do naszych - specyficznych warunków.

Jakiekolwiek dmuchawy sobie odpuść.

Próbuj i informuj o efektach.

Najlepiej jak byś jakieś fotki dodał bo obraz to 100 słów, a może zobaczymy to na co Ty nie zwrócisz nawet uwagi.

Pozdrawiam

 

7 godzin temu, Kriters64 napisał:

Posiadałem wcześniej podobny kocioł od Defro również 10 KW i miałem podobne problemy

Jak zauważysz pisałem w czasie przeszłym, teraz mam piec z podajnikiem który wcale nie spala ani czyściej ani oszczędniej, jedyną różnicą jest nie przywiązanie się do pieca w celu codziennego rozpalania i szykowania podpałki oraz sprzątania po tych zabiegach, zapomniałem dodać że piec posiadał czujnik spalin który nie dopuszczał do strat kominowych, sterownik miał też PID ale lepiej spalał w dwustanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, że  czujnik temperatury w czopuchu podłączony do sterownika i dmuchawy ogranicza straty kominowe to świetny marketingowy chwyt i nic więcej. Ale wciąż wielu w to wierzy i powtarza, choć sami przyznają że nawet w dwustanie spalają mniej... To jeden z cudownych wynalazków elektroników, którzy zabrali się za spalanie nie mając o nim zielonego pojęcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
41 minut temu, Kriters64 napisał:

 

Jak zauważysz pisałem w czasie przeszłym, teraz mam piec z podajnikiem który wcale nie spala ani czyściej ani oszczędniej, jedyną różnicą jest nie przywiązanie się do pieca w celu codziennego rozpalania i szykowania podpałki oraz sprzątania po tych zabiegach, zapomniałem dodać że piec posiadał czujnik spalin który nie dopuszczał do strat kominowych, sterownik miał też PID ale lepiej spalał w dwustanie.

Źle mnie zrozumiałeś cytując Cię pisałem do autora tematu, który ma problem ( ty problemu nie masz). Dlatego zacytowałem Cię opisując swe doświadczenie z za dużym kotłem by czasem nie próbował bawić się w miał i dmuchawy połączone ze sterownikami. 

Nikt nie pisał o codziennych rozpalaniach.  W poprzednim kotle jak go odpaliłem końcem października to wygasiłem końca kwietnia

Tak jak Sony jestem zwolennikiem prostych ale skutecznych rozwiązań.

Pozdrawiam

Edytowane przez Piecuch19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, drewniak napisał:

Może na węglu jest wyższa temper. ale na drewnie palę już 3 lata i blacha 4 mm jest bez oznak zużycia, ale ona jest od połowy w górę bo w dół jest szamot.

Może ta pierwsza połowa z szamotu Cię ratuje. U mnie wypalała się od dołu do połowy.

Pomimo że od strony zasypu dałem szamot na przegrodzie by się zasyp nie rozpalał od temperatury przegrody to i tak blacha od środka się wypalała ( pod szamotem jest blacha)

Tu jest jak to było, ale bez zabudowy komory zasypowej.

 

A tu dalszą zabudowa komory zasypowej. Przy zbliżeniu widać tam zapałki. Oznaczały miejsca których nie można zbytnio szpachlować bo były tam kołki drewniane, które po wypaleniu były otworami PW z popielnika.

20170124_210503.thumb.jpg.f535b6c47ecca683113d06d0d7f3042f.jpg

Teraz otworów bym nie robił tylko szczelinę na całej szerokości wlotu palnika. Wiem na pewno że jest lepiej ze szczeliną, ale to wymagało wielu prób.

Do tego były jeszcze wkładki - blachy zmniejszające powierzchnie rusztu wsuwane - kładzione na ruszt na płasko.

Bardzo dobrze to funkcjonowało - paliłem tylko węglem.

Może to komuś pomoże.

Pozdrawiam

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Piecuch19 napisał:

Źle mnie zrozumiałeś cytując Cię pisałem do autora tematu, który ma problem

W  takim razie przepraszam za nieporozumienie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, po kilkudniowej przerwie, zrobiłem stopniowo przeróbki, zmniejszyłem palenisko stawiając za palnikiem dodatkowa ściankę z cegły 6cm i po bokach z cegły 3 cm tak że teraz palenisko mam 20 cm głębokie i 16 szerokie, robiłem to wszystko stopniowo tak by zmniejszyć jeszcze bardziej, lecz im bardziej zmniejszam palenisko tym coraz to krócej mi się pali w piecu, np. wczoraj 22 dołożyłem do pieca na noc po sam sufit weszło 10kg i rano o 8 w piecu już ledwo co żaru było praktycznie zgasło,teraz kocioł pali więcej niż kiedy paliłem od góry,

Zmniejszył bym bardziej palenisko ale zaraz do pieca wejdzie mi 5 kg i co 5 godzin będzie trzeba rozpalać a nie mam możliwości chodzić tak często do pieca, mimo nagrzanego mieszkania szybko się wychładza.

