Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Koszty ogrzewania gazowego bez ocieplonego domu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
38 minut temu, sambor napisał:

I co już teraz w środku zimy zmieniasz ten kocioł?

Jak nie to zrób  takie pomiary przy temp -10C i mniej.

Wg mnie to jest za mało tych żeberek o jakieś 50% .

Aby kocioł kondensacyjny miał sens ekonomiczny to powinien zasilać grzejniki wodą max 55C przy temp na zewnątrz -20C.

Gdzie mierzysz temp zasilania i powrotu - jak na rurach grzejników to ok.

 

Nie jeszcze nie teraz, ale mnie to męczy.  

Ok będę to robił jak będzie chłodniej, 

Ja też tak myślę z tymi żeberkami, ale jak je powiększyć o 50% kiedy niektóre maja 16 szt, a we wnękę może wejdzie razem z zaworem z 20 szt.    

Oczywiście mierzę temp. na gałązkach zaraz przed grzejnikiem. 

Opublikowano
2 minuty temu, sambor napisał:

Oprócz powiększenia grzejników będziesz musiał zamontować na grzejnikach zawory z nastawami wstępnymi i głowicami termostatycznymi, inaczej grzanie gazem będzie drogie i mało opłacalne.

To już wiem i tak robić będę, ale jeśli już mowa o zaworach to stosować 3/4 bo takie mam gałązki czy możne być 1/2. W tym pokoju co dałem aluminium z racji pospiechu założyłem 1/2 i działa, ale miałem (mam) obawy, że jak został powiększony z 13 na 19 żeberek to za mało wody dostaje, dlatego jest może taki chłodny u dołu (dlatego pompę dałem na III) ? 

Opublikowano

Cała instalacja była pod większe gałązki a jeszcze jak dołożysz żeberek to będzie potrzebny większy przepływ, wiem że to będzie droższe, ale robisz dla siebie i robisz na lata czyli zawory  3/4

Opublikowano

Zamiast dokładać do zeliwniakow zainwestowałbym w stalowe panele + głowice ale to moje zdanie

Opublikowano

Ok, a jakie zawory polecasz, aby spełniały te warunki o których pisałeś?  Tam jest chyba ważny parametr Kv. W przypadku nowej instalacji tzn kotła i większej liczby żeberek zawory nie muszą być chyba te do instalacji grawitacyjnych?   

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, giecik napisał:

Zamiast dokładać do zeliwniakow zainwestowałbym w stalowe panele + głowice ale to moje zdanie

To było by za dużo kasy. Jak porównywałem kaloryfery pod kątem gabarytów,  tak aby weszły we wnęki jak największe, to te panelowe nie mają specjalnie większej mocy od żeberkowych przy wodzie 55/45/20. Nie jest to argument za wymianą. Poza tym tych żeliwniaków już mam "na zapasie" 50szt. (z pokoju i od znajomego)   

Edytowane przez SporyJaro
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
14 godzin temu, mateusz2236 napisał:

Kolego i zamontowales ten piec gazowy? ....

Jeśli pytasz się mnie (ja mam dom 320m2) to jeszcze nie. Ale ja się zdecydowałem na gaz. Będzie się to wiązało z tym, że przerabiam kotłownię i częściowo instalacje CO  (dokładam grzejników i zawory termostatyczne) i  dorobię CWU (bo teraz mam wodę z podgrzewaczy gazowych na każdym piętrze. 

  • 1 rok później...
Opublikowano

Palenie węglem czy ekogroszkiem to tragedia. Ludzie mamy 21 wiek. Ile to roboty, pyłu, syfu wszędzie. Ogrzewanie gazem wychodzi cenowo podobnie jak węglem, bo układy automatyki i nowoczesne piece gazowe kondensacyjne efektywnie spalają gaz i utrzymuja komfort cieplny, stałą, zadana temperaturę w pomieszczeniach. Można zazwyczaj obniżyć temperaturę zasilania. Pomyślcie ile jest wart wasz czas spędzony w kotłowni na przesypywaniu węgla itd. 

 

  • Zgadzam się 1
Opublikowano
W dniu 9.01.2019 o 00:24, sambor napisał:

Cała instalacja była pod większe gałązki a jeszcze jak dołożysz żeberek to będzie potrzebny większy przepływ, wiem że to będzie droższe, ale robisz dla siebie i robisz na lata czyli zawory  3/4

Witam po czasie

Jestem już po wymianie kotła i działa on bardzo fajnie. Na wiosnę chciałbym zrobić drugi etap czyli zwiększyć powierzchnie grzejników. Plan był taki aby dokładać żeberek do istniejących już grzejników np. z 18 do 20 lub 23 żeberek (bo tyle wejdzie we wnękę). Chciałem zamontować aluminiowe ale tak porównując to moce żeliwnych i aluminiowych na parametrach 55/45/20 są bardzo podobne. Mam na strychu pokoje gdzie w miejsce takiej "23" mógłby wejść grzejnik płytowy o długości 1800mm z trzema płytami  C33. Jego moc jest znacznie wyższa niż tych żeberkowych, ale pojawia się pytanie w kontekście powyższej porady.   Czy taki grzejnik można podłączyć do gałązek 3/4 bez redukcji (inaczej czy grzejniki płytowe mają podejścia 3/4?  Nie chciałbym  aby tam się coś dławiło (był mniejszy przepływ), tym bardziej, że już obecnie tam jest najchłodniejsza woda w obiegu (najdalej). 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.