Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ocena Schematu Instalacji C.o. Kocioł Pellet


tomek3216

Rekomendowane odpowiedzi

Witam drogich forumowiczów,

 

 

Proszę o ocenę mojego schematu instalacji c.o. UKŁAD ZAMKNIĘTY. Zaznaczam, że nie jestem doświadczonym hydraulikiem, instalatorem c.o. Starałem się go uprościć by na tą chwilę nie ponosić astronomicznych kosztów. Sorki z góry za słabą jakość (mistrzem Painta to to nie jestem ;)  )

 

Jestem tylko ciekawy, czy konieczne jest zamontowanie siłownika na zaworze 3d do podłogówki? Czy nie wystarczy sam zawór? Jeśli tak to w jaki sposób będę mógł nastawiać temperaturę ogrzewania podłogowego (przez sterownik kotła ecotouch 850p,  lub inny sposób np.zawór RTL, chodzi oczywiście o koszty).

 

Ogrzewaniem grzejnikowym chcę sterować z poziomu panela pokojowego (ecoster touch), gdzie będzie zawór 4d z siłownikiem.

 

Jeszcze jedno czy zabezpieczenie kotła, które pokazałem na schemacie jest odpowiednie do kotła na pellet? Czy musi być zawór schładzający ?

 

Np. ten - https://kotly.com.pl/produkt-zawor-schladzajacy-dwufunkcyjny-syr-5067-3-4-z-reduktorem-cisnienia-z-kapilara-1-3-m-1182.html?l=pl

 

Wolałbym oczywiście wężownicę, ze względu na cenę.

 

Dziękuje z góry za pomoc i pozdrawiam ;)

post-78953-0-40251600-1525380145_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kocioł jest przystosowany do układu zamkniętego?
Źle wpięta podłogówka!
Wywal zawór różnicowy na kaloryfery, brak siłownika, brak regulacji ze sterownika, ale tego sie pewnie domyślasz....
Dlaczego zawór 4D?
A tak w ogóle, to schemat czysto teoretyczna dywagacja, czy na poważnie? ;-)
A tak na poważnie, to na stronie producenta sterownika masz gotowce....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schemat jest delikatnie przerobioną wersją ze strony producenta kotłów.