Co do dalszych zmian to również wstawiłem klapkę miarkownik a w drzwiczki zasypowe plus kierownica powietrza.

Z moich obserwacji pali się trochę lepiej sądzą się trochę osadza i lekki dym nadal się pojawia, klapka teraz może być delikatnie uchylona na 1/2 mam i wody nie gotuje. Po zamontowaniu klapki w drzwiczkach zasypowych przestała mi się osądzać smoła w komorze zasypowego i brak dymienia, lecz gdy się kocioł rozbuja na dobre to cały wsad się rozpala od dół do góry jeden wielki zar i temperatura spalin przy praktycznie zamkniętej klapce 250 stopni, nie wiem co tu dalej zrobić brak pomysłów, dodam też że zrobiłem dodatkowe woloty powietrza na palnik w tej szamotce która jest od zawirowania gazów tak jak w kotle mpm.

Niby jest lepiej ale efekt raczej niezadawalajacy

Wrzucam zdjęcia mojego palnika może ktoś zobaczy jakie błędy popelniam.

Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

IMG_20190224_102437.jpg

IMG_20190224_102454.jpg

IMG_20190224_103033.jpg

IMG_20190224_103041.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie będzie dobrze działać bo:

Szczeliny źle zrobione - powinny być w przewężeniu ale na szerokość przewężenia ( pisał  Ci Sony - o drzwiach i progu)  zobacz tu: 

Szczelina przed wlotem palnika musi być odseparowana od gazów z paleniska - podstawowy błąd tu zrobiłeś ( dlatego nie działa) Nawet jak zakleisz gliną sam początek tych Twoich szczelin od strony paleniska - separując je od gazów z paleniska to już będzie lepiej na tym co jest, ale lepiej zmienić to by było dobrze=lepiej.

Powietrze podawać tylko z jednego źródła ( popielnik) Dlatego podawanie powietrza górą rozpala cały zasyp i zmniejsza podciśnienie z dołu ( z popielnika)

Rura wezyra źle zrobiona ( za wysoko wlot) To częsty błąd także popełniony przez producenta MPM-a. Górny koniec rury powinien być ok. 10-15 cm poniżej dolnej krawędzi drzwiczek zasypowych  bo jak wyżej to nie będzie zasysała dymu tylko świerże powietrze po otwarciu drzwiczek komory zasypowej ( a dymu nie). Jak górny wlot będzie niżej to będzie działać - zasysać dym z komory po otwarciu drzwiczek ( powietrze idzie tam gdzie ma łatwiej)

Zmniejsz jeszcze powierzchnie rusztu. Możesz położyć jakiś płaskownik z blachy czy dociętą płytkę szamotową bezpośrednio na ruszcie - na płasko jeśli szkoda Ci objętości komory zasypowej.

Palenisko lepsze byłoby jak  szersze przed palnikiem a mniejsze na głębokości ( 20 cm na szerokość a 16 na głębokość ) wtedy będzie się  na pewno lepiej palić. U Ciebie przy tak małym metrażu trzeba je zmniejszyć jeszcze ( ja bym to widział np. 20 cm na szerokości a 5 lub 8 cm na głębokości) Spróbuj z szamotki lub blachą poeksperymentować.

Nadal nie pali Ci się dobrze - efektywnie 

Jakie wymiary ma wlot do palnika - przegrody?  I wymiary pierwszego kanału za przegrodą? Jakie wymiary komina?

Pozdrawiam

 

Edytowane przez Piecuch19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro mam wolne to znów będę kombinować.

Winiary komina to 15 na 15 cm a co do przegrody to zrobiłem zdjęcia mierząc to wszystko.

A jak z tym PW może ono być z klapki miarkownika? Czy zrobić oddzielny wlot powietrza w bocznej ściance kotła ?

IMG_20190226_092356.jpg

IMG_20190226_092440.jpg

IMG_20190226_092450.jpg

IMG_20190226_092456.jpg

IMG_20190226_092504.jpg

IMG_20190226_092517.jpg

IMG_20190226_092533.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W cienkiej szamotce, na której stoi element zawirowujący wytnij szczelinę. Nie tak jak teraz na wdłuż tylko prostopadle na całą szerokość wlotu palnika czyli 11-12 cm i szerokości 3-4 mm od góry a od spodu więcej, żeby się popiół osypywał łatwiej a powietrze z popielnika przyspieszało lecąc do góry. Szczelina jakieś z 2 cm od brzegu szamotki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Powietrze z popielnika. Jak dasz z górnych drzwiczek to zasyp cały się będzie rozpalał.

