Skocz do zawartości

SporyJaro

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    61
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

O SporyJaro

  • Tytuł
    Rozkręca się

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Świdnica

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    dom jednorodzinny, 320m2, Ściany max-26cm, pustka pow. z wełną 5cm, cegła dziurawka 12cm, styropian 8cm. połacie dachowe w różnych miejscach od 17cm do 30cm wełny, podłoga w piwnicy na gruncie oraz 2cm płyty paździerzowej
  • Instalacja
    starego typu grawitacyjna, z kotłem "koksiakiem" o pow. grzewczej 2,5m2, grzejników żeliwnych jest po 100W/m2.
  • Kocioł
    koksiak 2,5m2 oraz kocił gazowy ELKA2000 37kW

Ostatnie wizyty

982 wyświetleń profilu
  1. To znalazłem w sieci a stronach gebo. W twoim przypadku, chyba, możesz je zastosować bez problemu typ ANBDwudzielna obejma remontowo-naprawcza ANB z żeliwa ciągliwego do uszczelniania dziur, pęknięć, miejsc korozji oraz budowy dodatkowych odprowadzeń w instalacjachMedia: woda grzewcza do 90 °C; woda pitna do 25 °C, odolejone sprężone powietrze 1/2″ – 4″:Maks. ciśnienie / temperatura robocza: woda: 10 bar/60 °C, 6 bar/90 °C (rury stalowe)
  2. Panowie podpowiecie coś co macie wypraktykowane z systemów zaprasowywanych. Proszę.
  3. Vegę Megapress znalazłem i o niej myślałem, ale faktycznie jest nieosiągalna w moim mieście. Chciałem Gebo bo najmniej problemów, otwór w rurze pinu i montaż, i dalej (może ktoś z forumowiczów miał z tym elementem odczynienia)??? Jeśli nie to na rurze pionowej muszę zrobić cięcie i wykonać gwinty. Jak mi się wydaje wtedy przejście na system zaciskowy stalowy, też jest możliwe za pomocą złączek przejściowych, coś w tym stylu? Jaki w Polsce jest najbardziej dostępny i łatwy w montażu (złączki rury i narzędzia) system do zaciskania (zaprasowywania) złączek i rur stalowych? Z systemów miedzianych i plastików lub pexów nie chcę korzystać. Znalazłem KAN-therm Steel, Geberit Mapress C-Stahl, SANHA®-Therm, Viega Prestabo, ale podpowiecie jakiś najbardziej dostępny i sprawdzony system.
  4. Proszę o poradę Zastanawiam się jak można w obecnych czasach wykonać włączenie do starych stalowych rur instalacji centralnego ogrzewania tzw. pionu. W mojej instalacji wszystkie połączenia (gałązki) do grzejników są spawane. Obecnie chciałbym dołożyć grzejników i muszę się do pionów wpisać, ale ze spawaniem nie dam sobie rady (nie wiem czy jeszcze tacy fachowcy są w okolicy) Czy takie wpięcie można zrobić np. takimi elementami jak Gebo np. taką: Zastanawia mnie szczelność i pewność takiego połączenia, zakładając to, że instalacja CO za jakąś chwilę zostanie zamknięta i będzie większe w niej ciśnienie? Na podobnej zasadzie działają takie cuda jak na tym filmie, i mają zastosowanie w rożnych instalacjach. Dalej chciałbym pójść którymś z systemów zaciskowych na rurach stalowych. A może zdało by egzamin rozwiązanie bardziej tradycyjne czyli skręcane np. za pomocą śrubunku? Dodam, że te połączenia będą w ścianach, bo tak obecnie lecą piony CO i dostępu do obserwacji raczej nie będzie. Pozdrawiam
  5. No tak, ale ja mam u siebie dwa aluminiowe grzejniki GF 500 Armatury Kraków i ten większy 20 żeberek też brzdęka i strzela, a mniejszy 12 żeberek - nie. Natomiast te Regulusy są zupełnie inaczej wykonane od tych rosyjskich bimetalowców, bo punktów styku miedzi z aluminium na wrędze radiatora jest chyba z 4, a wręg jest kilkanaście, więc one będą grały jak organy! W tym ostatnim filmie jest wytłumaczone jak poradzono sobie z stykiem aluminium i stali w tych bimetalach. Są one wykonane w jednym procesie technologicznym gdzie stalowy kolektor zalany jest w aluminium. Mam jednak wrażenie, że zrobiono je dla instalacji w których czynnik grzewczy ma bardzo wysokie parametry (centralne z ciepłowni).
  6. Ja to dodałem jako ciekawostkę. W tym filmie gość pokazał słabe strony klasycznych grzejników aluminiowych wynikające z procesu produkcyjnego (dostało się włoskim producentom, aluminiowych i bimetalowych). Technologia wytwarzania bimetalowych pochodzi właśnie z Włoch, a Rosjanie na licencji ją udoskonalili. Takie rozwiązanie ma zapewnić dużo większą trwałość mechaniczna i odporność na korozje chemiczną. Dają na nie gwarancję 25lat. Co do ich mocy w stosunku do aluminiowych to musieliby się wypowiedzieć znawcy tematu. W tym katalogu są dane, ale Rosjanie podają moc dla delt 70 stopni i trzeba to przeliczać do parametrów niskotemperaturowe. http://www.royal-thermo.ru/upload/iblock/74f/53492_katalog_teh_all.pdf Cenę mają wyższą o około 30% od aluminiowych
