kadamcz Opublikowano 28 Października 2018 #1 Opublikowano 28 Października 2018 Witam. Ostatnio zauważyłem, że jak pompka cyrkulacyjna cwu pracuje, to na manometrze, który jest na redaktorze cisnienia wody zimnej wskazówka wychyla się powoli do maksymalnego położenia 6 bar. Jak ta pompa nie pracuje to wskazówka cały czas wskazuje nastawione przeze mnie 3 bary. Czy to normalne? Czy nie i ile jest bar rzeczywiście w chwili gdy pompka celu pracuje? Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
kadamcz Opublikowano 28 Października 2018 Autor #2 Opublikowano 28 Października 2018 Tak wygląda schemat przyłącza zimnej wodyWysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
kiminero Opublikowano 28 Października 2018 #3 Opublikowano 28 Października 2018 Dorysuj jeszcze podłączenie bojlera z cyrkulacją. Tu wygląda na to, że ZZ bojlera przepuszcza i ciśnienie rozgrzewającego się bojlera podnosi się też na układzie wody zimnej. Jakie to ma powiązanie z pompą cyrkulacji to już ciężko powiedzieć. Sprawdź, czy jak ci dobije do tych 6 bar i otworzysz krany, to sytuacja się normuje.
kadamcz Opublikowano 28 Października 2018 Autor #4 Opublikowano 28 Października 2018 Jak odkrece wodę w kranie to wskaznik pokazuje mi 3 bary i jak pompa cwu nie chodzi to cały czas jest ta wartość A jak zacznie działać to powolutku sobie rośnie aż do maksa. Wcześniej miałem jeszcze za redaktorem zawór zwrotny i wtedy nie było tego zjawiska. Teraz za reduktorem jest już tylko zawór kulowy bo zawór skazeniowy jest z zaworem zwrotnym. Wejście zimnej wody do bojlera to tylko zawór bezpieczeństwa jest 6 bar zainstalowany.Czy to ciśnienie rzeczywiście tak bardzo wzrasta, czy to tylko błędne wskazanie wynikłe praca pompy cwu? Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Gonzo19 Opublikowano 28 Października 2018 #5 Opublikowano 28 Października 2018 3 minuty temu, kadamcz napisał: Jak odkrece wodę w kranie to wskaznik pokazuje mi 3 bary i jak pompa cwu nie chodzi to cały czas jest ta wartość a jakie jest ciśnienie jak zakręcisz wodę w kranie i pompa cyrkulacyjna nie chodzi?
kadamcz Opublikowano 28 Października 2018 Autor #6 Opublikowano 28 Października 2018 Jak pompka nie chodzi to manometr wskazuje cały czas nastawioną przeze mnie wartość 3 baryWysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
kiminero Opublikowano 28 Października 2018 #7 Opublikowano 28 Października 2018 To mówimy o pompie CWU (grzeje bojler od kotła), czy pompie cyrkulacji CWU (wymusza obieg w inst ciepłej wody)? Jak "zjawisko" pojawia się po uruchomieniu pompy CWU, która rozpoczyna w ten sposób grzanie bojlera, to jest to normalne i związane z nieszczelnym zaworem zwrotnym bojlera. Woda podgrzewana zwiększa objętość i w warunkach ograniczonej przestrzeni ciśnienie rośnie. Przy 6 barach to już zawór bezpieczeństwa powinien zacząć kapać. Prawdopodobnie masz zawór bezpieczeństwa zintegrowany z zaworem zwrotnym i dlatego "nie widzisz" ZZ pod bojlerem. Jak Cię to denerwuje, to domontuj sobie naczynie wyrównawcze CWU i sprawny zawór zwrotny do bojlera. Dodatkowo będzie to "zdrowsze" dla bojlera, bo zmniejszą się skoki ciśnienia, które w takim zakresie przyspieszają pękanie powłoki wewnętrznej.