Co do wielkości szczeliny to:

Powinna mieć powierzchnię przekroju 7% powierzchni przekroju wlotu palnika ( mierzone w najwęższych miejscach)

Musisz pomierzyć bo ze zdjęć dokładnego wymiaru nie widać.

Przykładowo jeśli przyjąć że to półkole jest ten wlot to ( wzór na pole koła :2=ok 100cm' więc szczelina ok 7cm' - mierzone w największym miejscu) Miejsca na szerokości przed wlotem masz ok 12 cm więc wychodzi że szczelina powinna mieć 12 cm x 0,6 cm i będzie na pewno dobrze się palić. Ruszt zmniejsz tak jak pisałem Ci wcześniej.

Wtedy dymu nie będzie a opału będzie szło dużo mniej niż poprzednio.

Jedna rzecz mi nie pasuje u ciebie - to wielkość wlotu w przegrodzie bo jest za duży wlot. Przekrój komory palnika masz 90 cm' ( 15x6 cm), a przekrój wlotu do palnika ok. 100cm' tu jest babol. Przekrój wlotu do palnika powinien mieć 50-70% przekroju pierwszego kanału ( komory palnika).

Więc jeśli komora palnika ma 100 cm' to wlot powinien mieć ok 70 cm' by to dobrze hulało. Wtedy te powyższe obliczenia należałoby skorygować wg.  powyższego przykładu.

Pozdrawiam

Edytowane przez Piecuch19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość miki1212

Po co sie pakować w palnik, który już w oryginale sprawia problemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Oryginalny to on nie jest, ale jak masz inną lepszą propozycje to ją przedstaw. 

Edytowane przez Piecuch19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Joka111 - Pw zapodaj z popielnika  przed przegrodą - tak jak kolega Piecuch opisał przetóbkę z fotami.

Możesz też wstawić nad palnikiem wirowym  kawałek cegiełki szamotowej aby płomien dłużej zostawał w palniku wirowym - jeszcze lepiej sie dopalają spaliny  tu masz pokazane 

  • post-65608-0-85039700-1507620134_thumb.jpg

post-65608-0-63386000-1507620132_thumb.jpg

post-65608-0-17045500-1507620130_thumb.jpg

post-65608-0-23540300-1507620123_thumb.jpg

post-65608-0-36885400-1507620127_thumb.jpg

post-65608-0-04954900-1507621135_thumb.jpg

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jestem już po przeróbkach zrobiłem tak jak mówiliście, szczelina wzdłuż wlotu do palnika, dałem też dopalacz dymu, zmniejszony wlot palnika i zmniejszona powierzchnia rusztu.

Rozpalilem i zobaczymy jak to będzie wszystko działać.

Mam nadzieję że już będzie dobrze

IMG_20190227_155205.jpg

Edytowane przez joka111

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem... Ale może będzie cud...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

To co tam jeszcze nie pasuje ?

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wykonanie ściany super, tylko materiał... Zapewne bloczek sylikatowy ? Jeśli tak, to przynajmniej na spodzie długo nie pożyje... No i ta ogromna komora przed ścianą... Tu powinno być jakieś 15 cm głębokości od przedniej ścianki kotła do tej przegrody a nie zasłonięty sam ruszt. No chyba, że to tylko do zdjęcia tak zostawione ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ścianka jest cała z cegły szamotowej, zasłoniłem ruszt kładąc cegłę na płasko tak jak pisał kolega Piecuch, wcześniej gdy zmniejszam palenisko stawiając kolejne ścianki to tylko skracalem czas palenia dzięki czemu było zimno w domu, jeżeli będzie to działać to wtedy będę mógł przesunąć ściankę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widocznie obiektyw aparatu tak poszerzył cegły, że wyglądają na kwadratowe... No nic pożyjemy zobaczymy. A nuż się uda...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Podobna zawartość

    • Przez djdanhill
      Witam
       
      Posiadam piec Zębiec KWP21 mam zamontowaną pompę Grundfos Alpha1, sterownik MTS 8 i wentylator - powierzchnia ogrzewania ok 190m2
      Piec posiadam od tej zimy czyli od 2.5 miesiąca
       