  7. Jaka to firma, jakieś namiary?
  8. A czy słyszeliście o grzejnikach bimetalowych? Przeglądając net można zauważyć że mocno są polecane na rosyjskich stronach. Wyglądają jak aluminiowe (bo radiatory są z aluminium) ale wewnętrzny kolektor mają stalowy? A tu na początku filmu wady aluminiowych, tych ogólnodostępnych na rynku??? Po rosyjsku ale można zrozumieć.
  9. >>>Prasa musi .....<<< ale taka hydrauliczna da radę, oczywiście z odpowiednią matryca do danego systemu? Dzięki za podpowiedzi
  10. No tak, znalazłem to ale faktycznie to system bardzo profesjonalny i z pewnością o drogi. Dlatego napisałem że będę gwintował istniejącą gałązkę stalową i zastosuje któryś z tych systemów popularniejszych. Miałeś z nimi do czynienia? A co Sambor podpowiesz w kwestii podginania tych rur stalowych cienkościennych? No i w sprawie prasy do zaciskania?
  11. Niby z tym spawaczem to najlepsze rozwiązanie, ale problem polega na tym, że mam 11 grzejników do przerobienia w pokojach urządzonych i używanych. Chciałem to robić powoli po pracy sukcesywnie, grzejnik za grzejnikiem. Dla spawacza i tak musiałbym być w domu (przestawianie mebli, zwijanie dywanów, zabezpieczenie podłóg itp.) Pomysł ze złączami wydaje się dużo łatwiejszy i dużo szybszy w stosunku do tradycyjnych metod (skręcanie, sam spawać nie potrafię) więc pytałem o te możliwości schowania tych połączeń w ścianach. Sprawdziłem u mnie w mieście, że jest dostępny w pełnym asortymencie system Viega - Prestabo, lub System KAN-therm Steel, tylko przy nich musiałbym te istniejące gałązki w miejscu łączenia nagwintować i dalej łączyć którymś z systemów. U sprzedawców jest opcja wypożyczenia, zaciskarki elektrycznej, jeśli zakupi się u niech materiał (opcja polega na tym że musiałbym być "polecony" przez znanego im hydraulika. Natomiast najbliższa wypożyczalnia jest 50km od domu! Dlatego rozważam jeszcze taką ewentualność, czy mieliście i co sądzicie o tego typu narzędziach do zaciskania takich systemów jak napisałem powyżej, zdjęcie w załączeniu. Przed zaciskarkami elektrycznymi z pewnością korzystano z napędu hydraulicznego. I jeszcze pytanie czy rury stosowane w tych systemach można minimalnie wyginać w giętarkach do rur, tak aby można było "wyprofilować" nowa gałązkę bez stosowania dodatkowych złączek?
  12. Próbowałem o to dopytać w innym poście, ale może został on przeoczony? Moje pytanie dotyczy systemów połączeń zaprasowywanych, które są na rynku takich firm jak KAN-therm, Viega, Geberit Mapress i chyba wielu innych. Chciałbym się dopytać czy tego typu połączenia rur mogą być schowane w ścianach, tzn być po wykonaniu zatynkowane w bruzdach? Obecnie mam taką sytuacje, że stalowe rury centralnego ogrzewania są w całym domu schowane w ścianach razem nawet z gałązkami grzejnikowymi a wszystkie połączenia rur są spawane. Chciałbym w kilku miejscach zwiększyć ilość żeberek grzejnikowych i dodać zawory termostatyczne i żeby to ładnie wyszło muszę skrócić stalowe gałązki grzejnikowe (3/4cala). Ich przedłożenia chciałbym zrobić za pomocą któregoś z systemów zaprasowywanych do stali (instalacja CO stalowa to i przedłużenie stalowe?) Ponieważ te łączenia wypadną w ścianach, to mam pytanie czy te sposoby łączenia rur są przynajmniej tak pewne jak połączenia gwintowane?
  13. Sambor czy wymienniki wykonane z wytłoczek blach to coś takiego jak na tym filmie?
  14. Co do kotła to ci specjalnie nie poradzę, ale przy okazji chciałbym dopytać. Możesz napisać co rozumiesz - "bardzo dobrze docieplony" Pytam bo powierzchnie mam taką samą w domu z lat 90 i chciałbym porównać z moją chatką. Te 50W to liczyłeś czy tak zakładasz orientacyjnie? Ja do mojego domu przymierzam się do kotła, który jest sam w sobie sprzęgłem hydraulicznym, ale nie ma tak niskich mocy minimalnych, będzie to albo Vaillant Vkk EcoVit lub Surnier Duval Niedźwiedź Condens o mocach w granicach 25kW.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.