kadamcz Opublikowano 28 Października 2018 Autor #8 Opublikowano 28 Października 2018 Mówimy o pompie, która uruchamia sterownik CO i która podaje ciepłą wodę do bojlera. Zawór bezpieczeństwa na zasilaniu zimnej wody do bojler wymieniłem też niedawno na nowyWysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
kiminero Opublikowano 28 Października 2018 #9 Opublikowano 28 Października 2018 No to jak wyżej napisałem. Ciśnienie podnosi Ci wzrost temperatury wody w bojlerze, a nie pompa. Poza tym pompa CWU nie ma żadnego połączenia z wodą w instalacji użytkowej. To dwa odrębne obiegi.
kadamcz Opublikowano 28 Października 2018 Autor #10 Opublikowano 28 Października 2018 I rzeczywiście podnosi ciśnienie powyżej 6 bar, czy tym wskazaniem się nie przejmować? Bo to ważne, bo jeśli ciśnienie tak wzrasta to może uszkodzić instalacje?! Co robić? Tak jak pisałem wcześniej miałem za redaktorem za i pewnie dlatego wtedy było okWysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Gonzo19 Opublikowano 28 Października 2018 #11 Opublikowano 28 Października 2018 zapewne nie masz zbiornika przeponowego i nie ma co skompensować wzrostu ciśnienia w obwodzie cwu. Chodzi obwód wody uzytkowej, nie kotłowej. Kolejna sprawa, nie ma albo jest uszkodzony ZZ pomiędzy cwu a woda zimną. Tam gdzie na Twoim rysunku jest wyjscie na "zasilanie bojler" na tym rysunku masz kontynuacje. ten prostokąt z przekatna i strzałką nad symbolem to zawór zwrotny. On musi być
kadamcz Opublikowano 28 Października 2018 Autor #12 Opublikowano 28 Października 2018 Jak wrócę do domu zrobię jeszcze fotkę zasilania zimna woda bojlera. Może to coś pomozeWysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
kiminero Opublikowano 28 Października 2018 #13 Opublikowano 28 Października 2018 Fotka nic nie pomoże. Domontuj osprzęt wg schematu podanego przez kolegę wyżej. Naczynie 12 l i sprawny ZZ powinny załatwić sprawę.
kadamcz Opublikowano 28 Października 2018 Autor #14 Opublikowano 28 Października 2018 Doprowadzenie zimnej wody wygląda tak jak na zdjęciu, czyli zawór kulowy, zawór bezpieczeństwa i trójnik wejście do bojlera i spust wodyRozumiem, że kiedy pompka pompuje wodę ciepła do bojler to woda jest przepuszczana przez zawór bezpieczeństwa i cofa się, stąd to wskazanie na manometrze reduktora cisnienia. Sugerujecie uszkodzenie zaworu bezpieczeństwa? Czy mój zawór ma też zawór zwrotny wbudowany? Czy wymiana na sprawny rozwiąże problem? Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
kadamcz Opublikowano 28 Października 2018 Autor #15 Opublikowano 28 Października 2018 Czyli zawór bezpieczeństwa ten zakreslont w kółko koło bojler jest uszkodzony? I puszcza cisnienia w obieg zimnej wody? Czy jego wymiana na sprawny wystarczy? Czy rzeczywiście trzeba naczynie przeponowe? A jeśli tak, to w które miejsce je wpiac? Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
kiminero Opublikowano 28 Października 2018 #16 Opublikowano 28 Października 2018 Tak, ten zawór bezp jest zintegrowany z zaworem zwrotnym w jednej obudowie. Wymiana być może zapobiegnie cofaniu wody, ale wtedy prawdopodobnie zacznie Ci z tego zaworu kapać woda. Zależy jaki będzie przyrost objętości wody w zasobniku gdy pobory nie są używane a woda się podgrzewa. Dla zdrowia zasobnika lepiej naczynie założyć. Wpinasz je między zaworem zwrotnym a bojlerem. Schemat przykładowy podał Ci kolega wyżej.