      Palę od góry i mam trochę pytań

      1. Pełen piec starcza mniej więcej na ok 10godzin palenia (przy 0 lub -3stopnie) Temp na piecu ustawiona na 55stopni
      2. Może ktoś was z zna ten sterownik i powie mi jak go dobrze ustawić
      3. Zastanawiam się jak niektórzy uzyskują na tym piecu stałopalnośc na poziomie 12-16godzin przy pełnym załadunku i takiej temp
      4. Czopuch mam ustawiony przelot zero blokady
      5. Dmuchawa w sterowniku ustawiona na 80% a przy osiągnięciu temp na 40%
      6. Mam na piecu też sterownik firmy TECH ST-81 ale niestety coś w nim padło i dlatego został założony MTS 8 (on ma dodatkowy czujnik w czopuchu - obecnie nie podłączony)
      7. Czujnik temperatury mam podłączony do rury wychodzącej z pieca (przyklejony izolacją) - czy to poprawne? Ogólnie pod steronikiem ST-81 jest specjalne miejsce do podłączenia czujnika czy jest sens go demontować i tam podłączyć czujnik ? (foto)

    • Przez wonsz87
      Panowie,
      bo ja już zgłupieje zaraz. Czy spalanie ekogroszku na poziomie 1 worek Stabek na dobę jest normalnym wynikiem?

      Dom 180m2,
      kocioł Zębiec Merkury 14kw,
      ocieplenie mury szary styropian 16cm, strop welna 25cm, posadzka 15cm, wszystko najlepszych parametrów dostępnych w wiosnę zeszłego roku,
      boiler 100l
      2 drabinki
      podlogowka 70m2 (salon, kuchnia, lazienka) ustawiona na 2,5 = 30*
      grzejniki purmo 6szt.
      pompa na podłogówce i pompa na piecu

      Ustawione na PID 52*C, współczynnik mocy kotła 85%
      Termostaty w dwóch grzejnikach na 2 w czterech na 3..

      Popiół w większości ok, trochę kalafiorów które kruszą się w ręku.

      W instalacji brak zaworów 3d.. ogolnie instalacja robiona "po staremu".

      W domu temperatura 21*-22*... jest to drugi sezon grzewczy. W zeszłym roku w zimę miałem takie samo spalanie, gdzie nie było termostatów na grzejnikach i wszystkie były rozkręcone "na oko" a temperatura w domu wynosiła 25*, więc można powiedzieć, że było lepiej niż teraz kiedy zamieszkały..
       
      Będę bardzo wdzięczny za każdą sugestię i pomoc :)
    • Przez rafalw
      Witam,
      Piec Zębiec 20kW z podajnikiem, używany opał to ekogroszek.
      Dom dwa poziomy, powierzchnia użytkowa 227m2. Ogrzewanie tylko i wyłącznie podłogowe - brak grzejników, 3 pompy z czego dwie na podłogę i jedna do CWU 150L. Mury z pustka żużlowgo, w środku wata, na zewnątrz styropian - ogólna grubość muru to ok 72cm.
       
      Problem z jakim się borykam to podejrzewam bezwładność jaką uzyskuje budynek po osiągnięciu temperatury zadanej, wówczas piec zaczyna się zasypywać ponieważ nie ma odbioru ciepła, w przypadku zmiany parametrów przedmuchów żar zaczyna się cofać!
      W przypadku kiedy zmienię parametry na niższe wówczas piec pracuje w podtrzymaniu bez problemów aż do czasu kiedy niestety zapotrzebowanie ciepła wzrasta i jednocześnie załączają się wszystkie pompy, dawka paliwa którą otrzymuje piec nie jest wystarczająca i porostu wygasa.
      Czy istnieje jakaś możliwość zmiany sterownika, wprowadzenie zmian w układzie które pozwolą na bezpieczne użytkowanie kotła oraz standardową obsługę. Czy ewentualna wymiana kotła na mniejszy powinna pomóc w rozwiązaniu problemu, dodam iż w chwili obecnej pracuje na 20%mocy, przy mrozach -15C - -20C ok 40%.
      Jeśli potrzebne są jakiekolwiek inne informację proszę pytać.
    • Przez berthold61
      Zaczynają się nudy bo koniec sezonu grzewczego więc pochwalę się nabytkiem nowym który już stoi w piwnicy ze 2 miesiące . kocioł bliźniaczo podobny w zasadzie ten sam co peleciak zębiec agat 10kw .
      motoreduktor - pancerpol
      rura podajnika i palnik pancerpol 15kw
      sterownik elster perfekt z-PID
       mam kilka pytań pierwsze o ten sterownik czy to jest sterownik sensowny czy jakiś kiepski ? 
      podobno palnik pancerpol nie jest za dobry więc jak by mnie tak naszło na wymianę co co by szło dokoptować do tego motoreduktora pancerpola ?
      http://www.zebiec.pl/kotly-co/agat-kociol-pelletowy/#single/0
      przekrój ten sam co mój
       
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.