odpowietrznik Opublikowano 28 Października 2018 #17 Opublikowano 28 Października 2018 Jak w załączniku.Taki zawór bezpieczeństwa zintegrowany ze zwrotnym nie za bardzo się nadaje do bojlera.Należy dać osobny ZZ i ZB
kadamcz Opublikowano 28 Października 2018 Autor #18 Opublikowano 28 Października 2018 Panowie dzięki za pomoc. Jeszcze tylko zapytanie - do bojlera 140 l jakie naczynie wzbiorcze? I jaki kolor naczynia?, bo są różne i do różnych zastosowań. Aha i jeszcze jedno- Czy muszę spuszczac wodę z bojlera, czy uda się wstawić ten trójnik bez spiszczania wody? Jak wymieniali mi zawór bezpieczeństwa to przy pełnym bojlerze bo woda się zawiesiła.Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Gonzo19 Opublikowano 28 Października 2018 #19 Opublikowano 28 Października 2018 a ja czegoś nie rozumiem 1 godzinę temu, kadamcz napisał: Doprowadzenie zimnej wody wygląda tak jak na zdjęciu, czyli zawór kulowy, zawór bezpieczeństwa i trójnik wejście do bojlera i spust wodyRozumiem, że kiedy pompka pompuje wodę ciepła do bojler to woda jest przepuszczana przez zawór bezpieczeństwa i cofa się, stąd to wskazanie na manometrze reduktora cisnienia. co tu ma pompa do ciepłej wody, tego zaworu bezp. ZZ itd. przecież w obiegu wody użytkowej zarówno ciepłej jak i zimnej pompek się nie stosuje, chyba, że autor myli obieg wody grzewczej z woda użytkową?
odpowietrznik Opublikowano 28 Października 2018 #20 Opublikowano 28 Października 2018 Naczynia do CWU są zazwyczaj w kolorze niebieskim lub białym.Po prostu musi być do CWU)Może być 12l.Bez spuszczania wody z bojlera raczej się nie obejdzie)I naczynie powinno być podłączone na rurze 3/4"(patrz gwint w naczyniu) a ty masz przeredukowane na 1/2,dobrze by było przy okazji przeróbki dać trójnik 3/4" ten pod bojlerem na przyłączu.I jeszcze musisz ustawić ciśnienie wstępne w naczyniu przed jego montażem bo jak tego nie zrobisz to naczynie może nie być "widoczne dla systemu"=tak jakby go wcale nie było Samo naczynie powinno być zamontowane na tzw szybkozłączce
kadamcz Opublikowano 28 Października 2018 Autor #21 Opublikowano 28 Października 2018 A jak ustawić ciśnienie wstępne w naczyniu? Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
kiminero Opublikowano 28 Października 2018 #22 Opublikowano 28 Października 2018 Ja z reguły pozostawiam ciśnienie wstępne bez korekt, bo fabryczne to zazwyczaj 3,5-4 bary. Od tego poziomu naczynie zacznie przejmować nadmiar, wcześniej do tego poziomu wzrośnie ciśnienie w instalacji. Zbyt wczesna reakcja to wg mnie niepotrzebna strata na pojemności naczynia.
odpowietrznik Opublikowano 28 Października 2018 #23 Opublikowano 28 Października 2018 Jak masz reduktor ciśnienia wody to ciśnienie wstępne o 0,2 bar niższe niż ciśnienie ustawione na reduktorze
kadamcz Opublikowano 28 Października 2018 Autor #24 Opublikowano 28 Października 2018 Czyli jak mam na wejściu wody z sieci ustawione 3 bary na redaktorze, to ciśnienie wstępne ma być 2,7 bara? Rozumiem, że po po podpieciu do instalacji moge sobie zwiększyć ciśnienie na redaktorze np do 4 bar?W takim wypadku nie lepiej zobaczec jakie jest ciśnienie w naczyniu i za pomocą reduktora ustawić 0,3 bar wyższe?Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
kadamcz Opublikowano 28 Października 2018 Autor #25 Opublikowano 28 Października 2018 naczynie powinno być podłączone na rurze 3/4"(patrz gwint w naczyniu) a ty masz przeredukowane na 1/2,dobrze było dobrzeA czy nie da się tego naczynia podlaczyc do tego trojnika, co jest w tej chwili i przejsc z 1/2 na 3/4 i szybkozlaczka i naczynie? Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.